Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvangertje voor en na!

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Opvangertje voor en na!

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Liever heb ik geen pups in de opvang, maar gelukkig vinden deze over het algemeen vrij snel een baas. Een schattige foto op de website en zeker tegenwoordig rollen de belangstellenden over elkaar heen. Maar soms lukt het niet om een nestje te plaatsen, in het geval van Zorry domweg omdat er geen leuke foto's beschikbaar waren. Met haar drie zusjes stond ze op de website van de stichting waar ik vrijwilliger ben, inmiddels al geen pups meer maar pubers.
Een paar maanden geleden kwam er een filmpje van Zorry langs. Het filmpje was van beroerde kwaliteit, maar je kon er wel op zien dat ze speels was en contact zocht met degene die filmde. Dus vooruit maar.. Zorry kon bij mij in de opvang, anders komt ze daar nooit weg.

Vier weken geleden kwam ze aan. Ze had grote paniek toen ze uit de bus kwam dus we hebben haar gelijk in de kennel in de woonkamer gedaan. Ze zag er ook niet zo best uit, mager en haar hoofd kapot gekrabd. De eerste dag zat ze weggekropen in de kennel.
Lang verhaal kort.. Ze heeft de afgelopen weken een geweldige ontwikkeling doorgemaakt! Iedere dag was er wel weer een mijlpaal en de laatste week liep ze hier rond alsof ze niet anders gewend was. Daarbovenop bleek ze een enorme knuffel en heel heel erg speels met al onze andere honden. Ze wilde alleen nog niet erg naar buiten.. Achter ons huis is het heel erg rustig (bos), maar op 15 meter van de voordeur is een drukke provinciale weg. En dat was heel erg spannend voor haar en tot mijn spijt en schaamte moet ik toegeven dat ik onder het mom van "en nu even doorpakken' teveel druk erop had gezet waardoor we in een impasse terecht waren gekomen.
Eigenlijk werd er om die reden nog geen baasje voor haar gezocht, tot een week geleden iemand die eerder een opvanger van mij geadopteerd had zich melde. Vanaf de eerste foto die ik twee maanden geleden van Zorry op Facebook plaatste was ze verliefd en ze waren al langer aan het denken over een hond erbij. Alles heel goed doorgepraat, nog eens nagedacht en een bezoek gepland. Dat bezoek verliep goed en al snel liep Zorry hier met de andere hond te apenkooien. Hun rustige goed afgesloten tuintje in een rustige woonwijk leek heel fijn om te oefenen en Zorry zou alle tijd krijgen.

De knoop werd doorgehakt en gisteren hebben we haar voor een proefperiode gebracht. Met een knoop in mijn buik.. ze was zo blij bij ons en het was zo leuk met Zorry. Gelukkig zijn de eerste berichten goed, dus nu durf ik wat foto's te plaatsen!

Pups gevonden..
Afbeelding

Afbeelding

Het filmpje op basis waarvan ik besloot dat ik haar op wilde vangen

Bij de dierenarts voor vaccinatie twee maanden geleden
Afbeelding

Een week geleden bij mij thuis
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haar drie zusjes zitten nu nog in de shelter. Op basis van de weinige informatie heb ik de indruk dat deze misschien toch wat moeilijker zijn dan Zorry. Ik zou willen dat het anders was, maar ik durf ze eigenlijk niet zo goed op te vangen.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Re: Opvangertje voor en na!

Ongelezen bericht door kloesje »

Maar dit is wel een plaatje zeg! Ik hoop dat Zorry op zijn plek is :)
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

kloesje schreef: 30 nov 2020 13:16 Maar dit is wel een plaatje zeg! Ik hoop dat Zorry op zijn plek is :)
Ik hoop het ook zo! Ze is een hond met veel potentie, ook niet echt angstig in aanleg. Maar ze moet nog wel de hele wereld verkennen en hoewel het goed voelt is het echt wel even spannend of het allemaal goed gaat. Het is fijn dat ze bij een bekende is.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Wat een plaatje zeg, die blik :I:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Mooi hondje. Heeft ze schurft (gehad)? Want ze heeft schurftachtige plekken rond haar ogen en op de neusrug. Daar is naar gekeken neem ik aan?
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat fijn dat ze, waarschijnlijk, een goed plekje gevonden heeft.
Die oogjes...ze heeft iets van Lou van Shibby. Ik vind die Roemeense hondjes toch vaak iets speciaals hebben. Iets 'wilders' (misschien is dat dan de East European village dog), wat Spaanse asielhonden vaak niet hebben. Daarin zie je vaker de kruising van rashonden, regelmatig podenco, galgo, herder en stafford.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Wat een leuk hondje! :I:
Johnny Jones
Zeer actief

laeken schreef: 30 nov 2020 14:05 Mooi hondje. Heeft ze schurft (gehad)? Want ze heeft schurftachtige plekken rond haar ogen en op de neusrug. Daar is naar gekeken neem ik aan?
Ja klopt! Het was in Roemenië al geconstateerd en de dierenarts heeft medicatie voorgeschreven. Vandaar ook dat haar hoofd zo kapot gekrabd was. Ze moet nu nog één keer een tablet en dan zal het ook wel echt weg zijn.
Johnny Jones
Zeer actief

Alfilillo schreef: 30 nov 2020 14:40 Wat fijn dat ze, waarschijnlijk, een goed plekje gevonden heeft.
Die oogjes...ze heeft iets van Lou van Shibby. Ik vind die Roemeense hondjes toch vaak iets speciaals hebben. Iets 'wilders' (misschien is dat dan de East European village dog), wat Spaanse asielhonden vaak niet hebben. Daarin zie je vaker de kruising van rashonden, regelmatig podenco, galgo, herder en stafford.
Dat klopt! Dat maakt ook wel dat de Roemeense honden gemiddeld genomen zich wat minder gemakkelijk aanpassen als huishond als de Spaanse asielhonden, vaak is de achtergrond (voor een deel) straathond.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Dat lachebekje op de laatste foto :I: . Wel heel spannend hoor, hoop dat ze goed gaat wennen aan lopen langs verkeer.
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat een leukerd. Dat bekkie inderdaad op die laatste foto.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wat een leuke pup en wat een mooie hond is ze aan het worden.
Lijkt me inderdaad moeilijk om afscheid van haar te nemen, maar klinkt alsof je een hele fijne plek voor haar hebt gevonden. Hopelijk gaat het goed en mag ze daar blijven.

Ik weet niet of het klopt wat er gezegd wordt over de wildheid van Roemeentjes. Die van mij was al anderhalf toen ze bij mij kwam. Dat is een compleet
'Dances with wolves' verhaal geweest. Eigenzinnig, zelfstandig en erg kwetsbaar. Wat moeizaam opgebouwd was, kon in een minuut stuk zijn, bijvoorbeeld doordat er iets omviel. Zelfs nu nog zijn er nieuwe ontwikkelingen terwijl ze bijna 4 jaar bij me is. En sommige dingen blijven spannend.

Maar voor een hondenliefhebber met wat ervaring, wel een heel boeiende reis en leerzaam!
Ik wens haar veel geluk op haar hopelijk definitieve plek.
Alfilillo
Zeer actief

Wat dat wildheid betreft, doelde ik op het uiterlijk, maar misschien geldt dat ook voor het karakter. Zal vooral te maken hebben met de achtergrond denk ik. In Spanje zijn niet veel echte straathonden (in het wild geboren roedels). Die heb ik in Roemenie wel gezien.

Alfil & Lily
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Wauw, wat een knappe hond :I:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een plaatje en wat een bofkont.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief

Alfilillo schreef: 30 nov 2020 21:14 Wat dat wildheid betreft, doelde ik op het uiterlijk, maar misschien geldt dat ook voor het karakter. Zal vooral te maken hebben met de achtergrond denk ik. In Spanje zijn niet veel echte straathonden (in het wild geboren roedels). Die heb ik in Roemenie wel gezien.
In Spanje bestaan geen honden die generaties lang op straat geleefd hebben. Altijd zijn dat zwangere gedumpte honden of jonge teven die zwanger worden in dat seizoen op straat maar die recent gedumpt zijn. Dan ook nog vaak rassen. Poolhonden. Windhonden en gezelschapshonden. Die kruisen een keer en er komt een keer een nest groot ergens. Meer is het Spaanse straathondengebeuren eigenlijk niet. In Oost Europa lopen honden die al 30 jaar niet van mensen zijn geweest. Puur en alleen geselecteerd op hardheid en overleven. Ikzelf durf een dergelijke hond niet goed te nemen. Mocht ik ooit een hond uit Oost Europa nemen dan wil ik een ras in de hond zien. Zodat er minstens 50% beschaving in zit. Heel erg om te zeggen maar die pure harde honden kan ik niet aan. Veel teveel verhalen over bijten, waken, agressie en nijd rondom bezit en eten gehoord. Dat is ook logisch. Een zacht ei overleefd het niet op straat.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heb echt respect voor mensen die dit soort hondjes eerst in huis opvangen om een goed beeld te krijgen en om in te schatten in hoeverre ze op bepaalde plekken in Nederland wel echt zouden kunnen wonen en verder vertrouwen kunnen krijgen en kunnen opbloeien. Vaak zie je toch ook wel dat een bepaalde angst of vluchtgedrag er nooit helemaal uit gaat, ben zelf daar wel goed over gaan nadenken of ik dat wel wil of aan kan. We waren er bijna voor gegaan, achteraf denk ik dat het zo heeft moeten zijn dat het geen match bleek met Aki. Hondje wat onze aandacht had kwam uit Bulgarije, en was ongeveer 8 maanden oud. Had zelf niet goed doorgevraagd, en dacht ook dat ze al in huis had gewoond. Maar dat was niet het geval, van asiel naar asiel gegaan.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

hele verandering maar prachtig hondje geworden. fijn dat het zo heeft mogen lopen :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

blondie schreef: 01 dec 2020 12:17 Heb echt respect voor mensen die dit soort hondjes eerst in huis opvangen om een goed beeld te krijgen en om in te schatten in hoeverre ze op bepaalde plekken in Nederland wel echt zouden kunnen wonen en verder vertrouwen kunnen krijgen en kunnen opbloeien. Vaak zie je toch ook wel dat een bepaalde angst of vluchtgedrag er nooit helemaal uit gaat, ben zelf daar wel goed over gaan nadenken of ik dat wel wil of aan kan. We waren er bijna voor gegaan, achteraf denk ik dat het zo heeft moeten zijn dat het geen match bleek met Aki. Hondje wat onze aandacht had kwam uit Bulgarije, en was ongeveer 8 maanden oud. Had zelf niet goed doorgevraagd, en dacht ook dat ze al in huis had gewoond. Maar dat was niet het geval, van asiel naar asiel gegaan.
Hier idem hoor. Maar ik neem gewoon de hondjes die duidelijk op mensen gericht zijn. Angstige en vluchtende honden is niks voor mij want ik laat de honden overal loslopen. Dus dat is geen match. Vorige week is een hondje van een kennis van mij nog weggerend en goddank de volgende dag weer gevangen. Geen van mijn buitenlanders had die gedragingen. En ik heb Bas en Guus al direct na een paar dagen gewoon los gelaten. Tom duurde iets langer. Een tweetal weken want die had het niet op ons. Dus als die weg liep kreeg hij de zenuwen als wij hem wilde aanlijnen. Maar dat was ook zo over.

Ik denk dat je heel erg goed kennis moet maken en de opvang moet vertrouwen. Ik wil alleen een hondje dat mij begroet en dat ik kan aanhalen en bekijken op het opvangadres. Zonder open en vriendelijke kennismaking hoef ik het hondje niet. Dat is meer voor andere mensen die daar wel een project van willen maken. Ik neem die risico's ook absoluut niet. Wel neem ik altijd een hondje uit het buitenland door de ruime keuze aan geweldige volwassen hondjes. Die vind ik hier niet.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ik vond het lastig om een mening te vormen, maar ik vond het allemaal wel wat rap gaan. Papieren lagen al klaar. En dag erna kwam optie 2 en die hebben haar meegenomen. Voor mijn gevoel gewoonweg als warme broodjes over de toonbank. En qua uiterlijk echt prachtige hondjes, maar ik had zelf wel al wat dingetjes gezien ook in contact naar andere honden in die ruimte waarbij ik dacht.. zozo.. best dominante tante ben jij. Buiten ging het dan ook absoluut niet ok met Aki, waarop partner en ik naar elkaar keken en besloten dat het niets zou worden, terwijl we binnen juist wel allebei contact met haar hadden en zeiden, als dit klikt met Aak, dan gaat ze mee.
Johnny Jones
Zeer actief

kooi schreef: 30 nov 2020 21:09 Wat een leuke pup en wat een mooie hond is ze aan het worden.
Lijkt me inderdaad moeilijk om afscheid van haar te nemen, maar klinkt alsof je een hele fijne plek voor haar hebt gevonden. Hopelijk gaat het goed en mag ze daar blijven.

Ik weet niet of het klopt wat er gezegd wordt over de wildheid van Roemeentjes. Die van mij was al anderhalf toen ze bij mij kwam. Dat is een compleet
'Dances with wolves' verhaal geweest. Eigenzinnig, zelfstandig en erg kwetsbaar. Wat moeizaam opgebouwd was, kon in een minuut stuk zijn, bijvoorbeeld doordat er iets omviel. Zelfs nu nog zijn er nieuwe ontwikkelingen terwijl ze bijna 4 jaar bij me is. En sommige dingen blijven spannend.

Maar voor een hondenliefhebber met wat ervaring, wel een heel boeiende reis en leerzaam!
Ik wens haar veel geluk op haar hopelijk definitieve plek.
Een onervaren iemand zou ik ook geen Roemeen aanbevelen (hoewel je daar ook wel gemakkelijker honden tegenkomt).
Er wordt al flink gespeeld met de andere hond en vandaag kreeg ik deze foto doorgestuurd. Ziet er best relaxed uit toch voor de tweede dag?

Afbeelding
Heb geen verkeerde indruk bij dat ding wat links onder op de bank ligt (zeker icm de hond in deze pose). Dat is een nepkluif die ik mee heb gegeven omdat ze daar graag op knaagde!
Alfilillo schreef: 30 nov 2020 21:14 Wat dat wildheid betreft, doelde ik op het uiterlijk, maar misschien geldt dat ook voor het karakter. Zal vooral te maken hebben met de achtergrond denk ik. In Spanje zijn niet veel echte straathonden (in het wild geboren roedels). Die heb ik in Roemenie wel gezien.
Dat is inderdaad een groot verschil tussen Spaanse en Roemeense honden.
blondie schreef: 01 dec 2020 12:17 Heb echt respect voor mensen die dit soort hondjes eerst in huis opvangen om een goed beeld te krijgen en om in te schatten in hoeverre ze op bepaalde plekken in Nederland wel echt zouden kunnen wonen en verder vertrouwen kunnen krijgen en kunnen opbloeien. Vaak zie je toch ook wel dat een bepaalde angst of vluchtgedrag er nooit helemaal uit gaat, ben zelf daar wel goed over gaan nadenken of ik dat wel wil of aan kan. We waren er bijna voor gegaan, achteraf denk ik dat het zo heeft moeten zijn dat het geen match bleek met Aki. Hondje wat onze aandacht had kwam uit Bulgarije, en was ongeveer 8 maanden oud. Had zelf niet goed doorgevraagd, en dacht ook dat ze al in huis had gewoond. Maar dat was niet het geval, van asiel naar asiel gegaan.
Ik heb ook wel geleerd zelf kritischer te zijn naar welke hond ik in de opvang neem. Ik kies zelf aan de hand van de beperkte informatie die ik heb. Met Zorry vond ik het vooraf ook echt wel spannend. Het is gelukkig goed uitgepakt. Haar zusjes durf ik niet in de opvang te nemen.
laeken schreef: 01 dec 2020 12:54 Hier idem hoor. Maar ik neem gewoon de hondjes die duidelijk op mensen gericht zijn. Angstige en vluchtende honden is niks voor mij want ik laat de honden overal loslopen. Dus dat is geen match. Vorige week is een hondje van een kennis van mij nog weggerend en goddank de volgende dag weer gevangen. Geen van mijn buitenlanders had die gedragingen. En ik heb Bas en Guus al direct na een paar dagen gewoon los gelaten. Tom duurde iets langer. Een tweetal weken want die had het niet op ons. Dus als die weg liep kreeg hij de zenuwen als wij hem wilde aanlijnen. Maar dat was ook zo over.

Ik denk dat je heel erg goed kennis moet maken en de opvang moet vertrouwen. Ik wil alleen een hondje dat mij begroet en dat ik kan aanhalen en bekijken op het opvangadres. Zonder open en vriendelijke kennismaking hoef ik het hondje niet. Dat is meer voor andere mensen die daar wel een project van willen maken. Ik neem die risico's ook absoluut niet. Wel neem ik altijd een hondje uit het buitenland door de ruime keuze aan geweldige volwassen hondjes. Die vind ik hier niet.
Het vertrouwen dat ik eerlijk was, was voor deze mensen inderdaad belangrijk.
De hond die ze een paar jaar geleden vanuit mijn opvang kregen, was eerder rechtstreeks vanuit Spanje geplaatst. Dali was een hyperactieve pup die terechtkwam in een druk gezin met kleine kinderen. Dat ging niet goed en Dali kwam bij mij in de opvang. En echt, ik had mijn handen vol aan die kleine donder. Toen deze mensen kwamen heb ik flink op ze ingepraat over hoe druk de hond was en alle do's dont's met ze besproken. Een volgende plaatsing moest gewoon goed zijn!
En eigenlijk met Zorry ging het hetzelfde. Alle scenarios met ze besproken en ze goed op het hart gedrukt er heel goed over na te denken. Het is niet in het belang van de hond om niet eerlijk te zijn. Ik hou er zeker nog rekening mee dat ze terug kan komen, maar ze willen er echt voor gaan.

Na veel Spaanse opvanghonden zijn het de laatste twee jaar Roemenen. Ik heb er nu tien opgevangen en we hebben er zelf twee. Happy is en blijft een echte straathond die op straat heeft geleerd dat mensen 'eten' betekent. Ze is vanaf dag één stapel en stapelgek op mijn dochter. Ze is aanhankelijk, hondsociaal en graag bij ons. Ze blijft snel in paniek schieten, buiten is ze eigenlijk in haar element (want straathond) maar ze gaat daar te graag haar eigen gang.
Manipi is gewoon een enorme lieve enthousiaste knuffel. Over zijn achtergrond weet ik niet meer dan dat hij uit de public shelter is gehaald. Uit Embark bleek hij wel een kwart Russeltype naast driekwart villagedog.
Bij de opvangers hebben heel erg leuke en goed plaatsbare honden gezeten, maar het was ook wel een keer anders. Hierdoor kies ik nu zelf uit. Ik wil eerst filmpjes zien. Daar waar de Spaanse honden misschien voor 90% plaatsbaar als huishond zijn, ligt dat percentage bij de Roemenen veel lager. Ik denk dat er een betere selectie moet plaatsvinden en dat er hogere eisen aan de kennis en ervaring van de potentiele baasjes gesteld moeten worden dan bij de Spanjaarden.
laeken
Zeer actief

Helemaal mee eens. Ik vind het echt niet ok als er honden naar Nederland komen die zelf nooit gelukkig gaan worden en die ook nog eens een spoor aan verdrietige mensen meenemen. Je kiest een hond omdat je hem wil. En als die hond dan totaal ongeschikt blijkt is dat enorm vervelend voor alle partijen. Dus ik hoop dat Stichtingen iets meer gaan kijken naar wat ze ophalen en niet alles laten komen met een zielig koppie. Ik zag bijvoorbeeld ook een stichting die herder achtigen ophaalt uit Roemenie. Allemaal leuk maar die honden zijn 4-5 jaar. Lagen aan de ketting of liepen zwervend op straat. Sommige exemplaren zijn rustig half rottweiler en co en wegen meer dan 40 kilo. Als daar een fiks karakterissue op zit is dat een lijdensweg voor mens en dier. Er zijn zoveel pups en kleine makkelijke honden waardoor ik me afvraag waarom er precies staffords, rottweilers en herdermiksen met onbekende achtergrond hier naartoe moeten komen. Op marktplaats staat ook weer zo'n geval. Een miks mastin. Kan prima met honden maar is niet sociaal naar mensen. Zoeken ze een plek voor. Reageert zeer slecht op vreemden staat er. Niet mee wandelen want we verwachten grote problemen op de openbare weg. Waarom willen ze die hond hierheen halen? Dat snap ik gewoon niet.

Het is trouwens een heel bekende stichting en in dit geval een Spaanse hond en een plaaaaatje om te zien :I: :

https://link.marktplaats.nl/m1633650548

Ik begrijp deze keuze om de hond naar hier te willen halen niet. Ze zijn wel eerlijk. En meestal staat het er iets rooskleuriger dan het is en dit is al verre van rooskleurig.
Afbeelding
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Hebben jullie ook ervaringen met Griekjes? Valt daar in z'n algemeenheid iets over te zeggen?

Ik heb er nu twee en heb (gelukkig) geen noemenswaardige problemen. Had makkelijk gekund want ik heb dus twee keer vanaf de foto en een paar filmpjes de knoop doorgehakt. Tosca kwam met een maand of 5 en Charlie was net 4 maanden.
Qua looks zitten er ook nog best wel wat "rassige" kenmerken in, dus inderdaad op het oog geen generaties zwerfhond in de genen.
Johnny Jones
Zeer actief

Marlett schreef: 04 dec 2020 17:45 Hebben jullie ook ervaringen met Griekjes? Valt daar in z'n algemeenheid iets over te zeggen?

Ik heb er nu twee en heb (gelukkig) geen noemenswaardige problemen. Had makkelijk gekund want ik heb dus twee keer vanaf de foto en een paar filmpjes de knoop doorgehakt. Tosca kwam met een maand of 5 en Charlie was net 4 maanden.
Qua looks zitten er ook nog best wel wat "rassige" kenmerken in, dus inderdaad op het oog geen generaties zwerfhond in de genen.
Ik heb geen ervaring met honden uit Griekenland. Van een collega-vrijwilliger die zowel veel honden uit Griekenland als uit Roemenië heeft opgevangen begreep ik wel dat zij de Grieken makkelijker vond dan de Roemenen.
Johnny Jones
Zeer actief

En ze is weer 'thuis'....

Ik ben boos en blij. Boos omdat de mensen niet beter naar me hebben geluisterd en zo snel de handdoek in de ring gooien. Boos op mezelf dat ik het niet beter had ingeschat.
Blij dat ze hier weer rond loopt..

We hebben Zorry vanmiddag opgehaald. Ze kreeg een warm onthaal van onze honden. Ze is wel wat gestrest, maar het valt me alles mee. Voorlopig blijft ze maar lekker hier, na de feestdagen kijken we wel of ze al toe is aan plaatsing.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

jammer dat ze weer terug is.
ik heb zelf een roemeentje en ik moet zeggen dat hij erg makkelijk is. is op zijn gemak, laat de katten in huis met rust, niet angstig en knuffelig. het enige "nadeel" wat hij heeft is zijn enorme jachtgedrag. ik kan hem niet loslaten want ik ben hem kwijt. dat lossen we op door hem aan een lange lijn te laten en met een gps tracker om voor het geval dat.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief

Johnny Jones schreef: 05 dec 2020 17:56 En ze is weer 'thuis'....

Ik ben boos en blij. Boos omdat de mensen niet beter naar me hebben geluisterd en zo snel de handdoek in de ring gooien. Boos op mezelf dat ik het niet beter had ingeschat.
Blij dat ze hier weer rond loopt..

We hebben Zorry vanmiddag opgehaald. Ze kreeg een warm onthaal van onze honden. Ze is wel wat gestrest, maar het valt me alles mee. Voorlopig blijft ze maar lekker hier, na de feestdagen kijken we wel of ze al toe is aan plaatsing.
Jammer dat het niet gelukt is. Maar niet boos op jezelf zijn, dit soort dingen kun je niet van tevoren zien aankomen. En je honden zijn blij dat ze er weer is :ok: . Wat was het probleem?

Alfil & Lily
Johnny Jones
Zeer actief

Alfilillo schreef: 05 dec 2020 19:09 Jammer dat het niet gelukt is. Maar niet boos op jezelf zijn, dit soort dingen kun je niet van tevoren zien aankomen. En je honden zijn blij dat ze er weer is :ok: . Wat was het probleem?
Ze blafte naar twee gezinsleden en bij geluiden die spannend voor haar waren..
Dat heeft ze hier ook gedaan, maar dat was de laatste week voor de verhuizing zo goed als verdwenen. Dit had ik verteld, en toen dat bij hun ook zo'n beetje begon goed uitgelegd hoe hiermee om te gaan en vooral veel geduld te hebben. Helaas.. wat ik tussen de regels hoorde werd er juist teveel druk op haar gelegd 'want ze moest er toch even doorheen'. :19:

Ze heeft er wel aan overgehouden dat ze nu naar Jan blaft, maar met geduld, negeren, rust en snoepjes zal dat ook wel weer over gaan. Maar niet in één dag..

Vanmorgen met Nova..
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik heb me er ook wel over verbaasd hoe makkelijk mensen er over denken. Toen ik in het voorjaar een paar keer opgevangen heb, zat ik in zo'n appgroep en het was soms verbijsterend welke reden mensen hadden om een hond weer terug te sturen. "Ik moet maandag weer gaan werken," bijvoorbeeld, "de hond kon 's avonds nog steeds niet met mijn andere hond overweg". Of een gezin met kinderen die bang waren voor honden. :19:
Er kwamen ook een keer mensen bij mij kijken die verbaasd opmerkten dat "de hond helemaal nog niets wist van het leven in huis." En al die mensen hadden zich bij zo'n intakegesprek dan wel van hun beste kant laten zien. Maar als het er niet snel genoeg uit ziet zoals op Instagram, valt het toch al gauw tegen.

Nou, hopelijk draait ze snel weer bij en komt het juiste baasje langs. Ik vind het echt een een superleuke hond, trouwens. :I:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Goh, wat jammer dat het niet gelukt is en ze zo snel alweer terug is.

Fijn dat jullie haar nu eerst een poosje rust gunnen.
Ik vind haar prachtig, het is echt mijn type hond. :I:

Als ik dacht dat het met Yuna zou werken, zou ik haar na mijn verhuizing er best bij willen hebben. Ik denk al langer na over een tweede hond. Een wat grotere dan Yuna, voor een veiliger gevoel tijdens lange boswandelingen en voor Yuna ook fijner dan alleen. Maar Yuna is niet met iedere teef even makkelijk te koppelen en dan zou het arme dier weer retour moeten. Teveel gesleep, dat doet een hond geen goed.

Met een reu zou dat geen al te groot probleem zijn. Daarom had ik gereageerd op die Guus, die via de hf-facebook pagina ter herplaatsing werd aangeboden. Helaas heb ik daar nooit meer wat van gehoord.

Dat blaffen in huis zou wel een onoverkomelijk probleem zijn en hoe weet je dat dat echt overgaat als de hond nog maar zo kort bij je is, en het bij jullie wel minder werd, maar toch nog wel voorkwam? Dan kan ik het me ergens wel voorstellen dat mensen een hond liever eerder dan later terugbrengen. Zodat er nog niet zoveel gehechtheid is.

Ik heb vier jaar lang een hond opgevangen die onophoudelijk blafte, zelfs als ze sliep. Als een racewagen van nul naar honderd, kon die gillend overeind springen. Echt geen pretje, vooral omdat ook de buren gingen klagen. En volgens mij ook een belangrijke factor in Jorla's gedrag naar vreemde bezoekers.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”