Maar ja, persoon in kwestie wist beter

Moderator: moderatorteam
Misschien al iets vooraf gegaan? iemand is aan het filmen, misschien was het te verwachten?Caro. schreef:Pffff![]()
![]()
![]()
Compliment voor de man z'n kalmte, al had hij dit inderdaad nooit moeten doen.
En hoe een aantal ook pom-ti-dom de ruimte verlatenJion schreef:![]()
En wat een stelletje laffe mutsen en drollen werken daar.
Ik had de rest van mijn tekst al weggehaald, omdat ik me 3 seconde later bedacht dat het blijkbaar al genoeg was om alleenmosquito1980 schreef:Misschien al iets vooraf gegaan? iemand is aan het filmen, misschien was het te verwachten?Caro. schreef:Pffff![]()
![]()
![]()
Lijkt qua hoek en beeldkwaliteit op een beveiligingscameramosquito1980 schreef:Misschien al iets vooraf gegaan? iemand is aan het filmen, misschien was het te verwachten?Caro. schreef:Pffff![]()
![]()
![]()
dat dacht ik al.... toen ik het poste was ineens de halve tekst wegCaro. schreef:Ik had de rest van mijn tekst al weggehaald, omdat ik me 3 seconde later bedacht dat het blijkbaar als genoeg was om alleenmosquito1980 schreef:Misschien al iets vooraf gegaan? iemand is aan het filmen, misschien was het te verwachten?Caro. schreef:Pffff![]()
![]()
![]()
al op ooghoogte te zitten en contact te maken.
mosquito1980 schreef:dat dacht ik al.... toen ik het poste was ineens de halve tekst wegCaro. schreef:Ik had de rest van mijn tekst al weggehaald, omdat ik me 3 seconde later bedacht dat het blijkbaar als genoeg was om alleenmosquito1980 schreef:Misschien al iets vooraf gegaan? iemand is aan het filmen, misschien was het te verwachten?Caro. schreef:Pffff![]()
![]()
![]()
al op ooghoogte te zitten en contact te maken.![]()
Ik ookNanna schreef:Je kans schoon zien? Volgens mij is er helemaal geen oorzaak.ranetje schreef: De man klopte op zijn been waarna de hond toegreep.
Oorzaak?
Geen idee.
Ik denk dat die meneer een beetje wilde socializen, wellicht die hond op zijn gemak stellen.
Bij angstige honden wil het inderdaad nog wel eens werken als je je kleiner maakt dan je bent.
Bij dit type hond zou ik dezulks zoberzo uit mijn knar laten.
Op de manier waarop die ene dame (die eerst haar schoenen met hakken uit moest doenFloortje schreef:En zouden jullie bij dit type hond de man te hulp schieten?
Letterlijk te hulp schietenNanna schreef:Als er een revolver ligt, wel.Floortje schreef:En zouden jullie bij dit type hond de man te hulp schieten?
ranetje schreef: Op de manier waarop die ene dame (die eerst haar schoenen met hakken uit moest doen) deed met een riem om de snoet van die hond te kunnen sluiten waarschijnlijk wel, als ik zoiets bij me zou hebben.
Zij had ook iets dergelijks bij zich, alleen had een ander (de baas?) die hond toen al overgenomen
Nanna schreef:Ik denk meer dat het pure prooidrift was.dagmar88 schreef: Er is echt helemaal niets aardigs aan een hond die maar constant met machtsverhoudingen bezig is.
Dame in het wit achter bureau slaat haar handen van schrik voor de mond en probeert later nog iets te gooien (mikt alleen, gooit niet). Vrouw met donker haar, links in beeld verstijft van schrik. Dame op hakken en man die binnenkomen schrikken. Dame op hakken probeert iets te doen. Man linksonder in beeld pakt de hond. Dame op hakken pakt prikband (en lijkt zelfs nog iets te roepen naar de man die niet hielp. Ik denk dat ze 'm voor laffe drol uitmaaktZinodo schreef:Nou, ingrijpen met z'n alle tegelijk zou natuurlijk alles alleen maar laten escaleren, maar ja, ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er niet eens een soort van respons, enig vorm van reactie is gebeurd. Het lijkt alsof iedereen gewoon ongeinteresseerd hun weg vervolgd, alsof er letterlijk niks gaande was. Dat verbaast me echt. Hoe lang duurt het voordat je iemand ziet kijken en vragen: Hey wat is er hier aan de hand? Dat was wat ik bedoelde met een "reactie", gewoon uberhaupt zien en erkennen dat er wat gaande is, niet zo zeer specifiek ingrijpen.Floortje schreef:
Anderen in dit topic veroordelen de omstanders best wel ('onbegrijpelijk' 'laffe mutsen en drollen') maar ik vraag me af hoeveel mensen werkelijk zouden ingrijpen.
Ik weet ook niet hoe ik het zelf zou doen, wat er beter of anders had gemoeten maar ik mag toch hopen dat als ik iemand op de grond zie zitten met handen om zijn hoofd om zichzelf te beschermen en een hond erbovenop dat ik per direct zou denken van hee, hier klopt iets absoluut niet.
Ik vond ook dat er behoorlijk wat reacties waren.Floortje schreef:Dame in het wit achter bureau slaat haar handen van schrik voor de mond en probeert later nog iets te gooien (mikt alleen, gooit niet). Vrouw met donker haar, links in beeld verstijft van schrik. Dame op hakken en man die binnenkomen schrikken. Dame op hakken probeert iets te doen. Man linksonder in beeld pakt de hond. Dame op hakken pakt prikband (en lijkt zelfs nog iets te roepen naar de man die niet hielp. Ik denk dat ze 'm voor laffe drol uitmaaktZinodo schreef:Nou, ingrijpen met z'n alle tegelijk zou natuurlijk alles alleen maar laten escaleren, maar ja, ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er niet eens een soort van respons, enig vorm van reactie is gebeurd. Het lijkt alsof iedereen gewoon ongeinteresseerd hun weg vervolgd, alsof er letterlijk niks gaande was. Dat verbaast me echt. Hoe lang duurt het voordat je iemand ziet kijken en vragen: Hey wat is er hier aan de hand? Dat was wat ik bedoelde met een "reactie", gewoon uberhaupt zien en erkennen dat er wat gaande is, niet zo zeer specifiek ingrijpen.Floortje schreef:
Anderen in dit topic veroordelen de omstanders best wel ('onbegrijpelijk' 'laffe mutsen en drollen') maar ik vraag me af hoeveel mensen werkelijk zouden ingrijpen.
Ik weet ook niet hoe ik het zelf zou doen, wat er beter of anders had gemoeten maar ik mag toch hopen dat als ik iemand op de grond zie zitten met handen om zijn hoofd om zichzelf te beschermen en een hond erbovenop dat ik per direct zou denken van hee, hier klopt iets absoluut niet.).
Door de mondkapjes kun je de mensen niet zo goed "lezen", maar er zijn best wat reacties.
Ik heb helaas zelf eens om hulp moeten roepen (was vanwege een man, niet een hond...) op klaarlichte dag midden op straat waar het druk was. Niemand die helpt hoor, mensen rennen snel door. Gelukkig kon ik zelf snel ergens naar binnen bij een groot gebouw waar beveiliging was.Jion schreef:En gelijk heeft ze.Floortje schreef:Dame op hakken pakt prikband (en lijkt zelfs nog iets te roepen naar de man die niet hielp. Ik denk dat ze 'm voor laffe drol uitmaakt).
![]()
Maar je hebt gelijk hoor, het is gewoon normaal (als in aangeboren) dat de meeste mensen bij een geweldsincident verstijven van schrik en alleen maar toekijken. Een ander deel vlucht weg en een klein deel grijpt in (en ja ik ben zo'n sukkel die zich in dat soort situaties zonder na te denken ertussen gooit).