Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ooghoogte

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Ooghoogte

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Hier was er ook zo'n idioot die dt bij Vusi deed vorige week, op de grond zitten en naar Vusi blijven staren, ik zei streng dat hij dat niet moest doen :boos:
Maar ja, persoon in kwestie wist beter :roll: ....... Vusi liep (gelukkig) met muilkorf, het eindigde in een dikke lip :blauwoog:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Pffff :schrik: :schrik: :schrik:

Compliment voor de man z'n kalmte, al had hij dit inderdaad nooit moeten doen.
Laatst gewijzigd door Caro. op 23 jul 2020 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mosquito1980
Zeer actief

Caro. schreef:Pffff :schrik: :schrik: :schrik:

Misschien al iets vooraf gegaan? iemand is aan het filmen, misschien was het te verwachten?
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Jion schreef: :O:

En wat een stelletje laffe mutsen en drollen werken daar. :eek:
En hoe een aantal ook pom-ti-dom de ruimte verlaten :80:
Die man handelde goed, na het aanvallen. Ernaast zitten was uiteraard stom, dat zal hij vast niet nog eens doen...
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

mosquito1980 schreef:

Misschien al iets vooraf gegaan? iemand is aan het filmen, misschien was het te verwachten?
Ik had de rest van mijn tekst al weggehaald, omdat ik me 3 seconde later bedacht dat het blijkbaar al genoeg was om alleen
al op ooghoogte te zitten en contact te maken.
Afbeelding
A good dog never dies...

HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

mosquito1980 schreef:

Lijkt qua hoek en beeldkwaliteit op een beveiligingscamera
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

Caro. schreef:
mosquito1980 schreef:

Ik had de rest van mijn tekst al weggehaald, omdat ik me 3 seconde later bedacht dat het blijkbaar als genoeg was om alleen
dat dacht ik al.... toen ik het poste was ineens de halve tekst weg :denken: :LOL:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

mosquito1980 schreef:
Caro. schreef:
mosquito1980 schreef:

Ik had de rest van mijn tekst al weggehaald, omdat ik me 3 seconde later bedacht dat het blijkbaar als genoeg was om alleen
dat dacht ik al.... toen ik het poste was ineens de halve tekst weg :denken: :LOL:

Solly :Q: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

De man zit al op de grond, dus wat daarvan de reden was weet ik niet.
Er staat FYI denk niet dat je een onzekere hond helpt door op de grond te gaan zitten.
Maar of deze hond onzeker is en of de man daarom op de grond ging zitten staat er niet.
De man klopte op zijn been waarna de hond toegreep.
Oorzaak?
Geen idee.

Er is opvallend weinig hulp voor de man :80: :schrik:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik vind het niet raar dat die mensen niet helpen.

Ik doe het ook niet meer. Mijn eerste reactie is wel ingrijpen, maar afgelopen zomer mocht ik daardoor zelf naar het ziekenhuis.
Als het niet mijn hond/familie/vrienden betreft dan houdt ik m'n instinctieve impulsen lekker onder controle.
Waarom zou je jezelf in gevaar brengen omdat iemand anders bij een hond wil knielen? :denken:
Laatst gewijzigd door Floortje op 23 jul 2020 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef: De man klopte op zijn been waarna de hond toegreep.
Oorzaak?
Geen idee.
Je kans schoon zien? Volgens mij is er helemaal geen oorzaak.
Ik denk dat die meneer een beetje wilde socializen, wellicht die hond op zijn gemak stellen.
Bij angstige honden wil het inderdaad nog wel eens werken als je je kleiner maakt dan je bent.
Bij dit type hond zou ik dezulks zoberzo uit mijn knar laten.
Ik ook :mrgreen:

Geen idee of die hond op een kans zat te wachten :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Floortje
Zeer actief

En zouden jullie bij dit type hond de man te hulp schieten?
ranetje
Zeer actief

Floortje schreef:En zouden jullie bij dit type hond de man te hulp schieten?
Op de manier waarop die ene dame (die eerst haar schoenen met hakken uit moest doen :tongue: ) deed met een riem om de snoet van die hond te kunnen sluiten waarschijnlijk wel, als ik zoiets bij me zou hebben.
Zij had ook iets dergelijks bij zich, alleen had een ander (de baas?) die hond toen al overgenomen
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Nanna schreef:
Floortje schreef:En zouden jullie bij dit type hond de man te hulp schieten?
Als er een revolver ligt, wel.
Letterlijk te hulp schieten :mrgreen:
ranetje schreef: Op de manier waarop die ene dame (die eerst haar schoenen met hakken uit moest doen :tongue: ) deed met een riem om de snoet van die hond te kunnen sluiten waarschijnlijk wel, als ik zoiets bij me zou hebben.
Zij had ook iets dergelijks bij zich, alleen had een ander (de baas?) die hond toen al overgenomen
:ok: Dapper.

Anderen in dit topic veroordelen de omstanders best wel ('onbegrijpelijk' 'laffe mutsen en drollen') maar ik vraag me af hoeveel mensen werkelijk zouden ingrijpen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Alsof massaal in actie schieten en met 10 man op de hond afrennen, als kippen in het rond lopen en overal grijpende handen, de hond zal helpen.

Ik vind het prima opgelost. Hond onder controle en de man verwijderde zich uit de situatie als het terug veilig was. Alles rustig en beheerst afgehandeld.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Waanzinnig knap, zo beheerst. Hij heeft veel erger kunnen voorkomen.

Ik vind trouwens dat dat gewoon moet kunnen. Hang je misbaksel maar een korf om of spuit hem af als op de grond zitten al aanleiding is.
En houd die krokodil thuis :19:

Niko kon binnen niet op ooghoogte zonder dat dat spanning gaf, heel vervelend.
Bij Zus en Jaap pak ik grommend met m'n tanden hun runderhuid uit hun bek en geef kusjes op hun kop terwijl ze liggen te vreten.
Vinden ze allemaal prachtig :lol1:
Met bezoek krijgen ze altijd wat lekkers en is het dringen om als eerste op schoot te liggen en hun snoep bij het bezoek in de handen te drukken om voor ze vast te houden.
's ochtends waren ze te enthousiast als ik naar beneden kwam, nu krijgen ze alleen nog aandacht als ze stil in de mand liggen.
Als ze me nou zien rennen ze de mand in en gaan we daar op een hoopje liggen knuffelen.
Zo veel leuker dan altijd maar lopen dirigeren. Er is echt helemaal niets aardigs aan een hond die maar constant met machtsverhoudingen bezig is.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Er is echt helemaal niets aardigs aan een hond die maar constant met machtsverhoudingen bezig is.
Ik denk meer dat het pure prooidrift was.
:mrgreen: Oh. Sinds wanneer maakt op ooghoogte zitten je een prooi?
dagmar88
Zeer actief

Dus een kat in een boom is een reus. Ze zijn niet debiel.
Nee hoor, dit heeft niets met prooidrift te maken. Hij kan het gewoon niet hebben "uitdagend" aangekeken te worden.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ik denk dat dat mondkapje de trigger is. Hij hapt ook gericht daar naar toe. Die hond heeft geen flauw idee wat dat is, misschien zat die kerel wel geluidjes te maken of iets dergelijks.
Wel een goeie reactie van die kerel en heel vreemd hoe de omgeving reageert.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Om die reden leer ik stagiaires alleen lege voerbakken weghalen met een lege bak in hun hand. Je bukt toch. En dan die lege bak onder hun snoet houden. Nu nemen wij geen krokodillen aan gelukkig. Al was er pas en nieuwe hond die serieus zijn lege bak verdedigde, echt zo'n oude opa waar je het niet van verwachtte, nieuwe hond. Hij maakte wel even de meters naar je toe hoor. Gelukkig heb je de kenneldeur dan snel weer dicht. Maar deze man had best wat sneller hulp van zijn collega's mogen hebben.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Voor hetzelfde geld maant die man de omstanders om op afstand te blijven, voor hun eigen veiligheid. Helpen ze hem daarom niet.
Floortje
Zeer actief

Zinodo schreef:
Floortje schreef:
Anderen in dit topic veroordelen de omstanders best wel ('onbegrijpelijk' 'laffe mutsen en drollen') maar ik vraag me af hoeveel mensen werkelijk zouden ingrijpen.
Nou, ingrijpen met z'n alle tegelijk zou natuurlijk alles alleen maar laten escaleren, maar ja, ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er niet eens een soort van respons, enig vorm van reactie is gebeurd. Het lijkt alsof iedereen gewoon ongeinteresseerd hun weg vervolgd, alsof er letterlijk niks gaande was. Dat verbaast me echt. Hoe lang duurt het voordat je iemand ziet kijken en vragen: Hey wat is er hier aan de hand? Dat was wat ik bedoelde met een "reactie", gewoon uberhaupt zien en erkennen dat er wat gaande is, niet zo zeer specifiek ingrijpen.
Ik weet ook niet hoe ik het zelf zou doen, wat er beter of anders had gemoeten maar ik mag toch hopen dat als ik iemand op de grond zie zitten met handen om zijn hoofd om zichzelf te beschermen en een hond erbovenop dat ik per direct zou denken van hee, hier klopt iets absoluut niet. :80:
Dame in het wit achter bureau slaat haar handen van schrik voor de mond en probeert later nog iets te gooien (mikt alleen, gooit niet). Vrouw met donker haar, links in beeld verstijft van schrik. Dame op hakken en man die binnenkomen schrikken. Dame op hakken probeert iets te doen. Man linksonder in beeld pakt de hond. Dame op hakken pakt prikband (en lijkt zelfs nog iets te roepen naar de man die niet hielp. Ik denk dat ze 'm voor laffe drol uitmaakt :mrgreen: ).
Door de mondkapjes kun je de mensen niet zo goed "lezen", maar er zijn best wat reacties.
ranetje
Zeer actief

Floortje schreef:
Zinodo schreef:
Floortje schreef:
Nou, ingrijpen met z'n alle tegelijk zou natuurlijk alles alleen maar laten escaleren, maar ja, ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er niet eens een soort van respons, enig vorm van reactie is gebeurd. Het lijkt alsof iedereen gewoon ongeinteresseerd hun weg vervolgd, alsof er letterlijk niks gaande was. Dat verbaast me echt. Hoe lang duurt het voordat je iemand ziet kijken en vragen: Hey wat is er hier aan de hand? Dat was wat ik bedoelde met een "reactie", gewoon uberhaupt zien en erkennen dat er wat gaande is, niet zo zeer specifiek ingrijpen.
Ik weet ook niet hoe ik het zelf zou doen, wat er beter of anders had gemoeten maar ik mag toch hopen dat als ik iemand op de grond zie zitten met handen om zijn hoofd om zichzelf te beschermen en een hond erbovenop dat ik per direct zou denken van hee, hier klopt iets absoluut niet. :80:
Dame in het wit achter bureau slaat haar handen van schrik voor de mond en probeert later nog iets te gooien (mikt alleen, gooit niet). Vrouw met donker haar, links in beeld verstijft van schrik. Dame op hakken en man die binnenkomen schrikken. Dame op hakken probeert iets te doen. Man linksonder in beeld pakt de hond. Dame op hakken pakt prikband (en lijkt zelfs nog iets te roepen naar de man die niet hielp. Ik denk dat ze 'm voor laffe drol uitmaakt :mrgreen: ).
Door de mondkapjes kun je de mensen niet zo goed "lezen", maar er zijn best wat reacties.
Ik vond ook dat er behoorlijk wat reacties waren.
Die dame achter de balie die haar handen voor haar mond(kapje) slaat is wel heel duidelijk zichtbaar :-)
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Met zo'n hond zou ik ook niet gaan helpen.
Zo'n grote kerel, en hij handelde prima, daar zou ik echt niets aan kunnen bijdragen.
En wie zegt dat die man voor de hond ging zitten?
Misschien zat hij er allang voor de hond kwam aanlopen.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jion schreef:
Floortje schreef:Dame op hakken pakt prikband (en lijkt zelfs nog iets te roepen naar de man die niet hielp. Ik denk dat ze 'm voor laffe drol uitmaakt :mrgreen: ).
En gelijk heeft ze. :mrgreen:

Maar je hebt gelijk hoor, het is gewoon normaal (als in aangeboren) dat de meeste mensen bij een geweldsincident verstijven van schrik en alleen maar toekijken. Een ander deel vlucht weg en een klein deel grijpt in (en ja ik ben zo'n sukkel die zich in dat soort situaties zonder na te denken ertussen gooit).
Ik heb helaas zelf eens om hulp moeten roepen (was vanwege een man, niet een hond...) op klaarlichte dag midden op straat waar het druk was. Niemand die helpt hoor, mensen rennen snel door. Gelukkig kon ik zelf snel ergens naar binnen bij een groot gebouw waar beveiliging was.
Andersom ook meegemaakt, steekpartij midden op straat bij een drukke bushalte. Dader rent weg, omstanders lopen weg of stappen in de bus, terwijl de dader dus weg is en het slachtoffer op de grond ligt.... wij kwamen echt van 100 meter ver aangerend om hulp te bieden en ambu en politie te bellen.
Helaas werkt het dus meestal zo.
dagmar88
Zeer actief

Zelfbehoud is een natuurlijk instinct. Ik heb het helaas niet :mrgreen:
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Maar, help me eens, wat is dit nou voor een situatie. Zijn de omstanders nu collega's of wat? Ik zie t niet.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”