Nou, hij is er hoor!
Om toch nog even terug te komen op de reisdiscussie. Ik heb er nog altijd vrede mee dat deze honden zijn gekomen, maar begrijp ook dat anderen er anders over denken. Wat ik over deze reis in elk geval kan zeggen is dat de honden allemaal uit één particuliere opvang kwamen en alleen voor onze stichting honden meegenomen hebben. Ze zijn rechtstreeks vanuit daar naar Nederland gereisd en hebben er niet langer over gedaan dan anders en zonder onnodige stops. Ja, ze hadden bij één grens wat oponthoud van twee uur, maar dat hebben ze later weer ingehaald en verder dus nergens vertraging opgelopen. Ze hebben één afhaalpunt afgesproken waar iedereen vanuit de stichting naartoe kwam, ja ja met afstand tussen elkaar houden. Iedereen had de bench klaarstaan in de auto en degene van het transport haalde de hond uit het busje en zette deze rechtstreeks in de bench. Geen fysiek contact of iets en zij droegen ook een mondkapje en hadden ontsmettingspul etc. De tweede persoon van het transport (ze waren met twee) controleerde de chip en liet dit op kleine afstand zien icm met het paspoort en reispapieren ter controle. En degene die de hond in de auto had vertrok weer. Er is dus zeker heel erg over nagedacht, heel erg gelet op hygiëne en alle maatregelen en niet onnodig extra risico gelopen. Op deze manier heb ik er gewoon niet zoveel problemen mee en vind ik het fijn dat deze honden in elk geval alsnog een nieuw leven kunnen beginnen.
Nou goed, genoeg over de reis. Die verliep dus heel goed. Ik heb hem dit keer zelf opgehaald en zondagochtend heel vroeg was hij er dan. Meneer jolig en lomp. Hij heet Dany maar ik noem hem Dazzy. Of meneer. Hij is geschat op een kleine 2 jaar oud en ik denk dat het wel klopt.
Hij is heel sociaal naar mens en hond. Met de katten wil hij spelen en triggeren hem als ze gaan rennen, maar dat is geen succes hier. De eerste dag klom hij overal op, in en onder en dan is hij lomp, jemig zeg. Hij heeft echt geen benul van het huisleven. Maar intussen begint hij het al aardig door te krijgen. 's Nachts slaapt hij nu ook best goed door, wel op bed. Hij is keurig zindelijk en oh wat is dat fijn na Faja en Tweety. Hij dendert wel nog makkelijk grenzen over en als je hem 10x zegt dat iets niet de bedoeling is doet hij het nog net zo onbenullig nog een 11e of 12e of 13e keer. Maar goed, hij bedoelt het goed en is ook echt een knuffelbeer.
Wandelen gaat echt vanaf het eerste moment als een trein. Hij was er nog niet lang en deed niet snel een plas in huis (de meeste wel na zo'n lange reis en eindelijk pootjes strekken) dus tuig aangedaan en op naar buiten. Direct zindelijk, ongelofelijk. En direct staart in de lucht, neus van de ene grasspriet naar de andere en lopen maar. Buiten is een feestje. Als ik in huis uit zicht ga doet hij wel nog dramatisch, maar als ik iets langer uit beeld blijf (denk in minuten) dan is de drama ineens over en gaat hij op ontdekkingstocht als hij los is en zo hoorde ik hem vanaf de wc ineens op tafel springen om bodem soep uit de pan te eten die nog op tafel stond. Tot zover de drama als ik uit zicht ben, ik neem het dus maar met een korreltje zout.
Genoeg gepraat. Foto's!