Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nr 11 - is geplaatst =)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Nr 11 - is geplaatst =)

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Opvanghond nummer 11 alweer :cheer:

Opvangertje Tweety is Voske geworden, ik werk nu thuis dus ga geen kant meer op, mijn omaatje kan nog niet reizen doordat het gemeenteasiel in deze tijd geen honden vrijlaat. Dus wat doe je dan? Dan komt er in de tussentijd toch nog maar even een ander opvanghondje.

Wel bewust gevraagd naar een kleinere makkelijkere. Ik hoop dat deze geplaatst is wanneer omaatje kan komen. Maar goed, we gaan zien hoe het loopt. In elk geval is het daardoor Dany geworden

Afbeelding

Hopelijk gaat alles goed met de reis en is het inderdaad een leuk makkelijk dingske. We gaan het weer beleven :mrgreen:
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 25 apr 2020 18:10, 4 keer totaal gewijzigd.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Nr 11

Ongelezen bericht door ranetje »

Succes :ok:

Is Dany een pup?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Was deze al in Nederland dan?

Zit wel een vriendelijk bekkie op.
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

Nee hij is nog in Roemenië, maar wel in particuliere opvang. Het gemeenteasiel laat geen honden vrij nu. De particuliere opvang heeft er geen problemen mee, mits uiteraard alles netjes geregeld. De groep honden die nu komt zit allemaal in die particuliere opvang en zijn allemaal al helemaal reisklaar :ok:

Dany is een jongvolwassen reutje, dus geen pup meer :D
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ohhhhh kiek dat dan :I:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

hakunamatata schreef:Nee hij is nog in Roemenië, maar wel in particuliere opvang. Het gemeenteasiel laat geen honden vrij nu. De particuliere opvang heeft er geen problemen mee, mits uiteraard alles netjes geregeld. De groep honden die nu komt zit allemaal in die particuliere opvang en zijn allemaal al helemaal reisklaar :ok:

Dany is een jongvolwassen reutje, dus geen pup meer :D

En toch heb ik daar wel een beetje moeite mee :oeps: Heel de wereld roept op om thuis te blijven en stichtingen gaan met busjes honden door Europa laten reizen van plaats tot plaats :ugh: Ik heb er zelf ook even over gedacht nu op te vangen omdat ik toch thuis zit, maar vanwege die reden doe ik het niet.

Desalniettemin valt Dany met zijn kontje in de boter en hopelijk komt er snel een passend baasje voorbij :D
hakunamatata
Zeer actief

Ja snap ik helemaal. Maar aan de andere kant heb ik er wel vrede mee. Er gaan ongelofelijk veel transporten gewoon nog de grenzen over voor bedenk maar wat. Kleding, voedingsmiddelen, verzin het maar aan producten. Genoeg webwinkels ook die het magazijn in het buitenland hebben, al die duizenden pakketjes gaan de grenzen over.

In dat perspectief heb ik niet zoveel moeite met een groepje honden dat naar Nederland komt.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

super leuk, enjoy en succes
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hakunamatata schreef:Ja snap ik helemaal. Maar aan de andere kant heb ik er wel vrede mee. Er gaan ongelofelijk veel transporten gewoon nog de grenzen over voor bedenk maar wat. Kleding, voedingsmiddelen, verzin het maar aan producten. Genoeg webwinkels ook die het magazijn in het buitenland hebben, al die duizenden pakketjes gaan de grenzen over.

In dat perspectief heb ik niet zoveel moeite met een groepje honden dat naar Nederland komt.
Ik heb er eigenlijk ook wel moeite mee. Producten vind ik wezenlijk anders dan dieren.

De eerste dagen dat er in het Oostblok grenzen dicht waren kregen chauffeurs van veetransporten nog politie begeleiding langs de files ivm dierenwelzijn. Na enkele dagen werd die begeleiding gestopt. Toen stonden de chauffeurs dus met volgeladen wagens uren tot dagen in de file wat veel sterfte tot gevolg had.
Hoop dat de lange files het transport van Dany bespaard blijft
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik wou het niet benoemen, om niet te zeuren.
Maar ik heb datzelfde een beetje.

Los daarvan lijkt het wel echt een leuk hondje.
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Wat jammer weer dat ik niet even op bezoek kan komen.
Lijkt me een leukerd!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Oh, dat lijkt me een leuke!
hakunamatata
Zeer actief

Nou, hij is er hoor! :lol1:

Om toch nog even terug te komen op de reisdiscussie. Ik heb er nog altijd vrede mee dat deze honden zijn gekomen, maar begrijp ook dat anderen er anders over denken. Wat ik over deze reis in elk geval kan zeggen is dat de honden allemaal uit één particuliere opvang kwamen en alleen voor onze stichting honden meegenomen hebben. Ze zijn rechtstreeks vanuit daar naar Nederland gereisd en hebben er niet langer over gedaan dan anders en zonder onnodige stops. Ja, ze hadden bij één grens wat oponthoud van twee uur, maar dat hebben ze later weer ingehaald en verder dus nergens vertraging opgelopen. Ze hebben één afhaalpunt afgesproken waar iedereen vanuit de stichting naartoe kwam, ja ja met afstand tussen elkaar houden. Iedereen had de bench klaarstaan in de auto en degene van het transport haalde de hond uit het busje en zette deze rechtstreeks in de bench. Geen fysiek contact of iets en zij droegen ook een mondkapje en hadden ontsmettingspul etc. De tweede persoon van het transport (ze waren met twee) controleerde de chip en liet dit op kleine afstand zien icm met het paspoort en reispapieren ter controle. En degene die de hond in de auto had vertrok weer. Er is dus zeker heel erg over nagedacht, heel erg gelet op hygiëne en alle maatregelen en niet onnodig extra risico gelopen. Op deze manier heb ik er gewoon niet zoveel problemen mee en vind ik het fijn dat deze honden in elk geval alsnog een nieuw leven kunnen beginnen.

Nou goed, genoeg over de reis. Die verliep dus heel goed. Ik heb hem dit keer zelf opgehaald en zondagochtend heel vroeg was hij er dan. Meneer jolig en lomp. Hij heet Dany maar ik noem hem Dazzy. Of meneer. Hij is geschat op een kleine 2 jaar oud en ik denk dat het wel klopt.
Hij is heel sociaal naar mens en hond. Met de katten wil hij spelen en triggeren hem als ze gaan rennen, maar dat is geen succes hier. De eerste dag klom hij overal op, in en onder en dan is hij lomp, jemig zeg. Hij heeft echt geen benul van het huisleven. Maar intussen begint hij het al aardig door te krijgen. 's Nachts slaapt hij nu ook best goed door, wel op bed. Hij is keurig zindelijk en oh wat is dat fijn na Faja en Tweety. Hij dendert wel nog makkelijk grenzen over en als je hem 10x zegt dat iets niet de bedoeling is doet hij het nog net zo onbenullig nog een 11e of 12e of 13e keer. Maar goed, hij bedoelt het goed en is ook echt een knuffelbeer.
Wandelen gaat echt vanaf het eerste moment als een trein. Hij was er nog niet lang en deed niet snel een plas in huis (de meeste wel na zo'n lange reis en eindelijk pootjes strekken) dus tuig aangedaan en op naar buiten. Direct zindelijk, ongelofelijk. En direct staart in de lucht, neus van de ene grasspriet naar de andere en lopen maar. Buiten is een feestje. Als ik in huis uit zicht ga doet hij wel nog dramatisch, maar als ik iets langer uit beeld blijf (denk in minuten) dan is de drama ineens over en gaat hij op ontdekkingstocht als hij los is en zo hoorde ik hem vanaf de wc ineens op tafel springen om bodem soep uit de pan te eten die nog op tafel stond. Tot zover de drama als ik uit zicht ben, ik neem het dus maar met een korreltje zout.

Genoeg gepraat. Foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 09 apr 2020 03:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Re: Nr 11 - hij is er

Ongelezen bericht door sonj@ »

Leuke hond om te zien, mooi maatje ook. Veel plezier met opvoeden, zo te lezen heeft hij nog wat sturing nodig. :lol1:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Super leuk beest. Moeite met transport van honden hier lees ik? Maar avocado's uit Spanje zijn prima? Of de oh zo nodige banaan of het T shirt uit China? Doe even normaal mensen. Corona is ontzettend vervelend. Maar spastisch doen is nog veel vervelender. Een hondje in een busje met 1 chauffeur is totaal geen probleem. Overdrijven is echt een vak. En ergens moeite mee hebben is prima maar waar zijn we precies bang voor? Dat de chauffeur ook corona oploopt terwijl er al lang en breed overal in Nederland corona is?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

crutz schreef:
hakunamatata schreef:Ja snap ik helemaal. Maar aan de andere kant heb ik er wel vrede mee. Er gaan ongelofelijk veel transporten gewoon nog de grenzen over voor bedenk maar wat. Kleding, voedingsmiddelen, verzin het maar aan producten. Genoeg webwinkels ook die het magazijn in het buitenland hebben, al die duizenden pakketjes gaan de grenzen over.

Ik heb er eigenlijk ook wel moeite mee. Producten vind ik wezenlijk anders dan dieren.

De eerste dagen dat er in het Oostblok grenzen dicht waren kregen chauffeurs van veetransporten nog politie begeleiding langs de files ivm dierenwelzijn. Na enkele dagen werd die begeleiding gestopt. Toen stonden de chauffeurs dus met volgeladen wagens uren tot dagen in de file wat veel sterfte tot gevolg had.
Hoop dat de lange files het transport van Dany bespaard blijft
Dan kan de chauffeur toch even een stukje met hem wandelen? Het is geen koe in een vrachtwagen maar een hondje in een bench op weg naar een goed leven. Waar zit precies het probleem? Je hebt toch zelf ook pups op een vliegtuig gezet. Alsof dat zo lekker voor ze is. Soms moet een hondje even de tandjes op elkaar houden en dan is alles weer prima. Ik zie het probleem totaal niet zoals je merkt :engel:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Jij zei nog dat ie veel groter was maar ik vind hem alsnog klein haha!
Wat een stuiterbal, hij ziet er gewoon al uit als kattenkwaad

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat een leuk hondje
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat een leuk hondje! Die heeft vast snel een nieuw thuis!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

wat een prachtig modelletje en ik ben het met je eens over dat transport hoor.. maar goed.. het is een gepasseerd station.. hopen dat deze nummer 11een heul fijn huisje gaat vinden
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Hij is enig!!

Hopelijk vindt ie snel een huisje!!
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
hakunamatata
Zeer actief

Het is ook echt wel een grote lompe enthousiaste lieverd :lol1:
Intussen begint hij aardig door te krijgen hoe het werkt hier. Hij pakt nu goed zijn rust en het thuiswerken kan grotendeels zonder obstakels. Hij heeft zo zijn momentjes, maar ja dan heb ik een klant aan de lijn dus kan niks. Draak is het :LOL:
Maar ook een knuffelbeer. Hij zoekt heel graag contact door even zijn neus tegen je aan te duwen, op je voeten te liggen of tegen je aan te kruipen. Als je hem wegduwt is hij ook binnen een halve minuut weer stiekem naar je toe gekropen, hahah.
Mit schreef:Jij zei nog dat ie veel groter was maar ik vind hem alsnog klein haha!
Wat een stuiterbal, hij ziet er gewoon al uit als kattenkwaad AfbeeldingAfbeelding
Hij is ook helemaal niet zo groot :Q: Maar ik had niet gevraagd naar zijn formaat en vanaf de foto had ik hem net zo groot als Suze ingeschat. Hij is bijna 2x zo groot, dat was even een verrassing :LOL: Maar hij heeft een prima kleiner formaat hoor!
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

Hij doet het overigens zo onwijs goed dat hij al op de website staat. Het is echt strikje erom en neem maar mee :D
Nouja, niet helemaal, we zoeken wel een passend huis natuurlijk waar hij verder begeleid wordt. Maar het is geen hond die lang in opvang hoeft te zijn voor hij klaar is voor plaatsing. Dus ik ben benieuwd wanneer er een passende aanvraag voor hem binnenkomt :ok:

https://straydogsrescue.nl/honden/adopt ... -nederland
Afbeelding
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

Meneer heeft een date! Morgenmiddag komen er mensen kennismaken. Het klinkt als een heel passend huisje voor Dazzy, dus ik ben heel erg benieuwd :D

Qua timing ook ontzettend fijn als het een match blijkt. Maar daarover meer in een ander topic :D

Hier nog wat plaatjes van Dazzy. Hij doet het intussen echt onwijs goed. Zo'n lieve vrolijkerd. Heeft nog wel wat sturing en duidelijke grenzen nodig. Niet dat hij echt vervelend is ofzo, maar een nee is voor hem vaak geen reden om iets niet toch wel te doen, hahah. Maar hij draait intussen ontzettend leuk mee hier en is echt geen moeilijke hond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je na meerdere keren 'nee' iets toch doet en op je donder krijgt. Dan kruip je maar heel schuldig kijkend bij Suze in de mand. Suze vond hier ook wat van getuige haar blik, hahah
Afbeelding

Zelfs een kattenmandje past nog
Afbeelding
Afbeelding
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher

Ongelezen bericht door georges »

Wat spannend ! Het ziet er echt wel een leukerd uit. Hopelijk wordt het wat morgen ! :ok:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Re: Nr 11 - heeft morgen een date

Ongelezen bericht door Emma »

Wat een leukerdje :I:
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een leuke hond! Hoe is het bezoek gegaan?
hakunamatata
Zeer actief

Het is een match :D

Erg leuke mensen, heel veel tijd voor hem (zestigers en beide werken niet meer), altijd herplaatsers gehad. Ze vonden Dazzy helemaal geweldig en hij vond de mensen beide ook ontzettend leuk. Heel stuk gewandeld en ze waren erg verbaasd over hoe ontspannen het loopt met hem. Hij gaat daar waarschijnlijk ontzettend verwend worden, hahah.

Waarschijnlijk wordt hij deze week opgehaald. Even kijken nog wanneer, maar dat gaat wel goedkomen. Dan heeft hij gewoon een passend huis gevonden nog voordat Lynne komt. Vind ik stiekem ook helemaal niet erg :mann:

Maar erg goed nieuws dus en hij is er ook echt wel ook klaar voor :cheer:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Nr 11 - heeft een match

Geweldig wat goed, daar gaan ze een hele leuke hond aan krijgen zo te horen
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Re: Nr 11 - heeft een match

Ongelezen bericht door Mit »

Ha wat goed! En toch stiekem een perfecte timing!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”