Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond uitgevallen naar pup, 7 maanden, in losloopgebied

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Swissy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 1

Hond uitgevallen naar pup, 7 maanden, in losloopgebied

Ongelezen bericht door Swissy »

Getverderrie, even van mij af schrijven

Vanmiddag heeft Odin een vervelende ervaring gehad. We liepen in het losloopgebied en Odin liep los. In de verte zie ik een groep van drie honden aankomen, ook los. Een van de honden herkende ik als zijnde een vriendinnetje van Odin; een 8 maanden oude Golden Retriever. Ik liet Odin dus gaan. En op het moment dat hij naar de Golden toe loopt wordt hij compleet overrompeld door een van de andere honden. Of hij hem echt beet heb ik niet kunndn zien, maar het ging erg agressief. Odin vliegt piepend en met staart tussen de benen weg richting de parkeerplaats. Ik ben er in volle vaart achteraan gegaan en kon gelukkig snel tot hem doordringen. Gelukkig kwam het vrouwtje van de Golden naar ons toe. We hebben ze nog even samen kunnen laten ravotten zodat ze allebei nog een goede ervaring zouden hebben. De Golden was vlak ervoor ook zeer onvriendelijk benaderd door die hond.

Ik heb dus niet gezien wie de vrouwen waren van die honden en ook de honden heb ik niet goed gezien, het ging allemaal erg snel. Beetje vervelend.

Ik baal van de hele situatie. Odin doet nooit lelijk naar een andere hond en dat wil ik graag zo houden. Dit weekend ga ik weer terug naar het losloopgebied en proberen dat het allemaal een leuke ervaring blijft en dat hij ook andere honden niet eng gaat vinden.

Echt waarom laten mensen dit soort honden los?! :boos:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Hond uitgevallen naar pup, 7 maanden, in losloopgebied

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tja, het leven is nu eenmaal niet alleen maar en altijd een soort vreedzaam luilekkerland ;-) Kan gebeuren en is Mila als jonge hond ook een paar keer gebeurd, maar die heeft er niets aan overgehouden hoor. Ik zou zelf liever ook niet zien dat mensen een hond die zo flink kan uitvallen zomaar overal los laten en overal naartoe laten gaan, maar helaas gebeurt dat nou eenmaal wel. Zo te lezen is er in ieder geval niet echt gebeten en na het spelen met de Golden is Odin het vast alweer helemaal vergeten :ok:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Heavy schreef:Dat is heel vervelend maar een beetje stabiele hond houdt daar geen trauma aan over hoor . En een hond van 7 maanden is geen pup meer dus het kan zijn dat het puppenkrediet op is :wink:
Dit dus, zolang je als baas zelf niet al te veel ervan maakt, herstelt de puber best snel weer. Een hond van 7 maanden, zeker reuen, raken puppy af. Ze kunnen vanuit het niets weggesnauwd worden. Komt door die gezellige hormonen, kunnen ze niks aan doen.
Perry en Noah

Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Omega »

Kan ook een verschil maken dat de golden met twee andere honden liep, dat die andere hond vond dat ze bij hem hoorde en Odin daar dus niks te zoeken had.
Honden die als roedel lopen reageren anders dan een hond alleen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Een grote zwitser, van 7 maanden. Die kan best wat hebben. Goed juist, heeft hij weer wat geleerd.
Nevache
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Nevache »

Imme hier, Tervuerense reu van bijna 7 mnd, krijgt ook weleens te horen dat ie moet dimmen.
Ik ben daar wel blij mee eigenlijk : ik wil graag dat ie zich leert te gedragen als een beschaafde volwassen hond, niet als een lompe 'ik-mag-alles'-pup.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je hond is waarschijnlijk als een dolle zonder zich netjes voor te stellen een groep honden in gerend. Dat kan soms niet. Hij heeft geen gaatjes en nu geleerd dat als er ergens een groepje honden is hij er niet blind in kan hollen maar afwachtender moet zijn en zich even rustig en netjes voor moet stellen. Geen probleem toch?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

deze leeftijd krijgen ze vaker op hun falie ( nog ongeremd en heel speels maar te groot voor puppy krediet) , dat is dus ook de reden dat ik minder richting losloop gebied ga.. ze kalmeren vanzelf wel als ze volwassener worden, een pak slaag is daar niet voor nodig( vind ik persoonlijk ) dus ik ga de leeftijd van een maand of 7 tot een maand of 15 heel voorzichtig . ( beter geen ervaring dan een slechte ervaring - in mijn beleving en niet iedere hond doet het netjes )
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:De hond die lelijk deed tegen Odin had daarvoor ook al lelijk gedaan tegen het jonge Goldenteefje.
Het lijkt me dus meer een gevalletje vervelende zeikhond die aangelijnd had moeten zijn dan eentje die netjes corrigeert.
Sommige honden zijn nu eenmaal onverbeterlijke chagrijnen.
Of die Golden had hetzelfde gedrag vertoond? Er zijn heel erg veel honden die dat niet accepteren, niks raars aan :19:
Snap wel dat je daar als baas van kan schrikken als je het niet gewend bent, maar ik vind het klinken als doodnormaal hondengedrag. Van beide partijen trouwens. Zo'n puberpup is ook gewoon dolenthousiast en z'n grenzen aan het opzoeken, en daarbij ga je soms op je bek. Ik gok dat de hond niet heeft gebeten, dan was er schade geweest. Maar het kan wel heel woest klinken natuurlijk.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:De hond die lelijk deed tegen Odin had daarvoor ook al lelijk gedaan tegen het jonge Goldenteefje.
Het lijkt me dus meer een gevalletje vervelende zeikhond die aangelijnd had moeten zijn dan eentje die netjes corrigeert.
Sommige honden zijn nu eenmaal onverbeterlijke chagrijnen.
Mijn honden schrikken zich lam als er een grote Zwitser of golden op ze af komt stormen en vallen meteen uit. Daarna kan alles nogmaals opnieuw en normaal. Dan zijn ze uitermate vriendelijk. Dat lijkt me hier ook het geval aangezien de golden gezellig bij ze liep :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”