Vanmiddag heeft Odin een vervelende ervaring gehad. We liepen in het losloopgebied en Odin liep los. In de verte zie ik een groep van drie honden aankomen, ook los. Een van de honden herkende ik als zijnde een vriendinnetje van Odin; een 8 maanden oude Golden Retriever. Ik liet Odin dus gaan. En op het moment dat hij naar de Golden toe loopt wordt hij compleet overrompeld door een van de andere honden. Of hij hem echt beet heb ik niet kunndn zien, maar het ging erg agressief. Odin vliegt piepend en met staart tussen de benen weg richting de parkeerplaats. Ik ben er in volle vaart achteraan gegaan en kon gelukkig snel tot hem doordringen. Gelukkig kwam het vrouwtje van de Golden naar ons toe. We hebben ze nog even samen kunnen laten ravotten zodat ze allebei nog een goede ervaring zouden hebben. De Golden was vlak ervoor ook zeer onvriendelijk benaderd door die hond.
Ik heb dus niet gezien wie de vrouwen waren van die honden en ook de honden heb ik niet goed gezien, het ging allemaal erg snel. Beetje vervelend.
Ik baal van de hele situatie. Odin doet nooit lelijk naar een andere hond en dat wil ik graag zo houden. Dit weekend ga ik weer terug naar het losloopgebied en proberen dat het allemaal een leuke ervaring blijft en dat hij ook andere honden niet eng gaat vinden.
Echt waarom laten mensen dit soort honden los?!