Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vieze lucht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Vieze lucht

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Sinds een paar weken ruikt Joy sterker dan normaal. De lucht zit rond haar achterste, wat vooral opvalt als ze kwispelt. Haar vacht zelf stinkt niet, ik kan haar aaien zonder dat mijn handen naar hond gaan ruiken. Het zijn niet haar anaalklieren, die lucht herken ik wel. Het ruikt eerder naar oude kaas.
Ik kan geen kapotte huid of schilfers ontdekken. Ze zwemt niet meer of minder dan anders, eet hetzelfde, heeft geen stress. Wel verhaart ze momenteel sterk, en ze gebruikt (al maanden) Apoquel wegens allergie.
Iemand een idee waar die lucht ineens vandaan kan komen en wat ik kan doen om haar weer okselfris te krijgen? Verschillende keren wassen heeft niet geholpen.
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief

Re: Vieze lucht

Nanna schreef:Het zou de vioolklier kunnen zijn, niet te verwarren met de anaalklieren.
Heeft ze een wat vettige plek op haar staart?
Dacht ik ook al, maar ik zie die hele klier niet zitten bij haar. Ook geen vettige plek.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

heeft ze niet nog een hoop oude dode vacht in haar kont/staart hangen, die gewoon gaat meuren? Even rossen met de shedder (laat iemand anders dat maar doen in jouw geval :D)
Dat hebben ze hier iig weleens, zon muffe dot haar op hun kont :D Al zou je dat dan ook wel weer ruiken als je er je neus insteekt.. hmmm
Lieske_1977
Zeer actief

Nanna schreef:Het schijnt vaak nogal eens te helpen als je de hond insmeert met tomatenketchup.
Jij zegt dat het om haar achterkant gaat, dus dan zou ik dat daar eens uitproberen. Daarna onmiddellijk over straat zonder af te spoelen vanwege het enige effect dat het heeft op omstanders :LOL:
:LOL:
En dan hier zeker het fotoverslag :D
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief

sbientje schreef:heeft ze niet nog een hoop oude dode vacht in haar kont/staart hangen, die gewoon gaat meuren? Even rossen met de shedder (laat iemand anders dat maar doen in jouw geval :D)
Dat hebben ze hier iig weleens, zon muffe dot haar op hun kont :D Al zou je dat dan ook wel weer ruiken als je er je neus insteekt.. hmmm
Nee, ze heeft sowieso niet zo’n dikke ondervacht. Ik zal haar voor de zekerheid even goed (laten) rossen :)
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef:Ik zou niet gaan rossen met zo'n scherpgetand geval hoor. Kans dat je het alleen maar erger maakt.
Misschien een idee om haar eens te droppen bij een goede trimsalon en haar eens duchtig te laten wassen/ontwollen.
Ja dit. Gol kon ook soms naar oude kaas ruiken, een bezoekje aan de trimmer loste dat op. Die kregen zoveel meer uit de vacht met een waterblazer dan ik met een borstel.
Lieske_1977
Zeer actief

Ik denk dat ik inderdaad maar een bezoekje aan de trimmer ga plannen. Eens kijken of ‘t daar van opknapt.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik weet niet of Joy gecastreerd is?

Maar bij Habibi wil haar geur wel eens iets veranderen, afhankelijk van de fase van haar hormonale cyclus.

Meestal ruik ik haar helemaal niet.

Maar rondom loopsheid iets, en rondom schijnzwangerschap soms ook. (Ander luchtje overigens)

Maar ik heb wel een vrij gevoelige reukorgaangeval, de meeste mensen zeggen dat ze gaar helemaal níét ruiken.
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief

sbientje schreef:heeft ze niet nog een hoop oude dode vacht in haar kont/staart hangen, die gewoon gaat meuren? Even rossen met de shedder (laat iemand anders dat maar doen in jouw geval :D)
Nee, ze heeft sowieso niet zo’n dikke ondervacht. Ik zal haar voor de zekerheid even goed (laten) rossen :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”