Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vieze lucht
Moderator: moderatorteam
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 2
Vieze lucht
Sinds een paar weken ruikt Joy sterker dan normaal. De lucht zit rond haar achterste, wat vooral opvalt als ze kwispelt. Haar vacht zelf stinkt niet, ik kan haar aaien zonder dat mijn handen naar hond gaan ruiken. Het zijn niet haar anaalklieren, die lucht herken ik wel. Het ruikt eerder naar oude kaas.
Ik kan geen kapotte huid of schilfers ontdekken. Ze zwemt niet meer of minder dan anders, eet hetzelfde, heeft geen stress. Wel verhaart ze momenteel sterk, en ze gebruikt (al maanden) Apoquel wegens allergie.
Iemand een idee waar die lucht ineens vandaan kan komen en wat ik kan doen om haar weer okselfris te krijgen? Verschillende keren wassen heeft niet geholpen.
Ik kan geen kapotte huid of schilfers ontdekken. Ze zwemt niet meer of minder dan anders, eet hetzelfde, heeft geen stress. Wel verhaart ze momenteel sterk, en ze gebruikt (al maanden) Apoquel wegens allergie.
Iemand een idee waar die lucht ineens vandaan kan komen en wat ik kan doen om haar weer okselfris te krijgen? Verschillende keren wassen heeft niet geholpen.
- Lieske_1977
- Zeer actief
Re: Vieze lucht
Dacht ik ook al, maar ik zie die hele klier niet zitten bij haar. Ook geen vettige plek.Nanna schreef:Het zou de vioolklier kunnen zijn, niet te verwarren met de anaalklieren.
Heeft ze een wat vettige plek op haar staart?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
heeft ze niet nog een hoop oude dode vacht in haar kont/staart hangen, die gewoon gaat meuren? Even rossen met de shedder (laat iemand anders dat maar doen in jouw geval
)
Dat hebben ze hier iig weleens, zon muffe dot haar op hun kont
Al zou je dat dan ook wel weer ruiken als je er je neus insteekt.. hmmm

Dat hebben ze hier iig weleens, zon muffe dot haar op hun kont

- Lieske_1977
- Zeer actief
Nanna schreef:Het schijnt vaak nogal eens te helpen als je de hond insmeert met tomatenketchup.
Jij zegt dat het om haar achterkant gaat, dus dan zou ik dat daar eens uitproberen. Daarna onmiddellijk over straat zonder af te spoelen vanwege het enige effect dat het heeft op omstanders

En dan hier zeker het fotoverslag

- Lieske_1977
- Zeer actief
Nee, ze heeft sowieso niet zo’n dikke ondervacht. Ik zal haar voor de zekerheid even goed (laten) rossensbientje schreef:heeft ze niet nog een hoop oude dode vacht in haar kont/staart hangen, die gewoon gaat meuren? Even rossen met de shedder (laat iemand anders dat maar doen in jouw geval)
Dat hebben ze hier iig weleens, zon muffe dot haar op hun kontAl zou je dat dan ook wel weer ruiken als je er je neus insteekt.. hmmm

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ja dit. Gol kon ook soms naar oude kaas ruiken, een bezoekje aan de trimmer loste dat op. Die kregen zoveel meer uit de vacht met een waterblazer dan ik met een borstel.Nanna schreef:Ik zou niet gaan rossen met zo'n scherpgetand geval hoor. Kans dat je het alleen maar erger maakt.
Misschien een idee om haar eens te droppen bij een goede trimsalon en haar eens duchtig te laten wassen/ontwollen.
- Lieske_1977
- Zeer actief
Ik denk dat ik inderdaad maar een bezoekje aan de trimmer ga plannen. Eens kijken of ‘t daar van opknapt.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik weet niet of Joy gecastreerd is?
Maar bij Habibi wil haar geur wel eens iets veranderen, afhankelijk van de fase van haar hormonale cyclus.
Meestal ruik ik haar helemaal niet.
Maar rondom loopsheid iets, en rondom schijnzwangerschap soms ook. (Ander luchtje overigens)
Maar ik heb wel een vrij gevoelige reukorgaangeval, de meeste mensen zeggen dat ze gaar helemaal níét ruiken.
Maar bij Habibi wil haar geur wel eens iets veranderen, afhankelijk van de fase van haar hormonale cyclus.
Meestal ruik ik haar helemaal niet.
Maar rondom loopsheid iets, en rondom schijnzwangerschap soms ook. (Ander luchtje overigens)
Maar ik heb wel een vrij gevoelige reukorgaangeval, de meeste mensen zeggen dat ze gaar helemaal níét ruiken.

- Lieske_1977
- Zeer actief
Nee, ze heeft sowieso niet zo’n dikke ondervacht. Ik zal haar voor de zekerheid even goed (laten) rossensbientje schreef:heeft ze niet nog een hoop oude dode vacht in haar kont/staart hangen, die gewoon gaat meuren? Even rossen met de shedder (laat iemand anders dat maar doen in jouw geval)
Dat hebben ze hier iig weleens, zon muffe dot haar op hun kontAl zou je dat dan ook wel weer ruiken als je er je neus insteekt.. hmmm