Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een nieuwe dierenarts

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Een nieuwe dierenarts

Ongelezen bericht door Anja »

Niets ernstigs, maar ik vind het gewoon een leuk verhaal.

Jop dook een paar dagen geleden in het hoge gras en kwam er niezend weer uit. In de eerste instantie maakte ik me niet zo druk want het niezen stopte later weer.
Maar elke dag begon hij niezend dus vanmiddag naar de dierenarts.
Er zit een nieuwe praktijk hier op het dorp dus gaan we die eens proberen.
Het was rustig in de praktijk dus ik kon gelijk doorlopen. Leuke vriendelijke jonge dierenarts.
Jop kreeg een roesje en zijn neus is uitvoerig bekeken en helemaal schoon bevonden. Toen zijn keel bekeken.. ontstoken strottenhoofd :80: Kan zijn dat er inderdaad wat via zijn neus naar binnen gegaan is en in zijn keelholte terecht gekomen waar het is gaan irriteren. Dus hij krijgt een ab kuurtje.

Toen ze in zijn keel keek zag ze dat hij aardig wat tandsteen had en zei tegen de assistente dat ze dat weg moest halen want hij sliep nu toch. Okee dan...
Kwartiertje later ging de assistente de dierenarts weer halen om even naar zijn tanden te kijken. Veel losse tandjes.. :ugh:
Oh die trekken we er gelijk even uit zegt ze.. hij is nu toch onder zeil. Okee dan...
4 ondertandjes, een hoektandje en een klein kiesje heeft ze getrokken.
Toen ze klaar was heeft ze zijn nagels geknipt en met een tondeuse een paar klitjes uit zijn broek gehaald. Okee dan..
Ze zijn uiteindelijk meer dan een uur met hem bezig geweest.
Intussen ging ik toch een beetje te twijfelen of ik wel genoeg geld op mijn rekening had staan, want hier had ik allemaal niet op gerekend.
De rekening was 139 euro :LOL:

Ze heeft er een klant bij!

Jop is intussen weer helemaal het mannetje en heeft zelfs alweer een paar brokjes gegeten. Arm tandeloos hondje :ugh:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Re: Een nieuwe dierenarts

Ongelezen bericht door Ri@nne »

:O: En waar vinden we deze DA?
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik wil ook bij deze DA.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik ook. Voor alleen tandsteen verwijderen bij Luka was ik al bijna het dubbele kwijt.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Jeetje, ik was voor Gol iets van 400 euro kwijt voor tandsteen en een kies verwijderen :80:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Gollum schreef:Jeetje, ik was voor Gol iets van 400 euro kwijt voor tandsteen en een kies verwijderen :80:
whut?? Ik voor 2 honden gebit schoonmaken met gasnarcose en bij Isa ook een paar tandjes trekken, antibiotica en oortjes schoonmaken + reinigings capsules en pijnstilling: €126,-
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik vind het vooral fijn klinken dat naast de prijs er ook niet voor alles een nieuwe afspraak gemaakt moest worden. :LOL: Gewoon even alles aanpakken als je toch al bezig bent gebeurt ook niet overal.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

sjm schreef:
Gollum schreef:Jeetje, ik was voor Gol iets van 400 euro kwijt voor tandsteen en een kies verwijderen :80:
whut?? Ik voor 2 honden gebit schoonmaken met gasnarcose en bij Isa ook een paar tandjes trekken, antibiotica en oortjes schoonmaken + reinigings capsules en pijnstilling: €126,-
:O:
Ik zat echt bij de verkeerde dus.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Fijn zo'n opmerkzame DA die meteen een beetje verder kijkt dan alleen "jouw probleem" :ok:
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Wauw wat een koopje
Maar bovenal fijn dat ze alles in 1x goed bekeken en behandeld hebben
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Oh ik hoor ook graag welke dit is, want ik hou wel van een lekkere nuchtere dierenarts die gewoon even doorpakt en dan ook nog normale prijzen hanteert!
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Dat zijn nog eens leuke prijzen en en DA die doorpakt :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Cleva schreef:Ik had 550 betaald, denk ik.
En dat is nog niet eens een extreem dure.

De Duitse dierenartsen zijn wel véél goedkoper. Dat is gewoon een andere markt. Niet dat verwende nederlandser geneuzel maar meer richting veearts. Betrokken en bevlogen maar ze hebben geen koffie in de wachtkamer, ofzo. En interessant gelul over titeren daar doen ze niet aan.
En ze gaan ook niet met kleuters in gesprek over waarom het nu beter is dat pietje gaat slapen.
Jammer dat ze niet aan titeren doen.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

sjm schreef:
:80: Waar dan?
sjm
Zeer actief

Zamunda schreef:
sjm schreef:
:80: Waar dan?
Diever. Drenthe he, haha.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik denk dat ik gewoon mazzel heb gehad dat het zo rustig was die middag. Volgens mij was het gewoon
bezigheidstherapie.. laten we dat wawaatje maar even onder handen nemen :tongue: Ze hadden toch niks te doen :LOL:
Ik heb nog even op haar site gekeken naar de prijzen maar die schelen niks met de rest van de dierenartsen hier in het dorp. Gewoon goed aan de prijs dus...

De laatste keer dat Jop zijn tandjes schoongemaakt zijn was bijna 2 jaar geleden. En toen was ik 227 euro kwijt incl. 2 tandjes trekken en een gezwelletje verwijderen van zijn tandvlees.

We zijn nu een paar dagen verder en heeft van mij nu 4 x ab gehad maar hij niest nog steeds :ugh:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

sjm schreef:Diever. Drenthe he, haha.
Dat is een prettige praktijk dan qua prijs, als de kwaliteit dan ook nog goed is is het helemaal mooi.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Wat een fijne dierenarts Anja :ok:

Ik ging vandaag met spoed naar de dierenarts en ik ben ook gematst, want ik hoefde slechts het normale consult te betalen :D
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Zamunda schreef:
Dat is een prettige praktijk dan qua prijs, als de kwaliteit dan ook nog goed is is het helemaal mooi.
Daarover verschillen de meningen. :wink: Het is een hele basic praktijk, goed voor de simpele dingetjes zoals een enting, of ab kuurtje. Maar zodra het iets ingewikkelder wordt, missen ze de kennis en de middelen. Ze hebben bij ons verschillende fouten gemaakt die niet hadden gehoeven. Dus wij zijn overgestapt naar een praktijk die duurder is, maar wel veel meer kennis, en middelen zitten.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Barnsley schreef:
Zamunda schreef:
Daarover verschillen de meningen. :wink: Het is een hele basic praktijk, goed voor de simpele dingetjes zoals een enting, of ab kuurtje. Maar zodra het iets ingewikkelder wordt, missen ze de kennis en de middelen. Ze hebben bij ons verschillende fouten gemaakt die niet hadden gehoeven. Dus wij zijn overgestapt naar een praktijk die duurder is, maar wel veel meer kennis, en middelen zitten.
Bij ons zijn ze, gelukkig, altijd goed genoeg geweest. Ik vind het een goede praktijk.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”