Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hollandse smous

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Hollandse smous

Ongelezen bericht door flamme »

Iemand bekend met dit ras?

Ik weet dat het nog in opbouw is en heb er zelf jaren geleden een op de puppycursus gehad. Een schatje :I: zo slim als iets maar terughoudender dan mijn saarlooswolfhonden.

Zijn ze echt zo gezond en sociaal als gezegd wordt?
En zijn het blaffers?
Friesenfransman

Re: Hollandse smous

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

flamme schreef:Iemand bekend met dit ras?

Ik weet dat het nog in opbouw is en heb er zelf jaren geleden een op de puppycursus gehad. Een schatje :I: zo slim als iets maar terughoudender dan mijn saarlooswolfhonden.

Zijn ze echt zo gezond en sociaal als gezegd wordt?
En zijn het blaffers?
Ik zou willen dat ik bekend was met het ras. Ik sta denk ik al twintig jaar op de wachtlijst :lol1: In het begin heb ik zelf nog wel eens gebeld of er beweging in zat, maar de pupbemiddelmevrouw was toen echt heel streng en “ik moest niet zo ongeduldig zijn”. Na twee keer informeren durfde ik niet meer en heb ik stilletjes afgewacht. Ik denk wel dat ik na elke keer bellen onderaan de lijst ben gezet :(: Tien jaar geleden verhuisde ik naar het buitenland en Hollandse Smousen mogen niet naar het buitenland, dus toen heb ik in theorie afscheid genomen van de Smous. In praktische zin niet, ik heb me nooit officieel van de wachtlijst laten halen, misschien belt die strenge mevrouw inmiddels wel elk anderhalf jaar naar mijn oude nummer :80: Dank dus voor het topic, ik ga me binnenkort maar eens afmelden.
Friesenfransman

Cleva schreef:Ik hoef er zelf geen.
Jij mag er geeneens één. Jij woont in het buitenland.
Friesenfransman

Cleva schreef:
Friesenfransman schreef: Tien jaar geleden verhuisde ik naar het buitenland

Kind, dat méén je niet! Vertèl!
Nou ik had zin in wat anders. En toen ging ik op zoek naar een kasteel waar ik op andermans kosten een beetje kon huishouden. Dat werden er meer dan één en dat was voor een tijdje heel geinig, maar je wilt ook niet de rest van je leven blijven zwerven dus uiteindelijk heb ik zelf maar voor 20 duizend piek een huisje met wat grond gekocht en daar woon ik nu dus al een tijdje heel leuk. Zonder Hollandse Smous, dat dan weer wel.

En jij, hoe gaat het met jou eigenlijk? Ik begreep dat er wat scherpe randjes zijn?
Friesenfransman

Nanna schreef:
Friesenfransman schreef:
En als je er nou eentje hebt en je gaat na een jaar emigreren. Moet je die dan inleveren?
Ja dat weet ik dus niet. Zover ben ik nooit gekomen. :roll:
Friesenfransman

Jion schreef:Ik lees het al; dat wordt niks tussen mij en die smous. :jank: Ik ga geheid elk half jaar bellen of het al een beetje opschiet met dat gesmous. :U:
Ach geef ze een kans. Het kan namelijk ook aan mij liggen. Ik heb in den beginne ook interesse getoond in de outcross wetters. Dat ging ook al van zo’n leien dakje :schrik:
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Nanna schreef:
Friesenfransman schreef:
En als je er nou eentje hebt en je gaat na een jaar emigreren. Moet je die dan inleveren?
De mensen van de camping in Frankrijk waar wij in mei/juni waren hebben een smous van 7 jaar en daar werd doodleuk tegen gezegd dat de hond niet mee mocht emigreren. Hebben ze zich natuurlijk niets van aangetrokken. Dit terwijl de hond was afgekeurd voor de fok. Een heel leuke, sociale hond overigens, die met alle honden op de camping goed ging,
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Degenen die ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn stuk voor stuk leuke hondjes.

Ik wil er ooit misschien ook wel een. Maar nu eerst eens een klein maatje groter. Wie weet, ooit.
EllaBellaah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door EllaBellaah »

We hebben er thuis eentje gehad, is op 17 jarige leeftijd ingeslapen. Hij heeft nooit gezondheids problemen gehad. Heeft buiten de jaarlijkse enting slechts drie keer een dierenarts gezien.
Het was een erg leuk hondje, sociaal naar andere mensen en honden, zonder extreme enthousiasme.
Ik heb een aantal jaar behendigheid met hem gedaan, waarbij we ook een paar keer in de prijzen zijn gevallen. Hij hield wel van wat activiteit maar hij hoefde ook geen uren te wandelen op een dag. Ik zou zo weer een smousje willen, maar mijn vriend vind het niks...
Groetjes Ella & Cooper :D
doesje
Zeer actief

Ongelezen bericht door doesje »

Ik heb een smous die ik af en toe oppas, erg leuk en sociaal honden maaarrr ohh wat een jacht zit er in :schrik: . Kan ook absoluut niet los
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Hollandse smous

Ongelezen bericht door crutz »

Kennis had er 1 met flinke vacht/huid/immuun problemen en geen fijn karakter.
Vereniging wilde volgens het verhaal (eenzijdig dus wel maar gehoord) er toch mee fokken. Baas was het daar niet mee eens en heeft gecastreerd zonder overleg. Hoe dat is afgelopen qua discussie etc weet ik verder niet. Is nl al van lang geleden. Hond is al weer paar jaar dood
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:
crutz schreef:Kennis had er 1 met flinke vacht/huid/immuun problemen en geen fijn karakter.
Vereniging wilde volgens het verhaal (eenzijdig dus wel maar gehoord) er toch mee fokken. Baas was het daar niet mee eens en heeft gecastreerd zonder overleg. Hoe dat is afgelopen qua discussie etc weet ik verder niet. Is nl al van lang geleden. Hond is al weer paar jaar dood
Waarom castreren? Ze komen heus de riem niet uit je handen trekken, hoor.
Nou volgens hoe het verteld werd (eenzijdig dus) wel haast. Er waren al reuen uitgekozen, ze mocht dan nog wel uit 3 kiezen.
Castratie stopte het gezeur
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Als ik een HS zou nemen en als deze niet zo op gedroogd is dat ik denk dat het geen meerwaarde is om mee te fokken. Dan zou ik niet doorgeven dat ze loops is geworden :engel:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Hmmm nou qua karakter klinkt het wel goed dus.
Het is een toekomstideetje. Niet voor nu. Emigreren gaat niet gebeuren en saarloosperikelen ben ik gewend dus dat is geen probleem tegen die tijd.
Even in de peiling houden dus maar. En kijken of ik ze ergens op een show kan spotten om wat lijnen uit te pluizen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

flamme schreef:Hmmm nou qua karakter klinkt het wel goed dus.
Het is een toekomstideetje. Niet voor nu. Emigreren gaat niet gebeuren en saarloosperikelen ben ik gewend dus dat is geen probleem tegen die tijd.
Even in de peiling houden dus maar. En kijken of ik ze ergens op een show kan spotten om wat lijnen uit te pluizen.

Ik vermoed dat je niet zoveel uit te pluizen hebt :wink: Tenminste niet om je pup uit een bepaalde lijn te kiezen. Is er een nest, dan worden de eerste gegadigden op de lijst gebeld. Er valt weinig te kiezen qua lijnen, al kan je natuurlijk nee zeggen als ze je bellen. Bij de markiesjes werkt het ook zo (als je niemand kent).
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

veertje schreef:
flamme schreef:Hmmm nou qua karakter klinkt het wel goed dus.

Ik vermoed dat je niet zoveel uit te pluizen hebt :wink: Tenminste niet om je pup uit een bepaalde lijn te kiezen. Is er een nest, dan worden de eerste gegadigden op de lijst gebeld. Er valt weinig te kiezen qua lijnen, al kan je natuurlijk nee zeggen als ze je bellen. Bij de markiesjes werkt het ook zo (als je niemand kent).
Nee weet ik inderdaad :ok:
Maar dan weet ik wel een beetje hoe het qua gezondheid zit en omdat ik nog jaren de tijd heb kan ik dan gedegen nee zeggen als dat nodig zou zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”