Ik weet dat het nog in opbouw is en heb er zelf jaren geleden een op de puppycursus gehad. Een schatje

Zijn ze echt zo gezond en sociaal als gezegd wordt?
En zijn het blaffers?
Moderator: moderatorteam
Ik zou willen dat ik bekend was met het ras. Ik sta denk ik al twintig jaar op de wachtlijstflamme schreef:Iemand bekend met dit ras?
Ik weet dat het nog in opbouw is en heb er zelf jaren geleden een op de puppycursus gehad. Een schatjezo slim als iets maar terughoudender dan mijn saarlooswolfhonden.
Zijn ze echt zo gezond en sociaal als gezegd wordt?
En zijn het blaffers?
Jij mag er geeneens één. Jij woont in het buitenland.Cleva schreef:Ik hoef er zelf geen.
Nou ik had zin in wat anders. En toen ging ik op zoek naar een kasteel waar ik op andermans kosten een beetje kon huishouden. Dat werden er meer dan één en dat was voor een tijdje heel geinig, maar je wilt ook niet de rest van je leven blijven zwerven dus uiteindelijk heb ik zelf maar voor 20 duizend piek een huisje met wat grond gekocht en daar woon ik nu dus al een tijdje heel leuk. Zonder Hollandse Smous, dat dan weer wel.Cleva schreef:Friesenfransman schreef: Tien jaar geleden verhuisde ik naar het buitenland
Kind, dat méén je niet! Vertèl!
Ja dat weet ik dus niet. Zover ben ik nooit gekomen.Nanna schreef:En als je er nou eentje hebt en je gaat na een jaar emigreren. Moet je die dan inleveren?Friesenfransman schreef:Jij mag er geeneens één. Jij woont in het buitenland.Cleva schreef:Ik hoef er zelf geen.
Ach geef ze een kans. Het kan namelijk ook aan mij liggen. Ik heb in den beginne ook interesse getoond in de outcross wetters. Dat ging ook al van zo’n leien dakjeJion schreef:Ik lees het al; dat wordt niks tussen mij en die smous.Ik ga geheid elk half jaar bellen of het al een beetje opschiet met dat gesmous.
De mensen van de camping in Frankrijk waar wij in mei/juni waren hebben een smous van 7 jaar en daar werd doodleuk tegen gezegd dat de hond niet mee mocht emigreren. Hebben ze zich natuurlijk niets van aangetrokken. Dit terwijl de hond was afgekeurd voor de fok. Een heel leuke, sociale hond overigens, die met alle honden op de camping goed ging,Nanna schreef:En als je er nou eentje hebt en je gaat na een jaar emigreren. Moet je die dan inleveren?Friesenfransman schreef:Jij mag er geeneens één. Jij woont in het buitenland.Cleva schreef:Ik hoef er zelf geen.
Nou volgens hoe het verteld werd (eenzijdig dus) wel haast. Er waren al reuen uitgekozen, ze mocht dan nog wel uit 3 kiezen.Cleva schreef:Waarom castreren? Ze komen heus de riem niet uit je handen trekken, hoor.crutz schreef:Kennis had er 1 met flinke vacht/huid/immuun problemen en geen fijn karakter.
Vereniging wilde volgens het verhaal (eenzijdig dus wel maar gehoord) er toch mee fokken. Baas was het daar niet mee eens en heeft gecastreerd zonder overleg. Hoe dat is afgelopen qua discussie etc weet ik verder niet. Is nl al van lang geleden. Hond is al weer paar jaar dood
flamme schreef:Hmmm nou qua karakter klinkt het wel goed dus.
Het is een toekomstideetje. Niet voor nu. Emigreren gaat niet gebeuren en saarloosperikelen ben ik gewend dus dat is geen probleem tegen die tijd.
Even in de peiling houden dus maar. En kijken of ik ze ergens op een show kan spotten om wat lijnen uit te pluizen.
Nee weet ik inderdaadveertje schreef:flamme schreef:Hmmm nou qua karakter klinkt het wel goed dus.
Het is een toekomstideetje. Niet voor nu. Emigreren gaat niet gebeuren en saarloosperikelen ben ik gewend dus dat is geen probleem tegen die tijd.
Even in de peiling houden dus maar. En kijken of ik ze ergens op een show kan spotten om wat lijnen uit te pluizen.
Ik vermoed dat je niet zoveel uit te pluizen hebtTenminste niet om je pup uit een bepaalde lijn te kiezen. Is er een nest, dan worden de eerste gegadigden op de lijst gebeld. Er valt weinig te kiezen qua lijnen, al kan je natuurlijk nee zeggen als ze je bellen. Bij de markiesjes werkt het ook zo (als je niemand kent).