Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom voer mengen bij overstap op ander merk?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Waarom voer mengen bij overstap op ander merk?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik weet het niet, maar ik heb het ook nooit gedaan en ik wissel heel wat af ;-) Mijn honden reageren daar verder prima op, dus ik heb nooit de noodzaak gezien om eerst te mengen.
Ook opvangers heb ik altijd meteen met de pot mee laten eten zonder dat dat problemen gaf.
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Je eet waarschijnlijk niet ineens aardappels na een jaar pasta. :mrgreen:

Een echte brokkenhond- of kat krijgt jarenlang dagelijks precies dezelfde brok.

Ik geef KVV en geschikte bijvoeding en meng trouwens nooit.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamara81 schreef: Als ik de ene dag pasta eet en de volgende dag aardappel dan hoef ik toch ook nog niet eerst wat pasta door de aardappel te mengen?
Dat is voor honden die nooit afwisseling in hun voer hebben. Als jij leeft op flesjes nutridrink kun je ook niet opeens een bord vol biefstuk en friet eten.
Het is niet nodig als je hond geen spijsverteringsproblemen heeft en gevarieerd kan eten.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Crescent schreef:Je eet waarschijnlijk niet ineens aardappels na een jaar pasta. :mrgreen:

Een echte brokkenhond- of kat krijgt jarenlang dagelijks precies dezelfde brok.

Ik geef KVV en geschikte bijvoeding en meng trouwens nooit.
Dit inderdaad :wink:

Als honden dag in dag uit hetzelfde eten, dan gaat het maag-darmstelsel zich daarop aanpassen. Ga je dan iets veranderen, dan kunnen ze daarop reageren. De een wat sneller dan de ander en afhankelijk van de wisseling die je doet. Als het qua samenstelling erg op elkaar lijkt, dan zul je weinig verschil merken.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

Mijn hond is best gevoelig en als ik wissel van brok zonder te mengen gaat ze direct aan de diarree. Als ik eerst een tijdje meng is het meestal geen probleem.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ik meng nooit. Ook de logees hier die thuis wat anders krijgen gaan probleemloos over.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik meng gewoon dagelijks van alles :F:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xanu en Xygan hebben werkelijk van alles geproeft op t animal event. Dit terwijl ze thuis kvv/barf krijgen. Van gestoomd tot brok; gepest en geëxtrudeerd, snacks, snoepjes etc. Nou ze hebben er geen sec last van gehad. Ik heb ook niet gemengd ze krijgen ook 7 tot 8 merken kvv.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik meng ook nooit, hier wisselen we regelmatig van brok/kvv :D
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Omdat de brokkenmaker het jou zo moeilijk mogelijk wil maken om van zijn merk af te gaan.
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Ik wissel nu nooit meer af puur kvv en af en toe een rauw ei of een haring tussendoor. En wisseling van brok tja toen ik mijn pup kreeg moest ik ook van brok naar kvv. Ook een week ontgifting gehad dus diaree nu eet ze alles aan vlees. Tafelrestjes niet met kruiden kijk ik wel uit. Uien knoflook liever niet bij een pup. Ook gevaarlijk bij oudere honden. Ze ,eggen altijd eerst 70% 30% dan 60% 40% en 40 %60 dan helemaal over het nieuwe voer.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Een week diarree heeft niets met ontgiften te maken, maar alles met de plotselinge overstap. Dat is exact de reden dat brokkenfabrikanten zeggen dat je eerst moet mengen. Voor de meeste honden is 2 dagen 25% nieuw, 2 dagen 50% nieuw en 2 dagen 75% nieuw voldoende. En nee, lang niet alle honden hebben het nodig, maar genoeg honden ook wel. Zeker als ze langdurig op hetzelfde voer hebben gestaan.

Bij de honden heb ik geen persoonlijke ervaring (wel met klanten, maar niet met eigen honden), maar bij de paarden heb je het weideseizoen en dus minimaal 2x per jaar een flinke voerwisseling van gedroogd gras (hooi of voordroog) naar vers gras of terug. Sommige paarden kan je zonder opbouwen in één keer 12/7 op het gras gooien. Dan een grote groep waarbij je met een uur per dag kan opbouwen. En dan is er nog de groep paarden (daar heb ik er 1 van staan) waarbij je de eerste uren gras met een kwartier per dag moet opbouwen, en zelfs daar heeft hij deze ronde een keer krampkoliek van gehad. De meeste paarden worden eind van het weideseizoen met geen of vrijwel geen afbouwen van het gras getrokken zonder problemen. Toen vanwege heftige regen het gras echt een paar dagen opeens onbegaanbaar was (zwembad, de eendjes zwommen erin, en daarna zeer kwetsbaar want vette klei), hadden we geen andere keuze dan dat we zonder afbouwen van het gras haalden. De paarden staan jaarrond 12/7 buiten (maar dan op zand), dus het heeft niet met de beweging te maken, hij heeft 2 dagen achter elkaar koliek gehad. De andere 6 vonden het ook niet tof, maar erger dan dat was het bij hen niet.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

malinois schreef:Xanu en Xygan hebben werkelijk van alles geproeft op t animal event. Dit terwijl ze thuis kvv/barf krijgen. Van gestoomd tot brok; gepest en geëxtrudeerd, snacks, snoepjes etc. Nou ze hebben er geen sec last van gehad. Ik heb ook niet gemengd ze krijgen ook 7 tot 8 merken kvv.
Vic heeft ook van alles geproefd, maar dat zag ik de volgende dag wel terug hoor.
Gek genoeg vond hij van de brokken, de geperste brok met zalm het lekkerst, die krijgt hij thuis dus ook maar dan van een ander merk haha.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Persistence schreef:
malinois schreef:Xanu en Xygan hebben werkelijk van alles geproeft op t animal event. Dit terwijl ze thuis kvv/barf krijgen. Van gestoomd tot brok; gepest en geëxtrudeerd, snacks, snoepjes etc. Nou ze hebben er geen sec last van gehad. Ik heb ook niet gemengd ze krijgen ook 7 tot 8 merken kvv.
Vic heeft ook van alles geproefd, maar dat zag ik de volgende dag wel terug hoor.
Gek genoeg vond hij van de brokken, de geperste brok met zalm het lekkerst, die krijgt hij thuis dus ook maar dan van een ander merk haha.
Hier niks... net als anders ;)
Xanu vond alles lekker dat is net een kliko
Xygan vond datvFarmfood gestoomd vies en toen die jongen aandrong om te proeven tilde hij zn poot op
Was duidelijk wat ie er van vond Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”