Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bang bezoek

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Bang bezoek

Ongelezen bericht door Gollum »

Vandaag was er iemand die een afspraak wilde maken bij mij thuis. Als ik iemand niet ken vraag ik altijd even of ze bang zijn van honden en vandaag was het dus raak :mrgreen:

'Bent u bang van honden?'
'ehm ohhh ehmm, meerdere?'
'Nee maar één'
'ehhhhh, issie groot?'
'Ja maar ze bijt niet hoor'
'ehhh, kannie niet in de slaapkamer ofzo?'
'Nee'
'Ehhh tja ehh als je hem uit de buurt houdt.. Maar ik zal even met mijn collega overleggen'

Ik moest zo mijn lachen inhouden :LOL:
Ik vind iemand gelijk minder leuk als ze niet van honden houden of er bang van zijn. Rani ook, ze is bang van mensen die bang van haar zijn. Dan gaat ze júist blaffen en 'eng' doen. Ik denk dus dat het een beter idee is om ergens anders af te spreken of iemand anders langs te sturen. Ik ga haar niet in de slaapkamer opsluiten, dat doe ik nooit dus dat zou heel raar voor haar zijn.

Wat zouden jullie doen?
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Bang bezoek

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

het ligt eraan waar voor ze komen en wat ze doen.
ooit heb ik een afspraak gemaakt voor geiser onderhoud. de monteur was echt bang voor honden, hij belde aan, hoorde de honden blaffen en hij stapte al in zijn auto eer ik de voordeur open kon doen en reed zo weg. naderhand kreeg ik een telefoontje waarom de monteur weg was gereden. als hij had gewacht had ik de honden in de tuin kunnen doen.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Gollum schreef:Rani ook, ze is bang van mensen die bang van haar zijn. Dan gaat ze júist blaffen en 'eng' doen.
Dan zou ik haar juist wegzetten. Heeft niemand wat aan als je haar er dan bij laat toch?

Ik heb het nooit gehad dat mensen langs kwamen die bang zijn van honden. Dan zou ik ze dus best even willen wegzetten (als het geen bezoek van een hele dag is). Maar mensen die niks met honden hebben, het een beetje vies vinden of wat dan ook, die hebben maar te dealen met mijn honden in huis en op de bank :engel: Ik wil ze best uit de buurt houden en een beetje afremmen (of dat in ieder geval proberen. Die mensen hebben helaas vaak de meeste aantrekkingskracht op ze..), maar wegzetten doe ik dan niet.
Gollum
Zeer actief

veertje schreef:
Gollum schreef:Rani ook, ze is bang van mensen die bang van haar zijn. Dan gaat ze júist blaffen en 'eng' doen.
Dan zou ik haar juist wegzetten. Heeft niemand wat aan als je haar er dan bij laat toch?

Ik heb het nooit gehad dat mensen langs kwamen die bang zijn van honden. Dan zou ik ze dus best even willen wegzetten (als het geen bezoek van een hele dag is). Maar mensen die niks met honden hebben, het een beetje vies vinden of wat dan ook, die hebben maar te dealen met mijn honden in huis en op de bank :engel: Ik wil ze best uit de buurt houden en een beetje afremmen (of dat in ieder geval proberen. Die mensen hebben helaas vaak de meeste aantrekkingskracht op ze..), maar wegzetten doe ik dan niet.
Nee, maar ze is al wat van de rel nu ze alleen is en ik denk dat ze er een drama van maakt als ik haar op de slaapkamer zet of in de tuin. Dan zit ik ook niet lekker en zit ik het bezoek weg te kijken.
Het is als het goed is maar een eenmalig bezoek dus beide partijen hoeven er niet aan te wennen.
Misschien breng ik haar maar gewoon naar de oppas.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik sluit ze net zo makkelijk even weg, Izzy gaat ook 'eng' doen als mensen bang zijn voor honden. Moet het bezoek wel geen uren duren, want dan heb ik er zelf al geen zin meer in.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Oh ja hoor, ik sluit ze gerust even weg, dat doe ik sowieso als er bezoek binnenkomt. Dan kan iedereen rustig binnen komen als de rust dan teruggekeerd is, dan mogen de honden erbij.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Oh wat erg, ik ben dus totaal niet gastvrij :schrik: :LOL:
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Loesje gaat in de slaapkamer als er bezoek komt dat echt bang is. Helaas gebeurt dat vrij regelmatig maar één persoon die al stond te gillen aan de poort eng, eng, eng is nu helemaal dol op haar. Loesje is een goede therapie hond voor de angstigen.
Groetjes, Terry
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik sluit ze ook even weg dan. Bij mensen die ze niet kennen, laat ik ze sowieso niet alle vier tegelijk kennismaken met het bezoek, maar mogen ze even rustig één voor één kennismaken (als ze willen). Ook mensen die niet bang zijn van honden kunnen toch wel even schrikken als er vier enthousiaste honden op ze af komen. Zowel Amy als Amoz kunnen vreemde mensen soms nog spannend vinden en laat ik niet kennismaken als ze opgewonden zijn terwijl het bezoek net binnenkomt, maar pas als ze weer rustig zijn en dan gaat het altijd prima. Vanuit hun onzekerheid zouden ze ook raar kunnen reageren op bange mensen, dus dat doen we gewoon niet. Ze zijn bij mij dus wel gewend om even apart te zitten en er later bij te mogen (of niet).
Misschien vindt Rani het wel helemaal prima als je haar dan ook een lekkere kluif of Kong geeft?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gewoon ff naar buiten daar wordt niemand blij van de combi bange mensen en honden
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ben ook niet gastvrij hoor, die honden wonen er en dat eenmalige bezoek niet. jammer dan, we kunnen ook buiten koffie drinken, hoor :mrgreen:
Gollum
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik sluit ze ook even weg dan. Bij mensen die ze niet kennen, laat ik ze sowieso niet alle vier tegelijk kennismaken met het bezoek, maar mogen ze even rustig één voor één kennismaken (als ze willen). Ook mensen die niet bang zijn van honden kunnen toch wel even schrikken als er vier enthousiaste honden op ze af komen. Zowel Amy als Amoz kunnen vreemde mensen soms nog spannend vinden en laat ik niet kennismaken als ze opgewonden zijn terwijl het bezoek net binnenkomt, maar pas als ze weer rustig zijn en dan gaat het altijd prima. Vanuit hun onzekerheid zouden ze ook raar kunnen reageren op bange mensen, dus dat doen we gewoon niet. Ze zijn bij mij dus wel gewend om even apart te zitten en er later bij te mogen (of niet).
Misschien vindt Rani het wel helemaal prima als je haar dan ook een lekkere kluif of Kong geeft?
Ze wil tegenwoordig niet eten als ik er niet bij ben, ze begint pas aan de kluif als ik weer terug ben. Ik ga het straks proberen met een kong, kijken of dat het overwint. Ik ben een beetje bang dat ze verlatingsangst aan het ontwikkelen is en ik denk dat wegsluiten daar niet aan mee zal helpen. Ik heb dat ook nog nooit gedaan dus ze is er niet aan gewend.
Zou ik dat nog kunnen trainen binnen 9 dagen?
Gollum
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik ben ook niet gastvrij hoor, die honden wonen er en dat eenmalige bezoek niet. jammer dan, we kunnen ook buiten koffie drinken, hoor :mrgreen:
Oh! Dat kan natuurlijk ook, wij in de tuin en Rani binnen. Dat is wel eens vaker voorgekomen, stom dat ik daar niet eerder aan dacht!
DeDiana
Zeer actief

Gollum schreef:
DeDiana schreef:Ik sluit ze ook even weg dan. Bij mensen die ze niet kennen, laat ik ze sowieso niet alle vier tegelijk kennismaken met het bezoek, maar mogen ze even rustig één voor één kennismaken (als ze willen). Ook mensen die niet bang zijn van honden kunnen toch wel even schrikken als er vier enthousiaste honden op ze af komen. Zowel Amy als Amoz kunnen vreemde mensen soms nog spannend vinden en laat ik niet kennismaken als ze opgewonden zijn terwijl het bezoek net binnenkomt, maar pas als ze weer rustig zijn en dan gaat het altijd prima. Vanuit hun onzekerheid zouden ze ook raar kunnen reageren op bange mensen, dus dat doen we gewoon niet. Ze zijn bij mij dus wel gewend om even apart te zitten en er later bij te mogen (of niet).
Ze wil tegenwoordig niet eten als ik er niet bij ben, ze begint pas aan de kluif als ik weer terug ben. Ik ga het straks proberen met een kong, kijken of dat het overwint. Ik ben een beetje bang dat ze verlatingsangst aan het ontwikkelen is en ik denk dat wegsluiten daar niet aan mee zal helpen. Ik heb dat ook nog nooit gedaan dus ze is er niet aan gewend.
Je zou natuurlijk elke dag iets lekkers kunnen geven in de slaapkamer of andere aparte ruimte, of wat brokjes strooien die ze mag zoeken en dan even de deur dichtdoen (steeds iets langer). Maar als ze het heel erg vindt en echt in paniek raakt, is 9 dagen waarschijnlijk te kort. Wie weet valt dat wel mee en dan vindt ze het over 9 dagen vast geen punt meer.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als er pakketje bezorgd of opgehaald wordt, hou ik Elco en Gait in de woonkamer. Bij bezoek zet ik ze meestal eerst in de bench en afhankelijk van aard en duur van het bezoek blijven ze daar of mogen ze er uit als ze rustig zijn. Komt er een monteur die niet in de woonkamer hoeft te zijn, zien ze in de woonkamer, maar los. Als er iemand ook in de woonkamer moet kijken, gaan ze zolang maar in de bench. Bezoek dat wat langer blijft en echt bang is heb ik zelden, maar dan heb ik nog de optie om Elco en Gait achter een hekje/puppyren te zetten, zodat ze wel bewegingsvrijheid hebben, maar niet bij het bezoek kunnen komen. Ik ga er over het algemeen niet vanuit dat bezoekende mensen het leuk vinden dat er honden in huis rondlopen ;) Kom je hier vaker, dan wil ik Elco en Gait in principe bij rust loslaten. Als mijn ouders komen, hoeven Elco en Gait tegenwoordig in principe niet meer in de bench, maar dat komt ook doordat m'n ouders hun enthousiasme niet lopen te voeden, waardoor ze vrij rustig blijven
Gollum
Zeer actief

DeDiana schreef:
Gollum schreef:
Je zou natuurlijk elke dag iets lekkers kunnen geven in de slaapkamer of andere aparte ruimte, of wat brokjes strooien die ze mag zoeken en dan even de deur dichtdoen (steeds iets langer). Maar als ze het heel erg vindt en echt in paniek raakt, is 9 dagen waarschijnlijk te kort. Wie weet valt dat wel mee en dan vindt ze het over 9 dagen vast geen punt meer.
Ik kan het in ieder geval proberen, zo te lezen is het best handig als een hond dat kan :F:
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Mijn hond kent het commando plaats. Dus als ik bang bezoek krijg, krijgt zij commando plaats en gaat in haar mand liggen. Ze komt er pas weer uit als ik toestemming geef. Voor de meeste bangeriken is dat voldoende. Maar afgelopen zomer kwam er iemand vd woningbouw voor het slot van de poort achterin mijn tuin en die was zo bang dat hij zelfs niet langs een hond in haar mand wilde lopen. Hij ging dus helemaal om het huis heen via de brandgang achterlangs de andere huizen. Moest regelmatig iets uit zijn bus pakken en nam steeds weer die omweg. Nou ja dat moet hij zelf maar weten.
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Aan monteurs ed vraag ik het als ze voor de deur staan, als ze bang zijn dan blijft m’n hond in de keuken of andere kamer.
Voor bezoek zou ik hem ook wel apart zetten maar niet een hele dag of zelfs geen halve. Dan mag hij naar m’n moeder om daar verwend te worden. Al m’n vrienden zijn gelukkig dol op hem. M’n tante is wel bang maar hij mag er wel gewoon bij blijven en ik zorg dat hij haar met rust laat.
Laatst gewijzigd door Bishy op 30 apr 2019 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Sandra&co schreef:Ik sluit ze net zo makkelijk even weg, Izzy gaat ook 'eng' doen als mensen bang zijn voor honden. Moet het bezoek wel geen uren duren, want dan heb ik er zelf al geen zin meer in.
Ik heb het met visite nog niet meegemaakt, maar in het bos gaat Abel ook echt tekeer als hij iemand treft die bang is voor honden. :schrik: Dan sta ik met het schaamrood op mijn wangen uit te leggen dat hij óók bang is en dat hij het niet prettig vindt om zo aangekeken te worden.

Als ik iemand over de vloer zou krijgen die bang is voor honden, moeten ze allebei maar even naar buiten toe denk ik. Abel omdat hij dan nogal luidruchtig is :oeps: en Jip omdat hij denkt dat iedereen hem leuk vindt. Of we gaan zelf naar buiten inderdaad.
DeDiana
Zeer actief

Hier ook gelukkig geen mensen in mijn directe omgeving die bang zijn voor honden. Maar het is inderdaad meer bij incidenteel (kort) bezoek dat dat wel eens voorkomt. Gelukkig geven mijn honden er helemaal niks om om dan even apart te zitten. Als het een dag zou duren, zou het wat anders zijn, maar voor een uurtje vind ik het geen probleem.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Mijn zus is bang van honden, daar gaan ze altijd apart voor als zij komt.
Verder hangt het van de mensen af die er komen, zijn ze angstig of vinden ze het niet prettig zet ik ze net zo makkelijk even apart.
Onze honden gaan nooit naar visite toe dus als mensen het niet vervelend vinden hebben ze ook geen last van de dames want die maken geen contact.

De kinderen en kleinkinderen daar is er geen één bang van honden, dat is wel fijn.
Het logeren zou anders niet mogelijk zijn, zo lang opsluiten kan uiteraard niet.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Als er werklui komen gaan ze vaak even naar buiten. Moet je alleen niet net mensen hebben die dan zelf even snel via de achterdeur naar de werkbus willen lopen en dan dus besprongen worden door twee blije honden :LOL: Ik vraag altijd wel even of mensen bang zijn. Zo ja, dan mogen ze dus even in de tuin, zo nee, dan hangt het er vanaf hoe erg ze in de weg blijven lopen.

Als bezoek langer dan een uur ofzo duurt dan verzin ik een andere oplossing. Ze willen geen uren in de tuin zitten als ik binnen ben en zullen op een gegeven moment wel gaan protesteren.
Andere oplossing is buitenshuis afspreken of als het echt goede vrienden zijn en ik echt graag wil dat ze langskomen dan zet ik de gevangenis op :mrgreen:

Even gezocht om een foto
Afbeelding
Maar heb geen zin om altijd mijn halve kamer te verbouwen, dus dat doe ik alleen voor een paar hele goede (en hele bange) vrienden.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik steek ze makkelijk weg. Ik heb honden omdat ik ze leuk vind, niet omdat een ander ze moet leuk vinden :19:
Ze zijn ook rete opdringerig en komen al hun speelgoed tegen je aanstompen. Zelfs mensen die honden leuk vinden, zouden de mijne wel eens niet leuk kunnen vinden :mann: (vooral Piiri, Runar is de schattigheid zelve :lief: )
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Bezoek wordt altijd vol enthousiasme door 4 hondjes begroet. Nummer 5 ligt van een afstandje bibberend toe te kijken. Na de begroeting kruipen ze weer op hun stoelen en gaan ze door met hun favoriete bezigheid: slapen. Bezoek mag best op de bank zitten, ga er dan wel van uit dat er een hond bij je kruipt en met je gaat knuffelen. Wil je dat niet, ga je maar op een eetkamer stoel zitten :pffff: Bij nieuw bezoek vraag ik altijd even of ze bang zijn. Is nog niet voorgekomen.

Alleen toen de nieuwe wasmachine geleverd werd, heb ik de honden even in de slaapkamer gezet. Die wasmachine was al zo zwaar en moest 2 trappen op naar zolder, dan wil je echt geen stuiterende windhonden op de trap erbij hebben :LOL:
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Ik vraag tegenwoordig bij bezorgers, werklui e.d. altijd even of ze gewend zijn aan honden. Mijn ervaring is dat mensen (mannen) bij de vraag of ze bang zijn voor honden niet altijd even eerlijk antwoord geven :mrgreen: . Voor Styx maakt het geen fluit uit, die loopt meestal zelf al naar de woonkamer of bekijkt het eens van een afstandje. Als iemand zich geruster voelt dat de hond er niet bij is, wat nogal eens voorkomt als ze hem zien, zet ik een hekje voor de woonkameringang (een knaagdierenrennetje :smile2: ).
Onze vorige hond voelde feilloos aan als mensen bang waren en daarover gejokt hadden, dan werd ie rotvervelend door juist dan in iemands aura te klimmen :tongue:
Voor korte (werk)bezoekjes geen enkel probleem om meneer de hond even afgeschermd te houden, ben je van plan langer te blijven dan stel ik voor dat je niet je mooiste kleren aantrekt en hoort Styx er gewoon bij.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Bij mensen die klusjes in en om het huis komen doen vraag ik bij de deur of ze moeite met honden hebben. Vaak vinden ze het geen probleem, een enkele keer hebben ze het hoofd van Aki al voor het raam gezien en wordt wel gezegd dat ze het niet zo op herders hebben, maar dat ze niet bang zijn in het algemeen van honden. Bij die mensen pak ik zelf door met de mededeling dat Aak ok is.

Mensen die écht aangeven bang te zijn, en dat is ook al wel te zien als ik de deur open doe trouwens, :wink: gaat onze Aki even in de bench in de woonkamer en Jol stuur ik naar boven.

En bij een meneer van bijv. de verzekeringen in een pak houd ik ze zelf al weg, die moet nog bij andere mensen ook langs, en dan met een pak vol haren aankomen is niet zo representatief.

Bij een feestje waar mensen (volwassenen en kinderen) komen die wat bang zijn gaat Aak ook tijdelijk in de bench, maar geven we wel aan dat we dat niet uren achtereen gaan doen. Dus als de rust is weergekeerd laten we hem er wel uit en bij de visite (geef ik dan wel aan dat we de hond los laten), vaak (eigenlijk tot nu toe altijd) blijkt dan dat die mensen ervaren dat de hond geen bedreiging vormt en blijven ze, en anders hebben ze natuurlijk de keuze om weg te gaan, maar dat is eigenlijk nog nooit gebeurd vanwege de hond.
Eerder dat ze wat over de angst/aversie van een loslopende hond in huis leren stappen.
Maar we letten dan wel op dat Aki juist bij deze mensen niet te opdringerig of te vrij wordt.
Gollum
Zeer actief

Het is al opgelost gelukkig, we spreken ergens anders af :cheer:
Blijkbaar had de collega er ook geen zin in :LOL:

Maar ik ga evengoed trainen mocht zoiets nog een keer voorkomen, het hoeft nu gelukkig niet binnen 9 dagen.
Galga's schreef:Bezoek wordt altijd vol enthousiasme door 4 hondjes begroet. Nummer 5 ligt van een afstandje bibberend toe te kijken. Na de begroeting kruipen ze weer op hun stoelen en gaan ze door met hun favoriete bezigheid: slapen. Bezoek mag best op de bank zitten, ga er dan wel van uit dat er een hond bij je kruipt en met je gaat knuffelen. Wil je dat niet, ga je maar op een eetkamer stoel zitten :pffff: Bij nieuw bezoek vraag ik altijd even of ze bang zijn. Is nog niet voorgekomen.

Alleen toen de nieuwe wasmachine geleverd werd, heb ik de honden even in de slaapkamer gezet. Die wasmachine was al zo zwaar en moest 2 trappen op naar zolder, dan wil je echt geen stuiterende windhonden op de trap erbij hebben :LOL:
Stom he, in de 12 jaar dat ik honden heb is dit dus nog nooit voorgekomen. Daarom heb ik er ook niet bij stilgestaan om zoiets te trainen. Als er iemand in de woonkamer moest zijn dan kwamen de honden ze even begroeten en gingen dan op hun plaats liggen, dat was nooit een probleem. En als ze ergens anders moesten wezen kon de deur van de woonkamer naar de gang gewoon dicht. Of de tuindeur even dicht als de glazenwasser kwam.
Nou ja, we zijn nooit te oud om te leren :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief

Nou, fijn opgelost en inderdaad handig om het dan wel - zonder tijdsdruk - te oefenen voor het geval het nog eens nodig is. Als ze het echt vervelend vindt om in een andere ruimte afgezonderd te worden, is achter een traphekje wellicht makkelijker?

Ik heb wel eens iemand aan de telefoon gehad die wilde komen kijken naar een opvangkitten. Toen ik vroeg of ze bang was voor honden, wilde ze de afspraak meteen afzeggen, ook toen ik haar ervan verzekerde dat ik de honden dan even in de tuin zou doen als zij langskwam. Sommige mensen zijn echt panisch.
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Gollum schreef:Rani ook, ze is bang van mensen die bang van haar zijn. Dan gaat ze júist blaffen en 'eng' doen. Ik denk dus dat het een beter idee is om ergens anders af te spreken of iemand anders langs te sturen. Ik ga haar niet in de slaapkamer opsluiten, dat doe ik nooit dus dat zou heel raar voor haar zijn.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb een hond die precies zo is en die moet ik wegsluiten. Achter een hek/konijnenren is al genoeg. Het is helaas al eens mis gegaan als ik dat niet deed. Zodra degene zit en alles is rustig kan ik hem los laten. Dan gaat hij snuffen en is hij weer vertrokken om niet meer terug te komen.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Gollum schreef: 'ehhh, kannie niet in de slaapkamer ofzo?'
Ik las te snel en dacht dat je bezoek met jou in de slaapkamer wilde. Vond het al apart bezoek om dat zo te vragen. :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”