Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tuigjesdillema (update met foto pagina 2)

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Tuigjesdillema (update met foto pagina 2)

Ongelezen bericht door Nakisha »

Hoi allemaal,

Nou, de naam zegt het al. Ik heb een tuigjes-dillema.
Ik wil voor Kyuubi een ander soort tuigje. Hij draagt nu een Karlie flamingo tuigje in rood, simpel dingetje:

Afbeelding

An sich functioneel, maar dat is het ook. De bandjes hebben de neiging zichzelf wat te verstellen af en toe, de riem op de borst vind ik te dun en te hard... kortom, ik wil iets beters! Maar dat blijkt zo lastig. Ik ben al diverse tuigen verder, allerlei dierenwinkels afgelopen, maar niks zint me echt goed...
Ik heb ook via China diverse tuigjes laten komen, maar ook allemaal weer doorverkocht op een enkeling na...

Zo hebben we deze;

Afbeelding

Mooi, fraai hoor. Technisch gezien past 'ie. Maar het is te zwaar en te stug voor zo'n minimormeltje... Als hij ermee wil liggen, komt het borststuk naar voren, zo stug. Gewoon niet handig, het is te plomp en teveel voor zijn bouw. Het zal dus geen blijvertje worden.

Afbeelding

En deze hebben we ook; gewoon veel te groot en onhandig uitgevallen...
Ook niks dus.

Nou ja kortom, ik heb dus wel door dat we iets soepels en ZACHTS nodig hebben voor Kyuubi. Iets met geen groot en stug borstdeel. Dus ik zat te denken aan zo'n mooi fleecegevoerd tuig.

Maar daar zijn een paar verschillende van...

Afbeelding

De Karlie Art Sportiv. Maar die is niet in Kyuubi's maat. Die moet dus afvallen, helaas. (In handen gehad in de dierenwinkel, vond hem GEWELDIG!) Dat was erg jammer.

Afbeelding

Of de Karlie Premium Touren, wel in Kyuubi's maat, maar die lijkt weer zo veel meer ''uitgerekt''...? Ik heb geen idee, helaas hebben de lokale dierenwinkels hem niet. Maar het is een optie op dit moment.

Afbeelding

Of toch een van Dogfysion? Een stuk duurder en LIJKT hetzelfde... plus dat de maten net wat ongelukkig uitvallen met zijn huidige 35cm borstomvang, ik hoopte eentje te kunnen kopen waar hij mee toe kan als hij nog ietsje groeit... :ugh: Dat laatste houd me echt het meest tegen.

Nou ja, roept u maar, adviezen? Tuigjes die heel goed bevallen? Ideeen? Welke zouden jullie kiezen?
Laatst gewijzigd door Nakisha op 01 aug 2019 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Tuigjesdillema

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Buddybelt zou ik naar kijken met zo'n mini
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Tja ik heb ook van alles versleten. Zelf ben ik fan geworden van de instap tuigjes van Susan Lanci.
Zonder strik voor Dex. Saartje draagt ook nog Buddy belts dat zijn ook fijne tuigjes en ik ken veel mensen die tre ponti tuigjes gebruiken dat lijken me ook fijne tuigen.

Wij hebben ook zooi uit China gehad. En idd die tuigjes die scheef zitten etc. Het is allemaal niks.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Nakisha
moderator

Zit bij zo'n buddybelt de schouder wel vrij genoeg?

Klopt, het is inderdaad steeds allemaal net niks. Ik had zelfs 1 tuigje die identiek bleek aan een Zooplus tuigje.. (zo zie je maar, die komen dus ook uit China!)

Ik vind het helemaal niet erg als ik dit keer wat meer moet uitgeven, als hij dan maar een echt fijn tuigje heeft waar hij lekker mee rond kan racen...
Afbeelding
Nakisha
moderator

Cleva schreef:Informeer ook even bij de hoofdstellenmaker.
Een op maat gemaakt leren tuigje gaat een leven lang mee, het zit lekker en het staat goed.
50 piek, hooguit.
Ook een goede tip! Ga ik ook naar kijken! Nu houd hij wel van water, dat is misschien minder handig met leer...?
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nakisha schreef:Zit bij zo'n buddybelt de schouder wel vrij genoeg?

Klopt, het is inderdaad steeds allemaal net niks. Ik had zelfs 1 tuigje die identiek bleek aan een Zooplus tuigje.. (zo zie je maar, die komen dus ook uit China!)

Ik vind het helemaal niet erg als ik dit keer wat meer moet uitgeven, als hij dan maar een echt fijn tuigje heeft waar hij lekker mee rond kan racen...
Ik vind de buddybelt heel fijn voor een hondje in de groei ivm ruim verstelbaar en toch strak kunnen vastmaken zodat hij goed zit. Ze zijn van leer.

Op een gegeven moment kwam Dex tussen twee maten in waardoor die tussen de oksels ging schuren. Dex is bij de schouders breed maar onder de oksels smal. Beetje lastig uitleggen maar daardoor kwam daar ruimte om te schuren. Hij hoort strak te zitten.

De Susan lanci instap schuurt niet en zijn echt hele fijne tuigjes. Maar niet verstelbaar. De tinkie model wel maar daar zit klitteband ipv een gesp. Waardoor zijn haar eraan bleef hangen en ik vind ze bij een langhaar gewoon te lelijk voor woorden. Maar het instap tuigje vind ik geweldige SL tuigjes kun je wassen. Zowel met de hand als in de machine.

Er is een Facebook pagina waar ze buddybelts en sliders te koop aanbieden. Ook helemaal nieuw maar ook gebruikt soms.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Met hun buddy belts en Susan lanci

Het zwarte Susan lanci tuigje van Dex vind ik het meest fijne tuigje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Ik heb zelf de fleecetuigen van dogfysion en vind ze erg fijn. Kenzi heeft er nu ook eentje, maar die kan nog 10cm. uitzwaren erin en die ruimte voor uitzwaren vond ik wel een vereiste met een hond van 7 maanden.

Waar je ook naar zou kunnen kijken zijn de perfect fit tuigjes, daar kan je de verschillende onderdelen op maat bestellen.
Dogfysion verkoopt die ook, maar ze worden vast ook op andere plekken verkocht.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Perfect fit?
Nakisha
moderator

Bedankt voor de tips, ik ga ze bekijken!
Afbeelding
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Misschien kun je eens googelen naar de Puppia tuigjes. Het lukte niet hier een afbeelding te plaatsen, maar ik vind het hele fijne tuigjes voor kleine honden met een goede pasvorm, zacht materiaal en niet heel duur.

Ik heb hier ook nog een Curli tuigje liggen, mag je zo hebben, Pleun is er al lang uitgegroeid. De pasvorm van de curli tuigjes past niet bij elke hond en is niet verstelbaar, dus dan is het net even geluk hebben of deze goed zit (paste Pleun toen ze ongeveer 4,5 kilo was).

Flo draagt een Anny X tuig, dat is een goed tuig voor haar qua pasvorm. Maar voor een kleintje zoals Pleun kies ik liever voor wat soepeler / zachter / lichter materiaal.

Succes:)
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik heb binnenkort een buddybelt maatje 2 over. Past Goofy denk heel goed :slaap:

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik ben erg tevreden met de tuigen van Aura4Dogs: http://www.4dox.nl/voor-honden/hondentuigen-op-maat
Ze worden op maat gemaakt en als je het lastig vindt om te meten, stuurt ze een meettuigje op.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Je moet toch altijd passen; elke hond, zelfs binnen een ras, heeft een net wat andere bouw / pasvorm. Wat dus de 1 prima staat, is bij de ander net wat minder.

Suzanne
Chihuahua-paws
Zeer actief

Belle schreef:Ik ben erg tevreden met de tuigen van Aura4Dogs: http://www.4dox.nl/voor-honden/hondentuigen-op-maat
Ze worden op maat gemaakt en als je het lastig vindt om te meten, stuurt ze een meettuigje op.

Ik heb ooit zoiets voor Toots gehad. Heel mooi tuig wel. Alleen tja het was een beetje, tuig waar ga je met dat hondje naartoe. Bij de ukkies zitten de instaptuigjes verreweg het beste :wink:

Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Puppia zijn fijne tuigjes

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Chihuahua-paws
Zeer actief

Zinodo schreef:
Chihuahua-paws schreef:Met hun buddy belts en Susan lanci

Het zwarte Susan lanci tuigje van Dex vind ik het meest fijne tuigje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Maar dit zit toch precies over het schoudergewricht heen? Het ziet er iig niet alsof het beweging mooi en vrij toelaat :denken:
Die buddy belts worden zelfs door dierenartsen aangeraden bij o.a teckels en chihuahuas. en ze hebben er zeker bewegingsvrijheid in (ik had ook mijn bedenkingen hoor voor ik ze zelf gebruikte) Maar ze kunnen schuren onder de oksels al heb je super zachte modellen die dat weer niet doen. De Susan lanci stepp in vind ik geweldig is heel zacht. Hebben ze echt alle bewegingsvrijheid in. Maarja wel duur. Maar ik wil niet anders meer dan SL of bb voor die 2 van mij. Betaal er ook graag het geld voor.

Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

En datzelfde rode tuigje, maar dan padded? Ik heb die van Hurtta: https://www.hurtta.com/global_en/casual-y-harness.
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Ik heb Zero DC short voor mijn honden, maar je moet gewoon gaan passen want het ene tuig past bij de 1 perfect en bij de ander bagger.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

En zoiets: https://www.medpets.nl/hunter-neopren-p ... eUEALw_wcB ?

Geen idee of XS klein genoeg is. Maar ik heb de XL versie, hij is lekker zacht en soepel.
Nakisha
moderator

Na alle tips toch nog even een update. Na heel veel nadenken, pielen, en uit zijn laatste tuigje groeien heb ik eigenlijk Kyuubi's eigen reactie op tuigen het eindoordeel laten geven. Het is een Julius K9 (maat baby2) geworden., met legerprintje. :cheer: Hoewel ik eigenlijk geen borsttuig wilde zit de band mooi hoog, lijkt het hem niet te hinderen in zijn bewegingen, en het trekt makkelijk en snel aan en uit. Hij is nog zo'n eind verstelbaar dat hij er heus niet meer uit gaat groeien, en het bevalt tot nu toe prima.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Daar hoort natuurlijk een foto bij.
Nakisha
moderator

Zamunda schreef:Daar hoort natuurlijk een foto bij.
En die komt er, ik had zo gauw geen echt mooie en ik wil er eigenlijk nog even andere labels op laten maken.... Maar in de tussentijd:

Afbeelding

En of ik als de sodemieter wilde opschieten met de wandeling. :engel:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Haha, stuk ongeduld.
Nakisha
moderator

Poef, toen hadden we een persoonlijk tuig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Nakisha
moderator

Frootje schreef:Oh ja, ik gebruik voor Froo ook altijd gewoon een Julius K9. Hij zit haar niet in de weg en ik geloof dat ze hem zelf wel oké vindt. Het enige nadeel dat ik kan vinden is dat ik het gevoel heb dat ze er makkelijk uit zou komen als ze zou willen. Ze hoeft eigenlijk alleen maar achteruit te trekken. Gelukkig gaat Froo er niet zo snel vandoor, dus het is voor mij niet zo belangrijk, al houd ik er wel rekening mee als we ergens heen gaan waar ze absoluut niet los mag raken.

Een foto inderdaad! :F:
Het stomme is dat Kyuubi uit ALLE tuigjes leek te kunnen wurmen als hij het echt wilde. Gelukkig wil hij het niet graag, maar zelfs al zaten de bandjes vrij strak, een beetje bokken en steigeren en die fluwelen vacht gleed kennelijk genoeg om als een aal uit je tuig te glippen. :denken: Tot nu toe heeft dit tuig zelfs achteruit trekken nog tegen gehouden, maar ja, of dat altijd zou lukken?
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Tuigjesdillema (update met foto pagina 2)

Ongelezen bericht door Soooof »

Ook uit dit tuig kunnen ze ontsnappen als ze willen. Ja, ervaring.
Nakisha
moderator

Soooof schreef:Ook uit dit tuig kunnen ze ontsnappen als ze willen. Ja, ervaring. Afbeelding
Ik weet wel dat er een los borststuk voor deze tuigen bestaat. Maar of dat ook in Kyuubi's maat is? En of het dan beter ontsnappingsproof word...?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Nakisha schreef:
Soooof schreef:Ook uit dit tuig kunnen ze ontsnappen als ze willen. Ja, ervaring. Afbeelding
Ik weet wel dat er een los borststuk voor deze tuigen bestaat. Maar of dat ook in Kyuubi's maat is? En of het dan beter ontsnappingsproof word...?
Als je het ontsnappingsproef wil maken moet je er een buikbandje aan maken.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Ik heb er ook geen last van, Rex loopt niet weg, die raak je echt niet kwijt ook niet als ie besluit zijn tuig uit te trekken. :mrgreen: Maar het was meer ter info; ja ze kúnnen hieruit ontsnappen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”