Nou, de naam zegt het al. Ik heb een tuigjes-dillema.
Ik wil voor Kyuubi een ander soort tuigje. Hij draagt nu een Karlie flamingo tuigje in rood, simpel dingetje:

An sich functioneel, maar dat is het ook. De bandjes hebben de neiging zichzelf wat te verstellen af en toe, de riem op de borst vind ik te dun en te hard... kortom, ik wil iets beters! Maar dat blijkt zo lastig. Ik ben al diverse tuigen verder, allerlei dierenwinkels afgelopen, maar niks zint me echt goed...
Ik heb ook via China diverse tuigjes laten komen, maar ook allemaal weer doorverkocht op een enkeling na...
Zo hebben we deze;

Mooi, fraai hoor. Technisch gezien past 'ie. Maar het is te zwaar en te stug voor zo'n minimormeltje... Als hij ermee wil liggen, komt het borststuk naar voren, zo stug. Gewoon niet handig, het is te plomp en teveel voor zijn bouw. Het zal dus geen blijvertje worden.

En deze hebben we ook; gewoon veel te groot en onhandig uitgevallen...
Ook niks dus.
Nou ja kortom, ik heb dus wel door dat we iets soepels en ZACHTS nodig hebben voor Kyuubi. Iets met geen groot en stug borstdeel. Dus ik zat te denken aan zo'n mooi fleecegevoerd tuig.
Maar daar zijn een paar verschillende van...

De Karlie Art Sportiv. Maar die is niet in Kyuubi's maat. Die moet dus afvallen, helaas. (In handen gehad in de dierenwinkel, vond hem GEWELDIG!) Dat was erg jammer.

Of de Karlie Premium Touren, wel in Kyuubi's maat, maar die lijkt weer zo veel meer ''uitgerekt''...? Ik heb geen idee, helaas hebben de lokale dierenwinkels hem niet. Maar het is een optie op dit moment.

Of toch een van Dogfysion? Een stuk duurder en LIJKT hetzelfde... plus dat de maten net wat ongelukkig uitvallen met zijn huidige 35cm borstomvang, ik hoopte eentje te kunnen kopen waar hij mee toe kan als hij nog ietsje groeit...

Nou ja, roept u maar, adviezen? Tuigjes die heel goed bevallen? Ideeen? Welke zouden jullie kiezen?