Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopsheid, dringend advies nodig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Loopsheid, dringend advies nodig

Ongelezen bericht door madred »

Mijn opvanger is loops geworden.
Ik heb nog nooit een loopse teef en een ongecastreerde reu samen in huis gehad.
Dus.... Alle tips zijn welkom.

Verstuurd vanaf mijn Redmi S2 met Tapatalk
Afbeelding

Happy en Lemmi
Sandra&co

Re: Loopsheid, dringend advies nodig

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Zolang je zorgt dat de piem niet in de vulva valt, loopt het wel los. De rest gaat om comfort (elkaar en jou niet lastigvallen). Succes.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

In alle eerlijkeeid: ik zou 1 van de twee uit logeren sturen; geen kans op gedoe geven.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Kells schreef:De teef is niet direct dekrijp dus daar hoef je je niet direct zorgen over te maken. Als de reu de teef erg lastig valt dan zou ik ze scheiden. Zelf heb ik een reu en twee teven. Als er hier een loops is dan gaan ze om beurten in de bench op de kritieke dagen.
Je weet dat ze elkaar door de spijlen van de bench kunnen dekken he?

En het risico op gejoel van de reu (en/of teef)... nee, ik daar ging er 1 uit logeren of, nog beter, de teef terug naar de persoon voor wie die tijdelijk wordt opgevangen... ik zou het niet aandurven. Je moet HEEEL goed kunnen scheiden.. ik ken je gezins-situatie niet maar als er kinderen zijn... 1 vergeten deur en je hebt pups ;-)

Suzanne
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hoe reageert jouw reu op de teef? Toen Skye nog niet gecastreerd was kon ik hem bij loopse teven laten en hoefde ik maar uh te zeggen en liet hij ze met rust. Niet dat ik het opzocht maar als je van die slimmeriken met loslopende loopse teven tegenkomt. Toen Nova loops werd was hij net een week gecastreerd en zijn de gewoon de hele tijd bij elkaar geweest als wij erbij waren, we haalde ze 's nachts en als we weg gingen wel uit elkaar. We hadden Skye natuurlijk veel eerder kunnen castreren al, maar het lief gewoon zo en ineens werd Nova de 1e keer loops.
Hoe reageert jouw reu op de teef? Hoe makkelijk kan je jouw reu wegroepen?

Voor de zekerheid kan je natuurlijk altijd 1 van de 2 uit logeren doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik had 7 intacte honden; 6 reuen en 1 teef. Dat liep ook tijdens haar loopsheid gewoon los bij elkaar met uitlaten. T zal toch dat ik 7 keer zou moeten lopen. Ze gedragen zich maar. Als ik er niet bij was ging ze in de bench of de teef naar boven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

malinois schreef:Ik had 7 intacte honden; 6 reuen en 1 teef. Dat liep ook tijdens haar loopsheid gewoon los bij elkaar met uitlaten. T zal toch dat ik 7 keer zou moeten lopen. Ze gedragen zich maar. Als ik er niet bij was ging ze in de bench of de teef naar boven.
Of gewoon 2 keer, de teef apart en dan de reuen? :wink:

Als het kan zou ik de reu uit logeren doen, da's voor iedereen het rustigst :ok: Bij elkaar houden kan wel, met om en om in de bench enzo. Maar de kans zit erin dat je reu serenades gaat zingen :Q:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:
malinois schreef:Ik had 7 intacte honden; 6 reuen en 1 teef. Dat liep ook tijdens haar loopsheid gewoon los bij elkaar met uitlaten. T zal toch dat ik 7 keer zou moeten lopen. Ze gedragen zich maar. Als ik er niet bij was ging ze in de bench of de teef naar boven.
Of gewoon 2 keer, de teef apart en dan de reuen? :wink:

Als het kan zou ik de reu uit logeren doen, da's voor iedereen het rustigst :ok: Bij elkaar houden kan wel, met om en om in de bench enzo. Maar de kans zit erin dat je reu serenades gaat zingen :Q:
Niet alle reuen konden bij elkaar dus ik liep al sowieso 3x. Dat vond ik wel genoeg ... ze liep dus bij alles wel een keer mee elke dag.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Wij doen ze in aparte ruimtes. Nu nog maar 1 intacte reu die heel goed luistert maar ik ben veel te bang dat er in een onbewaakt ogenblik toch wordt gedekt. Ik vind het ook niet fair tegenover de reu om hem elke keer te 'corrigeren' als hij een poging wil doen.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
~Suzanne~
Zeer actief

Kells schreef:
~Suzanne~ schreef:
Kells schreef:De teef is niet direct dekrijp dus daar hoef je je niet direct zorgen over te maken. Als de reu de teef erg lastig valt dan zou ik ze scheiden. Zelf heb ik een reu en twee teven. Als er hier een loops is dan gaan ze om beurten in de bench op de kritieke dagen.

En het risico op gejoel van de reu (en/of teef)... nee, ik daar ging er 1 uit logeren of, nog beter, de teef terug naar de persoon voor wie die tijdelijk wordt opgevangen... ik zou het niet aandurven. Je moet HEEEL goed kunnen scheiden.. ik ken je gezins-situatie niet maar als er kinderen zijn... 1 vergeten deur en je hebt pups ;-)

Suzanne
Jij hebt daar ervaring mee? Technisch gezien lijkt mij dat niet echt te doen. Door kennelpanelen heen kan wel.
nee, ninet zelf maar wel de verhalen gehoord bij zo'n metalen bench ;)

suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

~Suzanne~ schreef:
Kells schreef:
~Suzanne~ schreef:

Suzanne
Jij hebt daar ervaring mee? Technisch gezien lijkt mij dat niet echt te doen. Door kennelpanelen heen kan wel.

suzanne
Hoe moet hij de teef beklimmen dan?
Afbeelding
madred
Zeer actief

Ik heb er vanavond voor gekozen om ze te scheiden. Wel maar met een hekwerk, maar de reu had na vanochtend geen extra aandacht meer voor haar. Dus hoop dat het zo even kan.

Afbeelding

Happy en Lemmi
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier een keer een logeetje gehad die na een week loops werd, een maand voordat ze loops verwacht werd. Was nog voordat Gait er was. Isa snauwde Elco netjes af zodra hij wat wilde, maar liet wel toe dat Elco haar schoon likte. Gelukkig was er vooraf al backup geregeld voor het geval ze toch loops werd, maar daar kon ze de eerste dagen niet terecht, vandaar dat ze bij mij logeerde. Drie dagen lang een loopse teef huis gehad, toen werd ze opgehaald. Ging op zich prima, maar ik zag wel aankomen dat er frustratie van beide kanten zou gaan ontstaan tegen dat ze dekrijp zou zijn. Anders had ze hier mogen blijven. Dus toch op laten halen, maar dat hoefde niet per direct
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

malinois schreef:
~Suzanne~ schreef:
Kells schreef: Jij hebt daar ervaring mee? Technisch gezien lijkt mij dat niet echt te doen. Door kennelpanelen heen kan wel.

suzanne
Hoe moet hij de teef beklimmen dan?
Maakt niet uit. Suzanne heeft waarschijnlijk ook verhalen gehoord over honden die door een betonnen muur heen hebben gedekt.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik weet dat de gecastreerde reu bij Elco's fokker in huis het ook door de bench heen deed als hij de kans kreeg...
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Of het nu wel of niet kan door een bench heen.. als ik geen toezicht op de reu en teef had dan hield/houd ik ze gescheiden.
Verder keek ik naar de hoeveelheid interesse die de reu had in de teef en andersom. Werd dat intenser dan helemaal niet meer zonder toezicht. En voor de eigen rust soms allebei in een aparte ruimte, maar dat is echt als ze continue elkaar op gingen zoeken en elkaar gingen uitdagen.
Ik liet ze wel weer tegelijkertijd uit, maar dat waren mijn eigen honden dus als ik mijn mond open trok dan hielden ze op.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

blondie schreef:Of het nu wel of niet kan door een bench heen.. als ik geen toezicht op de reu en teef had dan hield/houd ik ze gescheiden.
Verder keek ik naar de hoeveelheid interesse die de reu had in de teef en andersom. Werd dat intenser dan helemaal niet meer zonder toezicht. En voor de eigen rust soms allebei in een aparte ruimte, maar dat is echt als ze continue elkaar op gingen zoeken en elkaar gingen uitdagen.
Ik liet ze wel weer tegelijkertijd uit, maar dat waren mijn eigen honden dus als ik mijn mond open trok dan hielden ze op.
En dat is het grote verschil. Het is niet haar eigen hond en die ken je meestal toch stukken minder dan je eigen honden. Ik zou geen risico nemen en als ik ze niet in de gaten kon houden, scheiden. Zou wat zijn als je straks de hond terug geeft en ze is drachtig.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik gok het er ook niet op hoor, met enkel een bench tussen intacte teef en reu. Als ik geen toezicht kan houden dan zitten er altijd minstens twee deuren tussen (en dan een touw om de deur van de kamer waar Lais zit want die maakt deuren open).
blondie
Zeer actief

Zamunda schreef:Ik gok het er ook niet op hoor, met enkel een bench tussen intacte teef en reu. Als ik geen toezicht kan houden dan zitten er altijd minstens twee deuren tussen (en dan een touw om de deur van de kamer waar Lais zit want die maakt deuren open).
In mijn vorige huis had ik een haakje op de logeer kamerdeur, en de opening niet breed genoeg om erdoorheen te kunnen.
blondie
Zeer actief

madred schreef:Ik heb er vanavond voor gekozen om ze te scheiden. Wel maar met een hekwerk, maar de reu had na vanochtend geen extra aandacht meer voor haar. Dus hoop dat het zo even kan. Afbeelding

Hoe lang blijft ze nog? En belangrijk misschien ook wel, of ze gewoon reageren als jij vindt dat ze elkaar niet op moeten zoeken, of dusdanig met elkaar bezig zijn dat het lastig wordt om er tussen te komen met je stem.

Reu(en) hier, waren wel gevoelig als ik zei dat ze moesten kappen. De teven, eenmaal dekrijp konden/kunnen nog wel eens doorgaan in hun uitdagerij.
Is mijn eigen ervaring dan hé, zowel met teef Bluf, als nu met Jol. De reuen als baas laten weten dat ze moesten stoppen werkt(e) hier het best.
Maar iedere hond reu of teef is daar weer anders in.
En verder lette ik buiten wat meer op als het ging om de loopse teven plas.
Normaliter ben ik niet zo tegennatuurlijk als het gaat om andere plasjes bestuderen, eroverheen markeren etc. maar als eigen teef loops was/is hield ik het bestuderen wat korter, anders gingen de reuen er zich geheel in verliezen en watertanden e.d. en dat bemoeilijkt het meer als je ze samen nog in huis hebt, of samen nog uit laat.
Nogmaals, dat is hoe ik het heb ervaren en hoe ik er nu nog mee om ga als Jol écht loops is.
Teveel de neus in de vulva reageerde ik ook op, en de staart opzij van de teef die met de kont richting de neus van de reu ging staan mocht ook al niet :wink: dan moe(s)t ze wegwezen.
madred
Zeer actief

Bedankt voor alle adviezen.
Weer wat geleerd :-)

Tot nu toe gaat het goed.
Zijn beide nog goed met stem te corrigeren, alhoewel Aisha zich wel steeds meer gaat "aanbieden" aan Lemmi.
Als ik geen toezicht kan houden, zitten ze goed afgescheiden van mekaar.
Gelukkig blijft Lemmi er behoorlijk cool onder :-)
Afbeelding

Happy en Lemmi
madred
Zeer actief

Iedereen bedankt voor alle tips, we hebben het doorstaan.
Is allemaal reuze meegevallen, zeker omdat het reutje zich heel netjes gedragen heeft en beide goed met de stem te corrigeren waren.
Afbeelding

Happy en Lemmi
blondie
Zeer actief

madred schreef:Iedereen bedankt voor alle tips, we hebben het doorstaan.
Is allemaal reuze meegevallen, zeker omdat het reutje zich heel netjes gedragen heeft en beide goed met de stem te corrigeren waren.
:ok:
Nu ben ik de sjaak... Jol met 13 jaar is loops.. dus alle adviezen die ik heb gegeven gaan we zelf ook maar weer ten uitvoer brengen :LOL:
En we zitten al in stadium dat teef staat te piepen met haar 13 jaar, en de vulva in de neus van de jonge reu staat te duwen :roll:
madred
Zeer actief

blondie schreef:
madred schreef:Iedereen bedankt voor alle tips, we hebben het doorstaan.
:ok:
Nu ben ik de sjaak... Jol met 13 jaar is loops.. dus alle adviezen die ik heb gegeven gaan we zelf ook maar weer ten uitvoer brengen Afbeelding
En we zitten al in stadium dat teef staat te piepen met haar 13 jaar, en de vulva in de neus van de jonge reu staat te duwen :roll:
Och jee..... Afbeelding. Ik wens je veel sterkte. Afbeelding

Afbeelding

Happy en Lemmi
blondie
Zeer actief

Bij Jol weten we niet de hoeveelste dag het is, maar die staat al weer met de kont te schudden, wil weer kreunend en piepend achter alle andere honden aan, dus dan weten we wel weer hoe laat het is :o
Als we weggaan scheiden we nu dus al, en duimen dat ze al vrij ver gevorderd was, des te sneller is het weer over.
Het zou toch handiger zijn als die teven ook in de overgang zouden komen, met 13 jaar moet je toch niet meer willen snollebollen :hmmm:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

blondie schreef:Bij Jol weten we niet de hoeveelste dag het is, maar die staat al weer met de kont te schudden, wil weer kreunend en piepend achter alle andere honden aan, dus dan weten we wel weer hoe laat het is :o
Als we weggaan scheiden we nu dus al, en duimen dat ze al vrij ver gevorderd was, des te sneller is het weer over.
Het zou toch handiger zijn als die teven ook in de overgang zouden komen, met 13 jaar moet je toch niet meer willen snollebollen :hmmm:
Nou hè! Bij Taartje (ook ongeveer 13) is het net weer achter de rug. Nu begint Mila. Je kunt je voorstellen dat Amoz het zwaar heeft. Al is Taar erger dan Mila, want Taartje is zo'n beetje de hele loopsheid aan het snollen, bij Mila beperkt het zich wat meer tot de hoogtijdagen.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Een van de uitlaathonden was loops twee weken geleden, de honden gaan eens per twee weken mee..
Vroeg net hoe het was met de loopsheid, "het bloeden is gestopt, kan het dan weer?"
Ik kom ze nog wel een keer apart uitlaten.. Met twee volle reuen in de groep..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”