Ik heb nog nooit een loopse teef en een ongecastreerde reu samen in huis gehad.
Dus.... Alle tips zijn welkom.

Verstuurd vanaf mijn Redmi S2 met Tapatalk
Moderator: moderatorteam
Je weet dat ze elkaar door de spijlen van de bench kunnen dekken he?Kells schreef:De teef is niet direct dekrijp dus daar hoef je je niet direct zorgen over te maken. Als de reu de teef erg lastig valt dan zou ik ze scheiden. Zelf heb ik een reu en twee teven. Als er hier een loops is dan gaan ze om beurten in de bench op de kritieke dagen.
Of gewoon 2 keer, de teef apart en dan de reuen?malinois schreef:Ik had 7 intacte honden; 6 reuen en 1 teef. Dat liep ook tijdens haar loopsheid gewoon los bij elkaar met uitlaten. T zal toch dat ik 7 keer zou moeten lopen. Ze gedragen zich maar. Als ik er niet bij was ging ze in de bench of de teef naar boven.
Niet alle reuen konden bij elkaar dus ik liep al sowieso 3x. Dat vond ik wel genoeg ... ze liep dus bij alles wel een keer mee elke dag.Maeve schreef:Of gewoon 2 keer, de teef apart en dan de reuen?malinois schreef:Ik had 7 intacte honden; 6 reuen en 1 teef. Dat liep ook tijdens haar loopsheid gewoon los bij elkaar met uitlaten. T zal toch dat ik 7 keer zou moeten lopen. Ze gedragen zich maar. Als ik er niet bij was ging ze in de bench of de teef naar boven.![]()
Als het kan zou ik de reu uit logeren doen, da's voor iedereen het rustigstBij elkaar houden kan wel, met om en om in de bench enzo. Maar de kans zit erin dat je reu serenades gaat zingen
nee, ninet zelf maar wel de verhalen gehoord bij zo'n metalen benchKells schreef:Jij hebt daar ervaring mee? Technisch gezien lijkt mij dat niet echt te doen. Door kennelpanelen heen kan wel.~Suzanne~ schreef:Je weet dat ze elkaar door de spijlen van de bench kunnen dekken he?Kells schreef:De teef is niet direct dekrijp dus daar hoef je je niet direct zorgen over te maken. Als de reu de teef erg lastig valt dan zou ik ze scheiden. Zelf heb ik een reu en twee teven. Als er hier een loops is dan gaan ze om beurten in de bench op de kritieke dagen.
En het risico op gejoel van de reu (en/of teef)... nee, ik daar ging er 1 uit logeren of, nog beter, de teef terug naar de persoon voor wie die tijdelijk wordt opgevangen... ik zou het niet aandurven. Je moet HEEEL goed kunnen scheiden.. ik ken je gezins-situatie niet maar als er kinderen zijn... 1 vergeten deur en je hebt pups
Suzanne
Hoe moet hij de teef beklimmen dan?~Suzanne~ schreef:nee, ninet zelf maar wel de verhalen gehoord bij zo'n metalen benchKells schreef:Jij hebt daar ervaring mee? Technisch gezien lijkt mij dat niet echt te doen. Door kennelpanelen heen kan wel.~Suzanne~ schreef:Je weet dat ze elkaar door de spijlen van de bench kunnen dekken he?Kells schreef:De teef is niet direct dekrijp dus daar hoef je je niet direct zorgen over te maken. Als de reu de teef erg lastig valt dan zou ik ze scheiden. Zelf heb ik een reu en twee teven. Als er hier een loops is dan gaan ze om beurten in de bench op de kritieke dagen.
En het risico op gejoel van de reu (en/of teef)... nee, ik daar ging er 1 uit logeren of, nog beter, de teef terug naar de persoon voor wie die tijdelijk wordt opgevangen... ik zou het niet aandurven. Je moet HEEEL goed kunnen scheiden.. ik ken je gezins-situatie niet maar als er kinderen zijn... 1 vergeten deur en je hebt pups
Suzanne
suzanne
Maakt niet uit. Suzanne heeft waarschijnlijk ook verhalen gehoord over honden die door een betonnen muur heen hebben gedekt.malinois schreef:Hoe moet hij de teef beklimmen dan?~Suzanne~ schreef:nee, ninet zelf maar wel de verhalen gehoord bij zo'n metalen benchKells schreef: Jij hebt daar ervaring mee? Technisch gezien lijkt mij dat niet echt te doen. Door kennelpanelen heen kan wel.
suzanne
En dat is het grote verschil. Het is niet haar eigen hond en die ken je meestal toch stukken minder dan je eigen honden. Ik zou geen risico nemen en als ik ze niet in de gaten kon houden, scheiden. Zou wat zijn als je straks de hond terug geeft en ze is drachtig.blondie schreef:Of het nu wel of niet kan door een bench heen.. als ik geen toezicht op de reu en teef had dan hield/houd ik ze gescheiden.
Verder keek ik naar de hoeveelheid interesse die de reu had in de teef en andersom. Werd dat intenser dan helemaal niet meer zonder toezicht. En voor de eigen rust soms allebei in een aparte ruimte, maar dat is echt als ze continue elkaar op gingen zoeken en elkaar gingen uitdagen.
Ik liet ze wel weer tegelijkertijd uit, maar dat waren mijn eigen honden dus als ik mijn mond open trok dan hielden ze op.
In mijn vorige huis had ik een haakje op de logeer kamerdeur, en de opening niet breed genoeg om erdoorheen te kunnen.Zamunda schreef:Ik gok het er ook niet op hoor, met enkel een bench tussen intacte teef en reu. Als ik geen toezicht kan houden dan zitten er altijd minstens twee deuren tussen (en dan een touw om de deur van de kamer waar Lais zit want die maakt deuren open).
Hoe lang blijft ze nog? En belangrijk misschien ook wel, of ze gewoon reageren als jij vindt dat ze elkaar niet op moeten zoeken, of dusdanig met elkaar bezig zijn dat het lastig wordt om er tussen te komen met je stem.madred schreef:Ik heb er vanavond voor gekozen om ze te scheiden. Wel maar met een hekwerk, maar de reu had na vanochtend geen extra aandacht meer voor haar. Dus hoop dat het zo even kan.![]()
Verstuurd vanaf mijn Redmi S2 met Tapatalk
madred schreef:Iedereen bedankt voor alle tips, we hebben het doorstaan.
Is allemaal reuze meegevallen, zeker omdat het reutje zich heel netjes gedragen heeft en beide goed met de stem te corrigeren waren.
Och jee.....blondie schreef:madred schreef:Iedereen bedankt voor alle tips, we hebben het doorstaan.
Is allemaal reuze meegevallen, zeker omdat het reutje zich heel netjes gedragen heeft en beide goed met de stem te corrigeren waren.![]()
Nu ben ik de sjaak... Jol met 13 jaar is loops.. dus alle adviezen die ik heb gegeven gaan we zelf ook maar weer ten uitvoer brengen![]()
En we zitten al in stadium dat teef staat te piepen met haar 13 jaar, en de vulva in de neus van de jonge reu staat te duwen
Nou hè! Bij Taartje (ook ongeveer 13) is het net weer achter de rug. Nu begint Mila. Je kunt je voorstellen dat Amoz het zwaar heeft. Al is Taar erger dan Mila, want Taartje is zo'n beetje de hele loopsheid aan het snollen, bij Mila beperkt het zich wat meer tot de hoogtijdagen.blondie schreef:Bij Jol weten we niet de hoeveelste dag het is, maar die staat al weer met de kont te schudden, wil weer kreunend en piepend achter alle andere honden aan, dus dan weten we wel weer hoe laat het is![]()
Als we weggaan scheiden we nu dus al, en duimen dat ze al vrij ver gevorderd was, des te sneller is het weer over.
Het zou toch handiger zijn als die teven ook in de overgang zouden komen, met 13 jaar moet je toch niet meer willen snollebollen