Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Terughoudend en wat angstig en toch komen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Terughoudend en wat angstig en toch komen

Ongelezen bericht door blondie »

Zag een vrouw lopen met een mastiff, flinke jongen.
Toen we de auto uitstapten en via de stoep hun min of meer tegemoet liepen bleef de hond staan. Wat terughoudend.
Ineens nam hij het rit toch aan en stoof toch eigenlijk wel op me af, de vrouw met zich mee trekkend en zij zei "nu ineens wel, schijterd".
En nu ben ik niet bang aangelegd voor honden, maar ik voelde me toch ongemakkelijk.
Ik liet mijn handen ruiken, maar merkte toch enige terughoudendheid of iets anders wat ik eigenlijk niet kon plaatsen.
Lichte ogen en ik keek er kort in, maar keek weg omdat ik het idee had dat als ik langer de blik vast zou houden hij wel zou reageren.
Weet het gewoon niet.. hij was pas 16 maanden, maar echt aaien heb ik ook niet gedaan, gewoon geen goed gevoel bij.
En normaal heb ik dat echt niet :19:
Hebben jullie dat ook wel eens?

Ik denk dat het de lichte ogen in combi met zijn grootte en dubbele gedrag was waarom ik toch niet geheel zeker was over deze hond.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Re: Terughoudend en wat angstig en toch komen

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Onzekere honden kijk ik sowieso nooit aan en ik aai ze ook niet. Ze mogen even komen snuffelen als ze willen.

De kleur van de ogen maakt toch niks uit eigenlijk, behalve dat lichte ogen misschien wat minder vriendelijk overkomen. Hoewel dat ook weer verschilt per hond. Lily heeft vrij lichte ogen, ongeveer de kleur van haar vacht, en mensen vinden haar ogen juist vaak zo mooi.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja het zijn hele andere honden als herders.. :wink: en ze kijken je vaak recht aan om je te peilen, en als een andere hond dat als bedreigend zal of kan zien, heeft een mastif daar vaak niet zo`n last van... t is gewoon contact en als hij het niet fijn vind laat hij dat echt wel merken,,, ze zijn nogal van het communiceren... deze honden waken door imponeren .. en meestal niet door ingrijpen... ( er kan natuurlijk altijd een foute tussen zitten)
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:Als het echt een old english mastiff was had ik me niet veel zorgen gemaakt. Die zijn inderdaad nogal eens terughoudend en helemaal op een bepaalde leeftijd. Ze zijn groot en imposant en dat kan indruk maken.
Maar in de aard der zaak zijn dat eigenlijk altijd honden met peperkoeken hartjes.

Was meer de combi terughoudend en dan toch ineens vrij rap op me af komen om me te onderzoeken :engel:
blondie
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ja het zijn hele andere honden als herders.. :wink: en ze kijken je vaak recht aan om je te peilen, en als een andere hond dat als bedreigend zal of kan zien, heeft een mastif daar vaak niet zo`n last van... t is gewoon contact en als hij het niet fijn vind laat hij dat echt wel merken,,, ze zijn nogal van het communiceren... deze honden waken door imponeren .. en meestal niet door ingrijpen... ( er kan natuurlijk altijd een foute tussen zitten)

Nou inderdaad ja :mrgreen:
En ik zit zo na te denken, maar zo vaak ben ik er inderdaad nooit mee in aanraking gekomen.
Wel bullen en staff's maar nog nooit een mastiff.
Maar hij was enorm, en gewoon de combi niet al te sterke bazin en dus de dubbele houding van de hond maakte me even aan het twijfelen.
Maar het was wel een mooi dier om te zien, mooi recht op de voorpoten, maar enorm log.
Ik noemde het maar puppy vet waar hij nog in moest groeien :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik heb het een keer met een jonge rottweiler reu gehad, een kind van rond de 8-9 jaar liep er mee in de dierenwinkel.
Nou ja, de hond liep met het kind.
Die hond benaderde mij ook op een manier waarop het voelde alsof hij op het punt stond hap te zeggen. Maar dat deed hij niet.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”