Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen op dinsdag diarree, overgeven en plassen in huis

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Alleen op dinsdag diarree, overgeven en plassen in huis

Ongelezen bericht door M@rleen »

Even nieuw topic, hopelijk iets duidelijker :wink:

Boomer is 13 jaar en altijd superzindelijk (geweest).
Sinds 4 weken is hij ziek op dinsdag en alleen op dinsdag.

In zijn hele leven heeft hij misschien 6x binnen gepoept, als hij ziek was en er niemand thuis was. Als je thuis bent, blijft hij rustig een uur lang piepen en duidelijk maken dat hij naar buiten moet.

Zowel op dinsdag als op donderdag is hij 3 uur alleen thuis. Verder is er altijd iemand en als we weg gaan samen, in het weekend bv, dan zijn ze langer alleen of ze gaan mee.
Ze eten 1x per dag, tussen 17:00 en 18:00 uur.
Boomer is al zijn hele leven een slechte eter die rustig een maaltijd overslaat of heel weinig eet.

4 weken geleden begon het op dinsdag; ik kwam thuis uit werk en er was in de keuken gepoept. Eerst vast, daarna diarree.
Het was Boomer, hij had de rest van de middag last en gaf duidelijk aan naar buiten te moeten. 'S Avonds was er niets meer aan de hand.

Daarna was er de rest van de week niets aan de hand.
De dinsdag erop was het hetzelfde liedje, ook toen was er 's avonds niets meer aan de hand.
De dagen daarna weer niets meer aan de hand.

De dinsdag daarna was het niet alleen diarree, maar ging hij 's avonds ook overgeven en plaste hij in de gang, terwijl hij 2 uur ervoor nog extra naar buiten was geweest omdat hij aangaf nodig te moeten.
Daarna weer niets.
Die donderdag bij de DA geweest; helemaal onderzocht en niets aan de hand. Conclusie; het zal in zijn kop zitten en geef hem maar geen eten op maandag...

Gisterochtend eten gegeven ipv gisteravond en ja hoor; vannacht om 4 uur rook ik wat, ging kijken en er was gepoept in de keuken...
Boomer uitgelaten die dit zeer op prijs stelde. Toen ik om 7 uur weer in bij hen kwam, was er in de keuken geplast...
Het stomme is; hij heeft totaal.niet aangegeven naar buiten te moeten en dat doet hij altijd als hij hoge nood heeft. Ik weet zeker dat hij dit niet gedaan heeft, want ik word altijd wakker van hem in zo'n geval en nu lag ik al tijdje wakker vanwege Adelinde :wink:
Het was ook niet Pepper, die gemakkelijk is met in huis plassen, want Boomer was degene met diarree buiten..

Wat is dit nou? Puur ouderdom? Waarom alleen op dinsdagen?
Er is helemaal niets anders dan op andere dagen, de donderdag verloopt precies hetzelfde en dan is er niets aan de hand..
Het weekend waren ze onverwachts lang alleen (8 uur) en dan gebeurt er niets...
Ik snap het niet, vind het ook helemaal niet leuk voor hem en ons..
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Alleen op dinsdag diarree, overgeven en plassen in huis

Ongelezen bericht door veertje »

Wat doe je/de honden op maandag?
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:Wat doe je/de honden op maandag?
Precies hetzelfde als op de andere dagen; uitlaten voor werk (ongeveer 25-40 minuten), dan zijn ze thuis terwijl Rick en Adelinde er zijn, maar hij kan ze niet uitlaten dan.

Na mijn werk gaan ze tussen 3 en 4 uur weer naar buiten voor zo'n 3 kwartier (in Boomers ouwelullen-overal snuffelen-tempo :engel: )

Tussen 5 en 6 eten, als hij tenminste wil en dan tussen 8 en half 10 gaan ze voor het laatste rondje naar buiten.
Verder slaapt hij veel en diep ook, hij merkt het vaak niet als ik rondloop terwijl ik vroeger alleen een teen hoefde te bewegen om hem actief te krijgen.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:Jip heeft ook een periode gehad dat hij elke donderdag ziek werd om de 14 dagen .
Ik ben elke ochtend aan het werk maar was sinds een tijdje eens in de 14 dagen op donderdagmiddag ook weg

Hij heeft stress door het alleen blijven en 2 keer per dag was teveel voor hem
Misselijk,diarree, maag van slag dagen lang niet willen eten enz
Ik moet zeggen dat hij er nu aardig aan gewend is met behulp van suplementen maar alleen blijven zal hij nooit fijn vinden
Fijn dat het voor Jip opgelost is zo :ok:

Boomer heeft er nooit moeite mee gehad en sinds Rick er is zit hij nog minder alleen dan ervoor, gelukkig.
Ik werk ook stuk minder nu.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

Wat raar dat het alleen op dinsdag is zeg. En hij krijgt altijd hetzelfde te eten? Niet een bepaalde snack die alleen op maandag/dinsdagochtend wordt gegeven?
Dat diepe slapen herken ik wel, dat doet mijn 12-jarige hond nu ook regelmatig en als ik dan moet hoesten vliegt ze een meter overeind van de schrik, dan lijkt ze wel vergeten te zijn dat ze naast me ligt.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Caro schreef:Wat raar dat het alleen op dinsdag is zeg. En hij krijgt altijd hetzelfde te eten? Niet een bepaalde snack die alleen op maandag/dinsdagochtend wordt gegeven?
Dat diepe slapen herken ik wel, dat doet mijn 12-jarige hond nu ook regelmatig en als ik dan moet hoesten vliegt ze een meter overeind van de schrik, dan lijkt ze wel vergeten te zijn dat ze naast me ligt.
Hij is een vreselijk moeilijke eter, dus krijgt echt alleen zijn eigen voer.
Tussendoortjes vergeet ik vaak, ook omdat hij niet van kluiven of iets houdt.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik zou het eens filmen. Stress kan ook diarree veroorzaken en wellicht linkt hij toch ergens iets.
Zo kun je zien wie het doet en wat er aan vooraf gaat qua stressuitingen oid.

Of bij jullie laten slapen tijdelijk om te zien wat hij doet?

Wel heel vreemd
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Lucia schreef:Ik zou het eens filmen. Stress kan ook diarree veroorzaken en wellicht linkt hij toch ergens iets.
Zo kun je zien wie het doet en wat er aan vooraf gaat qua stressuitingen oid.

Of bij jullie laten slapen tijdelijk om te zien wat hij doet?

Wel heel vreemd
Het is steeds overdag geweest op de laatste keer na, toen ik eerder het eten gegeven had.
Filmen is een idee :ok:
Laatst gewijzigd door M@rleen op 18 okt 2018 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Boutje schreef:Is er op dinsdag iets anders dan anders? Nieuwe postbode die die dag ronde doet en rammelt en stress geeft? Vuilnisophaling? Huishoudhulp/wasdag bij de buren?Voorbijganger die "lekkers' geeft? Buurman dinsdag thuis die ??? doet?
Zo bizar dat het echt alleen op dinsdag is...
Nee, echt helemaal niets.. wij wonen in een flat, 8hoog. Vuilnis ophalen doen ze op wisselende dagen, meestal tussen 7 en 8 's ochtends.
Postbode ziet hij niet en bovendien is hij inmiddels goed doof, dus hij hoort ook geen buren.
Ik kan er echt geen peil op trekken, het enige wat ik kan bedenken is dat hij door ouderdom het echt niet meer op kan houden. Dan eerst gewoon poepen en daarna van de stress omdat hij het echt echt echt niet in huis wil doen diarree? Maar dan nog, waarom alleen op dinsdag...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

M@rleen schreef:
Boutje schreef:Is er op dinsdag iets anders dan anders? Nieuwe postbode die die dag ronde doet en rammelt en stress geeft? Vuilnisophaling? Huishoudhulp/wasdag bij de buren?Voorbijganger die "lekkers' geeft? Buurman dinsdag thuis die ??? doet?
Nee, echt helemaal niets.. wij wonen in een flat, 8hoog. Vuilnis ophalen doen ze op wisselende dagen, meestal tussen 7 en 8 's ochtends.
Postbode ziet hij niet en bovendien is hij inmiddels goed doof, dus hij hoort ook geen buren.
Ik kan er echt geen peil op trekken, het enige wat ik kan bedenken is dat hij door ouderdom het echt niet meer op kan houden. Dan eerst gewoon poepen en daarna van de stress omdat hij het echt echt echt niet in huis wil doen diarree? Maar dan nog, waarom alleen op dinsdag...
Bij jullie dus geen veranderingen of bijzonderheden op maandag of dinsdag.
Nieuwe buren met andere geluiden, die juist op die dinsdag (of maandag) iets in huis doen?

Als je gaat filmen ook het geluid zien op te nemen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
M@rleen schreef:
Bij jullie dus geen veranderingen of bijzonderheden op maandag of dinsdag.
Nieuwe buren met andere geluiden, die juist op die dinsdag (of maandag) iets in huis doen?

Als je gaat filmen ook het geluid zien op te nemen.
Zo doof als hij is inmiddels, zo stabiel was/is hij. Maar goed, het zou kunnen idd!
Filmen met geluid ga ik doen :ok: Even met Rick puzzelen hoe of wat :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”