Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Animals's Faith ervaringen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DezeNaam
Vaste gebruiker

Animals's Faith ervaringen?

Ongelezen bericht door DezeNaam »

Ik weet niet zeker of het topic hier juist staat, maar ik vroeg me af of er hier meer mensen ervaring hadden met deze hondenopvang/trainingscentrum?

Een van mijn oppashondjes zit daar nu 'op training' omdat hij uitvalt naar andere honden aan de lijn en ook naar mensen (als ze hun hand naar hem uitsteken). Nu stuurt ze me af en toe filmpjes van de training maar in de laatste filmpjes viel me op dat ze zo van die belachelijke rukjes gaf aan de lijn. Niet hard, maar het is op een manier wel iets wat me irriteert, de hond deed ook niet echt iets. :') (Ja hij keek wat om naar de man die aan het filmen was, maar ik vond het onnodige correcties omdat het makkelijk omgebogen had kunnen worden.)
Nu geen werelddrama natuurlijk, het was wel een iets moeilijkere hond dus een andere aanpak werkt misschien beter.

Alleen vind ik eigenlijk ook nergens op hun site welke trainingstechniek zij eigenlijk toepassen? Ik lees enkel 'een unieke manier van trainen', maar wat is uniek? En dat ze het gedrag ombuigen, maar er staat nergens op welke manier.

Nu komt de vraag gewoon puur uit nieuwsgierigheid. Blijkbaar gaat het wel al beter met zijn gedrag, de vorige keer had hij namelijk bijna mijn zusje opgegeten (sarcasme uiteraard, zusje probeerde enkel de hond aan haar hand te laten snuffelen, hond was niet zo'n fan en viel uit, bijten zal hij gelukkig niet snel doen). Komende zaterdag ga ik ook wel mee naar een training en dan neem ik hem ook mee naar huis tot september of eventueel langer. Maar in afwachting was ik benieuwd naar jullie ervaringen. :)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Animals's Faith ervaringen?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als de eigenaren van je oppas honden er vertrouwen in hebben is t goed toch...... iedere trainingsmethode.... krijgt een bak stront en mensen die lyrisch zijn ..... en wat je ervan vind is maar net hoe je er over nadenkt,.... als het werkt voor die oppashond, dan zou ik er zelf niet al teveel over nadenken, tenzij je overweegt een trainer in de arm te nemen dan kun je heel kritisch zijn en kiezen .
Ik zelf overweeg nog een keer een workshop bij Aniek Winters, met allebei de groters, er zijn mensen die vinden haar geweldig en er zijn mensen die vinden haar een Cesar Milan Kloon.. t gaat erom dat je eruit haalt waar je wat mee kunt en dat je hond weer veilig te hanteren is.
eigenlijk zou ik zelf willen dat er meer mensen eens een GT zouden spreken al zou het alleen maar zijn omdat je er vaak meer aan hebt dan aan 6 jaar honden school, want daar ontstaan vaak problemen , in plaats van dat je ze oplost( maar dat is mijn bescheiden mening)..
Animals feith is volgens mij ook een beetje volgens de CM methode.. tja met een eigen twist of zo..
dikke pluim trouwens voor de eigenaren van je oppashond dus dat ze überhaupt iets doen met het gedrag..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind t dan weer heel logisch een hond al te corrigeren voor t kijken. Dat is nl de voorbode van t bijten vaak...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Als ik het zo eens bekijk, de plaatjes zie en de teksten lees... ziet het er uit als (opgeleid) volgens de methode CM - Anniek Winters - etc. Dit zal geen clickertrainer of (puur) positief trainer zijn.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind handen uitsteken naar honden die daar klaarblijkelijk niet van gediend zijn ook niet zo slim.
geef zo'n hond de ruimte waar ie om vraagt, als ie contact wil komt ie zelf wel en zo niet, dan niet.
er zijn legio honden die niet de behoefte hebben vriendjes te zijn met de hele wereld en daar gaat gedwongen contact echt geen verschil in maken.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

renee-uk schreef:ik vind handen uitsteken naar honden die daar klaarblijkelijk niet van gediend zijn ook niet zo slim.
geef zo'n hond de ruimte waar ie om vraagt, als ie contact wil komt ie zelf wel en zo niet, dan niet.
er zijn legio honden die niet de behoefte hebben vriendjes te zijn met de hele wereld en daar gaat gedwongen contact echt geen verschil in maken.
:ok:
DezeNaam
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:ik vind handen uitsteken naar honden die daar klaarblijkelijk niet van gediend zijn ook niet zo slim.
Dat klopt, maar ik vind uiteindelijk ook wel dat er toch best iets gedaan mag worden aan het gedrag. Toch zeker naar het uitvallen van honden op straat. Al moet ik zeggen dat hij echt niet bijt... Hebben hem eens meegenomen met de BC van vrienden en ze losgelaten onder toezicht, hij laat enkel heel duidelijk merken aan de andere hond dat hij hem niet in de buurt moet hebben.
Maar toen de hond uitviel naar mijn zusje 'schrok' ik ook wel even, want je ziet bij hem erg weinig signalen, bijna geen eigenlijk. En soms gaat hij ook gewoon zelf naar mensen toe, met wat lijkt een 'neutrale' houding en valt hij vervolgens uit. x) Net zoals bij mijn zusje toen. Hij komt verder ook niet angstig over.
Al vond ik het filmpje waar ze hem aaiden ook niet echt fijn overkomen. Daar lijkt hij in mijn ogen wel heel zenuwachtig en gedwongen 'ontspannen', heel veel lip licking, verstarren/verstijven, hijgen, staart gaat wel laag maar je ziet aan zijn hele houding dat hij het niet leuk vindt...

En S@ndr@, dat de eigenaren het een goede methode vinden wilt niets zeggen. Eigenaar gebruikt ook een shockband tegen het blaffen wat ook niet mijn keus zou zijn. (Heeft hij nu overigens gelukkig niet meer)

@malinois ja als hij zou willen bijten is dat logisch. Maar ik ken hem nu wel een beetje en hij bijt niet naar mensen die gewoon voorbij lopen. Het was puur even kijken van 'wat ben je aan het doen?' Hij was zeker niet aan het staren. Vrienden van mij konden ook gewoon vlak naast hem zitten of bijna op hem, enkel van aaien moet hij niks hebben. Ik ben niet helemaal tegen correcties, maar als zij dit zo'n slecht gedrag vonden hadden ze het veel beter kunnen oplossen door het gedrag positief om te buigen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

DezeNaam schreef: En S@ndr@, dat de eigenaren het een goede methode vinden wilt niets zeggen. Eigenaar gebruikt ook een shockband tegen het blaffen wat ook niet mijn keus zou zijn. (Heeft hij nu overigens gelukkig niet meer)
wat dus wil zeggen dat hij in ieder geval bereid is iets te doen aan het gedrag van zijn hond, en blijkbaar weet hij nu beter dan een shock band....
die rukjes aan de lijn zijn niet bedoelt als correctie maar meer als hallo, ik loop hier en wat je doet dat kijken en anticiperen, dan hoeft niet,.... dat is mijn werk, als de hond meer over zich heen laat komen en meer in een positie achter de baas gaat lopen,. zullen die rukjes( hond voelt het nauwelijks volgens mij) ook minder worden en helemaal stoppen..
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik heb geen ervaring met ze qua gedragtraining maar wel zijnde als asiel; ze nemen heel veel honden op die zeer grote rugzakken hebben of ergens anders op een euthansasielijst staan.
Hun wachtlijst is ongeveer 40 honden (in 2017).

Het rukjes geven bij omkijken snap ik helemaal; het zijn geen correcties maar even aangeven dat die persoon erachter niet belangrijk is maar degene die met hem loopt wel.
En juist bij een hond die veel kan uitvallen is het belangrijk dat hij niet zich laat afleiden door dingen maar leert te negeren en aandacht te houden bij de baas.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

DezeNaam schreef:
Dat klopt, maar ik vind uiteindelijk ook wel dat er toch best iets gedaan mag worden aan het gedrag.
je kunt een hond best manieren leren, maar je kunt hem niet leren vriendjes met de hele wereld te zijn en door dwang in die richting zal het niet beter maar alleen maar slechter worden.

ik begrijp nooit waarom het zo moeilijk is het karakter van een hond te accepteren en van daaruit verder te werken.
als je een hond als deze leert dat de baas het allemaal wel voor hem oplost en dat ie niet bang hoeft te zijn voor ongewenste intimiteiten omdat de baas die voorkomt, kom je stukken verder dan met te proberen hem in een keurslijf te dwingen dat hem totaal niet past.
met dat laatste maak je jezelf als baas volkomen onbetrouwbaar in de ogen van de hond en het enige dat hem dan overblijft is het zelf maar op te lossen.
en honden kunnen nou eenmaal niet met een lief stemmetje vragen om met rust gelaten te worden, dat doen ze net een beetje anders :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
DezeNaam
Vaste gebruiker

S@ndr@ nee ze weet niet beter want toen ik vroeg of de hond nu goed alleen kon zijn en niet blafte stelde ze voor om de shockband mee te geven. Ik vind het goed dat ze haar hond op training heeft gedaan, daar niet van. Maar ik heb geen zin om daar toe te komen op de training en ook constant van die belachelijke rukjes te moeten geven om niks. Hond liep ook achter de baas dus het ging daar niet om. Ze had hem even goed eerst met haar stem kunnen corrigeren, ik heb niks tegen eens een correctie met de leiband, maar van alleen getrek leert de hond ook niks.

renee-uk; dat de hond uitvalt naar mensen interesseert mij eigenlijk niet zo veel hoor. Mensen moeten inderdaad gewoon van andermans honden afblijven. Maar ik zou het wel fijn vinden om hem gewoon mee te kunnen nemen op de trein zonder mij 'zorgen' te hoeven maken. Maar zoals ik al zei kan hij dus wel gewoon dicht naast andere mensen zitten of lopen, dat is geen probleem. Aanraken dus wel. Ik persoonlijk heb liever zelfs honden die wat afstandelijker zijn tegenover andere mensen.
Dan vraag ik mij ook wel af hoe ze hem geleerd hebben om geaaid te worden door vreemden als ze meer van de correctie methode zijn... Ik vond hem er op het filmpje gewoon echt niet vrolijk uitzien, werd dan nog bovenop de kop geaaid ook..

Ik zit er ook wel aan te denken om gewoon een tuigje te kopen waarop staat 'niet aaien', aangezien hij toch voor een langere tijd bij mij blijft. En hij ziet er erg knuffelig uit, maar dat is hij niet met vreemde mensen.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

DezeNaam schreef:Maar ik zou het wel fijn vinden om hem gewoon mee te kunnen nemen op de trein zonder mij 'zorgen' te hoeven maken. Maar zoals ik al zei kan hij dus wel gewoon dicht naast andere mensen zitten of lopen, dat is geen probleem. Aanraken dus wel.
Als aanraken een probleem is zit er maar een ding op in het OV en dat is een muilkorf. Je hebt andere mensen namelijk niet onder controle en zeker in het OV wil het nog wel eens druk zijn met veel mensen dicht bij de hond, mensen aaien honden nu eenmaal soms ongevraagd of steken hun hand uit naar hun tas en dat de hond het verkeerd interpreteert of wat dan ook, dat risico moet je sowieso niet willen nemen bij een uitvallende hond.

Mijn hond snept als ze zich in het nauw gedreven voelt door drukke kinderen of als in een hobbel mensen op haar dreigen te vallen dus zij draagt ook een korfje in het OV. Heeft ook wel een afschrikwekkende werking waardoor mensen haar minder snel aaien dus voor jouw oppashond zou dat op zichzelf ook al fijn zijn.
S@ndr@
Zeer actief

stem correcties raden ze juist af omdat die veel harder(/ agressiever overkomen ) zijn dan een klein rukje.... honden zullen zelf ook eerst corrigeren met een tikje, .duwtje of iets dergelijks pas vlak voor ze echt los gaan komt het gebrul. gegrom en dat soort dingen... t zijn nu eenmaal geen mensen.

kleine kinderen kun je 1000 keer iets verbieden en er de hele dag achteraan hobbelen, maar als je ze aan de hand pakt en meeneemt, zonder ze verder de keuze/ ruimte te geven is het over en komt er rust, zo werkt dat met honden vaak ook.......
DezeNaam
Vaste gebruiker

mijke; muilkorf gaat ze gelukkig meegeven! Heeft ze voorgesteld toen ik vroeg hoe hij het op de trein deed als ik hem eens mee wil nemen naar vrienden. Dat zal inderdaad wel afschrikwekkend werken. Hij snept gelukkig niet, maar hij valt wel uit met veel lawaai en ontblote tanden, daar kunnen mensen dus wel van schrikken. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat hij braaf is op de trein, zal sowieso een plaatsje zoeken waar het rustig is en hem aan de kant van het raam laten zitten. (Want ook zijn blaffende honden op de trein gewoon onwijs storend.. Ik zou me kapot schamen dan.)

S@ndr@; sinds wanneer is een stemcorrectie direct schreeuwen? Gewoon de hond zijn naam roepen of 'hier' zeggen kan al tellen als een correctie. Corrigeren wilt niet zeggen dat je brutaal moet zijn tegen je hond. Het gaat er mij gewoon om dat er geen 'contact' is met de hond. Zij geeft rukjes en loopt gewoon zonder te kijken door. Ja, soms moet dat. Maar na een correctie vind ik ook dat je moet belonen als hij het wel goed doet.

Alleen heb ik nu dus wel schrik dat zij hem ook gecorrigeerd hebben voor het grommen. Soms gromde hij al vanaf een afstandje naar andere honden (ook als de honden geen contact legden met hem), maar dan wist ik wel dat ik dus moest oppassen en niet dichterbij moest gaan. Sowieso probeer ik meestal wel andere honden te ontwijken (spelen met andere honden doet hij sowieso ook niet) maar ik vind het wat spannend..

Zou ik anders de filmpjes naar iemand mogen doorsturen via PB? Gewoon voor een second opinion want ik ben natuurlijk ook geen expert in hondengedrag en signalen. Ik weet alleen nog wel (is ondertussen al bijna een jaar geleden), dat hij vroeger echt weinig signalen liet zien. Vaak was het dus echt direct uitvallen of grommen. Nu zie ik hem dus wel meer tongelen, zijn hoofd wegdraaien, gapen en bij het aai filmpje vind ik hem in mijn ogen ook wat verstijven. Maar hoe doet zijn staart dus wel naar omlaag (heeft een hoge krulstaart). Maar ik weet dus niet zeker of het verstijven is uit angst of uit 'onderdanigheid'?
Laatst gewijzigd door DezeNaam op 22 mei 2018 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

o.k nou dan doe je dat toch... :E:
DezeNaam
Vaste gebruiker

Tja S@ndr@ je bent het er duidelijk niet mee eens, is ook oké. Iedereen heeft zijn manier zeker, het is gewoon niet de mijne. En daarom vind ik het wat vervelend als ik hier nu dus mee zou moeten gaan werken..
Heb ook al mensen gehad die zeiden 'Je moet nog niet eens met de krant op hem slaan, als je op de tafel slaat kruipt hij al ineen.' Wat moet ik dan denken? Waarschijnlijk heeft de hond in eerste instantie dan al slaag gehad als hij zoveel schrik heeft. Was uiteindelijk wel een Mechelaar die niet echt bang was van geluiden. Liep ook met slipketting en een halti omdat ze hem niet konden houden anders. Ook geen fan van, maar ik kan op de korte tijd dat de hond bij mij verblijft zijn gedrag niet veranderen natuurlijk. Dat moet de eigenaar uiteindelijk ook willen anders heeft het geen nut. Maar ik voel me niet comfortabel bij deze methodes. En nu ben ook niet iemand die helemaal tegen correcties is (wat ik al vaker gezegd heb), veel mensen vinden mij net streng. Maar van corrigeren alleen leert je hond het niet.

Een Franse bulldog waarmee ik wandel heeft ook extréém uitval gedrag tegenover andere honden. Zou echt aanvallen als hij de kans krijgt. Toch gaat de eigenaar gewoon met klikker te werk.
Is de hond al helemaal gestopt met uitvallen? Nee. Maar hij leert wel dat hij zijn eigenaar kan vertrouwen. Bij mij gaat het ook al regelmatig goed door gewoon de andere kant op te lopen als hij een hond ziet, hij weet dan dat hij niet altijd de confrontatie aan moet gaan. Soms lukt het natuurlijk niet om andere honden te ontwijken en als hij aan het blaffen is komt hij er soms moeilijk uit, dan trek ik hem wel gewoon mee en kan ik wat strenger zijn. Maar uiteindelijk probeer ik wel op de hond zijn tempo mee te gaan.
Het gaat al stukken beter en soms kan hij al in stilte langs blaffende (!) honden lopen.
Dus ik snap niet waarom je denk dat enkel corrigeren zo effectief is. De Airedale terriër waarmee ik wandel was (en nu nog steeds een beetje) een ongelooflijk koppig beest. Soms kon ik er echt gek van worden. En ja die heb ik ook wel gecorrigeerd en soms eens echt 'boos' proberen te worden, maar ondertussen heb ik hem ook geleerd dat hij naar mij moest kijken voor bevestiging en dat als hij te enthousiast werd of dingen spannend vond we even terugdraaiden en het dan opnieuw probeerde en pas verder gingen als hij rustig was. Hiervoor hing hij als een gek in de leiband als hij mensen of honden zag (uit enthousiasme wel), nu loopt hij (meestal) gewoon braaf naast mij.
En voor mezelf was het ook gewoon een goede les... Want van het corrigeren werd ik geïrriteerd en hij gaf er ook niet veel om. Het is mijn favo ras ook niet qua karakter dus ik vond het soms moeilijk om ermee om te gaan, maar van positief werken werden we beide veel blijer.

Maar ik zie wel hoe het uiteindelijk gaat op de training en bij mijn thuis. Moet ook wel zeggen dat we hier een bijna 13 jarige teckel hebben. Daar deed hij ook niks naar. (Op het verdedigen van mijn kamer na, want dat zag hij uiteindelijk wel als 'zijn deel' omdat we daar altijd zaten en zijn eten er ook stond. Maar bijten doet hij echt niet.)

lor1_1984; wat erg om te horen zeg.. Gelukkig waren het geen extreem harde rukken. Ken inderdaad ook wel mensen die hun hond door de lucht trekken met een dun strop koortje... Met dat meisje wandel ik liever niet mee over straat. Terwijl de hond gewoon perfect aan een tuigje kan lopen. Maar 'het moet zo van de hondenschool'... Tja./=
Laatst gewijzigd door DezeNaam op 22 mei 2018 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

lor1_1984 schreef:Mijn hond is op eem vergelijkbare wijze aangepakt door zijn toenmalige oppas en ik was er absoluut niet over te spreken.
Vooral niet omdat het harde rukken waren en als ik een tuigje mee had gegeven omdat hij keelpijn had ze gewoon een stroplijntje maakte van de flex en daaraan ging lopen rukken bij iedere milliseconde dat hij niet reageerde. :piew:
Ik weet niet wat diegene nog meer heeft gedaan, maar als ik dezelfde route fiets als dat we daarheen gingen raakt hij in paniek, voor mij een duidelijk teken dat er iets goed verkeerd is gegaan.
En nog steeds, met één ruk aan de lijn als hij een halsband om heeft is het daarna weer bingo met hoesten.
het zijn geen harde rukken en geen correcties, maar dat wil er niet in. :wink: dus laat maar.. bij animals of faith, zit de lijn net zo hoog in de nek als bij Aniek winters/ cesar milan enz. bijvoorbeeld, dus boven het strottenhoofd, net achter de oren .... dus dat is niet beschadigend en er worden ook geen snokken aan gegeven.
dat rukken aan de lijn is van vroagah, van Gaus en die slipketting zakte wel lager en deed wel schade
DezeNaam
Vaste gebruiker

S@ndr@ schreef:
lor1_1984 schreef:Mijn hond is op eem vergelijkbare wijze aangepakt door zijn toenmalige oppas en ik was er absoluut niet over te spreken.
Vooral niet omdat het harde rukken waren en als ik een tuigje mee had gegeven omdat hij keelpijn had ze gewoon een stroplijntje maakte van de flex en daaraan ging lopen rukken bij iedere milliseconde dat hij niet reageerde. :piew:
Ik weet niet wat diegene nog meer heeft gedaan, maar als ik dezelfde route fiets als dat we daarheen gingen raakt hij in paniek, voor mij een duidelijk teken dat er iets goed verkeerd is gegaan.
En nog steeds, met één ruk aan de lijn als hij een halsband om heeft is het daarna weer bingo met hoesten.
het zijn geen harde rukken en geen correcties, maar dat wil er niet in. :wink: dus laat maar.. bij animals of faith, zit de lijn net zo hoog in de nek als bij Aniek winters/ cesar milan enz. bijvoorbeeld, dus boven het strottenhoofd, net achter de oren .... dus dat is niet beschadigend en er worden ook geen snokken aan gegeven
En als ik het mij goed herinner is dat ook de gevoeligste plek in de nek... Als het geen correcties zijn wat is het dan wel? Volgens mij lees je mijn posts gewoon niet goed, ik heb niks tegen correcties. Maar wel tegen onnodig getrek en dat de hond niet in de prijzen gezet wordt voor goed gedrag. Jij zou er toch ook niet gelukkig van worden als iemand de hele dag zit te zeggen wat niet goed is maar je nooit eens in de prijzen zet als je het wel goed doet.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

dat is dus ook de reden dat ik mijn honden niet uit handen geef, ik wil niet dat iemand ze pijn doet, maar ook niet dat iemand ze gaat lopen verkloten omdat ze denken dat ze iets wel even oplossen en t zo goed weten- omdat ze cesar hebben gezien o tv, schopje hier tsssss daar en klaar- Tja op tv wel ja..... maar dat was voorheen met MG net zo .....

iedere zoveel tijd vind er iemand de heilige graal.... sommige dingen van Milan zijn heel goed, en andere daar gruw ik van. en dat zal met iedere methode zo zijn denk ik..
S@ndr@
Zeer actief

lor1_1984 schreef:
S@ndr@ schreef:iedere zoveel tijd vind er iemand de heilige graal.... sommige dingen van Milan zijn heel goed, en andere daar gruw ik van. en dat zal met iedere methode zo zijn denk ik..
Dat is ook zeker zo.
Ik pak van elke 'methode' dingen mee waar ik wat mee kan, maar zal nooit een methode blindelings of 100% volgen.
Imo moet je gewoon kijken naar wat er bij je hond en bij jou als geleider/baasje past.
Ik hanteer de methode zo hard als het moet en zo zacht als het kan wel volledig, maar dat is perfect aan te passen op elk individu en de een heeft genoeg aan een zacht 'uh' terwijl de ander wel ff een porretje nodig heeft bijv.
honden zijn allemaal verschillend, en vereisen maatwerk denk ik.. en ik ben echt een druif hoor, vertrouw echt niemand met mijn hond. en vaak is het uitvallen een symptoom dat het ergens anders mis is /gaat en moet je met name in huis de teugels aan trekken om het buiten hanteerbaar te maken..... het totaal pakket dus, het is een beetje zinloos om alleen de symptomen aan te pakken en niet het probleem...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”