Een van mijn oppashondjes zit daar nu 'op training' omdat hij uitvalt naar andere honden aan de lijn en ook naar mensen (als ze hun hand naar hem uitsteken). Nu stuurt ze me af en toe filmpjes van de training maar in de laatste filmpjes viel me op dat ze zo van die belachelijke rukjes gaf aan de lijn. Niet hard, maar het is op een manier wel iets wat me irriteert, de hond deed ook niet echt iets. :') (Ja hij keek wat om naar de man die aan het filmen was, maar ik vond het onnodige correcties omdat het makkelijk omgebogen had kunnen worden.)
Nu geen werelddrama natuurlijk, het was wel een iets moeilijkere hond dus een andere aanpak werkt misschien beter.
Alleen vind ik eigenlijk ook nergens op hun site welke trainingstechniek zij eigenlijk toepassen? Ik lees enkel 'een unieke manier van trainen', maar wat is uniek? En dat ze het gedrag ombuigen, maar er staat nergens op welke manier.
Nu komt de vraag gewoon puur uit nieuwsgierigheid. Blijkbaar gaat het wel al beter met zijn gedrag, de vorige keer had hij namelijk bijna mijn zusje opgegeten (sarcasme uiteraard, zusje probeerde enkel de hond aan haar hand te laten snuffelen, hond was niet zo'n fan en viel uit, bijten zal hij gelukkig niet snel doen). Komende zaterdag ga ik ook wel mee naar een training en dan neem ik hem ook mee naar huis tot september of eventueel langer. Maar in afwachting was ik benieuwd naar jullie ervaringen.