Uiteraard ga ik het er met de DA over hebben, maar dit lijkt me niet ernstig genoeg voor een spoedconsult op zondag.

Moderator: moderatorteam

Vind ik niet hoor. Bij pijn zou je het ook doen. Jeuk is niet minder ergLieske_1977 schreef:Ik heb haar inderdaad net afgespoeld onder de douche. Ze kon het koele water bijna niet hebben op haar buik (krabben krabben krabben) en afdrogen was een uitdaging. Ik twijfel nu toch erover om de dierenarts te bellen; misschien even een prednisoninjectie halen om de acute jeuk te stillen en de cirkel van jeuk --> krabben --> nog meer jeuk te doorbreken? Of is dat heel overdreven op zondag?
Nee, heb ik niet. Ik vond nog wel een flesje Vetaderm en heb dat opgesmeerd. Ik kijk even aan of dat helpt en zo niet, bel ik straks de DA.dagmar88 schreef:Vind ik niet hoor. Bij pijn zou je het ook doen. Jeuk is niet minder ergLieske_1977 schreef:Ik heb haar inderdaad net afgespoeld onder de douche. Ze kon het koele water bijna niet hebben op haar buik (krabben krabben krabben) en afdrogen was een uitdaging. Ik twijfel nu toch erover om de dierenarts te bellen; misschien even een prednisoninjectie halen om de acute jeuk te stillen en de cirkel van jeuk --> krabben --> nog meer jeuk te doorbreken? Of is dat heel overdreven op zondag?![]()
Geen pure aloe in huis toevallig?
Jeuk is erger dan pijn. Ik heb het met Tirsa ook een keer gedaan, dan op de avond op vakantie. Ze stopte niet meer met krabben aan haar oor.Lieske_1977 schreef:Ik heb haar inderdaad net afgespoeld onder de douche. Ze kon het koele water bijna niet hebben op haar buik (krabben krabben krabben) en afdrogen was een uitdaging. Ik twijfel nu toch erover om de dierenarts te bellen; misschien even een prednisoninjectie halen om de acute jeuk te stillen en de cirkel van jeuk --> krabben --> nog meer jeuk te doorbreken? Of is dat heel overdreven op zondag?
Ze krijgt 3x per dag 2 druppels van 5%. Je moet het eigenlijk opbouwen en beginnen met 1 of 2 druppels per dag en als dat niet voldoende werkt na een week ofzo 1 of 2 druppels er bij doen. Het kan heel erg per hond verschillen hoeveel druppels ze nodig hebben.Lieske_1977 schreef:Vanmiddag kan ik met haar bij de DA terecht voor een prednisoninjectie. Wat is dit zielig, zeg.
Hoeveel cbd olie geef je Puck, Naomi? Ik heb nog wel cbd capsules in huis namelijk.
Nooit van gehoord! Wat heeft de lever met allergie te maken?sirene schreef:Levercompositum
Dank voor je reactie! Het valt in elk geval te proberen, al wil ik naast de prednison eigenlijk ook wel iets als Apoquel meekrijgen. Eerst deze heftige klachten onder controle krijgen, daarna kunnen we e.e.a. gaan uitproberen. Nog een uurtje, dan worden we bij de DA verwacht.naomi12 schreef: Ze krijgt 3x per dag 2 druppels van 5%. Je moet het eigenlijk opbouwen en beginnen met 1 of 2 druppels per dag en als dat niet voldoende werkt na een week ofzo 1 of 2 druppels er bij doen. Het kan heel erg per hond verschillen hoeveel druppels ze nodig hebben.
Maar met zo veel jeuk zou ik gewoon wat meer geven dan 1 of 2 druppels. Als je meer geeft dan nodig heeft het geen bijwerkingen zeggen ze in die facebookgroep.
Niks, maar wel met jeuk. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel hele goede ervaringen gehoord van collega's.Lieske_1977 schreef:Nooit van gehoord! Wat heeft de lever met allergie te maken?sirene schreef:Levercompositum

Ik vind dat niet overdreven, maar je kunt ook vragen voor apoquel voor een paar dagen. Dat geeft ook snel effect, maar heeft niet de bijwerkingen van prednison én misschien mag je gewoon wat tabletjes halen ipv op consultLieske_1977 schreef:Ik heb haar inderdaad net afgespoeld onder de douche. Ze kon het koele water bijna niet hebben op haar buik (krabben krabben krabben) en afdrogen was een uitdaging. Ik twijfel nu toch erover om de dierenarts te bellen; misschien even een prednisoninjectie halen om de acute jeuk te stillen en de cirkel van jeuk --> krabben --> nog meer jeuk te doorbreken? Of is dat heel overdreven op zondag?
Wil je laten weten of de scutellaria tinctuur helpt? Had er nog nooit van gehoord.Lieske_1977 schreef:Dank voor jullie tips en meedenken! Ik had zelf nog Scutellaria Tinctuur besteld vanmorgen, dat schijnt te helpen bij pollenallergie.
Inmiddels zit de prednisoninjectie erin. Verder nog geen medicatie mee, omdat soms de prednison de cirkel doorbreekt en verdere behandeling niet nodig blijkt.
Je kunt vragen naar cytopoint. Dat is een maandelijkse injectie met monoklonale antilichamen. Wordt in Amerika nu 3 jaar gebruikt met heel goede effectiviteit en nul gemelde bijwerkingen.naomi12 schreef:Wil je laten weten of de scutellaria tinctuur helpt? Had er nog nooit van gehoord.Lieske_1977 schreef:Dank voor jullie tips en meedenken! Ik had zelf nog Scutellaria Tinctuur besteld vanmorgen, dat schijnt te helpen bij pollenallergie.
Inmiddels zit de prednisoninjectie erin. Verder nog geen medicatie mee, omdat soms de prednison de cirkel doorbreekt en verdere behandeling niet nodig blijkt.
Oeps, nee dus. Joy zou twee tabletten moeten krijgen i.p.v. één. Daar valt misschien ook nog winst te behalen!pioenroos schreef:Had je de dosering van de cetirizine voor honden goed? Honden mogen in verhouding (veel) meer dan mensen per kilo. Mies krijgt al 1 mensen tabletje en ze weegt maar 7,5 kg.