Rani en Nikkie waren net met elkaar aan het spelen, beide zijn het best wilde spelers met potenhappen, in de lucht klapkaken, elkaar tegen de grond duwen. Het ging even goed, ze maakten ook steeds spelbuigingen en om de beurt even op de rug rollen om elkaar te laten zien dat ze nog steeds aan het spelen waren. En toen sloeg het om, wie nou het eerste beet weet ik niet maar ze zaten aan elkaar vast. Ik heb ze allebei bij het nekvel gepakt en uit elkaar gehaald, ik zat onder het bloed

Achteraf leek het mee te vallen toen ik ze controleerde, Rani is in haar lip gebeten en Nikkie in haar oor. Maar bloeden als een rund joh, en ik kan zo slecht tegen bloed, m'n knieën zijn nog slap

Ik heb de wondjes schoongemaakt, Rani ligt nu in haar mand en Nikkie heeft zich bij de voordeur verstopt.
En nu? Ik heb in huis nog nooit vechtende honden gehad, ik vind dit heel kut. Ik moet woensdagochtend en vrijdagochtend een paar uurtjes weg en ik weet niet of ik ze met elkaar alleen durf te laten. Ik heb wel nog de bench van Nikkie, die kan ik weer in elkaar zetten eventueel, dan zal Nikkie daarin moeten met het deurtje dicht. Bah, ik vond het net zo lekker dat ze zich niet meer kon verstoppen in de bench. Maar ja, ik wil ook niet thuiskomen bij kapotte hondjes.
Ik neem maar even een wijntje.