Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rani en Nikkie hebben gevochten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Rani en Nikkie hebben gevochten

Ongelezen bericht door Gollum »

Pfffff even van me afschrijven hoor, en misschien hebben jullie advies.

Rani en Nikkie waren net met elkaar aan het spelen, beide zijn het best wilde spelers met potenhappen, in de lucht klapkaken, elkaar tegen de grond duwen. Het ging even goed, ze maakten ook steeds spelbuigingen en om de beurt even op de rug rollen om elkaar te laten zien dat ze nog steeds aan het spelen waren. En toen sloeg het om, wie nou het eerste beet weet ik niet maar ze zaten aan elkaar vast. Ik heb ze allebei bij het nekvel gepakt en uit elkaar gehaald, ik zat onder het bloed :ugh:

Achteraf leek het mee te vallen toen ik ze controleerde, Rani is in haar lip gebeten en Nikkie in haar oor. Maar bloeden als een rund joh, en ik kan zo slecht tegen bloed, m'n knieën zijn nog slap :schrik:
Ik heb de wondjes schoongemaakt, Rani ligt nu in haar mand en Nikkie heeft zich bij de voordeur verstopt.

En nu? Ik heb in huis nog nooit vechtende honden gehad, ik vind dit heel kut. Ik moet woensdagochtend en vrijdagochtend een paar uurtjes weg en ik weet niet of ik ze met elkaar alleen durf te laten. Ik heb wel nog de bench van Nikkie, die kan ik weer in elkaar zetten eventueel, dan zal Nikkie daarin moeten met het deurtje dicht. Bah, ik vond het net zo lekker dat ze zich niet meer kon verstoppen in de bench. Maar ja, ik wil ook niet thuiskomen bij kapotte hondjes.

Ik neem maar even een wijntje.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Rani en Nikkie hebben gevochten

Ongelezen bericht door gonnie »

O, bah wat rot. Ik weet hoe je je voelt, ik had altijd buikpijn als de meiden weer eens gevochten hadden.

Hier was het wel zo dat ze nooit vochten als ze alleen waren. Maar goed, dat kan bij jou weleens anders zijn.

Sterkte, nooit leuk knokkende honden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

wat schrikken zeg! Ik zou de teugels strakker aantrekken en dus ook niet meer in huis laten spelen.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

gonnie schreef:O, bah wat rot. Ik weet hoe je je voelt, ik had altijd buikpijn als de meiden weer eens gevochten hadden.

Hier was het wel zo dat ze nooit vochten als ze alleen waren. Maar goed, dat kan bij jou weleens anders zijn.

Sterkte, nooit leuk knokkende honden.
Ja dat kan ik niet van te voren weten, en Rani is een stuk groter dan Nikki. Straks gaat het echt verkeerd..
Laura84 schreef:wat schrikken zeg! Ik zou de teugels strakker aantrekken en dus ook niet meer in huis laten spelen.
Dat ga ik ook doen idd, Rani wilde Nikki alweer opzoeken maar ik heb haar naar de mand gestuurd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wie is Nikkie? Een nieuwe hond die ik heb gemist? In elk geval niet gek laten maken. Het hoeft niks te zijn verder en het kan prima een incident zijn.
Alleen is dat spelen geen spelen geweest maar een krachtmeting. Ik herken het helemaal van Eva en Cleo. Die om jou een opsteker te geven tot de dood van Cleo zonder te scheiden konden leven samen. Die konden gewoon niet spelen en stoeien want dat resulteerde altijd in een ruzie tussen de dames en dan gingen ze vechten.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

laeken schreef:Wie is Nikkie? Een nieuwe hond die ik heb gemist? In elk geval niet gek laten maken. Het hoeft niks te zijn verder en het kan prima een incident zijn.
Alleen is dat spelen geen spelen geweest maar een krachtmeting. Ik herken het helemaal van Eva en Cleo. Die om jou een opsteker te geven tot de dood van Cleo zonder te scheiden konden leven samen. Die konden gewoon niet spelen en stoeien want dat resulteerde altijd in een ruzie tussen de dames en dan gingen ze vechten.
Nikkie is een opvangertje, ze is hier nu bijna twee weken en zou maximaal twee maanden blijven.
laeken
Zeer actief

Gollum schreef:
laeken schreef:Wie is Nikkie? Een nieuwe hond die ik heb gemist? In elk geval niet gek laten maken. Het hoeft niks te zijn verder en het kan prima een incident zijn.
Nikkie is een opvangertje, ze is hier nu bijna twee weken en zou maximaal twee maanden blijven.
Had al gezocht. Je schreef dat Rani haar uitkafferde bij aankomst en meteen haar bot inpikte. Ik proef iets van strijd vanaf dag 1. Dit kan een gebrek aan klik zijn of een teveel in elkaars vaarwater zitten idee. Mocht de spanning oplopen dan zou ik dit opvangen staken om je roedel te sparen. Je ziet vanzelf wat er aan de hand is als je ze samen laat. Dat ga je aanvoelen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Honden bouwen spanning op op een voor ons haast onzichtbare manier. Je moet eens goed opletten of ze op elkaar letten en of ze geheel ontspannen zijn als ze dicht bij elkaar komen. Staarten iets omhoog? Iets strakker lopen? Kleine blikken naar elkaar? Het kan zijn dat Nikki haar ongemerkt uit aan het dagen is. Als dat zo is zou ik stoppen met opvangen
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

laeken schreef:
Gollum schreef:
Had al gezocht. Je schreef dat Rani haar uitkafferde bij aankomst en meteen haar bot inpikte. Ik proef iets van strijd vanaf dag 1. Dit kan een gebrek aan klik zijn of een teveel in elkaars vaarwater zitten idee. Mocht de spanning oplopen dan zou ik dit opvangen staken om je roedel te sparen. Je ziet vanzelf wat er aan de hand is als je ze samen laat. Dat ga je aanvoelen.
Het zijn allebei best pittige teefjes, Nikkie heeft Rani ook al een paar keer bij de bank weggegromd waarop ik Nikkie direct van de bank af heb gezet.
Ik moet eerst even de spanning bij mezelf weg weten te krijgen voordat ik het weer goed kan aanvoelen denk ik. Heb hier duidelijk ook iets gemist..
Gollum
Zeer actief

laeken schreef:Honden bouwen spanning op op een voor ons haast onzichtbare manier. Je moet eens goed opletten of ze op elkaar letten en of ze geheel ontspannen zijn als ze dicht bij elkaar komen. Staarten iets omhoog? Iets strakker lopen? Kleine blikken naar elkaar? Het kan zijn dat Nikki haar ongemerkt uit aan het dagen is. Als dat zo is zou ik stoppen met opvangen
Ik dacht dus dat ze elkaar steeds aan het uitdagen waren om te spelen, idd staarten omhoog en strak kwispelen, strakker lopen/ trappelen, duwtjes geven met de poten. En tot nu toe ging dat ook steeds goed. Rani daagt altijd honden op die manier uit om te spelen dus ik zag er geen kwaad in.
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:Het zijn net kleine kinderen. Het ene moment spelen ze lief en het volgende moment slaan ze elkaar de harses in.
Vaak berust het op een misverstand. De ene beet voor het mooi net iets te hard tijdens het spel en hop, het is klappen met handtasjes :LOL:
Je moet dat evengoed niet hebben. Meestal geef ik ze allebei nog een paar petsen na, dan weten ze waarom ze janken. Dan met ferme brulstem dat je het GODVERDOMME niet meer wilt hebben en daarna is het klaar.
Dat heb ik ook zo gedaan idd, behalve de klappen dan :lol1:
Rani was er alleen nog niet klaar mee en zocht Nikkie weer op bij de deur dus die heb ik nog een keer naar haar mand gebruld.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Vervelend dat dit voor gevallen is. Maar je hebt grote kans dat ze elkaar om niks weer in de haren vliegen. Hoeft niet natuurlijk maar hou er wel rekening mee.
Met de teven bij ons is het af en toe ook even strubbeling, maar ik druk dat meteen de kop in. Zodra ik maar een beetje het idee heb dat het uit de hand kan lopen dan grijp ik onmiddellijk in. Als ik weg ga zitten ze apart. Ik vertrouw dat toch niet. Ze hebben nooit echt gevochten maar ik neem er geen risico mee. Het zijn behoorlijk heftige honden allebei en als het uit de hand loopt dan is de ellende niet te overzien.

Eerst maar even een beetje tot rust komen. Maar als dit zo blijft zou ik voor de opvanger een ander adres zoeken.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Gollum schreef:
laeken schreef:Honden bouwen spanning op op een voor ons haast onzichtbare manier. Je moet eens goed opletten of ze op elkaar letten en of ze geheel ontspannen zijn als ze dicht bij elkaar komen. Staarten iets omhoog? Iets strakker lopen? Kleine blikken naar elkaar? Het kan zijn dat Nikki haar ongemerkt uit aan het dagen is. Als dat zo is zou ik stoppen met opvangen
Ik dacht dus dat ze elkaar steeds aan het uitdagen waren om te spelen, idd staarten omhoog en strak kwispelen, strakker lopen/ trappelen, duwtjes geven met de poten. En tot nu toe ging dat ook steeds goed. Rani daagt altijd honden op die manier uit om te spelen dus ik zag er geen kwaad in.
Dat soort spelen gaat goed als de andere partij iets lager inzet. Zo te horen zetten de dames allebei hoog in en dan vliegt de vlam snel in de pan ja. Dat weggrommen van haar eigen bank etc is lastige materie. Dat is precies wat er tussen Eva en Cleo speelde. Cleo was eigenaar van meubels en het huis en de ligplekken. Eva was eigenaar van de kracht in het spel en dus de fysieke winnaar. Zij zocht de confrontatie dus op in spel. Cleo op de bank. Dat won Cleo mentaal met gemak. Die had Eva dat al geleerd als pup. Eva knapte dus die conflicten op tijdens stoeien. En dan won Eva. Lijkt alsof jij iets soortgelijks aan de hand hebt.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Yara schreef:Vervelend dat dit voor gevallen is. Maar je hebt grote kans dat ze elkaar om niks weer in de haren vliegen. Hoeft niet natuurlijk maar hou er wel rekening mee.
Met de teven bij ons is het af en toe ook even strubbeling, maar ik druk dat meteen de kop in. Zodra ik maar een beetje het idee heb dat het uit de hand kan lopen dan grijp ik onmiddellijk in. Als ik weg ga zitten ze apart. Ik vertrouw dat toch niet. Ze hebben nooit echt gevochten maar ik neem er geen risico mee. Het zijn behoorlijk heftige honden allebei en als het uit de hand loopt dan is de ellende niet te overzien.

Eerst maar even een beetje tot rust komen. Maar als dit zo blijft zou ik voor de opvanger een ander adres zoeken.

Ik denk dat ik die bench ook maar weer tevoorschijn ga halen, anders zit ik me alleen maar druk te maken of het wel goed gaat. Ze hebben wel een verschil van een kilo of 20 en Rani is een harde, straks gaat Nikki stuk :schrik:
laeken schreef:
Gollum schreef:
Dat soort spelen gaat goed als de andere partij iets lager inzet. Zo te horen zetten de dames allebei hoog in en dan vliegt de vlam snel in de pan ja. Dat weggrommen van haar eigen bank etc is lastige materie. Dat is precies wat er tussen Eva en Cleo speelde. Cleo was eigenaar van meubels en het huis en de ligplekken. Eva was eigenaar van de kracht in het spel en dus de fysieke winnaar. Zij zocht de confrontatie dus op in spel. Cleo op de bank. Dat won Cleo mentaal met gemak. Die had Eva dat al geleerd als pup. Eva knapte dus die conflicten op tijdens stoeien. En dan won Eva. Lijkt alsof jij iets soortgelijks aan de hand hebt.
Nikkie en Rani spelen idd erg op dezelfde manier. Mika speelt niet en gromt Rani weg als ze dat probeert, en Gollum speelt op een heel andere manier dus onderling hebben mijn honden nog nooit een probleem met elkaar gehad. Dat vlammend spelen is dus idd een probleem, dat doen we maar niet meer.
laeken
Zeer actief

Tara schreef:
Nanna schreef: Vaak berust het op een misverstand. De ene beet voor het mooi net iets te hard tijdens het spel en hop, het is klappen met handtasjes :LOL:
Je moet dat evengoed niet hebben. Meestal geef ik ze allebei nog een paar petsen na, dan weten ze waarom ze janken. Dan met ferme brulstem dat je het GODVERDOMME niet meer wilt hebben en daarna is het klaar.
Precies dit dus.
Wij hebben een heel vreedzaam roedeltje van pittige tantes, en soms slaat tijdens het donderjagen ineens het vlammetje in het pannetje. Meestal grijp ik dan met iedere hand een hond in haar nekvel (ja sorry, ik moet ze érgens aan kunnen vasthouden) en dan 'gooi' ik ze allebei een andere kant uit. Dan stuur ik ze direct ieder naar een eigen plek waar ze moeten afkoelen en dan is het daarna ook inderdaad weer pais en vree.

Edit: de eerste die trouwens na mijn ingrijpen nog gezichten naar de ander trekt kan een tik tegen de flaporen krijgen, anders begint het hele wijvengezeik weer opnieuw. Gelukkig zijn ze hier wel wijzer dan gezichten naar elkaar te trekken, maar in huize Taar is dat ten strengste verboden. :neenee:
Ik persoonlijk geloof daar niet in. Ik denk dat honden die tijdens het spelen gaan vechten bijna altijd wat uit te zoeken hebben van voor dat spel. Ze komen tot spelen omdat ze elkaar steeds opzoeken. Want een hond weet precies hoe hard hij doet. En duizenden honden spelen de hele dag zonder conflict. Die conflicten komen altijd tussen honden van gelijk geslacht en honden die weinig vergevingsgezind naar elkaar zijn of die een conflict hadden. Eva en Cleo vochten ook niet meer daarna hoor. Maar die vochten zeker niet omdat ze per ongeluk te hard gebeten hadden. Cleo en Dapper konden alles bij elkaar doen en dat liep nooit uit de hand.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Gollum schreef:
Yara schreef:Vervelend dat dit voor gevallen is. Maar je hebt grote kans dat ze elkaar om niks weer in de haren vliegen. Hoeft niet natuurlijk maar hou er wel rekening mee.

Ik denk dat ik die bench ook maar weer tevoorschijn ga halen, anders zit ik me alleen maar druk te maken of het wel goed gaat. Ze hebben wel een verschil van een kilo of 20 en Rani is een harde, straks gaat Nikki stuk :schrik:
laeken schreef:
Gollum schreef:
Nikkie en Rani spelen idd erg op dezelfde manier. Mika speelt niet en gromt Rani weg als ze dat probeert, en Gollum speelt op een heel andere manier dus onderling hebben mijn honden nog nooit een probleem met elkaar gehad. Dat vlammend spelen is dus idd een probleem, dat doen we maar niet meer.
Dat vlammend spelen is een gevolg van hun conflict :wink:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Tara schreef:
Nanna schreef: Vaak berust het op een misverstand. De ene beet voor het mooi net iets te hard tijdens het spel en hop, het is klappen met handtasjes :LOL:
Precies dit dus.
Wij hebben een heel vreedzaam roedeltje van pittige tantes, en soms slaat tijdens het donderjagen ineens het vlammetje in het pannetje. Meestal grijp ik dan met iedere hand een hond in haar nekvel (ja sorry, ik moet ze érgens aan kunnen vasthouden) en dan 'gooi' ik ze allebei een andere kant uit. Dan stuur ik ze direct ieder naar een eigen plek waar ze moeten afkoelen en dan is het daarna ook inderdaad weer pais en vree.

Edit: de eerste die trouwens na mijn ingrijpen nog gezichten naar de ander trekt kan een tik tegen de flaporen krijgen, anders begint het hele wijvengezeik weer opnieuw. Gelukkig zijn ze hier wel wijzer dan gezichten naar elkaar te trekken, maar in huize Taar is dat ten strengste verboden. :neenee:
Hier precies zo, maar dan geen teven onderling maar (gecastreerde) reu en (intacte) teef.
Soms kan t ineens even mis zijn.
Na even goed in de oren tetteren dat dát niet de bedoeling is gaat t later weer gewoon een hele tijd (weken -maanden) goed.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

jeetje wat een schrik!! Ik kan me voorstellen dat je nog even knikkende knieën had :ugh:

Als je weg bent dan zou ik zeker Nikki in de bench doen, want je moet er niet aan denken dat er iets gebeurt als je er niet bij bent...hopelijk was het iets eenmaligs en hebben ze nu door dat dit niet de bedoeling is :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:
Cleva schreef:
Nanna schreef: Meestal geef ik ze allebei nog een paar petsen na, dan weten ze waarom ze janken. Dan met ferme brulstem dat je het GODVERDOMME niet meer wilt hebben en daarna is het klaar.
:LOL: :LOL:

Precies. Als je elkaar pijn gaat doen mag ik ook.
Het is geen oplossing voor als je niet thuis bent maar dat het ze maar uit hun kop laten om het onder je neus te doen is vast duidelijk.

Ik ben het eens met laeken over Cleo en Eva. Beide zeer zelfbewuste teven die eigenlijk helemaal niet geschikt waren om te dollen, dat werd vrij vlot matten maar verder konden ze prima samenleven.
Haha! Als meneer Nanna nog staat te kijken van wat gebeurt er nou eigenlijk heb ik de eerste delinquent al een hollewipper van belang verkocht. Het is een overblijfsel uit mijn kenneltijd. Vechten is gevaarlijk dus dat dien je zo rap mogelijk te couperen.
Mijn oorverdovende gekrijs erbij wordt niet altijd op waarde geschat :engel:
haha het scheelt dat Gol als jonge hond zo vaak de lul was, ik heb wat honden van haar af kunnen trekken. Dus ik had al oefening om rap in te grijpen gelukkig, het ging echt in een reflex.
Ingrid48 schreef:jeetje wat een schrik!! Ik kan me voorstellen dat je nog even knikkende knieën had :ugh:

Als je weg bent dan zou ik zeker Nikki in de bench doen, want je moet er niet aan denken dat er iets gebeurt als je er niet bij bent...hopelijk was het iets eenmaligs en hebben ze nu door dat dit niet de bedoeling is :wink:
Ik heb de bench alweer staan en Nikki heeft hem al gevonden en ligt erin. Niet meer onder de trap, het zou best kunnen dat het conflict daar is begonnen omdat Nikki die plek ging verdedigen en Rani daardoor niet meer naar boven durfde. De bench staat nu in de woonkamer en het deurtje is er alvast ingemonteerd, die zal ik wel dicht doen als ik wegga.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dit is iets wat pom ook zou doen. Leuk spelen, tot ze ineens een gat ziet en dan is het ineens niet meer zo gezellig en duikt ze er grommend bovenop. Helaas voor haar wordt er dus niet meer gespeeld, met geen enkele teef. Spelen mag ze met Karel, en eventueel met een andere grote reu die zich niet onder laat sneeuwen. Fudge van Samantha bijvoorbeeld. En verder gewoon helemaal niet want het loopt iedere keer uit de klauwen. Nou bijt zij niet, maar ik vind het alsnog niet leuk. Ik zou ze dus ook niet meer laten spelen, en idd uit elkaar houden als je er niet bij bent. Er is geen reden om er panisch van te worden, gewoon duidelijk zijn. En kijk t ff aan hoe het gaat, of er spanning is of dat het echt een gevalletje vlam in de pan was. Komt goed
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

O bah, dat is schrikken :-( Gelukkig viel de schade enorm mee.
Ik zou ze zeker ook scheiden bij afwezigheid, even goed in de gaten houden of ze geen spanning gaan opbouwen en het spelen afkappen als het te ruig wordt. Hopelijk waait het dan over.
Hakuna Matata
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Ik zou Rani dan wel in een andere kamer zetten als je weg bent.
Voor het geval dat Rani rond de bench gaat rondlopen waar Nikki dan in zit.
Gollum
Zeer actief

sbientje schreef:dit is iets wat pom ook zou doen. Leuk spelen, tot ze ineens een gat ziet en dan is het ineens niet meer zo gezellig en duikt ze er grommend bovenop. Helaas voor haar wordt er dus niet meer gespeeld, met geen enkele teef. Spelen mag ze met Karel, en eventueel met een andere grote reu die zich niet onder laat sneeuwen. Fudge van Samantha bijvoorbeeld. En verder gewoon helemaal niet want het loopt iedere keer uit de klauwen. Nou bijt zij niet, maar ik vind het alsnog niet leuk. Ik zou ze dus ook niet meer laten spelen, en idd uit elkaar houden als je er niet bij bent. Er is geen reden om er panisch van te worden, gewoon duidelijk zijn. En kijk t ff aan hoe het gaat, of er spanning is of dat het echt een gevalletje vlam in de pan was. Komt goed
De paniek is alweer gezakt gelukkig, het was vooral het bloed waar ik slappe knieën van kreeg :lol1:

Het spelen ga ik idd afkappen, en geen geklooi op en rond de bank.
Hakuna Matata schreef:Ik zou Rani dan wel in een andere kamer zetten als je weg bent.
Oh daar zeg je wat, zou dat echt uitmaken?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

En mocht er nog speelgoed of botjes liggen: weghalen ;-)
Dan kan daar alvast ook geen gedoe over ontstaan..

Suzanne
laeken
Zeer actief

Ik zou zelf Rani niet inperken en ook niet apart gaan zetten. Het is haar huis en zij gaat hier oud in worden. De andere hond is een opvanger die blij mag zijn met wat ze heeft en die straks een leuk eigen huis heeft. Ik zou haar niet bij een teef plaatsen trouwens. Puur een gevoelskwestie. Teven zijn soms heel leuk maar veel teven zijn ongeschikt. Dat verdedigen is daar een teken van. Als ze het naar een reu doet zal die zich makkelijker schikken wat dan voor weinig problemen zorgt.
Bas doet dat ook. Mand is van Bas. Eten is van Bas. Baasjes gelukkig niet. Bank niet en auto niet. Maar bij Bas een klein gelijkwaardig terriertje zetten van haar eigen geslacht zou ik zelf dus niet doen.

Als ik al een hond apart zou zetten in een andere kamer is het Nikkie. Maar ook dat zou ik niet doen om de roedel intact te houden.

Mijn gevoel zegt dat Rani en Nikkie niet klikken en dat je straks opgelucht bent als Nikkie geplaatst is. Als dit erger wordt zou ik Nikkie elders laten opvangen. Rani raakt nl gespannen en dat heeft weerslag op je hele roedel.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Cleva schreef:
~Suzanne~ schreef:En mocht er nog speelgoed of botjes liggen: weghalen ;-)
Dan kan daar alvast ook geen gedoe over ontstaan..

Suzanne

Daar geloof ik niet in. Net wat laeken al zegt, er zit een conflict áchter. De directe aanleiding is veel minder belangrijk.
Hein en Mira lopen de godganselijke dag elkaars spullen te jatten en niemand die er changrijnig over gaat zitten doen. Ze jatten het botje gewoon weer terug en dan stuiven ze gillend achter elkaar aan maar het zal nooit uit de hand lopen.
Ja, maar áls dat conflict er eenmaal is, is het wel handig om mogelijke brandhaardjes voorlopig te voorkomen tot de rust is teruggekeerd. Anders heb je kans dat het uit de hand blijft lopen. Dat is overigens alleen van toepassing als deze honden de neiging hebben tot bezitsagressie of status ontlenen aan de speeltjes/botjes. Als ze dat allebei niet hebben en dus helemaal geen strijd aangaan over botjes of speeltjes, hoef je ze natuurlijk niet op te ruimen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ach jee wat schrikken zeg! Het klinkt een beetje alsof de beide dames al wat spanning naar elkaar op liepen te bouwen, en dat ze die in eerste instantie door middel van spel er uit hebben proberen te gooien. Oor doet dat ook wel eens als ze een hond tegenkomt die ze spannend vind, dan gaat ze ineens heel wild proberen te spelen. Het kan werken als uitlaatklep, maar als beide honden net zo intens zijn kan het juist de boel verergeren.
Gollum schreef:Oh daar zeg je wat, zou dat echt uitmaken?
Ik denk het wel. Door een bench heen kan ook schade ontstaan, en een hond kan ook uitbreken weet ik uit eigen ervaring. De hond die in de bench zit kan niet weg, is een makkelijk target, zal zich sneller bedreigd voelen en dat kan dan een recept zijn voor ellende. Mocht Rani gaan lopen klieren dan he. Voor hetzelfde geld is er niks aan de hand, maar ik zou persoonlijk als ik er niet bij ben het risico niet willen lopen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ach, dat is schrikken. Vooral omdat er een tandje in een oor terecht is gekomen (en dat bloed nu eenmaal erg). Maar het kan allemaal reuze meevallen hoor. Het is niet altijd dat teven elkaar na zo'n wissewasje naar het leven gaan staan. Het kan prima met een sisser aflopen, zeker als er door jou direct hard wordt ingegrepen.
In de tweede week dat ik Abby en Maggie had, hebben die ook een fikse aanvaring gehad. Aanleiding was dat Abby het nodig vond om in Maggie's etensbak te duiken en Maggie dat terecht niet pikte. Die viel Abby ook gericht aan aan en bleef zich vastklemmen aan Abby. Die zich overigens het leplazerus schrok en probeerde weg te komen en toen dat niet lukte om zich heen begon te bijten.
Ik heb beide dames in hun nekvel gegrepen en allebei een hoek in gemieterd onder een woest gebrul dat zulks te mijner huize niet de bedoeling was. Beiden waren behoorlijk onder de indruk en durfden elkaar niet eens meer áán te kijken. :mrgreen:
Ik heb nog weken lang bij het eten gepatrouilleerd met de bakken ver uit elkaar en opgepast met kluifjes en koekjes.
Maar het is nooit meer gebeurd. Sterker nog, de dames zijn de dikste vriendinnen. Ik kan nu door het huis brokjes strooien en ze snuffelen dan zoet om elkaar heen. En als ik alleen met Abby ga wandelen, dat staat Maggie te huilen voor de deur. :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Botjes blijven hier sowieso nooit liggen, ze krijgen allemaal wat ze binnen een korte periode opeten in hun eigen mand. Mika heeft in principe voernijd dus dat doe ik al jaren zo. De speeltjes liggen allemaal in een mand, ik zou die mand hoog kunnen zetten als ik wegga maar als ik er ben zijn daar iig geen problemen mee.

Qua bench heb ik niet zo veel plekken waar ik die kwijt kan, het is onder de trap in de gang of in de woonkamer. De laatste optie lijkt mij het beste aangezien de trap niet goed ging. Verder heb ik geen scheidingsmogelijkheden, ik wil Rani niet naar boven verbannen als ik wegga. Dat vind ze vreselijk, ik heb dat al eens geprobeerd ivm jatten.
Wat ik wel kan doen is een doek over de bench als ik wegga.

Ik heb al iemand van de stichting gesproken en ze gaan hard hun best doen om haar te plaatsen. Ik wil Nikkie ook niet zomaar weer ergens tijdelijk heen bonjouren, dat komt haar ook niet ten goede. Hopelijk redden we het zo even tot ze een vast plekje heeft of totdat haar vorige opvangers terug zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hakuna Matata
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Gollum schreef:
sbientje schreef:dit is iets wat pom ook zou doen. Leuk spelen, tot ze ineens een gat ziet en dan is het ineens niet meer zo gezellig en duikt ze er grommend bovenop. Helaas voor haar wordt er dus niet meer gespeeld, met geen enkele teef. Spelen mag ze met Karel, en eventueel met een andere grote reu die zich niet onder laat sneeuwen. Fudge van Samantha bijvoorbeeld. En verder gewoon helemaal niet want het loopt iedere keer uit de klauwen. Nou bijt zij niet, maar ik vind het alsnog niet leuk. Ik zou ze dus ook niet meer laten spelen, en idd uit elkaar houden als je er niet bij bent. Er is geen reden om er panisch van te worden, gewoon duidelijk zijn. En kijk t ff aan hoe het gaat, of er spanning is of dat het echt een gevalletje vlam in de pan was. Komt goed
De paniek is alweer gezakt gelukkig, het was vooral het bloed waar ik slappe knieën van kreeg :lol1:

Het spelen ga ik idd afkappen, en geen geklooi op en rond de bank.
Hakuna Matata schreef:Ik zou Rani dan wel in een andere kamer zetten als je weg bent.
Oh daar zeg je wat, zou dat echt uitmaken?
Ik denk het van wel, want Rani kan ervoor zorgen dat op die manier Nikki opgefokt raakt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”