Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

blikvoer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

blikvoer

Ongelezen bericht door Tarz »

Hoi, ik heb een vraagje.
Is blikvoer goed om zo nu en dan te geven? Mijn honden krijgen Farm Food brok en een paar keer in de week versvlees (Smuldier). Maar als ik versvlees wil voeren ben ik 4 bakjes (400 gram) per dag kwijt, en daar kan ik dus niet zoveel van inslaan.
Maar toch wil ik ze graag afwisseling in voer geven... is blikvoer een optie, of is dat slecht?
En zo ja, welk merk is dan goed?
Groetjes Rob
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Geef je ze nu wel weer allemaal versvlees Rob? je gaf toch alleen Chaya versvlees?

Ik zou geen blikvoer geven maar dat is meer dat ik het zonde geld vind aangezien daar niet echt wat inzit.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
ien
Erelid
Contacteer:

Re: blikvoer

Ongelezen bericht door ien »

Tarz schreef:Hoi, ik heb een vraagje.
Is blikvoer goed om zo nu en dan te geven? Mijn honden krijgen Farm Food brok en een paar keer in de week versvlees (Smuldier). Maar als ik versvlees wil voeren ben ik 4 bakjes (400 gram) per dag kwijt, en daar kan ik dus niet zoveel van inslaan.
Maar toch wil ik ze graag afwisseling in voer geven... is blikvoer een optie, of is dat slecht?
En zo ja, welk merk is dan goed?
blikvoer is echt niks..
hee veel water met een drapje prut!

als je afwisseling wilt geven koop dan gewoon een lap pens in de week.
een kilo kost ong. 1euro 20
of vraag wat afvalvlees bij je slager.
Afbeelding
Tarz
Zeer actief

Ja ze krijgen hier nu allemaal hetzelfde, dus allemaal farmfood, en een paar dagen versvlees, en ook rijst/groente/fruit mix.
Als blikvoer niet goed is ga ik het niet voeren natuurlijk..
Pens mag je toch maar 1 keer per week voeren, of zie ik dat verkeerd?
Groetjes Rob
cloris
Zeer actief

Als ik het in huis heb krijgen ze het wel 2x per week maar soms ook een paar weken niet ;)
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Tarz
Zeer actief

Dan ga ik van de week bij Ranzijn pens halen. Dat is daar 1.10 euro per kilo geloof ik. :ok:
Groetjes Rob
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

de pakjes smuldier zijn rond de 35 euro cent
dat is toch niet duur ;)
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik zou nooit een hele maaltijd blikvoer geven. Wat ik wel doe is soms een heel klein beetje (een flinke theelepel ong) door het voer mengen en dan zijn ze weer helemaal gelukkig ;)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Rob, als je bij Ranzijn bent, vergelijk dan eens de grote verpakkingen rodi (20 schijven) met die kleine pakjes qua prijs. ;)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Tarz
Zeer actief

Roelfien schreef:Rob, als je bij Ranzijn bent, vergelijk dan eens de grote verpakkingen rodi (20 schijven) met die kleine pakjes qua prijs. ;)
Ja die heb ik laatst ook gehaalt ;) , ik haal meestal Smuldier, maar soms rodi. Het probleem is alleen dat Ranzijn voor mij best ver weg is en als ik in me eentje ga kan ik niet veel meenemen (brommer).
Groetjes Rob
Tarz
Zeer actief

Jose schreef:de pakjes smuldier zijn rond de 35 euro cent
dat is toch niet duur ;)
65 eurocent ;) (ik heb het over compleet he ;) )
Groetjes Rob
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

af en toe iets blikvoer erdoorheen kan geen kwaad... als je ziet hoeveel ze daarvan mogen hebben (als je het als hoofdvoeding zou geven) dan kan die ene eetlepel geen kwaad!
Hier hebben ze brokken als hoofdvoeding en daarnaast af en toe wat blikvoer erdoor.... of erna....
Laatst gewijzigd door malinois op 10 nov 2003 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tarz
Zeer actief

Is blikvoer rauw/vers vlees? Dan is het toch niet goed om door brokken heen te doen ivm vertering?
Kan het kwaad of doet het gewoon niks? Want als extraatje is het misschien wel lekker voor ze...
Groetjes Rob
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tarz schreef:Is blikvoer rauw/vers vlees? Dan is het toch niet goed om door brokken heen te doen ivm vertering?
Kan het kwaad of doet het gewoon niks? Want als extraatje is het misschien wel lekker voor ze...
ik heb er nog nooit last van gehad bij een van mijn honden...maar wat ik al zei, ze krijgen geen grote hoeveelheid blik
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Femke en Bailey
Actief

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

Tarz schreef:Is blikvoer rauw/vers vlees? Dan is het toch niet goed om door brokken heen te doen ivm vertering?
nee het is geen vers vlees, het is zelfs verre van vlees... :roll:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Blikvoer is toch water met vulmiddel en vleessmaak?
cloris
Zeer actief

diesel schreef:Blikvoer is toch water met vulmiddel en vleessmaak?
Ja zoiets :roll: maar het is zeker geen versvlees
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

diesel schreef:Blikvoer is toch water met vulmiddel en vleessmaak?
ik had laatst een blik waar echt stukken vlees in zat, dus het verschilt nogal per merk! De goedkopere blikken hebben meestal wat vocht met een smaakje, stinkt vaak ook behoorlijk...ik heb steeds verschillende, goedkope, dure, alles door elkaar!
Afbeelding
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Yarrah heeft goed blikvoer om als extraatje te geven.
Het zijn grote stukken kip in een soort waterige jus.
Het is biologisch en het vlees ook. En heeft dan ook een EKO-keurmerk.

Ik voer sinds een paar dagen ook de brokken van Yarrah, waar ook geen gore rommel in zit. De brokken zijn ook gemaakt van biologische producten en voorzien van een EKO-keurmerk.

Je kunt dan ook niet zeggen dat ALLE brokken slecht zijn (al is het merendeel dat wel :cry2: )
Tarz
Zeer actief

Het is namelijk zo dat ik ze graag wat meer en afwisselender te eten wil geven. Ze zijn dieet, en vooral Chaya en Nina lopen buiten overal te vreten en luisteren daardoor minder goed.
En als er toch niks in blikvoer zit, en het alleen vult, kan het geen kwaad... is nu mijn gedachte :? . Die pens hou ik er ook in, maar ik weet niet of dat genoeg is.
Ik heb honden met een flinke eetlust, maar ze mogen gewoon niet veel eten.
Groetjes Rob
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

Tarz schreef:
Jose schreef:de pakjes smuldier zijn rond de 35 euro cent
dat is toch niet duur ;)
65 eurocent ;) (ik heb het over compleet he ;) )
ik betaal voor de compleet hier bij de Vomar 45 euro cent
ik ga zaterdag Kivo halen
betaal ik 1 euro de kilo
vers vlees
kip pens
Afbeelding
cloris
Zeer actief

Tarz schreef:Het is namelijk zo dat ik ze graag wat meer en afwisselender te eten wil geven. Ze zijn dieet, en vooral Chaya en Nina lopen buiten overal te vreten en luisteren daardoor minder goed.
En als er toch niks in blikvoer zit, en het alleen vult, kan het geen kwaad... is nu mijn gedachte :? . Die pens hou ik er ook in, maar ik weet niet of dat genoeg is.
Ik heb honden met een flinke eetlust, maar ze mogen gewoon niet veel eten.
Rob, zolang jij grotere hoeveelheden wil blijven voeren zullen ze blijven zoeken, die maag moet krimpen anders houden ze een hongergevoel.
Moeten ze afvallen? gewoon minder geven en consequent zijn, en als je tijdens het wandelen niet op 3 honden tegelijk kan letten moet je kijken of je er niet 1 of 2 aangelijnd kan houden of 2x gaat wandelen.
Ik zou niets erbij gaan geven omdat je honden anders misschien trek hebben, zo gaat het echt niet weg hoor.
Dus gewoon minder geven en even volhouden.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tank is een blikbink :mrgreen: Krijgt brokken geweeekt met bonzoblik, tja voor mij hoeft het niet maar hij moet toch eten he :roll:

Tank doet het er prima op maar ik ken ook honden die er niet best op reageren. Hij krijgt ook pens maar lust helaas geen vers vlees.
cloris
Zeer actief

Ja maar Tank eet niet anders, dus bij hem is het dit of niets, Rob wil zijn honden laten afvallen en er dan blikvoer bij doen zodat ze geen hongergevoel meer hebben ;)
Afbeelding
Tarz
Zeer actief

Bedankt voor de reacties :ok:

Ze krijgen van mij 2 maaltijden per dag, en tussendoor een kleine maaltijd. Dat is meestal yoghurt.
Ik heb voor een keertje toch blikvoer gehaalt.. ik wil even uitproberen hoe ze daar op reageren.

Ik geef ze nu al een poosje deze hoeveelheid, maar Nina en Chaya blijven honger hebben. Ze krijgen echt maar een piepklein beetje..
Chaya krijgt een ruime bodem (RC maatbeker), en Nina een klein bodempje.. dat zijn echt maar een paar brokjes.
Groetjes Rob
cloris
Zeer actief

Hier krijgen ze ook maar een bodempje hoor, geef ik meer dan worden ze gewoon dikker en zeker omdat ik met Fangio niet meer zo fanatiek kan trainen en doen.
Ik geef liever een GroenteFruit mix tussen de middag ;)
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Sperciebonen.
Gekookte sperciebonen.
Schijnen een goed 'mager' 'vulmiddel' te zijn.
Uit blik. Zit wel weer een beetje zout in.
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

In sperciebonen zit relatief veel zetmeel. Dat helpt niet om af te vallen, omdat zetmeel wordt omgezet in lichaamsvet.
Je kunt ook 1 maal per dag een hele maaltijd geven in plaats van 3 maal per dag een beetje.
Wil je toch minstens 2 maaltijden per dag geven, geef dan 's morgens wat pens met een beetje magere yoghurt, yoghurt met een eitje (niet te vaak) etc. Of idd een groentemix, rauw en gepureerd in de blender, desnoods met een eetlepeltje smaakmaker er door en wat biologische zemelen om de darmwerking te stimuleren (alléén zemelen zetten geloof ik niet aan, die komen d'r aan de achterkant gewoon weer uit).
Als je honden af moeten vallen, vermijdt dan koolhydraat/zetmeelrijk voedsel (bonen, aardappels en andere knollen, brood en andere graanproducten).
En verder idd consequent zijn. Niet toestaan dat ze op straat schooien en niets extra's geven.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wuilus krijgt 1 maaltijd per dag en smorgens een klein handje brokken en verder hooguit een pensstaafje als tussendoor. Dan kunnen ze dus niet dik worden ;) Misschien moet je het ontbijt gaan beperken tot steeds minder als je ze te dik begint te vinden?
Afbeelding
Tarz
Zeer actief

MARC_S schreef:Wuilus krijgt 1 maaltijd per dag en smorgens een klein handje brokken en verder hooguit een pensstaafje als tussendoor. Dan kunnen ze dus niet dik worden ;) Misschien moet je het ontbijt gaan beperken tot steeds minder als je ze te dik begint te vinden?
Ja doe ik ook.. maar daar krijgen ze dus zo'n honger van! Ik heb daar verder geen last van hoor, en zij gaan er niet dood aan, maar ik word gek van dat gevreet.
Ik kan ze toch moeilijk gescheiden gaan uitlaten :? , buiten spelen ze ook met elkaar en dat kan ik ze ook niet ontnemen toch? Wat lastig dit...
Groetjes Rob
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”