Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blikvoer
Moderator: moderatorteam
-
Tarz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
blikvoer
Hoi, ik heb een vraagje.
Is blikvoer goed om zo nu en dan te geven? Mijn honden krijgen Farm Food brok en een paar keer in de week versvlees (Smuldier). Maar als ik versvlees wil voeren ben ik 4 bakjes (400 gram) per dag kwijt, en daar kan ik dus niet zoveel van inslaan.
Maar toch wil ik ze graag afwisseling in voer geven... is blikvoer een optie, of is dat slecht?
En zo ja, welk merk is dan goed?
Is blikvoer goed om zo nu en dan te geven? Mijn honden krijgen Farm Food brok en een paar keer in de week versvlees (Smuldier). Maar als ik versvlees wil voeren ben ik 4 bakjes (400 gram) per dag kwijt, en daar kan ik dus niet zoveel van inslaan.
Maar toch wil ik ze graag afwisseling in voer geven... is blikvoer een optie, of is dat slecht?
Groetjes Rob
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Geef je ze nu wel weer allemaal versvlees Rob? je gaf toch alleen Chaya versvlees?
Ik zou geen blikvoer geven maar dat is meer dat ik het zonde geld vind aangezien daar niet echt wat inzit.
Ik zou geen blikvoer geven maar dat is meer dat ik het zonde geld vind aangezien daar niet echt wat inzit.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Re: blikvoer
blikvoer is echt niks..Tarz schreef:Hoi, ik heb een vraagje.
hee veel water met een drapje prut!
als je afwisseling wilt geven koop dan gewoon een lap pens in de week.
een kilo kost ong. 1euro 20
of vraag wat afvalvlees bij je slager.

-
Tarz
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
-
Tarz
- Zeer actief
-
Jose
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Tarz
- Zeer actief
Ja die heb ik laatst ook gehaaltRoelfien schreef:Rob, als je bij Ranzijn bent, vergelijk dan eens de grote verpakkingen rodi (20 schijven) met die kleine pakjes qua prijs.
Groetjes Rob
-
Tarz
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
af en toe iets blikvoer erdoorheen kan geen kwaad... als je ziet hoeveel ze daarvan mogen hebben (als je het als hoofdvoeding zou geven) dan kan die ene eetlepel geen kwaad!
Hier hebben ze brokken als hoofdvoeding en daarnaast af en toe wat blikvoer erdoor.... of erna....
Hier hebben ze brokken als hoofdvoeding en daarnaast af en toe wat blikvoer erdoor.... of erna....
Laatst gewijzigd door malinois op 10 nov 2003 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Tarz
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb er nog nooit last van gehad bij een van mijn honden...maar wat ik al zei, ze krijgen geen grote hoeveelheid blikTarz schreef:Is blikvoer rauw/vers vlees? Dan is het toch niet goed om door brokken heen te doen ivm vertering?
Kan het kwaad of doet het gewoon niks? Want als extraatje is het misschien wel lekker voor ze...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Femke en Bailey
- Actief
- cloris
- Zeer actief
Ja zoietsdiesel schreef:Blikvoer is toch water met vulmiddel en vleessmaak?

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik had laatst een blik waar echt stukken vlees in zat, dus het verschilt nogal per merk! De goedkopere blikken hebben meestal wat vocht met een smaakje, stinkt vaak ook behoorlijk...ik heb steeds verschillende, goedkope, dure, alles door elkaar!diesel schreef:Blikvoer is toch water met vulmiddel en vleessmaak?

-
Boelie
- Actief
Yarrah heeft goed blikvoer om als extraatje te geven.
Het zijn grote stukken kip in een soort waterige jus.
Het is biologisch en het vlees ook. En heeft dan ook een EKO-keurmerk.
Ik voer sinds een paar dagen ook de brokken van Yarrah, waar ook geen gore rommel in zit. De brokken zijn ook gemaakt van biologische producten en voorzien van een EKO-keurmerk.
Je kunt dan ook niet zeggen dat ALLE brokken slecht zijn (al is het merendeel dat wel :cry2: )
Het zijn grote stukken kip in een soort waterige jus.
Het is biologisch en het vlees ook. En heeft dan ook een EKO-keurmerk.
Ik voer sinds een paar dagen ook de brokken van Yarrah, waar ook geen gore rommel in zit. De brokken zijn ook gemaakt van biologische producten en voorzien van een EKO-keurmerk.
Je kunt dan ook niet zeggen dat ALLE brokken slecht zijn (al is het merendeel dat wel :cry2: )
-
Tarz
- Zeer actief
Het is namelijk zo dat ik ze graag wat meer en afwisselender te eten wil geven. Ze zijn dieet, en vooral Chaya en Nina lopen buiten overal te vreten en luisteren daardoor minder goed.
En als er toch niks in blikvoer zit, en het alleen vult, kan het geen kwaad... is nu mijn gedachte
. Die pens hou ik er ook in, maar ik weet niet of dat genoeg is.
Ik heb honden met een flinke eetlust, maar ze mogen gewoon niet veel eten.
En als er toch niks in blikvoer zit, en het alleen vult, kan het geen kwaad... is nu mijn gedachte
Groetjes Rob
-
Jose
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
Rob, zolang jij grotere hoeveelheden wil blijven voeren zullen ze blijven zoeken, die maag moet krimpen anders houden ze een hongergevoel.Tarz schreef:Het is namelijk zo dat ik ze graag wat meer en afwisselender te eten wil geven. Ze zijn dieet, en vooral Chaya en Nina lopen buiten overal te vreten en luisteren daardoor minder goed.
En als er toch niks in blikvoer zit, en het alleen vult, kan het geen kwaad... is nu mijn gedachte. Die pens hou ik er ook in, maar ik weet niet of dat genoeg is.
Moeten ze afvallen? gewoon minder geven en consequent zijn, en als je tijdens het wandelen niet op 3 honden tegelijk kan letten moet je kijken of je er niet 1 of 2 aangelijnd kan houden of 2x gaat wandelen.
Ik zou niets erbij gaan geven omdat je honden anders misschien trek hebben, zo gaat het echt niet weg hoor.
Dus gewoon minder geven en even volhouden.

-
Brigitte
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
Ja maar Tank eet niet anders, dus bij hem is het dit of niets, Rob wil zijn honden laten afvallen en er dan blikvoer bij doen zodat ze geen hongergevoel meer hebben 

-
Tarz
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties
Ze krijgen van mij 2 maaltijden per dag, en tussendoor een kleine maaltijd. Dat is meestal yoghurt.
Ik heb voor een keertje toch blikvoer gehaalt.. ik wil even uitproberen hoe ze daar op reageren.
Ik geef ze nu al een poosje deze hoeveelheid, maar Nina en Chaya blijven honger hebben. Ze krijgen echt maar een piepklein beetje..
Chaya krijgt een ruime bodem (RC maatbeker), en Nina een klein bodempje.. dat zijn echt maar een paar brokjes.
Ze krijgen van mij 2 maaltijden per dag, en tussendoor een kleine maaltijd. Dat is meestal yoghurt.
Ik heb voor een keertje toch blikvoer gehaalt.. ik wil even uitproberen hoe ze daar op reageren.
Ik geef ze nu al een poosje deze hoeveelheid, maar Nina en Chaya blijven honger hebben. Ze krijgen echt maar een piepklein beetje..
Chaya krijgt een ruime bodem (RC maatbeker), en Nina een klein bodempje.. dat zijn echt maar een paar brokjes.
Groetjes Rob
- cloris
- Zeer actief
Hier krijgen ze ook maar een bodempje hoor, geef ik meer dan worden ze gewoon dikker en zeker omdat ik met Fangio niet meer zo fanatiek kan trainen en doen.
Ik geef liever een GroenteFruit mix tussen de middag
Ik geef liever een GroenteFruit mix tussen de middag

-
Daan
-
Janet
- Zeer actief
In sperciebonen zit relatief veel zetmeel. Dat helpt niet om af te vallen, omdat zetmeel wordt omgezet in lichaamsvet.
Je kunt ook 1 maal per dag een hele maaltijd geven in plaats van 3 maal per dag een beetje.
Wil je toch minstens 2 maaltijden per dag geven, geef dan 's morgens wat pens met een beetje magere yoghurt, yoghurt met een eitje (niet te vaak) etc. Of idd een groentemix, rauw en gepureerd in de blender, desnoods met een eetlepeltje smaakmaker er door en wat biologische zemelen om de darmwerking te stimuleren (alléén zemelen zetten geloof ik niet aan, die komen d'r aan de achterkant gewoon weer uit).
Als je honden af moeten vallen, vermijdt dan koolhydraat/zetmeelrijk voedsel (bonen, aardappels en andere knollen, brood en andere graanproducten).
En verder idd consequent zijn. Niet toestaan dat ze op straat schooien en niets extra's geven.
Je kunt ook 1 maal per dag een hele maaltijd geven in plaats van 3 maal per dag een beetje.
Wil je toch minstens 2 maaltijden per dag geven, geef dan 's morgens wat pens met een beetje magere yoghurt, yoghurt met een eitje (niet te vaak) etc. Of idd een groentemix, rauw en gepureerd in de blender, desnoods met een eetlepeltje smaakmaker er door en wat biologische zemelen om de darmwerking te stimuleren (alléén zemelen zetten geloof ik niet aan, die komen d'r aan de achterkant gewoon weer uit).
Als je honden af moeten vallen, vermijdt dan koolhydraat/zetmeelrijk voedsel (bonen, aardappels en andere knollen, brood en andere graanproducten).
En verder idd consequent zijn. Niet toestaan dat ze op straat schooien en niets extra's geven.
Nai nauvalyë moica alasailarin...
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Tarz
- Zeer actief
Ja doe ik ook.. maar daar krijgen ze dus zo'n honger van! Ik heb daar verder geen last van hoor, en zij gaan er niet dood aan, maar ik word gek van dat gevreet.MARC_S schreef:Wuilus krijgt 1 maaltijd per dag en smorgens een klein handje brokken en verder hooguit een pensstaafje als tussendoor. Dan kunnen ze dus niet dik wordenMisschien moet je het ontbijt gaan beperken tot steeds minder als je ze te dik begint te vinden?
Ik kan ze toch moeilijk gescheiden gaan uitlaten
Groetjes Rob