Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gaat niet lekker

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Gaat niet lekker

Ongelezen bericht door Caro. »

..... met Kaya :?

Allemaal "kleine" vreemde dingetjes, waarvan de meeste (hopelijk) te verklaren zijn door stress:

Sinds een week of 6 ongeveer plast Kaya constant kleine plasjes. Voorheen plaste ze tijdens een uitlaatronde hooguit 2 keer, zoals de meeste teefjes, maar ineens ging ze enorm veel kleine plasjes plassen. In eerste instantie dacht ik aan een vorm van "dominantie", maar nu twijfel ik wel. Het lijkt nl of ze pijn heeft aan de achterkant van haar lichaam; waar precies is onduidelijk. Soms loopt ze "vreemd", net op een manier alsof ze hoognodig moet poepen, maar dat is niet zo.
Ook liep vanmorgen Moritz heel zachtjes tegen haar billen op en Kaya gaf een enorm krijs. Bij goed voelen en drukken geeft ze echter geen enkele pijn aan :?

Verder eet ze niet :cry2: Ik denk dat dit stress is, want het is direct gekomen met de verhuizing. Het vreemde is alleen dat ze het wél in haar bek neemt, niet doorslikt maar weer uitspuugt. Dan ruikt ze er weer aan, soms neemt ze het nogmaals in haar bek en dan spuugt ze het weer uit. Aan haar gebit mankeert niks zover ik kan zien.
Zelf een plakje ham of kaas (wat ze normaal overheerlijk vindt) moet ze niet. Wel soms een Frolicje.......

Ze bevalt me gewoon totaal niet op het moment: haar ogen staan ook niet zoals anders. Ze spuugt niet, heeft ook geen diarree.

Tja, het zal de stress wel zijn, maar als het binnen enkele dagen niet beter gaat, dan ga ik toch maar even langs de dierenarts. Sowieso even laten controleren op blaasontsteking.

Jullie verder nog ideeën wat er aan de hand kan zijn? :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Ik kan je helaas niet helpen, geen idee wat het kan zijn, naast de stress van de verhuizing dan... Maar jullie hebben wel heel veel achter elkaar met die doggies he... Wat naar zeg!

Ik hoop dat ze gewoon ff van slag is, en dat het gauw over is. Geef haar maar lekker veel aandacht en knuffels...
Ayra
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ayra »

he wat naar joh :cry: Ik denk ook gelijk aan blaasontsteking als je dat zo beschrijft. Alhoewel Ayra ook wel veel plast tijdens het uitlaten maar dat heeft ze altijd al gedaan en verder heeft zij nergens last van.

Klinkt toch wel alsof er meer aan de hand is, ook omdat ze niet wil eten :? heeft ze dat wel vaker als ze wat gestressd is?
Hopen maar dat er niks ernstigs aan de hand is! sterkte ermee ;)
Groetjes Jolanda
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ayra schreef:he wat naar joh :cry: Ik denk ook gelijk aan blaasontsteking als je dat zo beschrijft. Alhoewel Ayra ook wel veel plast tijdens het uitlaten maar dat heeft ze altijd al gedaan en verder heeft zij nergens last van.

Klinkt toch wel alsof er meer aan de hand is, ook omdat ze niet wil eten :? heeft ze dat wel vaker als ze wat gestressd is?
Hopen maar dat er niks ernstigs aan de hand is! sterkte ermee ;)
Eigenlijk is Kaya nooit eerder gestressed geweest :? Ik had dit ook totaal niet van/bij haar verwacht, eerder bij Moritz, maar die gaat bijna fluitend door alle veranderingen heen. Kaya is compleet een "wrak": enorm zenuwachtig, heel erg hijgen, onrustig, nerveus, bang, enz. enz.
Maar aan de andere kant is dit wel logisch: zij heeft vanaf 8 weken een heerlijk rustig en evenwichtig leventje gehad en dit is het eerste "verwarrende" voor haar. Ik dacht dat ze zich meer aan mij en Pieter zou optrekken, maar dat valt wel wat tegen.

Of er moet dus wél iets lichamelijks aan de hand zijn met haar en dan wordt het een totaal andere verklaring :?
Ik kijk het nog maar een paar daagjes aan en als het niet verbetert dan gaan we maar even langs meneer dierenarts ;)
Afbeelding
A good dog never dies...

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

He, weer zorgen Caroline! :? Iik denk ook aan blaasontsteking en stress. Ik hoopo iig dat ze zich snel beter voelt!
Afbeelding
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Ach jeetje wat naar Caroline,ik zelf denk ook aan een blaasontsteking en de vreemde omgeving nu.
Ze heeft gewoon wat moeite met zich aan te passen,sommige honden kunnen dan helemaal uit hun doen raken,heb zelf hier ook zo'n doos.
Ik hoop dat het gauw wat beter gaat maar ik zou wel ff haar urine laten controleren.
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Het kan natuurlijk ook beide zijn. Een blaasontsteking en stress.
Ik zou in ieder geval het plasje na laten kijken, aangezien ze ook gilt als Moritz tegen haar aankomt (lijkt mij geen stress).
Heel veel sterkte!
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Jeetje wat vervelend zeg. Ik zou het ook zo snel niet weten :? Sterkte.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

:A Ze heeft eindelijk wat gegeten vandaag!!! :-D

Niet veel, maar wel wat in ieder geval!!!! Goh wat was ik blij ;)

Haar plas laat is sowieso controleren deze week, want helemaal bevallen doet het me allemaal toch niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

Wanneer is Kaja voor het laatst loops geweest?

Groeten Ellen
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

annicka schreef:Wanneer is Kaja voor het laatst loops geweest?

Groeten Ellen
In september........ Schijnzwangerschap doel je op? :?
Afbeelding
A good dog never dies...

alma
Zeer actief

Gaat niet lekker

Ongelezen bericht door alma »

Hoi Caroline,

Ik zou toch niet te lang wachten met naar de Da gaan.
Ik heb ook eens een teefje gehad met dezelfde verschijnselen, gaf pijn aan, was lusteloos, wilde niet eten en heel erg hijgen, veel plassen en onrustig. Maar dat bleek wel een baarmoederontsteking te zijn. Ik wil je niet laten schrikken en waarschijnlijk is het dat helemaal niet bij Kaya en is ze misschien schijnzwanger, of heeft ze een blaasontsteking, maar je kan beter een keer teveel naar de DA gaan, dan dat je te laat bent.
Heel veel sterkte met Kaya en we horen wel hoe het verder gaat met haar.
Afbeelding

Groetjes van Alma
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Arme Kaya, sterkte hoor dat ze weer snel beter is
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Stang schreef:

Groeten Ellen
als dat het is, heb je grote kans dat ze (in haar koppie )moet gaan bevallen, en dan kunnen ze idd helemaal van slag is :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Stang schreef:

Groeten Ellen
Daar dacht ik ook meteen aan. Gezien de tijd ertussen zou het heel goed kunnen
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

en anders zal je dr wat homeopatisch tegen de stress kunnen geven
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nou, ze is dus werkelijk volkomen de weg kwijt :cry2:
Ze heeft vanmorgen geprobeerd een man te bijten 8O 8O Kaya, mijn "Kayaatje" die dit normaal gesproken niet in d'r hersens zou halen!
Gelukkig was het mis...... gelukkig geloofde de man mij toen ik zei dat ze dit echt nog nooit had gedaan.... gelukkig geen aanklacht of ellende.
Maar duidelijk is, dat Kaya "Kaya" niet is op dit moment.

Ze zit al aan de Bach resque remedie. Voor vannacht geef ik haar maar een kalmeringspilletje, want ook ik slaap door haar bijna niet: ze houdt me al nachtenlang wakker met gehijg en gepiep :cry2:

Ook was ze erg bang geworden van een soort "vlieger" op het strand en ze nam de benen. Eén keer Kaya hier roepen voldoet altijd, maar Kaya luisterde totaal niet en vloog doodsbang weg.

:? :? Welja, kan er allemaal ook nog wel bij......
Afbeelding
A good dog never dies...

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

jemig echt helemaal in de war dus.
Heeft ze misschien toch erg pijn ergens??? misschien nog ivm de operatie???

Ik kan me haast niet voorstellen dat een hond zooooo van slag kan zijn van een verhuizing....heb het zo erg in ieder geval nog nooit gehoord.....
Ayra
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ayra »

Als ik jou was ging ik snel naar de Da, Caroline! Klinkt inderdaad echt helemaal niet goed :?
Groetjes Jolanda
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Jeetje da's schrikken zeg 8O
Toch lijkt wat jij omschrijft behoorlijk op hoe mijn vorige teckel Noortje was als ze schijnzwanger was. Heb je al es even gezien of ze ook melk heeft ?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

zou je niet gewoon naar de DA gaan, gisteren was geen weekend meer en je had dus zo op het spreekuur terecht gekund.

Klinkt niet echt gezond nl allemaal en ik zou zeker niet langer haar zo rond laten lopen en gewoon vandaag nog naar een DA gaan, want het klinkt alsof ze toch behoorlijk wat pijn heeft (gezien de reactie als er aan haar achterhand gezeten wordt en bij Ace is niet eten ook altijd een reactie op pijn)
Ace was pas met zn darmontsteking ook heel erg gevoelig op zn staart (toen de DA hem wilde temperaturen beet hij hem bijna toen hij alleen maar zn staart vast pakte) en at niet, zou dus zeker in die richting denken
de DA zei later ook dat pijn in de achterhand/staart, vaak voort kan komen uit een maag of darm ontsteking
marjolijn
Erelid

Ongelezen bericht door marjolijn »

Ik denk toch ook aan behoorlijke pijn hoor Caroline! Ik zou met haar naar de DA gaan want dit is Kaya niet. Daar zit niet alleen stress achter vrees ik!
Marjolijn

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou niet langer aarzelen en toch echt direct naar de DA gaan hoor Caroline! Een hond die ineens heel ander gedrag vertoont en de symptomen heeft die jij beschreven hebt is geen hond die happy is. Stress lijkt me hooguit een bijkomend iets, maar ik denk toch dat er iets meer aan de hand is.

Ik had er al gezeten, bij de DA denk ik!
Sterkte er mee in ieder geval.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Thanx allemaal! :ok:

Als ik het minste vermoeden had dat er iets ernstigs aan de hand is/was met Kaya, had ik absoluut al bij de dierenarts gezeten: er bestaat bijna geen grotere muts dan ik daarin ;)

Toen Moritz tegen haar achterkant aankwam en zij piepte schrok ik ook erg, maar bij navoelen/knijpen geeft ze geen enkele reactie.
Inmiddels is ze weer aardig vrolijk en wil ze zelfs weer bot kluiven en komt ze met speeltjes aandragen.

Ik vermoed dat het grotendeels toch écht de stress is bij haar.... ongelooflijk :?
Wel ga ik binnenkort met haar naar de dierenarts voor even een algemene checkup en urine controle. Op het moment heb ik geen tijd ivm de verbouwing (uiteraard wél als ik ook maar het vermoedde heb van iets ernstigs).

Hiervoor heeft ze natuurlijk ook al een hele "vreemde" periode achter de rug van de revalidatie van haar operatie. Dus 6 weken rust.... dan de verhuizing, overdag ineens naar schoonmoeder, enz. enz. enz.
Het is dus niet enkel een verhuizing wat ze heeft, maar ook zitten de honden overdag nog eens ergens anders.

Nog een paar dagen en dan kan ik weer gewoon overdag bij ze zijn. Dan laat ik haar ook even goed nakijken en als ze nogmaals een piep/krijs geeft als Moppie tegen haar aanbotst, dan ga ik eerder.

In ieder geval lijkt ze vandaag wat bijgetrokken te zijn......
Afbeelding
A good dog never dies...

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Gelukkig is ze vandaag weer iets beter. Hopelijk blijft het zo.
Sterkte met alles!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Toch maar naar de dierenarts gegaan vandaag....... Hij kon niks abnormaals voelen aan haar, maar ze is voor de zekerheid op de antibiotica gezet voor een blaasontsteking (het schijnt dat de urine steriel moet zijn om dit te testen, dus een ab kuur is dan evenvoudiger).

Verder gaan ze het weinig opgevangen urine (het lukte me niet echt) nog testen op o.a. nieren en nog iets anders (ben vergeten wat).

Vanavond 18.45 uur bellen voor de uitslag.

Ze had verder geen koort....... was wel 4 kg (!!!!!) aangekomen in de 7 weken revalidatie van haar operatie 8O te zwaar dus :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Uitslag urine-onderzoek: nieren goed, glucose goed, maar wel bloed en witte bloedcellen aanwezig. Duidt op ontsteking dus.
Waar is natuurlijk niet uit de urine op te maken, dus "we" houden het op een blaasontsteking. Kuur van 10 dagen en als ze daarna nog zo vaak plast, dan moet ik terugkomen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Sterkte Caroline!! Ik had je berichten van de afgelopen dagen gemist, dus schrok een beetje toen ik alles las. Arme Kaya is danig in de bonen geweest!
Hopelijk is het allemaal te wijten aan de ontsteking en ik wens jullie sterkte!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik lees niet zo vaak het "medisch"gedeelte, vandaar mijn late reactie.
In ieder geval ben ik blij dat er "iets"gevonden is, waardoor zij misschien zo van slag af was, al dan niet in combinatie met de verhuizing....
Ik hoop dat de antibiotica aanslaat, en ze gauw weer de oude word...
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Ik had dit ook helemaal gemist 8O
Heel veel sterkte met Kaya en ik hoop dat ze snel weer de oude is :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”