Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vuurwerkvrij hotel
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Vuurwerkvrij hotel
Ik zoek voor oud en nieuw een vuurwerkvrij hotel. Heb er een aantal gevonden maar ik lees hier en daar dat er bij sommige in de buurt carbid afgeschoten wordt. Wie heeft er ervaring met een vuurwerkvrij hotel en hoe beviel het?
Re: Vuurwerkvrij hotel
Ik denk dat je beter naar een vuurwerkvrij park kunt gaan. Want een hotel kan alleen het hotel vuurwerkvrij houden, maar heeft niets te zeggen over de omgeving, terwijl een vakantiepark natuurlijk een veel grotere omgeving is waar ze controle over hebben.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Mijn ervaring is dat er geen plek is in Nederland waar je vuurwerkvrij oud&nieuw kunt doorbrengen. Ik heb in een gat in Friesland gewoond, een boerderij met de eerste buren op 200 m afstand en het dichtstbijzijnde dorp op 5 km afstand.
Maar 5 km is niets als het windstil is en in dat dorp breekt de pleuris uit. Het vuurwerk kwam wel minder heftig binnen, maar voor een hond met vuurwerkangst was t intimiderend genoeg om bang te zijn.
Maar 5 km is niets als het windstil is en in dat dorp breekt de pleuris uit. Het vuurwerk kwam wel minder heftig binnen, maar voor een hond met vuurwerkangst was t intimiderend genoeg om bang te zijn.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Neeltje schreef:Ik denk dat je beter naar een vuurwerkvrij park kunt gaan. Want een hotel kan alleen het hotel vuurwerkvrij houden, maar heeft niets te zeggen over de omgeving, terwijl een vakantiepark natuurlijk een veel grotere omgeving is waar ze controle over hebben.
als ze 10 meter buiten het park knallen heb je er dus nog niets aan

dit dus
Paisley schreef:Mijn ervaring is dat er geen plek is in Nederland waar je vuurwerkvrij oud&nieuw kunt doorbrengen. Ik heb in een gat in Friesland gewoond, een boerderij met de eerste buren op 200 m afstand en het dichtstbijzijnde dorp op 5 km afstand.
ik heb hier ooit gelezen dat mensen in hun auto ergens in de middle of niets neerzetten en dan maar afwachten tot het ergste voorbij is
Fenneke en Baloe

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik zou nu al beginnen met counter conditioning, grote kans dat je dat vuurwerkvrije hotel dan helemaal niet meer nodig hebt 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
In Afrika gaan wonen, nergens last van 

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
helaas werkt dat niet bij iedere hond. bij mijn poedel heeft het niks resultaat gehad.renee-uk schreef:ik zou nu al beginnen met counter conditioning, grote kans dat je dat vuurwerkvrije hotel dan helemaal niet meer nodig hebt
ellen
-
- Zeer actief
Ik denk niet dat dit gaat helpen, ik ben zelf namelijk bang voor vuurwerk en hoe goed ik het ook probeer te verbergen, hij heeft het feilloos door.renee-uk schreef:ik zou nu al beginnen met counter conditioning, grote kans dat je dat vuurwerkvrije hotel dan helemaal niet meer nodig hebt
Bij zijn vorige baas was hij niet bang

-
- Zeer actief
Heerlijk, doe ikmosquito1980 schreef:In Afrika gaan wonen, nergens last van

-
- Zeer actief
Ik had 2 hotels gevonden die in de bossen lagen met het eerstvolgende huis een heel eind verderop maar die zaten al vol helaas. Denk dat het moeilijk gaat worden, maar ik zoek nog even door.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
In de Ardennen schijnt het rustig te zijn..
Verder valt het mij op dat als vuurwerkbange honden hier logeren, ze niet opkijken van het carbidschieten. Blijkbaar is dat toch minder eng?
Verder valt het mij op dat als vuurwerkbange honden hier logeren, ze niet opkijken van het carbidschieten. Blijkbaar is dat toch minder eng?

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ja, deden wij ook, want op de parken was het nooit stil genoeg. Nou was Pol wel extreem bang, maar toch, stil is 't nooit, of je moet hier gaan zitten https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/26964 Maar ja, of dat nou zo gezellig is met oud en nieuw...fenneke schreef:Neeltje schreef:Ik denk dat je beter naar een vuurwerkvrij park kunt gaan. Want een hotel kan alleen het hotel vuurwerkvrij houden, maar heeft niets te zeggen over de omgeving, terwijl een vakantiepark natuurlijk een veel grotere omgeving is waar ze controle over hebben.
als ze 10 meter buiten het park knallen heb je er dus nog niets aan![]()
dit dusPaisley schreef:Mijn ervaring is dat er geen plek is in Nederland waar je vuurwerkvrij oud&nieuw kunt doorbrengen. Ik heb in een gat in Friesland gewoond, een boerderij met de eerste buren op 200 m afstand en het dichtstbijzijnde dorp op 5 km afstand.
ik heb hier ooit gelezen dat mensen in hun auto ergens in de middle of niets neerzetten en dan maar afwachten tot het ergste voorbij is
Polly was als de dood voor carbidschieten hoor.Ingrid48 schreef:In de Ardennen schijnt het rustig te zijn..
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Ik denk dat je dan beter naar het buitenland kunt gaan en daar echt een buitengebied op kunt zoeken. Of een land waar vuurwerk afschieten verboden is en alleen in de grote steden wordt georganiseerd, zodat je die kunt mijden.
_Esmee
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- fenneke
- Zeer actief
tobi__ schreef:Ik denk dat je dan beter naar het buitenland kunt gaan en daar echt een buitengebied op kunt zoeken. Of een land waar vuurwerk afschieten verboden is en alleen in de grote steden wordt georganiseerd, zodat je die kunt mijden.
Nou ik denk dat die link die genoemd werd ook wel aan de eisen voldoet hoor
Misschien wel carbis maar daar kun je wel achterkomen
Fenneke en Baloe

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Dat huisje is ook al besproken.jvanringen schreef:Ja, deden wij ook, want op de parken was het nooit stil genoeg. Nou was Pol wel extreem bang, maar toch, stil is 't nooit, of je moet hier gaan zitten https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/26964 Maar ja, of dat nou zo gezellig is met oud en nieuw...fenneke schreef:Neeltje schreef:Ik denk dat je beter naar een vuurwerkvrij park kunt gaan. Want een hotel kan alleen het hotel vuurwerkvrij houden, maar heeft niets te zeggen over de omgeving, terwijl een vakantiepark natuurlijk een veel grotere omgeving is waar ze controle over hebben.
dit dusPaisley schreef:Mijn ervaring is dat er geen plek is in Nederland waar je vuurwerkvrij oud&nieuw kunt doorbrengen. Ik heb in een gat in Friesland gewoond, een boerderij met de eerste buren op 200 m afstand en het dichtstbijzijnde dorp op 5 km afstand.
Ik ben al vanaf de zomer aan het zoeken maar alles is vol.

-
- Zeer actief
Dat huisje ziet er goed uit. Gezelligheid maak ik wel met mijn gezin, heb ik geen herrie of andere mensen voor nodigjvanringen schreef:Ja, deden wij ook, want op de parken was het nooit stil genoeg. Nou was Pol wel extreem bang, maar toch, stil is 't nooit, of je moet hier gaan zitten https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/26964 Maar ja, of dat nou zo gezellig is met oud en nieuw...fenneke schreef:Neeltje schreef:Ik denk dat je beter naar een vuurwerkvrij park kunt gaan. Want een hotel kan alleen het hotel vuurwerkvrij houden, maar heeft niets te zeggen over de omgeving, terwijl een vakantiepark natuurlijk een veel grotere omgeving is waar ze controle over hebben.

-
- Zeer actief
Buitenland heb ik ook aan zitten denken maar ik wil mijn oudje niet meer inenten dus dat risico ga ik niet meer lopen.
We hebben uiteindelijk een kleine camping gevonden in de bossen die vuurwerkvrij is. Misschien dat we dan nog in de verte wat vuurwerk horen maar alles is beter dan thuis blijven en in de herrie zitten.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
We hebben uiteindelijk een kleine camping gevonden in de bossen die vuurwerkvrij is. Misschien dat we dan nog in de verte wat vuurwerk horen maar alles is beter dan thuis blijven en in de herrie zitten.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
2 jaar geleden op een vuurwerkvrij park gezeten waar inderdaad in de buurt wel carbid werd afgeschoten.
nu heb ik 2 honden die echt doodsbang zijn voor vuurwerk maar op het geluid van de carbid reageerde ze totaal niet
nu heb ik 2 honden die echt doodsbang zijn voor vuurwerk maar op het geluid van de carbid reageerde ze totaal niet
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
In dat geval kun je misschien beter kijken of je hem ergens uit logeren kunt doen?joline schreef:Ik denk niet dat dit gaat helpen, ik ben zelf namelijk bang voor vuurwerk en hoe goed ik het ook probeer te verbergen, hij heeft het feilloos door.renee-uk schreef:ik zou nu al beginnen met counter conditioning, grote kans dat je dat vuurwerkvrije hotel dan helemaal niet meer nodig hebt
- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Ik ben een aantal jaar naar texel geweest met oud en nieuw. Bij landal greenpark dat was echt super geen vuurwerk op het park en de honden en voor jou dan ook mensen hadden echt geen alst van vuurwerk. 

-
- Zeer actief
Daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht eerlijk gezegdZamunda schreef:In dat geval kun je misschien beter kijken of je hem ergens uit logeren kunt doen?joline schreef:Ik denk niet dat dit gaat helpen, ik ben zelf namelijk bang voor vuurwerk en hoe goed ik het ook probeer te verbergen, hij heeft het feilloos door.renee-uk schreef:ik zou nu al beginnen met counter conditioning, grote kans dat je dat vuurwerkvrije hotel dan helemaal niet meer nodig hebt

Ga ik volgend jaar ook zeker doen! Nu is een weekend in de bossen mooi meegenomen en dat gaat hij vast leuk vinden

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
mosquito1980 schreef:In Afrika gaan wonen, nergens last van
In Engeland ook niet. Was gewoon saai vorig jaar haha. Nou ja we hebben kennisgemaakt met de buren

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo je bent echt beetje rijkelijk laat zeg.. mensen boeken dit soort accommodaties al in januari .. je kan nog wat landal parken bekijken, die parken zelf zijn wel vuurwerkvrij maar de omliggende dorpen niet al liggen die relatief ver weg je hoort wel iets natuurlijk.
- fenneke
- Zeer actief
jacq1970 schreef:Zo je bent echt beetje rijkelijk laat zeg.. mensen boeken dit soort accommodaties al in januari .. je kan nog wat landal parken bekijken, die parken zelf zijn wel vuurwerkvrij maar de omliggende dorpen niet al liggen die relatief ver weg je hoort wel iets natuurlijk.
Lees je dan alleen maar de titel

Het hele topic doorlezen en je antwoord is al meer gegeven en dus overbodig
Fenneke en Baloe

-
- Zeer actief
- Contacteer:
nou dan is het lekker overbodig... vind jouw geneuzel ook meer dan overbodig.. ben jij momenteel de overbodige berichten politie, dan stel ik voor dat je iets echt nuttigs gaat doen???fenneke schreef:jacq1970 schreef:Zo je bent echt beetje rijkelijk laat zeg.. mensen boeken dit soort accommodaties al in januari .. je kan nog wat landal parken bekijken, die parken zelf zijn wel vuurwerkvrij maar de omliggende dorpen niet al liggen die relatief ver weg je hoort wel iets natuurlijk.
Lees je dan alleen maar de titelen geef je daar antwoord op?
Het hele topic doorlezen en je antwoord is al meer gegeven en dus overbodig
-
- Zeer actief
Ik heb al geboekt inderdaad. En dat we laat zijn met boeken komt omdat we nog niet zeker wisten hoe we het dit jaar gingen doen. Of thuis blijven met weer medicatie of voor 12 uur honden in de auto en naar een rustige plek rijden, of een vuurwerkvrij iets. In de loop van het jaar heb ik er eerlijk gezegd ook niet meer zo veel aan gedacht totdat ik een paar weken geleden weer vuurwerk hoorde en ik me bedacht dat ik geen zin heb in weer een dronken hond die nog steeds deels angstig is, ik zelf angstig ben op de dag zelf, en ik heb ook geen zin om iets voor 12 uur in de auto te stappen met de honden en mijn partner en dochtertje achter te laten met oudjaar.jacq1970 schreef:Zo je bent echt beetje rijkelijk laat zeg.. mensen boeken dit soort accommodaties al in januari .. je kan nog wat landal parken bekijken, die parken zelf zijn wel vuurwerkvrij maar de omliggende dorpen niet al liggen die relatief ver weg je hoort wel iets natuurlijk.
-
- Zeer actief
Hotel v.d. Valk mogen honden gewoon komen. Ik heb daar geen een knal gehoord. Lekker rustig afgelegen...
(Grappige is, waren daar meer mensen die binnenkwamen met hun honden die om die reden boekten..)
Maar nu ze alleen vanaf 18.00u 's avonds mogen knallen, ga ik er niet meer voor weg.
(Grappige is, waren daar meer mensen die binnenkwamen met hun honden die om die reden boekten..)
Maar nu ze alleen vanaf 18.00u 's avonds mogen knallen, ga ik er niet meer voor weg.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Van hotel Van der Valk zijn er een flink aantal die ongetwijfeld niet allemaal in vuurwerkvrije gebieden liggen, welke bedoel jij?Cairo_ schreef:Hotel v.d. Valk mogen honden gewoon komen. Ik heb daar geen een knal gehoord. Lekker rustig afgelegen...
Wij hebben afgelopen jaar op een zogenaamd vuurwerkvrij park toch last gehad van vuurwerk, omdat de huurders blijkbaar niet op de hoogte gesteld zijn dat het park vuurwerkvrij heette te zijn, terwijl er veel mensen met honden waten die juist waren gekomen vanwege het vuurwerkvrij zijn van het park. Lekker dan... Wij hebben een klacht ingediend maar nul op rekest gekregen met een of andere flauwekulreden, en daardoor voor dit jaar besloten Oudven Nieuw in de Ardennen door te brengen.