Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vuurwerkvrij hotel

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Vuurwerkvrij hotel

Ongelezen bericht door joline »

Ik zoek voor oud en nieuw een vuurwerkvrij hotel. Heb er een aantal gevonden maar ik lees hier en daar dat er bij sommige in de buurt carbid afgeschoten wordt. Wie heeft er ervaring met een vuurwerkvrij hotel en hoe beviel het?
Neeltje

Re: Vuurwerkvrij hotel

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik denk dat je beter naar een vuurwerkvrij park kunt gaan. Want een hotel kan alleen het hotel vuurwerkvrij houden, maar heeft niets te zeggen over de omgeving, terwijl een vakantiepark natuurlijk een veel grotere omgeving is waar ze controle over hebben.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn ervaring is dat er geen plek is in Nederland waar je vuurwerkvrij oud&nieuw kunt doorbrengen. Ik heb in een gat in Friesland gewoond, een boerderij met de eerste buren op 200 m afstand en het dichtstbijzijnde dorp op 5 km afstand.
Maar 5 km is niets als het windstil is en in dat dorp breekt de pleuris uit. Het vuurwerk kwam wel minder heftig binnen, maar voor een hond met vuurwerkangst was t intimiderend genoeg om bang te zijn.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Neeltje schreef:Ik denk dat je beter naar een vuurwerkvrij park kunt gaan. Want een hotel kan alleen het hotel vuurwerkvrij houden, maar heeft niets te zeggen over de omgeving, terwijl een vakantiepark natuurlijk een veel grotere omgeving is waar ze controle over hebben.

als ze 10 meter buiten het park knallen heb je er dus nog niets aan :wink:

dit dus
Paisley schreef:Mijn ervaring is dat er geen plek is in Nederland waar je vuurwerkvrij oud&nieuw kunt doorbrengen. Ik heb in een gat in Friesland gewoond, een boerderij met de eerste buren op 200 m afstand en het dichtstbijzijnde dorp op 5 km afstand.
Maar 5 km is niets als het windstil is en in dat dorp breekt de pleuris uit. Het vuurwerk kwam wel minder heftig binnen, maar voor een hond met vuurwerkangst was t intimiderend genoeg om bang te zijn.

ik heb hier ooit gelezen dat mensen in hun auto ergens in de middle of niets neerzetten en dan maar afwachten tot het ergste voorbij is
Fenneke en Baloe
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou nu al beginnen met counter conditioning, grote kans dat je dat vuurwerkvrije hotel dan helemaal niet meer nodig hebt ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

In Afrika gaan wonen, nergens last van :F:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

renee-uk schreef:ik zou nu al beginnen met counter conditioning, grote kans dat je dat vuurwerkvrije hotel dan helemaal niet meer nodig hebt ;)
helaas werkt dat niet bij iedere hond. bij mijn poedel heeft het niks resultaat gehad.
ellen
Afbeelding
joline
Zeer actief

renee-uk schreef:ik zou nu al beginnen met counter conditioning, grote kans dat je dat vuurwerkvrije hotel dan helemaal niet meer nodig hebt ;)
Ik denk niet dat dit gaat helpen, ik ben zelf namelijk bang voor vuurwerk en hoe goed ik het ook probeer te verbergen, hij heeft het feilloos door.
Bij zijn vorige baas was hij niet bang :ugh:
joline
Zeer actief

mosquito1980 schreef:In Afrika gaan wonen, nergens last van :F:
Heerlijk, doe ik :mrgreen:
joline
Zeer actief

Ik had 2 hotels gevonden die in de bossen lagen met het eerstvolgende huis een heel eind verderop maar die zaten al vol helaas. Denk dat het moeilijk gaat worden, maar ik zoek nog even door.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

In de Ardennen schijnt het rustig te zijn..

Verder valt het mij op dat als vuurwerkbange honden hier logeren, ze niet opkijken van het carbidschieten. Blijkbaar is dat toch minder eng?
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

fenneke schreef:
Neeltje schreef:Ik denk dat je beter naar een vuurwerkvrij park kunt gaan. Want een hotel kan alleen het hotel vuurwerkvrij houden, maar heeft niets te zeggen over de omgeving, terwijl een vakantiepark natuurlijk een veel grotere omgeving is waar ze controle over hebben.

dit dus
Paisley schreef:Mijn ervaring is dat er geen plek is in Nederland waar je vuurwerkvrij oud&nieuw kunt doorbrengen. Ik heb in een gat in Friesland gewoond, een boerderij met de eerste buren op 200 m afstand en het dichtstbijzijnde dorp op 5 km afstand.

ik heb hier ooit gelezen dat mensen in hun auto ergens in de middle of niets neerzetten en dan maar afwachten tot het ergste voorbij is
Ja, deden wij ook, want op de parken was het nooit stil genoeg. Nou was Pol wel extreem bang, maar toch, stil is 't nooit, of je moet hier gaan zitten https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/26964 Maar ja, of dat nou zo gezellig is met oud en nieuw...
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Ingrid48 schreef:In de Ardennen schijnt het rustig te zijn..

Verder valt het mij op dat als vuurwerkbange honden hier logeren, ze niet opkijken van het carbidschieten. Blijkbaar is dat toch minder eng?
Polly was als de dood voor carbidschieten hoor.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik denk dat je dan beter naar het buitenland kunt gaan en daar echt een buitengebied op kunt zoeken. Of een land waar vuurwerk afschieten verboden is en alleen in de grote steden wordt georganiseerd, zodat je die kunt mijden.
_Esmee
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

huur een boot en ga de zee op xD
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

tobi__ schreef:Ik denk dat je dan beter naar het buitenland kunt gaan en daar echt een buitengebied op kunt zoeken. Of een land waar vuurwerk afschieten verboden is en alleen in de grote steden wordt georganiseerd, zodat je die kunt mijden.

Nou ik denk dat die link die genoemd werd ook wel aan de eisen voldoet hoor
Misschien wel carbis maar daar kun je wel achterkomen
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

jvanringen schreef:
fenneke schreef:

dit dus

Ja, deden wij ook, want op de parken was het nooit stil genoeg. Nou was Pol wel extreem bang, maar toch, stil is 't nooit, of je moet hier gaan zitten https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/26964 Maar ja, of dat nou zo gezellig is met oud en nieuw...
Dat huisje is ook al besproken.
Ik ben al vanaf de zomer aan het zoeken maar alles is vol.
Afbeelding
joline
Zeer actief

jvanringen schreef:
fenneke schreef:

dit dus

Dat huisje ziet er goed uit. Gezelligheid maak ik wel met mijn gezin, heb ik geen herrie of andere mensen voor nodig :wink:
joline
Zeer actief

Buitenland heb ik ook aan zitten denken maar ik wil mijn oudje niet meer inenten dus dat risico ga ik niet meer lopen.
We hebben uiteindelijk een kleine camping gevonden in de bossen die vuurwerkvrij is. Misschien dat we dan nog in de verte wat vuurwerk horen maar alles is beter dan thuis blijven en in de herrie zitten.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

2 jaar geleden op een vuurwerkvrij park gezeten waar inderdaad in de buurt wel carbid werd afgeschoten.
nu heb ik 2 honden die echt doodsbang zijn voor vuurwerk maar op het geluid van de carbid reageerde ze totaal niet
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

joline schreef:
Ik denk niet dat dit gaat helpen, ik ben zelf namelijk bang voor vuurwerk en hoe goed ik het ook probeer te verbergen, hij heeft het feilloos door.
Bij zijn vorige baas was hij niet bang
:ugh:
In dat geval kun je misschien beter kijken of je hem ergens uit logeren kunt doen?
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik ben een aantal jaar naar texel geweest met oud en nieuw. Bij landal greenpark dat was echt super geen vuurwerk op het park en de honden en voor jou dan ook mensen hadden echt geen alst van vuurwerk. :D
joline
Zeer actief

Zamunda schreef:
joline schreef:
Bij zijn vorige baas was hij niet bang
:ugh:
In dat geval kun je misschien beter kijken of je hem ergens uit logeren kunt doen?
Daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht eerlijk gezegd :roll:
Ga ik volgend jaar ook zeker doen! Nu is een weekend in de bossen mooi meegenomen en dat gaat hij vast leuk vinden :wink:
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

mosquito1980 schreef:In Afrika gaan wonen, nergens last van :F:

In Engeland ook niet. Was gewoon saai vorig jaar haha. Nou ja we hebben kennisgemaakt met de buren :mrgreen:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Zo je bent echt beetje rijkelijk laat zeg.. mensen boeken dit soort accommodaties al in januari .. je kan nog wat landal parken bekijken, die parken zelf zijn wel vuurwerkvrij maar de omliggende dorpen niet al liggen die relatief ver weg je hoort wel iets natuurlijk.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

jacq1970 schreef:Zo je bent echt beetje rijkelijk laat zeg.. mensen boeken dit soort accommodaties al in januari .. je kan nog wat landal parken bekijken, die parken zelf zijn wel vuurwerkvrij maar de omliggende dorpen niet al liggen die relatief ver weg je hoort wel iets natuurlijk.

Lees je dan alleen maar de titel :19: en geef je daar antwoord op?

Het hele topic doorlezen en je antwoord is al meer gegeven en dus overbodig
Fenneke en Baloe
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

fenneke schreef:
jacq1970 schreef:Zo je bent echt beetje rijkelijk laat zeg.. mensen boeken dit soort accommodaties al in januari .. je kan nog wat landal parken bekijken, die parken zelf zijn wel vuurwerkvrij maar de omliggende dorpen niet al liggen die relatief ver weg je hoort wel iets natuurlijk.

Lees je dan alleen maar de titel :19: en geef je daar antwoord op?

Het hele topic doorlezen en je antwoord is al meer gegeven en dus overbodig
nou dan is het lekker overbodig... vind jouw geneuzel ook meer dan overbodig.. ben jij momenteel de overbodige berichten politie, dan stel ik voor dat je iets echt nuttigs gaat doen???
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ik heb al geboekt inderdaad. En dat we laat zijn met boeken komt omdat we nog niet zeker wisten hoe we het dit jaar gingen doen. Of thuis blijven met weer medicatie of voor 12 uur honden in de auto en naar een rustige plek rijden, of een vuurwerkvrij iets. In de loop van het jaar heb ik er eerlijk gezegd ook niet meer zo veel aan gedacht totdat ik een paar weken geleden weer vuurwerk hoorde en ik me bedacht dat ik geen zin heb in weer een dronken hond die nog steeds deels angstig is, ik zelf angstig ben op de dag zelf, en ik heb ook geen zin om iets voor 12 uur in de auto te stappen met de honden en mijn partner en dochtertje achter te laten met oudjaar.
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Hotel v.d. Valk mogen honden gewoon komen. Ik heb daar geen een knal gehoord. Lekker rustig afgelegen...
(Grappige is, waren daar meer mensen die binnenkwamen met hun honden die om die reden boekten..)
Maar nu ze alleen vanaf 18.00u 's avonds mogen knallen, ga ik er niet meer voor weg.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Cairo_ schreef:Hotel v.d. Valk mogen honden gewoon komen. Ik heb daar geen een knal gehoord. Lekker rustig afgelegen...
(Grappige is, waren daar meer mensen die binnenkwamen met hun honden die om die reden boekten..)
Maar nu ze alleen vanaf 18.00u 's avonds mogen knallen, ga ik er niet meer voor weg.
Van hotel Van der Valk zijn er een flink aantal die ongetwijfeld niet allemaal in vuurwerkvrije gebieden liggen, welke bedoel jij?

Wij hebben afgelopen jaar op een zogenaamd vuurwerkvrij park toch last gehad van vuurwerk, omdat de huurders blijkbaar niet op de hoogte gesteld zijn dat het park vuurwerkvrij heette te zijn, terwijl er veel mensen met honden waten die juist waren gekomen vanwege het vuurwerkvrij zijn van het park. Lekker dan... Wij hebben een klacht ingediend maar nul op rekest gekregen met een of andere flauwekulreden, en daardoor voor dit jaar besloten Oudven Nieuw in de Ardennen door te brengen.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”