Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Izzy de sjaak (met wondfoto's). Upd. p7 & p13

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Izzy de sjaak (met wondfoto's). Upd. p7 & p13

Ongelezen bericht door Lemuria »

We waren bij het vennetje, Izzy was met mij en d'r bal bezig terwijl Sofi op d'r gat naar grote honden zat te kijken en met de kleinere honden speelde. Niks aan de hand. Tot er ineens van over een heuvel een grote BC aan kwam gerend. Het strandje is groot zat, maar toch wist ze het te fabriceren om over Sofi en een ander klein hondje heen te denderen, die het op een schreeuwen zetten (het ging bepaald niet zachtaardig en leek haast opzet). Toen ik kwaad opsprong om te kijken of de kleintjes (die zich muisstil en plat op de grond hadden gegooid) niets hadden en om die hond eventueel te pakken als dat lukte, had ze Izzy in het vizier, stormde langs me af met een snelheid die je niét verwacht en klapte vol op haar. Na een vrij korte schermutseling waarbij ze Izzy bij d'r keel hapte (die gilde net zo hard als Sofi, die zag het evenmin aankomen), rende ze naar me toe, maar de BC kwam langszij en greep Izzy's voorpoot waardoor Izzy struikelde. Op dat punt had ik m'n lederen riem al in de aanslag en heb die hond een rós verkocht. En toén kwamen de eigenaren nog op hun gemak aan gekuierd. Ik geloof dat ik op dat punt net zo agressief was als hun hond, want na 2 minuten had ik naam, adres, telefoonnummer en id gezien en vermeld dat er een aangifte + factuur dierenarts aankwam. Ze hebben nauwelijks een woord gezegd, alleen dat hun hond loops was en dan wat feller kon reageren :80: In. Hemelsnaam. Dat was geen hormonale agressie meer maar gewoon gestoorde agressie.

Gelijk wat foto's onderweg gemaakt. D'r zit een hele scheurwond van zo'n 4 centimeter waar het bloed gewoon uitstroomde dus kon dat niet duidelijk in beeld brengen, maar het zal een fraai litteken worden. Ik ben ergens wel blij dat ze niet aan haar achterpoot is gaan hangen, die kan een stuk minder hebben. Ik zit hier nog met de hartkloppingen. Politie bel ik morgenochtend. Getuigen genoeg.

Heb de wond schoongemaakt, een drukverbandje eromheen om het bloeden te stoppen en haar Rimadyl gegeven (die stond nog in de kast). Als ik het morgen niet vertrouw, ga ik maar weer naar de dierenarts :roll:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lemuria op 30 jul 2016 21:18, 2 keer totaal gewijzigd.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Izzy de sjaak (met wondfoto's)

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Knuffels voor Izzy. En voor jou.
AfbeeldingAfbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lijkt het je niet verstandiger om nu naar de dierenarts te gaan met zo'n grote wond? Als er gehecht moet worden kan dat beter zo snel mogelijk.
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

In de eerste plaats heel veel sterkte met Izzy en ik hoop dat het allemaal meevalt.

Zijn mensen nou echt niet meer in staat om hun hond onder controle te houden. Kom op zeg. En dit is dus niet naar jou bedoeld.
Heb je ze nog kunnen aanspreken over eventuele kosten???

Sorry, niet goed gelezen. Ik was verontwaardigt over hoe mensen hun hond maar tegenwoordig hun gang laten gaan.
Laatst gewijzigd door Natasja 2005 op 24 jul 2016 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Oh sorry, mijn hond is loops :piew: Ze wisten dus hoe ze reageert als ze loops is :boos: doe dat k..... beest dan :gvd: aan de lijn :mep:
Ze hebben nog geluk dat Izzy niet haar klapkaak instinkt in werk zette :blauwoog: (heeft Izzy wel eens klapkaak instinkt?)

Beterschap voor Izzy :J: hopen dat ze morgen beter is en niet naar de DA hoeft.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Jeetje, arme Izzy en wat een schrik voor jou. Ik zou denk ik om de reden die Neeltje noemt vanavond nog even naar de dierenarts gaan.
Afbeelding
Neeltje

Natasja 2005 schreef:In de eerste plaats heel veel sterkte met Izzy en ik hoop dat het allemaal meevalt.

Zijn mensen nou echt niet meer in staat om hun hond onder controle te houden. Kom op zeg. En dit is dus niet naar jou bedoeld.
Quote van Lemuria's bericht:
En toén kwamen de eigenaren nog op hun gemak aan gekuierd. Ik geloof dat ik op dat punt net zo agressief was als hun hond, want na 2 minuten had ik naam, adres, telefoonnummer en id gezien en vermeld dat er een aangifte + factuur dierenarts aankwam.
bram en thijs
Zeer actief

Maar Neeltje heeft wel gelijk. Morgen kan er niet meer gehecht worden.
AfbeeldingAfbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Noujazeg :80: Dat heeft niets te maken met loopsheid. Dan zou die knorrige teef namelijk geen andere honden opzoeken lijkt me. Ik zou er ook nu mee naar de DA gaan, laat de eigenaren maar fijn het weekendtarief betalen.

Beterschap voor Izzy!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zo, daar ben je lekker mee. Waarom houden mensen hun agressieveling in vredesnaam niet aan de lijn als ze weten dat ze dit doen? Ongelooflijk. Hopelijk heelt het goed.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Neeltje

bram en thijs schreef:Maar Neeltje heeft wel gelijk. Morgen kan er niet meer gehecht worden.
Jawel, maar dan moeten de randen van de wond afgeknipt worden om weer een schone wond te hebben, anders kan het niet aan elkaar groeien.
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Neeltje schreef:
Natasja 2005 schreef:In de eerste plaats heel veel sterkte met Izzy en ik hoop dat het allemaal meevalt.

Quote van Lemuria's bericht:
En toén kwamen de eigenaren nog op hun gemak aan gekuierd. Ik geloof dat ik op dat punt net zo agressief was als hun hond, want na 2 minuten had ik naam, adres, telefoonnummer en id gezien en vermeld dat er een aangifte + factuur dierenarts aankwam.

Dank je, ik had niet goed gelezen. Te verontwaardigd over hoe mensen hun hond maar hun gang laten gaan.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
bram en thijs
Zeer actief

Neeltje schreef:
bram en thijs schreef:Maar Neeltje heeft wel gelijk. Morgen kan er niet meer gehecht worden.
Jawel, maar dan moeten de randen van de wond afgeknipt worden om weer een schone wond te hebben, anders kan het niet aan elkaar groeien.
Vandaag is beter. Ook qua eventuele AB.

Lemuria, als jij nou naar de dierenarts gaat dan steggelen Neeltje en ik ondertussen wel verder.
AfbeeldingAfbeelding
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

:O: :O: beterschap voor izzy
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jezus. Ik was nog wel even langs de d.a. gegaan trouwens als het om een flink bloedende grote wond gaat...
Heel veel beterschap voor Izzy. Hebben die kleintjes nergens last van behalve schrik?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Als je alle gegevens hebt zou ik er toch ook wel mee naar DA gaan voor een hechting.
Dat gezegd hebbende, wat idioot zeg :eek: de reactie ook.... 'Gelukkig' was Sofietje niet het slachtoffer :ugh:
Beterschap voor Izzy :flower:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gotverdorie, arm kind! Ik zou ook nu maar even gaan voor de zekerheid. Met zoveel bloed had je mij tegerlijkertijd kunnen wegdragen :schrik:
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

:boos:

Dat is schrikken! En wat een reactie van die eigenaren ... hopelijk valt de schaden nog mee en hersteld Izzy goed.

[wat is een BC??]
_Esmee
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Zo dan zeg :O:
wat een klerelijer van een hond zeg, arme Izzy, hoop dat het minder erg is dat het er uit ziet :ugh:
Beterschap voor je meisje :flower:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou inderdaad ook nu nog naar de DA gaan. Zowel voor hechten en AB, wat het beste zo snel mogelijk kan als voor je geloofwaardigheid
Neeltje

bram en thijs schreef:
Neeltje schreef:
Vandaag is beter. Ook qua eventuele AB.

Lemuria, als jij nou naar de dierenarts gaat dan steggelen Neeltje en ik ondertussen wel verder.
Steggel, steggel, tuurlijk is vandaag beter.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zou ook nu gaan...nu kan ie nog iets doen. Stelletje idioten... echt.. ze is loops... t bevestigd me alleen maar meer dat ik ver van al die zogenaamd gezellige mensen op uitlaatplekken blijf met mn honden...
Hier zit ook zo'n zwemplek ben daar 1x geweest met Xygan dat doen we dus niet meer. Geen kip let op hun hond staan er met de rug naar toe op hun mobiel te gluren... honden zonder baas die nog ergens in t naastgelegen bos liep etc.
Door de weeks wil ik nog weleens naar t strand gaan maar verder maar gewoon zwemmen aan de weg waar je ruim overzicht hebt...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Kolere zeg, wat een stelletje #*<# mensen zeg.
Die hond uiteraard ook, die hadden ze gewoon aan de lijn moeten houden.
Beterschap voor Izzy, en hoe gaat het met Sofi?
Inderdaad maar vandaag nog naar de da. Je hebt nu tóch hun gegevens.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik hoop dat het nu zo stil is omdat je naar de dierenarts bent ... gat van 4 cm waar bloed uitstroomt klinkt als een aders die stuk is, en daar moet dan even een draadje in, om het te maken, dus hopelijk ben je er al nu :wink: beterschap voor dat arme meisje, ..... die zal morgen flink beurs zijn :ugh:
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wat een idioten!

En ik zou wel even langs de dierenarts gaan om de wond te laten checken en goed te laten ontsmetten...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Neeltje

S@ndr@ schreef:Ik hoop dat het nu zo stil is omdat je naar de dierenarts bent ... gat van 4 cm waar bloed uitstroomt klinkt als een aders die stuk is, en daar moet dan even een draadje in, om het te maken, dus hopelijk ben je er al nu :wink: beterschap voor dat arme meisje, ..... die zal morgen flink beurs zijn :ugh:
Dat hoop ik dus ook, denk dat ze anders wel zou reageren.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:roll: Wat een achterlijk lakse klapjosti's ook, zo'n agressieve hond maar weer losgooien. Bah!

Vind dit wel dierenarts waardig hoor :schrik:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Jeetje wat een avontuur weer. Arme Izzy. Beste wond ook! Daar zou ik ook even een hechting in laten zetten. Goed dat je die mensen meteen hebt aangesproken en ook hun gegevens hebt gekregen. Zou alle DA kosten ook mooi op hun verhalen. Wat een domme smoes, ze is loops :mep: Dus dan mogen ze er maar op los bijten. Fijn excuus :ugh:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik ben aan het zoeken naar dierenartsen die open zijn en vervoer aan het regelen omdat ik geen auto heb. Ze bloedt nog steeds. Het gaat niet goed.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Gewoon je eigen DA bellen en als het goed is zal die een bandje hebben met het noodnummer , tenminste dat lijkt me de kortste klap......
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”