We waren bij het vennetje, Izzy was met mij en d'r bal bezig terwijl Sofi op d'r gat naar grote honden zat te kijken en met de kleinere honden speelde. Niks aan de hand. Tot er ineens van over een heuvel een grote BC aan kwam gerend. Het strandje is groot zat, maar toch wist ze het te fabriceren om over Sofi en een ander klein hondje heen te denderen, die het op een schreeuwen zetten (het ging bepaald niet zachtaardig en leek haast opzet). Toen ik kwaad opsprong om te kijken of de kleintjes (die zich muisstil en plat op de grond hadden gegooid) niets hadden en om die hond eventueel te pakken als dat lukte, had ze Izzy in het vizier, stormde langs me af met een snelheid die je niét verwacht en klapte vol op haar. Na een vrij korte schermutseling waarbij ze Izzy bij d'r keel hapte (die gilde net zo hard als Sofi, die zag het evenmin aankomen), rende ze naar me toe, maar de BC kwam langszij en greep Izzy's voorpoot waardoor Izzy struikelde. Op dat punt had ik m'n lederen riem al in de aanslag en heb die hond een rós verkocht. En toén kwamen de eigenaren nog op hun gemak aan gekuierd. Ik geloof dat ik op dat punt net zo agressief was als hun hond, want na 2 minuten had ik naam, adres, telefoonnummer en id gezien en vermeld dat er een aangifte + factuur dierenarts aankwam. Ze hebben nauwelijks een woord gezegd, alleen dat hun hond loops was en dan wat feller kon reageren

In. Hemelsnaam. Dat was geen hormonale agressie meer maar gewoon gestoorde agressie.
Gelijk wat foto's onderweg gemaakt. D'r zit een hele scheurwond van zo'n 4 centimeter waar het bloed gewoon uitstroomde dus kon dat niet duidelijk in beeld brengen, maar het zal een fraai litteken worden. Ik ben ergens wel blij dat ze niet aan haar achterpoot is gaan hangen, die kan een stuk minder hebben. Ik zit hier nog met de hartkloppingen. Politie bel ik morgenochtend. Getuigen genoeg.
Heb de wond schoongemaakt, een drukverbandje eromheen om het bloeden te stoppen en haar Rimadyl gegeven (die stond nog in de kast). Als ik het morgen niet vertrouw, ga ik maar weer naar de dierenarts