Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden gevoelig voor spannende muziek (op tv)?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Honden gevoelig voor spannende muziek (op tv)?

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Duke is altijd een flinke tv kijker geweest.

Er is een periode geweest dat hij om de vijf minuten blaffend en borstelend door het huis denderde als ik tv keek. Vervolgens zette ik mijn programma stil, maande hem tot rust, spoelde een stukje terug en startte het weer, waarna Duke op precies hetzelfde punt weer overeind schoot. Na terug luisteren bleek op dat punt dan ergens zachtjes en vaag op de achtergrond een hond te blaffen :piew: ...

Inmiddels zijn we maanden verder en na veel oefenen reageert hij lang niet meer zo heftig. Waar hij in december misschien wel 20 keer op een avond reageerde, is dat nu nog maar een of twee keer per week. Blaffende honden op tv worden grotendeels genegeerd en die paar keer dat hij nog wel reageert heb ik hem snel weer rustig.

Hij reageerde trouwens niet alleen op honden, maar op vanalles. Een lift bel, een kassa die open plingt, zelfs een keer iemand die een kamer binnen liep, misschien stond zijn kop hem niet aan of zo. Geen idee. Fascinerend vind ik het wel.

De laatste tijd lijkt het of Duke vooral nog reageert op momenten dat het spannend is op tv. Dus niet direct op een hond of ander dier, of een knal of een bel, maar op van die dreigende opzwepende muziek... Het lijkt wel of dergelijke muziek ook op hem werkt, dat hij er onrustig van wordt. Hij is dan extra alert, reageert ineens op een voorbij ganger buiten die hij normaal dan negeert. Of sprint ineens vanuit geluier op de bank naar de achterdeur overtuigd dat er een indringer is. Of staat onrustig bij het raam te koekeloeren.

Het kan natuurlijk zijn dat hij gewoon echt iets hoort en daar op reageert, maar het is wel erg toevallig dat dit 9 van de 10 keer samenvalt met spannende muziek en beelden op tv...

Wat denken jullie? Zouden honden daar gevoelig voor kunnen zijn? Of is het toeval? Herkennen jullie dergelijke reacties bij jullie honden?
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Honden gevoelig voor spannende muziek (op tv)?

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik herken het, Luna heeft het ook. Die kan met spannende muziek ineens heel hard gaan grommen, blaffen en borstelen. Ik geloof niet dat ze spanning van ons oppikt, want ze doet het ook als wij niet eens zitten te kijken.
Afbeelding
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Mitzi reageert wel op blaffende honden en soms de deurbel op tv, maar niet zo heftig als dit en ook niet op spannende muziek voor zover ik weet (zou wat worden met alle detectives die ik kijk haha). Zodra ik het geluid wat zachter zet reageert ze ook al amper op hondengeblaf enz, gelukkig.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ja Mahru wordt heel onrustig van spannende / enge films. En ze reageert ook op dieren op tv, vooral paarden vindt ze niet te vertrouwen. :)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ja ik herken het wel, één van mijn westies was gek op commissaris Rex, daar keek ze altijd echt naar, als er dan gevaar dreigde voor Rex begon ze tegen de tv te blaffen, alsof ze hem wilde waarschuwen :LOL: ik denk dat het idd door de veranderde muziek kwam.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Izzy totaal niet, die kan het werkelijk niks interesseren wie of wat er op tv is.

Maylo heeft niet zoveel met geluid maar meer met beeld. Sommige gezichten kan hij echt niet uit staan, en begint dan zacht te mopperen. Zijn er dieren op tv, dan kijkt hij vaak stil mee en pleurt vanzelf in slaap. En een enkele keer als hij een dier op tv ziet en hij staat toevallig dichtbij kan de tv nog een kusje krijgen ook.

Vervelend vind ik hem niet want zo vaak gromt hij dus niet.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Het enige waar Flynn op reageert zijn schaapjes en koeien op tv. Die moeten gedreven worden. Voor de rest kijkt hij er regelmatig naar maar gelukkig reageert hij nooit op het geluid van de tv. Zelfs als er vuurwerk op is niet, terwijl hij daar doodsbang voor is.
Shiloh86
Zeer actief

Bizar die verschillen! Maar Duke is dus niet de enige die lijkt te reageren op spannende muziek!
Ayronna schreef:Het enige waar Flynn op reageert zijn schaapjes en koeien op tv. Die moeten gedreven worden. Voor de rest kijkt hij er regelmatig naar maar gelukkig reageert hij nooit op het geluid van de tv. Zelfs als er vuurwerk op is niet, terwijl hij daar doodsbang voor is.
Duke reageert op vuurwerk op tv echt exact hetzelfde als echt vuurwerk. Maak daar ook handig gebruik van momenteel door daar regelmatig op te oefenen.
Afbeelding
Maandoodle
Actief

Ongelezen bericht door Maandoodle »

Mijn vorige hondje vond het heerlijk om animalplanet te kijken. Ging dan echt pal voor de tv zitten en kijken. Je zag dan echt haar kopje steeds scheef staan en dr oren gespitst. Vond ze prachtig. Echt reageren op spannende muziek deed ze niet, behalve als ik het spannend vond, dat voelde ze dan aan en kwam bij mij liggen, dicht tegen mij aan.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Oh ja, ik heb wel het idee dat Mitzi niet reageert op 'nep' hondengeblaf. Ze reageerd meestal alleen op honden op National Geographic en zo, maar toegevoegd blafgeluid in een of andere film (mogelijk ook nog nep) vrijwel niet. :P
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ze kijken wel eens als ze een hond/wolf op TV zien, of horen. Tay kijkt vooral voetbal en Winni kan heel erg op de muziek reageren. Tessa reageert dan weer helemaal niet op de tv.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

karel registreert wel wat er op tv is. Pom totaal niet, echt nul gewoon.
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Shiloh86 schreef:
Ayronna schreef:Het enige waar Flynn op reageert zijn schaapjes en koeien op tv. Die moeten gedreven worden. Voor de rest kijkt hij er regelmatig naar maar gelukkig reageert hij nooit op het geluid van de tv. Zelfs als er vuurwerk op is niet, terwijl hij daar doodsbang voor is.
Duke reageert op vuurwerk op tv echt exact hetzelfde als echt vuurwerk. Maak daar ook handig gebruik van momenteel door daar regelmatig op te oefenen.
Ik vind het ergens ook wel jammer dat hij er niet op reageert. Vuurwerk-CDs enzo reageert hij ook niet op. Voor ons geen oefenmogelijkheid dus :(
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier reageert vooral Seppe op de tv. Zo raakt hij over de zeik van de reclame van Nalys toiletpapier

https://www.youtube.com/watch?v=qN4upMFYQ8o Deze dus...
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Shiloh86
Zeer actief

Inge schreef:Hier reageert vooral Seppe op de tv. Zo raakt hij over de zeik van de reclame van Nalys toiletpapier

https://www.youtube.com/watch?v=qN4upMFYQ8o Deze dus...
Haha. Ik speel hem af op mijn telefoon en Duke staat in twee seconde van geluier in de zon in de tuin, op de bank met zijn neus in mijn telefoon gedrukt. "Wasda!!!"
Afbeelding
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Lunatic schreef:Ja ik herken het wel, één van mijn westies was gek op commissaris Rex, daar keek ze altijd echt naar, als er dan gevaar dreigde voor Rex begon ze tegen de tv te blaffen, alsof ze hem wilde waarschuwen :LOL:
Haha, hier deed Pippa het omgekeerd. Een hele grote rottweiler viel een man aan in één of ander zieligehondenprogramma op Animal Planet en Pippa was bóós :schrik: Dat mag niet :pffff:

Of die keer dat mijn ouders naar een natuurdocumentaire keken. Pippa keek, zoals altijd, heel geïntrigeerd mee. Tot een grote adelaar zo over de camera vloog. Pippa dook in elkaar :mrgreen:
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki kijkt graag televisie en vind het ook heel interessant als er honden op TV zijn (zoals op de foto ook te zien is, daarvoor was een hond op TV). Alleen bij dingen zoals een deurbel ofzo dan wordt hij boos en rent naar de deur toe omdat hij denkt dat het dan bij ons is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”