Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond in Zandvoort mogelijk gestorven aan rattenvirus
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Hond in Zandvoort mogelijk gestorven aan rattenvirus
ZANDVOORT - - Het Zwanenmeertje in het hondenuitlaatgebied in Zandvoort is mogelijk besmet door een virus dat door ratten wordt overgedragen. Een hond, die daar onlangs het water in sprong, is overleden aan de Ziekte van Weil.
De ziekte, die wordt veroorzaakt door besmette ratten die in het water plassen, kunnen zowel mensen als honden oplopen. Een beheerder van de Amsteramse Waterleidingduinen zoekt vandaag nog uit of het water daadwerkelijk besmet is. Daarvoor moet één rat uit het meertje gevangen worden.
De Zandvoortse dierenarts Fenna Kwakernaar vertelt aan RTVNH dat ze de hele ochtend is gebeld door ongeruste hondenbaasjes. "Ik heb nog geen alarmerende gevallen gehoord. Maar ik laat mijn hond hier ook uit, dus ik ben wel even geschrokken.”
De dierenarts gaat er niet vanuit dat veel honden ernstig ziek zijn of worden. Mocht dat wel het geval zijn, raadt ze aan om het dier meteen te laten nakijken bij de dierenarts.
De ziekte, die wordt veroorzaakt door besmette ratten die in het water plassen, kunnen zowel mensen als honden oplopen. Een beheerder van de Amsteramse Waterleidingduinen zoekt vandaag nog uit of het water daadwerkelijk besmet is. Daarvoor moet één rat uit het meertje gevangen worden.
De Zandvoortse dierenarts Fenna Kwakernaar vertelt aan RTVNH dat ze de hele ochtend is gebeld door ongeruste hondenbaasjes. "Ik heb nog geen alarmerende gevallen gehoord. Maar ik laat mijn hond hier ook uit, dus ik ben wel even geschrokken.”
De dierenarts gaat er niet vanuit dat veel honden ernstig ziek zijn of worden. Mocht dat wel het geval zijn, raadt ze aan om het dier meteen te laten nakijken bij de dierenarts.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Hond in Zandvoort mogelijk gestorven aan rattenvirus
Ehm... Virus? Was het maar een virus, dan was de enting ook een stuk effectiever
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed opgeletFotogravinnetje schreef:Ehm... Virus? Was het maar een virus, dan was de enting ook een stuk effectiever
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Waarom wachten ze niet even tot het feit bewezen is?Lizzie. schreef:ZANDVOORT - - Het Zwanenmeertje in het hondenuitlaatgebied in Zandvoort is mogelijk besmet door een virus dat door ratten wordt overgedragen. Een hond, die daar onlangs het water in sprong, is overleden aan de Ziekte van Weil.
Straks is iedereen daar in de buurt de gordijnen ingejaagd over niks
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik snap dat je mensen niet onnodig ongerust moet maken, maar ik zou het eerlijk gezegd zelf ook graag weten, ook al was het nog niet bewezen. Dan zou ik dat watertje toch even mijden met mijn honden, of als ik er vaak was geweest alert zijn op symptomen van Weil.ranetje schreef:Waarom wachten ze niet even tot het feit bewezen is?Lizzie. schreef:ZANDVOORT - - Het Zwanenmeertje in het hondenuitlaatgebied in Zandvoort is mogelijk besmet door een virus dat door ratten wordt overgedragen. Een hond, die daar onlangs het water in sprong, is overleden aan de Ziekte van Weil.
Straks is iedereen daar in de buurt de gordijnen ingejaagd over niks
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
En er gaan waarschijnlijk ook al een hoop geruchten rond in die regio.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
En dan lopen ze ergens anders heen en daar gaat de hond weer dood of ziek worden van wat anders. 
Wat je zegt ben je zelfffff