Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in Zandvoort mogelijk gestorven aan rattenvirus

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Hond in Zandvoort mogelijk gestorven aan rattenvirus

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ZANDVOORT - - Het Zwanenmeertje in het hondenuitlaatgebied in Zandvoort is mogelijk besmet door een virus dat door ratten wordt overgedragen. Een hond, die daar onlangs het water in sprong, is overleden aan de Ziekte van Weil.

De ziekte, die wordt veroorzaakt door besmette ratten die in het water plassen, kunnen zowel mensen als honden oplopen. Een beheerder van de Amsteramse Waterleidingduinen zoekt vandaag nog uit of het water daadwerkelijk besmet is. Daarvoor moet één rat uit het meertje gevangen worden.

De Zandvoortse dierenarts Fenna Kwakernaar vertelt aan RTVNH dat ze de hele ochtend is gebeld door ongeruste hondenbaasjes. "Ik heb nog geen alarmerende gevallen gehoord. Maar ik laat mijn hond hier ook uit, dus ik ben wel even geschrokken.”

De dierenarts gaat er niet vanuit dat veel honden ernstig ziek zijn of worden. Mocht dat wel het geval zijn, raadt ze aan om het dier meteen te laten nakijken bij de dierenarts.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hond in Zandvoort mogelijk gestorven aan rattenvirus

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ehm... Virus? Was het maar een virus, dan was de enting ook een stuk effectiever
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Fotogravinnetje schreef:Ehm... Virus? Was het maar een virus, dan was de enting ook een stuk effectiever
Goed opgelet :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Lizzie. schreef:ZANDVOORT - - Het Zwanenmeertje in het hondenuitlaatgebied in Zandvoort is mogelijk besmet door een virus dat door ratten wordt overgedragen. Een hond, die daar onlangs het water in sprong, is overleden aan de Ziekte van Weil.

De ziekte, die wordt veroorzaakt door besmette ratten die in het water plassen, kunnen zowel mensen als honden oplopen. Een beheerder van de Amsteramse Waterleidingduinen zoekt vandaag nog uit of het water daadwerkelijk besmet is. Daarvoor moet één rat uit het meertje gevangen worden.

De Zandvoortse dierenarts Fenna Kwakernaar vertelt aan RTVNH dat ze de hele ochtend is gebeld door ongeruste hondenbaasjes. "Ik heb nog geen alarmerende gevallen gehoord. Maar ik laat mijn hond hier ook uit, dus ik ben wel even geschrokken.”

De dierenarts gaat er niet vanuit dat veel honden ernstig ziek zijn of worden. Mocht dat wel het geval zijn, raadt ze aan om het dier meteen te laten nakijken bij de dierenarts.
Waarom wachten ze niet even tot het feit bewezen is?

Straks is iedereen daar in de buurt de gordijnen ingejaagd over niks :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

ranetje schreef:
Lizzie. schreef:ZANDVOORT - - Het Zwanenmeertje in het hondenuitlaatgebied in Zandvoort is mogelijk besmet door een virus dat door ratten wordt overgedragen. Een hond, die daar onlangs het water in sprong, is overleden aan de Ziekte van Weil.

Waarom wachten ze niet even tot het feit bewezen is?

Straks is iedereen daar in de buurt de gordijnen ingejaagd over niks :?
Ik snap dat je mensen niet onnodig ongerust moet maken, maar ik zou het eerlijk gezegd zelf ook graag weten, ook al was het nog niet bewezen. Dan zou ik dat watertje toch even mijden met mijn honden, of als ik er vaak was geweest alert zijn op symptomen van Weil.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

En er gaan waarschijnlijk ook al een hoop geruchten rond in die regio.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

En dan lopen ze ergens anders heen en daar gaat de hond weer dood of ziek worden van wat anders. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”