Ik ben mama in een jong gezin met nu nog 1 hond, een Jack russel reutje van bijna 11 jaar. Vorige maand hebben we helaas onze Podenco kruising van 9 jaar een spuitje moeten geven doordat zij een acute leverbloeding kreeg waar helaas niks meer aan te doen was. Nu een maand verder merken mijn man en ik dat we toch langzaam weer gaan denken aan een tweede hond. Deze hond zou dan rond de zomervakantie in een heel warm nestje kunnen komen. Aankomende zaterdag gaan we naar de hondenshow in Groningen en dat is dan ook de reden van mijn vraag. Ik vroeg me namelijk af of jullie nog tips hebben om eens bij een bepaald ras te gaan kijken op de show die passen bij wat wij graag zien in een hond:
* We zoeken een kindvriendelijke hond. Ik ben me er van bewust dat opvoeding hier ook een grote taak in heeft maar het ene ras staat hier wel meer om bekend als het andere.
* Ik hou van hardlopen. Onze Podencomix was mijn trainingsmaatje, ik zou heel graag weer een hond willen die gezellig met mij mee kan.
* Wij zijn een druk gezin met soms overvolle agenda's. Op de dagen dat dat zou gebeuren zullen de wandelingen wat korter zijn. Dit zal niet vaak zijn maar als het gebeurd is het wel fijn om niet in een gesloopt huis thuis te komen

*Ik wil graag een sport gaan beoefen (wat weet ik nog niet, in het verleden dogdance met beide honden gedaan) maar een hond die zin in uitdaging/training heeft is zeer welkom
* De hond hoeft niet waaks te zijn en niet een overdreven jachtinstinct te hebben.
* Qua uiterlijk zoeken we een slank ras met een schofthoogte rond de 50 cm en met een gladde vacht ivm mijn man zijn Astma. Hij haalt elke maand een injectie bij de huisarts en kan daarmee prima bij gladharige honden leven. Langhaar durven we daarom niet aan.
Misschien hebben jullie tips voor rassen die niet op de show staan. Dat mag ook hoor die kunnen we dan een keer bij een fokker of andere show gaan bekijken.
Ben erg benieuwd naar jullie ideeën