Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bodybuilder Fransje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Bodybuilder Fransje

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Afbeelding

Ik vind het maar een eng dingetje eigenlijk :schrik:
Afbeelding
Lemuria

Re: Bodybuilder Fransje

Ongelezen bericht door Lemuria »

Afbeelding

Maar ik zie dit 100x liever dan die volgevreten rasgenootjes hoor :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vind al dat fanatisme om extra spieropbouw eng. Je hond gewoon een actief leven en goede voeding bieden is ook gewoon genoeg he? Dit slaat weer enorm door.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maeve schreef:Ik vind al dat fanatisme om extra spieropbouw eng. Je hond gewoon een actief leven en goede voeding bieden is ook gewoon genoeg he? Dit slaat weer enorm door.
Dit.. ik vind een gespierde hond mooi maar normaal natuurlijk gespierd en niet ala bodybuilders.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Gatverdarie, dat ziet er helemaal niet uit.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Jakkes, wat een griezel..
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

vind het er in verhouding met die kop wel raar uitzien, maar liever dit dan wat ik meestal zie rondlopen :-/ vraag me wel af hoe ze dit zo hebben gedaan met een hond die waarschijnlijk wel sneller buiten adem raakt.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik hou er ook niet van.
Wel van gespierd, maar niet van droog bespierde honden. Het valt mij ook altijd op dat hun vacht vaak dof is, ze zien er niet fit uit.

Ik vind Bronco erg mooi op onderstaande foto. Gewoon bereikt met dagelijkse beweging (fietsen, zwemmen en lopen/rennen).
Hij mag daar nog iets afvallen, maar niet veel.

Afbeelding
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik vind die bespiering van die fb er ook raar uitzien. Heel bulterig op zijn lichaam. :denken:
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Nou ik weet niet wat ik "mooier" vind de te gespierde bullen of de wegrol bullen
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Ik vind gespierd wel mooi, maar dat droge niet (bij mensen idem trouwens)
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Hij is te gespierd en te droog naar mijn smaak. Het had iets gematigder gemogen. In de groep waar deze vandaan komen staan ook een hoop honden die gewoon zijn zoals Bronco gelukkig.
Lemuria

GrethavW schreef:Ik vind Bronco erg mooi op onderstaande foto. Gewoon bereikt met dagelijkse beweging (fietsen, zwemmen en lopen/rennen).

Afbeelding
:piew:

Ik doe hetzelfde met Izzy en zij is maar een iel schrielkipje. Ik doe écht iets fout... :hmmm:
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Lemuria schreef:
GrethavW schreef:Ik vind Bronco erg mooi op onderstaande foto. Gewoon bereikt met dagelijkse beweging (fietsen, zwemmen en lopen/rennen).
:piew:

Ik doe hetzelfde met Izzy en zij is maar een iel schrielkipje. Ik doe écht iets fout... :hmmm:
Er zit volgens mij heel erg veel verschil in aanleg per hond.
Het gaat bij Bronco ook wel heel erg snel en makkelijk hoor, ik hoef er relatief weinig aan te doen.

In de zomer doe ik minder en is hij ook veel spieren kwijt. Maar een week of 2 iedere dag (op 2 dagen rust na) fietsen of lopen en het zit er al weer op.
Inclusief die mooie ruitjes langs zijn ruggegraat als hij tegen de vensterbank op staat. :engel:
Ik heb geluk, want ik doe niets bijzonders. Hij krijgt ook geen speciaal voer ofzo.

Die 2 rustdagen per week zijn wel erg belangrijk trouwens. Dat geeft de spieren kans om te herstellen.
Afbeelding
Lemuria

Nou ja het is niet dat ik haar per sé buff wil hebben, maar ik krijg continue commentaren dat ze mager is :schrik: En dat terwijl we toch elke dag een aantal uur wandelen en/of fietsen...misschien moet ze inderdaad meer rust tussendoor :denken:
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik denk overigens niet dat dit bulletje niet 365 dagen per jaar zo droog staat
Op zich vind ik het wel mooi hoor. Ik hou wel van de functioneel gespierde honden.
Gimmick staat in de zomer ook wel eens flink droog en in haar spieren.
En ik kan er van genieten echt... zo droog als hierboven is ze overigens nooit.

Ik ken meerdere die hun honden droog hebben staan in de zomer show periode. Zodra de shows afgelopen zijn komen de "wintervetjes" er weer op...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:Nou ja het is niet dat ik haar per sé buff wil hebben, maar ik krijg continue commentaren dat ze mager is :schrik: En dat terwijl we toch elke dag een aantal uur wandelen en/of fietsen...misschien moet ze inderdaad meer rust tussendoor :denken:

Mager? Welnee.
Je hebt gewoon meer terrier dan bull.

Charlie is ook nooit op die manier gespierd geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels is ze niet meer op dat gewicht te houden en hangt haar buik een stuk lager :tongue:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Bulley schreef:Nou ik weet niet wat ik "mooier" vind de te gespierde bullen of de wegrol bullen
Ik wel. De middenweg :19: Ik snap niet waarom mensen dit meteen tegenover overgewicht moeten zetten. Nee, overgewicht is niet goed maar ondergewicht ook niet. Dat grijze gebied ertussen is toch best ruim, dat moet toch wel te bereiken zijn.
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Lemuria schreef:Nou ja het is niet dat ik haar per sé buff wil hebben, maar ik krijg continue commentaren dat ze mager is :schrik: En dat terwijl we toch elke dag een aantal uur wandelen en/of fietsen...misschien moet ze inderdaad meer rust tussendoor :denken:
Voor spieropbouw is dat wel belangrijk. Als spieren groeien, ontstaan er kleine scheurtjes in het spierweefsel. Als die niet regelmatig kunnen herstellen, stopt de groei van de spieren.

Ik ben ook niet bewust bezig om Bronco te trainen ofzo, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik hem gespierd niet mooier vind. :W:
En als ik zie dat hij weer eens zo snel ontwikkeld, dan zorg ik ook dat hij die rust krijgt. (Of liever: zijn lijf. Zelf vind hij dat niet noodzakelijk natuurlijk :mrgreen: )
Wat betekend: 2 dagen per week echt alleen poep en pies rondjes.
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief

ik heb bij Trees gemerkt dat haar spieropbouw een stuk beter werd toen ze brokken naast haar kvv kreeg (wel goed ingeweekt en gemengd), het is echt een wereld van verschil nu ze toch weer iets meer koolhydraten binnenkrijgt. Krijg van mn familie wel vaak te horen dat ze te mager is, maar tis nou eenmaal een atletisch type en sinds ze dus weer wat brokken krijgt is ze nogsteeds slank maar heeft wel spieren op plekken waar ze die eerder niet had.
ik vind het trouwens bij sportieve rassen wel mooi als ze zo gespierd zijn, alleen bij een frans bulletje lijkt het een beetje tegenstrijdig :P zelfde als wanneer een chihuahua er zo bij zou staan
Lemuria

@Dagmar: Izzy neigt inderdaad meer naar Terriër. Wat raar is, want haar ouders zijn gewoon brede bakbeesten :oeps: Dat wil zeggen...ik heb een foto gezien van een reu die de vader zou moeten zijn, maar de vrouw waar ze geboren is, was natuurlijk niet bij de dekking. Dus voor hetzelfde geld is Izzy een kruising Stafford x Jack Russel :mrgreen: Haar moeder was, toen ik Izzy ging ophalen, jonger dan Izzy nu is (een maand of 11 geloof ik). Toch was zij toen al veel breder gebouwd. En haar 'vader' is gewoon een dik Bully-type.

Aan de andere kant. Dat ze zo'n sprietje is komt d'r achterpootje wel goed van pas. Als ze al die extra spierkilo's mee moest dragen, was dat niet per sé beter voor het herstel geweest. Ach ja, ik vind het geen ramp. Maar ik vind een Bronco wel heerlijk solide uitzien.

@Gretha: Ik zal eens wat rustiger aan doen met d'r :oeps:
Nicoline
Zeer actief

hou oud is Izzy? kan best zijn dat ze nog in de breedte gaat groeien ookal is ze al volwassen.
edit: als ze ongeveer 11 maanden is kan er nog een hoop veranderen :mrgreen:
Lemuria

Nicoline schreef:hou oud is Izzy? kan best zijn dat ze nog in de breedte gaat groeien ookal is ze al volwassen.
1 jaar en 9 maanden. Dus ze kan misschien best nog een beetje uitzwaren :)

Ach ja, ze is niet mager. Er steken geen botten uit ofzo.
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Lemuria schreef:@Dagmar: Izzy neigt inderdaad meer naar Terriër. Wat raar is, want haar ouders zijn gewoon brede bakbeesten :oeps: Dat wil zeggen...ik heb een foto gezien van een reu die de vader zou moeten zijn, maar de vrouw waar ze geboren is, was natuurlijk niet bij de dekking. Dus voor hetzelfde geld is Izzy een kruising Stafford x Jack Russel :mrgreen: Haar moeder was, toen ik Izzy ging ophalen, jonger dan Izzy nu is (een maand of 11 geloof ik). Toch was zij toen al veel breder gebouwd. En haar 'vader' is gewoon een dik Bully-type.

Aan de andere kant. Dat ze zo'n sprietje is komt d'r achterpootje wel goed van pas. Als ze al die extra spierkilo's mee moest dragen, was dat niet per sé beter voor het herstel geweest. Ach ja, ik vind het geen ramp. Maar ik vind een Bronco wel heerlijk solide uitzien.

@Gretha: Ik zal eens wat rustiger aan doen met d'r :oeps:
Het zijn ook 2 totaal verschillende type honden. En wie weet wat er bij de mijne achter zit :19:
Ik heb zijn vader gezien en dat was een iets kleinere exacte kopie van Bronco nu. Zijn moeder heb ik nooit gezien.

Het heeft ook nadelen hoor!!
Jou Izzy is heel wat makkelijker te hanteren als ze de kop verkeerd heeft, dan mijn 40 kilo spieren. :gvd:

@Nicoline: Die van mij doet het inderdaad niet goed op KVV, ook niet half KVV half brok. Hij staat weer op 100% brok.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Lemuria schreef:
Nicoline schreef:hou oud is Izzy? kan best zijn dat ze nog in de breedte gaat groeien ookal is ze al volwassen.
1 jaar en 9 maanden. Dus ze kan misschien best nog een beetje uitzwaren :)

Ach ja, ze is niet mager. Er steken geen botten uit ofzo.

Jij hebt gewoon de sportief ogende versie...........ik de bodybuilder. :engel:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

GrethavW schreef:Ik hou er ook niet van.
Wel van gespierd, maar niet van droog bespierde honden. Het valt mij ook altijd op dat hun vacht vaak dof is, ze zien er niet fit uit.

Ik vind Bronco erg mooi op onderstaande foto. Gewoon bereikt met dagelijkse beweging (fietsen, zwemmen en lopen/rennen).

Afbeelding
eens en eens :)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik vind dat 'overgespierde' bij geen enkele hond mooi. Gewoon natuurlijk opgebouwd, niets overdreven. Geef mij maar gewoon zo'n bulletje, mooi strak in het vel.

Afbeelding

Lekker spelend met haar vriendje, ok, die wel wat teveel om het lijf heeft ;)
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

GrethavW schreef:Ik hou er ook niet van.

Afbeelding
Prachtig zo zijn mijn honden ook.
Ik vind dat bulletje Niet mooi hoor veel te extreem.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Nicoline schreef:ik vind het trouwens bij sportieve rassen wel mooi als ze zo gespierd zijn, alleen bij een frans bulletje lijkt het een beetje tegenstrijdig :P
Ja, dat dus. Ik zie liever wat te strak dan zo'n rolmopsje, maar bij een Fransje ziet het er gewoon niet uit, met die dikke kop :wink:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Het hondje is vooral heel erg droog. Zo gespierd is ze niet hoor. Dat lijkt al snel zo als ze zo droog zijn.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”