Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

boos worden...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

boos worden...

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wat doen jullie als je hond iets doet wat niet mag of niet komt als je hem/haar roept? Bijvoorbeeld niet komen; ga je haar dan ophalen of wacht je tot ze eindelijk eens komt aankachelen?
En als ze een kuil aan het graven is want dus echt niet mag, wat doe je dan?

Ik ging lopen en zag Nina maar niet. Alleen de andere 2 liepen lief mee...Flink roepen en fluiten, maar geen reactie. Ben gewoon door gaan lopen, eerst onze weilanden door en dan de dijk op en steeds kijken of ze kwam, maar nee hoor :hmmm: Ik had verwacht dat ze op een gegeven moment ons zou missen, maar toen ik thuis kwam en ging zoeken had ze midden in de tuin een hele diepe kuil gegraven, je zag haar niet eens meer :80:

Dus mijn riem naar haar gegooid en toen ze wegschrok even duidelijk verteld hoe ik over haar dacht :gvd: :gvd: Daarna de honden naar binnen gedaan en heb ik de andere 2 een botje gegeven en haar een uur genegeerd...hierna hebben we samen even gepraat en het goed gemaakt :J:

Volgens mij vast niet helemaal opvoedkundig verantwoord, vandaar dat ik benieuwd ben joe jullie dit aangepakt zouden hebben?
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: boos worden...

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Dus mijn riem naar haar gegooid en toen ze wegschrok even duidelijk verteld hoe ik over haar dacht :gvd: :gvd: Daarna de honden naar binnen gedaan en heb ik de andere 2 een botje gegeven en haar een uur genegeerd...hierna hebben we samen even gepraat en het goed gemaakt :J:

Volgens mij vast niet helemaal opvoedkundig verantwoord, vandaar dat ik benieuwd ben joe jullie dit aangepakt zouden hebben?[/quote]

:LOL:
Ze begreep zeker niet waarom ze geen botje kreeg :denken:
Maar dat je "samen" even gepraat hebt en het goed gemaakt vond ze zeker wel gezellig na een uur negeren :J:

Je reageert vaak op impuls volgens mij.
Gisteren liep Vusi los, ik riep haar en ze kwam naar me toegerend tot op +/- 5 meter sjeeste ze de andere kant op, ik smeet ook de riem achter haar aan :gvd: .... hielp geen zak natuurlijk :19:
Ik ging toen de andere kant op lopen, ze rende me voorbij, ik de andere kant weer op, weer rende ze me voorbij 3de keer kwam ze naast me lopen en ging zitten toen stopte, braaaaaf Vusi (ellendige hond :boos: ) :I:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof een beetje hetzelfde en als ze niet snel naar binnen zou gaan er ook nog een hollewipper tegenaan ging.
:engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

in alle eerlijkheid, ben nog nooit boos geweest op Pukie, als ze me negeert als ik haar roep of iets wil dan gaat ze vervolgens in de negeerstand bij mij en dat werkt als een trein. Moet er wel heel eerlijk bij zeggen dat ik het geluk heb dat het een enorm gemakkelijke lieve hond is. Eigenlijk doet ze vrijwel nooit iets fout.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik had meteen al gekeken waarom ze niet meekwam en haar daarna gewoon meegenomen, aangelijnd als het niet anders kon.
drie keer straffen voor hetzelfde vergrijp doe ik ook niet, maar ik ben ook niet zo vaak boos op mijn honden.

aan mij heb je dus niks ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Je zou me weg kunnen gooien als ik m'n hond langer dan een paar minuten niet zie, dus ik zou al heel anders reageren en zeker niet boos. Op je gemak nog door de weilanden en over een dijk en dan ontdekken dat je hond thuis is :denken: Nee daar kan ik me niet veel bij voorstellen. :wink:

Ik denk dat ik heel blij zou zijn als ik haar terug zou vinden in die kuil en ze zou een pensstokje krijgen :pffff: :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik wordt zelden boos, daarom weet sam ook dat het voor het eggie is als ik zijn hele naam + achternaam + ben jij nou helemáál gek geworden roep :-)

ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst tegen hem geroepen heb.

lola kreeg hem 3x per dag (zo voelt het in mijn herinnering :-) )
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief

renee-uk schreef:ik had meteen al gekeken waarom ze niet meekwam en haar daarna gewoon meegenomen, aangelijnd als het niet anders kon.
drie keer straffen voor hetzelfde vergrijp doe ik ook niet, maar ik ben ook niet zo vaak boos op mijn honden.

aan mij heb je dus niks ;)
had ik achteraf ook moeten doen. Ze gaat graag wandelen en gaat eigenlijk altijd mee, dus ging ik er vanuit dat ze nog wel zou komen. Het is mijn frustratie dan... :ugh:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Uhh, echt boos worden gebeurt niet heel veel. Gelukkig maar. Maar als ze me negeren loop ik in geval van Maylo gewoon door en doe ik het zelfde meestal komt hij dan toch wel en, als ik hem al ga halen blijft hij als een debieltje staan. Is dan nog trots op zich zelf ook en kan ik een high five krijge, waarop ik vervolgens de slappe lach krijg. Bij Maylo werk vaak ook nog wel een redelijk serieuze toon (of lichamelijk een duwtje in de goede richting :tongue:). En dit gebeurt hoogtens 1 x in de 2 weken of zo dus valt mee

Izzy, zo braaf als je was toen ze hier kwam, die heeft zich inmiddels ontpopt tot een ware diva. Trekt haar eigen plan en komt gewoon niet als je haar roep, al loopt ze een meter naast je kan je het schudden. Gelukkig blijft ook Izzy wel staan als ik naar haar toe kom gelopen op mijn meest strenge manier en vervolgens krijg ik dan de blik :hmmm: van haar.
Tegenwoordig komt ze wat sneller als ik er heel streng en op zware toon NU achteraan zeg, dan lijkt ze wel ineens te bedenken dat het menens is. En Izzy en niet zo goed luister of duidelijk andere plannen hebben gebeurt vrijwel elke dag, dus ja ik kan behoorlijk lopen mopperen op zo'n moment. Maar echt boos, vrijwel nooit.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Een uur negeren heb ik één keer gedaan en dat was toen Dexter achter schapen aan was gegaan. En dan ook nog vooral om hem in bescherming te nemen omdat ik echt even niet vriendelijk tegen hem kon doen. Ik vind dat een héél zware straf, in elk geval voor mijn baasgerichte hond, dus dat zou ik hoogst zelden inzetten.

Voor het hierkomen heb ik duidelijke regels: ik roep twee keer en daarna ga ik hem ophalen en lijn ik hem aan. Ik word niet boos want dan laat hij zich de volgende keer helemaal niet meer pakken. Hij loopt heel graag los dus het aanlijnen is de meest effectieve straf die ik heb kunnen vinden. Als hij netjes komt mag hij los blijven lopen én krijgt hij iets lekkers.

In jouw geval zou ik al nooit roepen/fluiten en dan gewoon doorlopen. Als ik Dexter roep dan moet hij komen. Gebeurt dat niet dan ga ik hem ophalen. Maar goed, ik woon in een buurt met veel verkeer en kleine losloopstroken dus het is ontzettend belangrijk dat hij veilig los kan.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief

DaniBanani schreef: In jouw geval zou ik al nooit roepen/fluiten en dan gewoon doorlopen. Als ik Dexter roep dan moet hij komen. Gebeurt dat niet dan ga ik hem ophalen. Maar goed, ik woon in een buurt met veel verkeer en kleine losloopstroken dus het is ontzettend belangrijk dat hij veilig los kan.
Ja, ik moet inderdaad wat consequenter zijn...2 x roepen, geen reactie dan meteen ophalen zonder boos te worden. De pest is dat we een terrein hebben van anderhalve hectare en de honden altijd wel ergens lopen, dus dat wordt zoeken :wink: Maar ik ga het doen!
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Als ze iets doet wat niet mag, roep ik d'r maximaal 2x. 1x op waarschuwende toon (dat is 95% van de gevallen genoeg), en de 2e x bulder ik dat ze godgloeiendenondeknetters NU hier moet komen.
Maarrrr...als ze dan komt, is vrouwtje weer vrolijk en krijgt ze koekie. Ik doe nooit boos op d'r/straf haar als ze naar me toekomt, dat vind ik namelijk het belangrijkste commando en ik denk dat, als ik d'r straf, ze het misschien in de toekomst zal negeren. Dat moet ik niet hebben. Dus hierkomen = altijd superbraaf :cheer:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als ze iets doet wat ze niet mag, is een flinke hé voldoende om haar terug te laten schrikken. Als is het maar met één pootje in de border, dat doen we niet. Vaak is dan de achterdeur openmaken voldoende. Nou loopt Lotje nog aangelijnd, maar de andere twee liepen los, maar die hield ik altijd in het oog, ik zou gek worden als ik ze niet in zicht heb. Zou ik nooit gewoon doorlopen, maar houdt ze altijd in de gaten.
Jackira
Zeer actief

Pendrag schreef:
Ri@ schreef:Je zou me weg kunnen gooien als ik m'n hond langer dan een paar minuten niet zie, dus ik zou al heel anders reageren en zeker niet boos. Op je gemak nog door de weilanden en over een dijk en dan ontdekken dat je hond thuis is :denken: Nee daar kan ik me niet veel bij voorstellen. :wink:

Ik denk dat ik heel blij zou zijn als ik haar terug zou vinden in die kuil en ze zou een pensstokje krijgen :pffff: :mrgreen:
Dat kan ik me in dit geval wel voorstellen. Door de weilanden is gewoon aan de achterkant van het huis/erf. Hond is dus gewoon thuis als ie niet meekomt. Is niet zo dat de hond alleen naar huis is gelopen ofzo.

Die brul en riem gooien zou ik ook doen. Negeren en geen bot denk ik niet. Maar dat is meer omdat ik geen waarde hecht aan m'n tuin en dus zo'n kuil niet erg vind :engel:
Dan begrijp ik het nog enigszins denk ik :wink: Ik stelde me zo'n omgeving als hier voor.
Jackira
Zeer actief

Pendrag schreef:
Ri@ schreef:Je zou me weg kunnen gooien als ik m'n hond langer dan een paar minuten niet zie, dus ik zou al heel anders reageren en zeker niet boos. Op je gemak nog door de weilanden en over een dijk en dan ontdekken dat je hond thuis is :denken: Nee daar kan ik me niet veel bij voorstellen. :wink:

Dat kan ik me in dit geval wel voorstellen. Door de weilanden is gewoon aan de achterkant van het huis/erf. Hond is dus gewoon thuis als ie niet meekomt. Is niet zo dat de hond alleen naar huis is gelopen ofzo.

Die brul en riem gooien zou ik ook doen. Negeren en geen bot denk ik niet. Maar dat is meer omdat ik geen waarde hecht aan m'n tuin en dus zo'n kuil niet erg vind :engel:
Dan begrijp ik het nog enigszins denk ik :wink: Ik stelde me zo'n omgeving als hier voor.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Aan mij heb je niks want ik word nooit boos op Bas. Wat ze ook doet. Ik zeg hooguit Hé!
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Dat je die riem instinctief gooit kan ik me nog iets bij voorstellen, maar daarna moet het klaar zijn....geen botje, negeren en dan nog een goed gesprek, nee daar snapt die hond geen drol van!

Ik hoef zelden boos te worden gelukkig, zowel is een EY genoeg gelukkig :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Lemuria schreef:Als ze iets doet wat niet mag, roep ik d'r maximaal 2x. 1x op waarschuwende toon (dat is 95% van de gevallen genoeg), en de 2e x bulder ik dat ze godgloeiendenondeknetters NU hier moet komen.
Maarrrr...als ze dan komt, is vrouwtje weer vrolijk en krijgt ze koekie. Ik doe nooit boos op d'r/straf haar als ze naar me toekomt, dat vind ik namelijk het belangrijkste commando en ik denk dat, als ik d'r straf, ze het misschien in de toekomst zal negeren. Dat moet ik niet hebben. Dus hierkomen = altijd superbraaf :cheer:
En dat doe/deed ik dan weer niet. Tenminste, als ik wéét dat het commando gekend is en de hond in kwestie me gehoord heeft. Je bent niet braaf als je uiteindelijk eens een keer komt, echt niet.
Ik geef ook geen straf of correctie, maar zeker ook geen beloning. Meestal brom ik iets van "was je d'r weer, waren je oren stuk, stouterd."
Dan vraag ik een zit ofzo, is ze weer braaf en mag ze/hij weer vrij.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ingrid48 schreef:wat doen jullie als je hond iets doet wat niet mag of niet komt als je hem/haar roept? Bijvoorbeeld niet komen; ga je haar dan ophalen of wacht je tot ze eindelijk eens komt aankachelen?
En als ze een kuil aan het graven is want dus echt niet mag, wat doe je dan?

Ik ging lopen en zag Nina maar niet. Alleen de andere 2 liepen lief mee...Flink roepen en fluiten, maar geen reactie. Ben gewoon door gaan lopen, eerst onze weilanden door en dan de dijk op en steeds kijken of ze kwam, maar nee hoor :hmmm: Ik had verwacht dat ze op een gegeven moment ons zou missen, maar toen ik thuis kwam en ging zoeken had ze midden in de tuin een hele diepe kuil gegraven, je zag haar niet eens meer :80:

Volgens mij vast niet helemaal opvoedkundig verantwoord, vandaar dat ik benieuwd ben joe jullie dit aangepakt zouden hebben?
Euh, als ik roep en ze komen niet (en ik zie ze niet) dan kan ik er donder op zeggen dat ze iets aan het doen zijn wat ik niet wil :cool2: . Dus dan roep ik nog een keer wat strenger en komen ze dan nog niet dan ga ik zoeken tot ik de 'daders' gevonden heb. Doen ze dan iets wat echt niet mag dan krijgen ze een mopper, moeten ze komen en even onder appel bij me in de buurt blijven (en zorg ik dat het euvel zich niet kan herhalen). Zijn ze dan braaf dan is het klaar en geef ik vrij of doen we even een spelletje.

Als ik ze los zou laten lopen op het erf en ik zie na een half uur een gigakuil met een hond erin dan zou ik misschien een moppertje eruit gooien voor de vorm maar ondertussen stikken van de lach :LOL: .

DaniBanani schreef:Een uur negeren heb ik één keer gedaan en dat was toen Dexter achter schapen aan was gegaan. En dan ook nog vooral om hem in bescherming te nemen omdat ik echt even niet vriendelijk tegen hem kon doen. Ik vind dat een héél zware straf, in elk geval voor mijn baasgerichte hond, dus dat zou ik hoogst zelden inzetten.
Hier ook één keer gedaan bij Lais en inderdaad ook vooral omdat ik op moment heel pissig was en negeren de betere optie was, de kwaadheid moest gewoon echt even zakken.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Boos worden ligt ook aan de hond denk ik, iedere hond verschillend de een gevoeliger dan de ander.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit echt boos ben geweest op m'n oudje Lady, als ze iets te ver liep of iets te lang treuzelde dan was het LaDY met de klemtoon op de "DY" dan kwam ze meteen :I:
Alex moest ik wel een terug roepen van achter uit m'n keel met al zijn fokkers namen en meer :tongue: maar de laatste jaren niet meer hij doet gewoon wat ik zeg (bijna :wink: )
Vusi daar en tegen is weer een ander verhaal, die zet ik wel eens 3-5 minuutjes buiten de deur om af te koelen :ugh: en als ze niet komt als ik roep dan loop ik de andere kant op ze komt dan meteen achter me aan. :ok:
Als ze buiten is en niet binnen wil komen doe ik gewoon de deur dicht dan staat ze ook binnen een minuut voor de deur.
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

kipo schreef:
Lemuria schreef:Als ze iets doet wat niet mag, roep ik d'r maximaal 2x. 1x op waarschuwende toon (dat is 95% van de gevallen genoeg), en de 2e x bulder ik dat ze godgloeiendenondeknetters NU hier moet komen.
En dat doe/deed ik dan weer niet. Tenminste, als ik wéét dat het commando gekend is en de hond in kwestie me gehoord heeft. Je bent niet braaf als je uiteindelijk eens een keer komt, echt niet.
Ik geef ook geen straf of correctie, maar zeker ook geen beloning. Meestal brom ik iets van "was je d'r weer, waren je oren stuk, stouterd."
Dan vraag ik een zit ofzo, is ze weer braaf en mag ze/hij weer vrij.

Interessant!
Ik doe het precies hetzelfde als Lemuria! Bij mij is hierkomen ook altijd superbraaf! Zelfs als ik éigenlijk een beetje boos op hem ben :mrgreen:
Pas als ik hem moet halen (na het commando negeren dus) mopper ik op hem!
Laatst heb ik hier nog een hele discussie met iemand over gehad, ik ben dus ook inderdaad bang als je de hond roept en hij komt pas na een paar minuten, waarna je dus op hem moppert hij de volgende keer denkt ja daaaag laat maar zitten!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila reageert erg gevoelig en gestrest als ik boos op haar ben. Ik probeer dus niet boos te worden, dat heeft bij haar helemaal geen zin. Een rustige correctie met stem en haar vertellen wat ze wél moet doen, werkt bij haar veel beter. Als Mila iets doet waar ik écht boos om word (bijvoorbeeld uit redirectie een andere hond flink afsnauwen), is het bijna altijd omdat ze overprikkeld is, dus dan werkt extra stress vanwege mijn boosheid alleen averechts. Het enige waar ze dan behoefte aan heeft, is rust.
Op Amy en Amoz ben ik nooit boos. Amy komt ook niet altijd als ik haar roep, maar daar word ik nooit boos om. Als het te lang duurt, haal ik haar op en lijn haar even aan.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ikke93 schreef:
Interessant!
Ik doe het precies hetzelfde als Lemuria! Bij mij is hierkomen ook altijd superbraaf! Zelfs als ik éigenlijk een beetje boos op hem ben :mrgreen:
Pas als ik hem moet halen (na het commando negeren dus) mopper ik op hem!
Laatst heb ik hier nog een hele discussie met iemand over gehad, ik ben dus ook inderdaad bang als je de hond roept en hij komt pas na een paar minuten, waarna je dus op hem moppert hij de volgende keer denkt ja daaaag laat maar zitten!
Ik denk dat je hond prima wéét dat je eigenlijk boos bent en ik vind dat geen combi met vertellen dat hij superbraaf is.
Nogmaals, ik deel echt geen straf uit, zelfs geen verbale correctie, het is meer een constatering en erkennen dat ik gezien heb dat hij/zij er weer is. Daarna zoek ik dan wel weer bewust interactie op om hem/haar de kans te geven om braaf te zijn en dan geef ik weer vrij.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik begrijp dat thuiskomen en negeren niet zo goed eigenlijk.. Hoe doe je dat? Als ik thuis kom en ik ga op de bank zitten rolt oll zich op in een hoekje van de band of zijn mand en die zie of hoor ik dan gewoon minstens 2 uur niet. Volgens mij negeert hij mij dan :lol1:

Ik zou volgens mij heel verontwaardigd gevraagd hebben waar ie in 's hemelsnaam mee bezig is, m zelf uit de kuil getrokken en stiekem in mijn vuistje gniffelen. Ik zie daar echt de grap van in geloof ik :LOL:
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Ik word eigenlijk nooit boos (op dieren tenminste). Ik kan me in ieder geval de laatste keer niet heugen. Als ik mijn dag niet heb kan ik me wel eens aan ze ergeren (met name aan Pim, sneu genoeg kan ik van Saar meer hebben terwijl zij echt ongein uithaalt en hij zelden), maar het komt bijna nooit tot het punt dat ik dat naar ze uit. Dat vind ik niet eerlijk.

Echt 'boos' als in flink corrigeren doe ik alleen bij gevaar voor de hond zelf of de omgeving. Als Saar op het punt staat te gaan jagen bijvoorbeeld, of een keertje toen Pim een paard aan het opjagen was en bijna getrapt werd. Maar verder kan ik zo te lezen heel wat hebben. :mrgreen:
Ingrid48
Zeer actief

bedankt voor jullie input :ok:

Gelukkig hoef ik mijn honden de laatste tijd niet vaak tot de orde te roepen, ze worden wat ouder en ook wat wijzer :wink: Alleen Nina is een grote muizengek en gaat maar door met gaten graven, als ik er niet bovenop zit, dan is mijn hele tuin een mijnenveld en staan de bomen wat minder stevig in de grond :ugh:
Ze heeft een grote plek bij het weiland waar ze naar hartenlust mag graven, maar ja daar zijn de muisjes al weg :(:

Ik ga haar inderdaad gewoon wat meer in de gaten houden en sneller ingrijpen. Ik merk wel dat ze nu ineens wel heel snel naar me toekomt als ik haar roep, ze was dan toch een beetje onder de indruk...

Het goede "gesprek" dat ik met haar had, was een verzoek om naar me toe te komen, te gaan zitten en daarna heb ik haar beloond, op schoot genomen en verteld waarom ze beter kan luisteren en lekker geknuffeld want volgens mij had ik er meer last van dan zij :wink:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ingrid48 schreef:Alleen Nina is een grote muizengek en gaat maar door met gaten graven, als ik er niet bovenop zit, dan is mijn hele tuin een mijnenveld en staan de bomen wat minder stevig in de grond :ugh:
Oe, kan ik dan wat muizen gooien bij de bomen die er bij ons uit moeten en dat ze ons komt helpen?
Hier graaft er geen 1.

Overigens is bij mij niet luisteren, een waarschuwing. Komt er na het commando hier geen reactie dan tel ik af, 3,2,1. Althans bij de enige hond die luistert/kan horen. Bij de andere twee ga ik harder roepen of in mijn handen klappen. Die horen me vaak ook echt niet :ugh:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
M@scha schreef:ik wordt
:ugh: :hmmm:

oeh :80:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:mrgreen:

Sowieso had ik vanaf het begin opgelet of de hond mee was gekomen of niet, ik wil gewoon weten waar mijn hond is. Uit het zicht mag hij ook
nooit als we gaan wandelen, ik moet hem kunnen zien.

Hier komen is simpel: ik roep één keer leuk, één keer streng, en als hij dan niet komt ga ik hem hálen :S: maar dat komt maar heel erg
zelden voor. Meestal schat ik het van te voren in of hij de fout in kan gaan of niet; ik ga niet roepen als hij helemaal gefixeerd is op een muizenhol
ofzo, dan kan je erop wachten dat hij niet komt. Dan loop ik dus zelf naar hem toe en zeg 'ga je mee?' en zo niet, dan lijn ik hem even aan om hem
mee te nemen.

Echt boos worden, dat is maar heel weinig gebeurd. Ik werd weleens boos toen hij nog helemaal uit zijn plaat ging naar andere reuen, maar dat
schiet gewoon niet op. Boos worden is je geduld verliezen en daar bereik je verrot weinig mee.
Wel kan ik iets niet goedkeuren (bv een kuil in de tuin graven) en dat is het even 'NEE' met een boze frons en dan weet hij wel genoeg :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik kan op mijn honden dus niet boos worden als ze loslopen. Nou ja, ik kan het wel, maar ik mag het niet.
Mijn frustratie is blijkbaar op tien meter afstand te voelen, want ze denken echt: dikke doei :roll:

Vooral als Manu iets stouts uitvreet zie je zijn oren al draaien en zijn wenkbrauwen optrekken, woopsie baas :mann: Dan doe ik eerst even 10 ademhalingsoefeningen, meditatie, schouders losgooien en een diepe zucht en dan met mijn niet te lieve maar ook niet te boze stem: klaar, kom hier.
Wuttt :hmmm: En dan komt meneer héééél traag alle kanten op kijkend behalve de mijne op 50 cm afstand naast me zitten. Niet goed, ik weet het.
Uma vindt de druk dan echt te hoog, als ik zeg dat ze moet zitten knijpt ze 'm al. Dus bij Uma moet ik gewoon doorlopen en niks zeggen tot ze naar me kijkt. Scheelt dat zij me overal volgt. Manu wil nog wel eens een tussenstop gaan maken. Beide komen wel heel gauw terug gelukkig.

Binnenshuis kan ik wel heel impulsief reageren.
Ik had nog één ei in huis. Verheugd en vol liefde heb ik dat eitje gebakken en op mijn bord gelegd. Oops, vork vergeten, dus ik loop opgetogen met de vork in mijn hand terug naar mijn ei waar die dikke snol van een Uma net dat ei naar binnen stond te werken :jank: Ik heb zonder nadenken die stokpootjes vast gegrepen en haar een slinger gegeven met een grote brul :oeps:
En toen was het nog een bang drolletje dus ik voelde me een partij schuldig. Ze heeft het me nooit kwalijk genomen gelukkig. De rest van mijn ei heb ik toen maar met de eerstvolgende voerbeurt verdeeld :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”