Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond eet slecht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Simone Vizsla
nieuw lid
Mijn ras(sen): Vizsla
Aantal honden: 1

Hond eet slecht

Ongelezen bericht door Simone Vizsla »

Hoi allemaal,

Na net weer lid te zijn geworden onder een andere gebruikersnaam dan voorheen, heb ik gelijk een vraag!

Wij hebben een Vizsla van 7,5 maanden. Normaal gesproken eet meneer alles wat los en vast zit. Sinds vorige week dinsdag eet hij bijna niet. In het begin had hij ook diarree en gaf hij over. Dit doet hij inmiddels niet meer. Hij is hartstikke levendig en oogt absoluut niet ziek. Afgelopen vrijdag ben ik bij de dierenarts geweest en ook die kon niks vinden. Ze gaf aan dat het eventueel een loopse teef is of dat hij ons gewoon aan het uitproberen is. :boos:

We probeerden zijn eten voorheen lekker te maken door er bijvoorbeeld voor van Renske overheen te doen. Dat ging dan wel naar binnen, maar niet van harte. Zelf vers vlees laat meneer staan.

Vanaf vandaag zetten wij puur en alleen zijn brokken neer. Eet hij het niet, dan maar niet. Hij ziet er nog goed uit en is niet extreem afgevallen.
Hebben jullie nog tips?

P.S: ik zal van het weekend even een foto uploaden van Ollie. Zit nu op mijn werk, dus vandaar dat er nog even geen foto bij zit.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Hond eet slecht

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik moest ook gelijk denken aan loopse teven in de buurt. Zolang hij verder fit is zou ik niet teveel gaan prutsen met zijn voer inderdaad, maar op zich kan wat Renske over zijn brokken geen kwaad. Ik bedoel, het mag ook best lekker smaken toch?
Simone Vizsla
nieuw lid

Zamunda schreef:Ik moest ook gelijk denken aan loopse teven in de buurt. Zolang hij verder fit is zou ik niet teveel gaan prutsen met zijn voer inderdaad, maar op zich kan wat Renske over zijn brokken geen kwaad. Ik bedoel, het mag ook best lekker smaken toch?
Ja, dat had ik ook indd. Het is nu ongeveer een week aan de gang. Dus... nog 2 weken te gaan :help: :help: :help: :cheer:
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Kalev had het laatst ook.. Geen diarree, geen overgeven, gewoon van de een op de andere dag niet meer eten, terwijl er daarvoor makkelijk 1KG lotgering naar binnenging.

Brokken met een beetje katten natvoer wilde met lange tanden nog wel, of een bullepees of stukjes kaas bij de training. Maar echt fatsoenlijk eten, no way.
Ik ben het stug blijven neer zetten en ook weer weg halen na een min of 15.
Na 1,5 week vrat hij zijn KG vlees weer zonder problemen op..
Ik verdenk ook een loopse teef ;)
Afbeelding
Simone Vizsla
nieuw lid

Er zijn mensen die aangeven dat 7,5 maanden veel te jong is om door te hebben dat er een loopse teef is..... Ik vraag het me af. Volgensmij heb ik een reu en zit daar al vrij snel mannelijkheid in!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Simone Vizsla schreef:Er zijn mensen die aangeven dat 7,5 maanden veel te jong is om door te hebben dat er een loopse teef is..... Ik vraag het me af. Volgensmij heb ik een reu en zit daar al vrij snel mannelijkheid in!
Dat verschilt gewoon per hond, dus daar zou ik geen leeftijd aan hangen :wink:

Hij is wel begonnen met diarree
Dus misschien toch ook nog een beetje last van een maag/darm stoornis?
Als het langer aanhoudt en/of hij gaat weer spugen zou ik een extra onderzoek naar de buik (maag/darmen) doen.
Kan hij iets hebben gegeten wat er niet in hoort?
Poept hij wel?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Simone Vizsla
nieuw lid

ranetje schreef:
Simone Vizsla schreef:Er zijn mensen die aangeven dat 7,5 maanden veel te jong is om door te hebben dat er een loopse teef is..... Ik vraag het me af. Volgensmij heb ik een reu en zit daar al vrij snel mannelijkheid in!

Als het langer aanhoudt en/of hij gaat weer spugen zou ik een extra onderzoek naar de buik (maag/darmen) doen.
Poept hij wel?
Hij poept weer perfect en overgeven doet hij ook niet meer! Dat was eigen na dag 2 alweer over! Hij is super levendig, dus wellicht inderdaad nog wat buikpijn. Maar niet doodziek!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Simone Vizsla schreef:
Zamunda schreef:Ik moest ook gelijk denken aan loopse teven in de buurt. Zolang hij verder fit is zou ik niet teveel gaan prutsen met zijn voer inderdaad, maar op zich kan wat Renske over zijn brokken geen kwaad. Ik bedoel, het mag ook best lekker smaken toch?
Ja, dat had ik ook indd. Het is nu ongeveer een week aan de gang. Dus... nog 2 weken te gaan :help: :help: :help: :cheer:

Ik vind twee weken wel lang.

Heeft hij niet minder voer nodig? Hij zal niet meer heel veel de hoogte in groeien.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Simone Vizsla schreef:
ranetje schreef:

Poept hij wel?
Hij poept weer perfect en overgeven doet hij ook niet meer! Dat was eigen na dag 2 alweer over! Hij is super levendig, dus wellicht inderdaad nog wat buikpijn. Maar niet doodziek!
Dan kan je het waarschijnlijk nog wel even afwachten :ok:

Maak niet te veel een "punt" van het eten (doe je ook niet geloof ik :wink: )
Hoe meer je dat eten belangrijk laat zijn, hoe langer het vaak duurt voor alles weer normaal is.
Ik zou er zelf gewoon iets doordoen waardoor het wel lekker genoeg is, denk ik.
Maar dan gewoon neerzetten.
Eet hij niet, dan niet.
Volgende ronde nieuwe kansen.

Geef je nog puppyvoer of junior voer?
In dat geval zou je de gewone "adult" brokken kunnen geven.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Kan het niet zijn dat hij gewoon teveel kreeg ? Als het al een week aan de gang is èn hij is ook nog wat ziekjes geweest zou je wel verwachten dat hij flink afgevallen is. Omdat dit niet zo is denk ik dat je gewoon een stuk minder kunt geven nu. Ook omdat hij zijn ergste groeispurt heeft gehad.
Hoe vaak op een dag voer je hem ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”