Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shih tzu of cruising

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

voorboomer
Actief

Shih tzu of cruising

Ongelezen bericht door voorboomer »

Hallo iedereen :)

Mijn vriend en ik zijn al een tijdje op zoek naar een hond. ( onze eerste hond en ik vind het heel erg spannend allemaal :cheer:
Ik ben al twee maanden lang aan het zoeken welk hondje voor ons geschikt is.

Nu ben ik zelf helemaal verliefd geworden op de kruizing tussen een Maltezer en een Shih tzu.
Ik wil heel graag een mooie en gezonde hond. Voordat jullie allemaal in de aanval schieten.... hondjes.nl heeft echt prachtige hondjes op de site staan.. schijn bedriegt misschien... Ik ben er zelf niet geweest.. maar vind het echt prachtige honden en zn hondje zou ik graag hebben. Wel uiteraard bij een betrouwbaar adres:)

Eventueel is een rasechte shih tzu ook een optie. Wij hebben hondjes op marktplaats gezien waarvan de moeder sowieso een stamboom heeft (de man heeft de stamboom er destijds niet bijgekocht, was niet de bedoeling te gaan fokken) Hierna wil hij zijn hondje laten steriliseren..

Ik vind eigenlijk niet zo veel duidelijke foto van deze volwassen honden. Zijn er mensen die eens een foto willen posten van een volwassen
Shih tzu - maltezer en een ras Shih tzu?

Hebben jullie zelf een nestje of ken je iemand die zeker betrouwbaar is laat het mij weten:)

Ellen
:I: Storm :I:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Shih tzu of cruising

Ongelezen bericht door Pemba »

Bij Hondjes.nl zou ik maar wegblijven. En voor foto's op de andere rassen kunnen je via google op afbeeldingen zoeken.
Afbeelding
voorboomer
Actief

Ik vind het gewoon moeilijk aan te geven wat ik zoek... Ik refereer alleen naar een plaatje niet naar de kennel zelf.... dus dont worry!

Hoop gewoon dat jullie met al jullie kennis mij verder kunnen helpen.. Ik weet idd niet of ik wel of geen stamboom moet nemen... Ik zoek een leuke en gezonde hond.. een maatje waarvoor ik er kan zijn, een maatje die er voor mij is.. Ben niet wanhopig ofzo.. Maar het is zo fijn om te weten dat een hond op je wacht, dat naar je toe komt kwispelt:) die ik geregeld mee kan nemen in de auto op pad naar vrienden of familie.

Tara: Ik moet idd nog veel leren... en nee... stambomen weet ik echt nog niet heel erg veel... weinig tot niks... vond het zelf ook beetje vreemd klinken allemaal...
Fijn dat je erop reageerde...
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Een rashond heeft een stamboom. Punt. Zodra iemand daar vreemde verhalen over heeft (niet gekocht, niet nodig, vergeten) dan wordt er gelogen. Dan is het dus broodfok of op z'n minst iemand die niet erg zorgvuldig bezig is. Het is lastig hoor, het type wat jij wil wordt heeeeel veel aangeboden door broodfokkers. En dat is niet allemaal in een oude schuur hè, vaak zitten die pups gewoon in huis en ziet het er op 't eerste gezicht keurig uit.

Ik weet niet of je een hondje uit het buitenland zou overwegen? Zoals Nanna zegt, daar zitten vaak hartstikke leuke en lieve gezelschapshondjes. Soms ook wel pups, als je dat graag wil. Anders zou ik Marktplaats goed in de gaten houden en je ondertussen inlezen over 't herkennen van broodfokkers. Je kan altijd mazzel hebben met een leuk gelegenheidsnestje.
Afbeelding
voorboomer
Actief

Zo.. even puppie tv gekeken....

Ja inderdaad! zag later dat ik er nog niet op gereageerd had... Is inderdaad een goede optie!
Ik wil alles eerst goed uitzoeken/pluizen... en ook dan zul je " achteraf" wel wat dingen tegenkomen. Het beste wat ik kan doen is een zo goed en gezond mogelijk pupje aanschaffen... En daar mijn best voor doen..

Ik heb idd ook wel gekeken bij dierenasiels enzo.. Maar daar kan ik niet echt mijn keuze tussen maken. En ik vind dat ik 200% achter de hond moet staan.. Anders is het niet eerlijk voor de hond, en krijgt het nooit een echter kans.. Maar ook dan weet je niet of deze van oudsher bij een Broodfokker weg komt..

Mooie websites zijn idd vaak broodfokkers... als ik dan kijk bij sommigen die aangesloten zijn bij de raad van beheer lijkt de site soms een kermis attractie.. of spam met heel veel knipperende dingen enz...
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Mijn ervaring is dat het soort hondje waar jij naar op zoek bent heel lastig te vinden is (een gezonde, niet van type broodfokker). Sowieso dus dan voor pups met goede stambomen gaan. Ik zou in jouw geval dan eerst naar een show gaan waar gezelsdhapshonden gekeurd worden.

Wij hebben eerst een lijst opgesteld met criteria waaraan de hond moet voldoen. De hond moet aan jouw eisen voldoen en niet andersom. Als ik je bericht zo lees krijg ik het idee dat je een ongecompliceerd en gezellig hondje wilt. Je krijgt dan een beeld van welk soort hond geschikt is. Vervolgens kun je dan een goede fokker, stichting of asiel zoeken en een pup/hond kiezen die echt bij je past.

Lees je ook goed in over hoe een gezonde pup zich gedraagt en eruit ziet. Ik zou sowieso een nuchter persoon meenemen, mocht je dat zelf niet zijn (zoals ik, haha). Dan kan die persoon zicht houden op je eisenlijstje en een nuchtere blik op de gezondheid werpen.

Vergeet je ook niet goed in te lezen over pups en het ras. Ook tussen gezelsdhapshonden zit een wereld van verschil qua karakter. Er zijn heel veel leuke en informatieve boekjes te vinden over pups. De 'opvoedstrategieën' lopen heel erg uiteen, maar je krijgt zo een beter idee van waar je aan begint.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Een vriendin heeft afgelopen week een boeeemerrr bij een gezin gehaald in Lunteren , leuk vrij en grappig ding voor 300 piek . Dus daar kun je de kop ook niet op stuk vallen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Wat vind je van de havanezer?
Ik vind dit zelf erg leuke hondjes! En volgens mij ook wat gezonder dan de gemiddelde shi-tzu!
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:Het is goed dat je je nu laat informeren in plaats van achteraf nadat je de zoveelste sneue en zieke broodfokstumper hebt 'gered'. :ok:
De tip van Nanna, om eens op de Winnertentoonstelling te kijken is een goede. Je kunt dan met verschillende rassen en hun eigenaars/fokkers kennismaken. Er is zo ontzettend veel te kiezen, dus neem lekker je tijd.
Alles met gelikte websites en meerdere rassen moet je links laten liggen. Als bij pups geen namen van ouderdieren vermeld staan heb je met een handelaar te maken, en daar moet je écht niet zijn. Dat pups per foto een prijs vermeld hebben staan is ook iets om rechtsomkeert te maken, een betrokken fokker verkoopt zijn pups niet zo.
Stambomen zijn alleen echt als ze door de Raad van Beheer zijn uitgegeven, en dat ziet er dan zo uit:

Afbeelding

Alle andere stambomen die níet van die drie logo's zijn voorzien komen uit de printer en zijn waardeloos.
Ja en dat zegt wat.?
Dat je een paar namen ziet op het stamboom waarvan je ook maar moet aannemen dat het zo is en gezond waren.
Iris-Marie
Zeer actief

Norfolk terriërs lijken me ook wel wat als ik zo je voorkeuren lees. Mijn schoonouders hebben er twee, wat een schatjes :I:

Ik weet alleen niet hoe het met wachtrijen zit.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

bouvierpoedel schreef:Een vriendin heeft afgelopen week een boeeemerrr bij een gezin gehaald in Lunteren , leuk vrij en grappig ding voor 300 piek . Dus daar kun je de kop ook niet op stuk vallen.
Ik ken ook verschillende boemertjes van gelegenheidsnestjes. De ene wat pittiger dan de ander, maar redelijk gezond. Maar goed, dat weet je ook niet van tevoren. Net zo min als dat je 100% garantie hebt bij een fokker met stamboom vandaan.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Besluit eerst eens of je wel of geen neus op je hond wilt. Dan beperkt je keuze al namelijk.
En dan ga je kijken wat je nou eigenlijk verwacht van je hond. Wat moet ie kunnen en wat niet?
Daar selecteer je dan uit.
En dan ga je binnen die rassen zoeken naar een rashondenfokker die ook volgens de regels fokt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Een vriendin heeft afgelopen week een boeeemerrr bij een gezin gehaald in Lunteren , leuk vrij en grappig ding voor 300 piek . Dus daar kun je de kop ook niet op stuk vallen.
Behalve als ie van alles blijkt te mankeren.

En dat wéét je dus niet.
Maar bij een rashondenfokker heb je (mits binnen de regels en zo gefokt) in elk geval een adres om op terug te vallen.
Terwijl die boer niet meer terug te vinden is meestal.

Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Behalve als ie van alles blijkt te mankeren.

En dat wéét je dus niet.
Maar bij een rashondenfokker heb je (mits binnen de regels en zo gefokt) in elk geval een adres om op terug te vallen.
Terwijl die boer niet meer terug te vinden is meestal.
Zou kunnen maar heel wat rashondenfokkers slaan je ook het pad van de voordeur nog net niet af of schelden je verrot aan de telefoon als je het nieuws brengt.
Het is niet allemaal zo zwart/wit.
Geloof dat de meeste mensen eerder een hond kopen van 300 euro gewoon omdat ze nuchter denken dat een stamboomhond van 1000 euro ook dood/ziek kan gaan/worden.
Met of zonder stamboom fokken bepaald niet of je een net mens bent en dingen wil oplossen.
voorboomer
Actief

Ik ben al een paar maanden aan het zoeken... internet aan het afspeuren wat ik wil en wat ik zoek....
Mijn voorkeur valt nog steeds op de kruising.. maltezer -shih tzu.. Ik vind ze zo leuk! en zou denk ik (je weet het nooit zeker) bij mij passen...

Stel dat ik wel zou gaan voor de kruising en niet voor en ras met een stamboom... dit is toch niet per definitie verkeerd? of Ongezond?

Havenezer zijn ook zeker leuke hondjes... maar zijn deze niet weer groter?
Iris-Marie
Zeer actief

voorboomer schreef:Ik ben al een paar maanden aan het zoeken... internet aan het afspeuren wat ik wil en wat ik zoek....
Mijn voorkeur valt nog steeds op de kruising.. maltezer -shih tzu.. Ik vind ze zo leuk! en zou denk ik (je weet het nooit zeker) bij mij passen...

Stel dat ik wel zou gaan voor de kruising en niet voor en ras met een stamboom... dit is toch niet per definitie verkeerd? of Ongezond?

Klopt, zeker niet per definitie. Het enige is dat je wordt doodgegooid met allerlei dat soort hondjes op marktplaats/puppyplaats et cetera dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. De kruising is heel leuk, mijn bovenburen hebben ook zoiets geloof ik. Het probleem is dus alleen om een niet-broodfokker van dat soort te vinden. Mocht je het wel willen doen zou ik voor je betaalt eisen dat je samen met een fokker naar de dierenarts gaat met de pup van jouw keuze. Voor het contract getekend wordt en je je portemonnee getrokken hebt. En dan ook, heel belangrijk, een dierenarts van JOUW keuze. Wil nog wel eens mee gesjoemeld worden.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Allemaal leuke kleine hondjes al in Nederland. De onderste 2 zijn reutjes en die moeten nog op de website komen

http://www.animalinneed.com/honden-in-nederland
Atiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shi'tzu

Ongelezen bericht door Atiana »

Ik zelf heb ook een Shi'tzu/Maltezer kruising, uit het asiel gehaald toe zij 4 jaar oud was ze is nu 17 jaar :cheer:

Het is een pittig hondje (grootheid waanzin) maar o zo trouw en aanhankelijk, kwa vacht zijn ze makkelijker dan een volle Shi'tzu (die heb ik ook) hun vacht is als zijde en wordt best lang houd daar rekening mee, de Shi'tzu zijn vacht is stugger en vatbaarder voor klitten (daarom hou ik mijn beide hondjes kort geschoren, behalve de staartjes daar heb ik vlechtjes in :mrgreen: )

Zorg wel dat je een hondje bij een goede fokker of thuisnestje haalt, de foto's kunnen wel mooi zijn, mijn ervaring is hoe mooier de foto's (geposeerde pups) hoe faker het is, als je oog op een nestje valt, kijk of de adverteerder meer rassen verkoopt of googel het..hou rekening mee dat je geen shi'tzu met een platgelagen neus of vissen ogen in huis haalt i.v.m. gezondheidsklachten

Dit is Sassy oftewel Turkensnor:
Afbeelding
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
voorboomer
Actief

Iris-Marie schreef:
voorboomer schreef:Ik ben al een paar maanden aan het zoeken... internet aan het afspeuren wat ik wil en wat ik zoek....

Klopt, zeker niet per definitie. Het enige is dat je wordt doodgegooid met allerlei dat soort hondjes op marktplaats/puppyplaats et cetera dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. De kruising is heel leuk, mijn bovenburen hebben ook zoiets geloof ik. Het probleem is dus alleen om een niet-broodfokker van dat soort te vinden. Mocht je het wel willen doen zou ik voor je betaalt eisen dat je samen met een fokker naar de dierenarts gaat met de pup van jouw keuze. Voor het contract getekend wordt en je je portemonnee getrokken hebt. En dan ook, heel belangrijk, een dierenarts van JOUW keuze. Wil nog wel eens mee gesjoemeld worden.
Dat was ik zeker van plan om te gaan doen (controle eigen dierenarts) Hier kan ik inderdaad wel wat mee:) thnx!
voorboomer
Actief

Valerie schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Allemaal leuke kleine hondjes al in Nederland. De onderste 2 zijn reutjes en die moeten nog op de website komen

http://www.animalinneed.com/honden-in-nederland

zullen ongetwijfeld lieve honden zijn:) Maar wil echt graag een hondje zoals deze kruising of een shih tzu
voorboomer
Actief

Atiana schreef:Ik zelf heb ook een Shi'tzu/Maltezer kruising, uit het asiel gehaald toe zij 4 jaar oud was ze is nu 17 jaar :cheer:

Het is een pittig hondje (grootheid waanzin) maar o zo trouw en aanhankelijk, kwa vacht zijn ze makkelijker dan een volle Shi'tzu (die heb ik ook) hun vacht is als zijde en wordt best lang houd daar rekening mee, de Shi'tzu zijn vacht is stugger en vatbaarder voor klitten (daarom hou ik mijn beide hondjes kort geschoren, behalve de staartjes daar heb ik vlechtjes in :mrgreen: )

Zorg wel dat je een hondje bij een goede fokker of thuisnestje haalt, de foto's kunnen wel mooi zijn, mijn ervaring is hoe mooier de foto's (geposeerde pups) hoe faker het is, als je oog op een nestje valt, kijk of de adverteerder meer rassen verkoopt of googel het..hou rekening mee dat je geen shi'tzu met een platgelagen neus of vissen ogen in huis haalt i.v.m. gezondheidsklachten

Dit is Sassy oftewel Turkensnor:
Afbeelding
Wat een mooi hondje:) mooi neusje ook... dat is inderdaad ook een puntje bij de shi-tzu... en het haar.. maar daar moet je dan maar gewoon dagelijks tijd voor maken..:)
voorboomer
Actief

dat is wel erg vervelend..

Ik heb navraag gedaan bij iemand die een shih-tzu met stamboom, DNA test heeft gedaan. deze vraagt hier 750 euro voor.... is dat veel geld?
ze groeit op met vader en moeder die zijn aanwezig..
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Tara schreef:
voorboomer schreef:dat is wel erg vervelend..

Ik heb navraag gedaan bij iemand die een shih-tzu met stamboom, DNA test heeft gedaan. deze vraagt hier 750 euro voor.... is dat veel geld?
Waarom is een DNA-test gedaan dan?
Waarschijnlijk bedoelen ze gewoon een DNA-profiel, om te checken of de ouders wel echt de ouders zijn enzo.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
voorboomer schreef:dat is wel erg vervelend..

Waarom is een DNA-test gedaan dan?
Dat zal gewoon de identificatie zijn.

Je moet naar veel meer vragen. En zoals ik al zei: besluit of je een kortsnuit wilt of niet.
En wat voor karakter zoek je?

Ik vind 750 voor een raszuivere Shih niet veel, eigenlijk vraag ik me dan af of het wel klopt allemaal.
Meestal zijn ze duurder.

Waarom blijf je bij die shih hangen? Eigenzinnige, koppie, terughoudende honden zijn het.
Totaal iets anders dan die Maltezer die je ook noemde.

Een Maltezer is overigens ontzettend duur en ook klein, ca 4 kilo.

Een Shih, een Lhasa en een Havanezer zijn vergelijkbaar, tussen de 6 en de 10 kilo. Waarbij de Hava de kleinste is trouwens.

Afbeelding

voorboomer
Actief

ja klopt idd.... even nagevraagd.... maar ze vraagt dus 750 euro... is dat niet een beetje veel?.... ook daar helaas geen verstand van...
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Atiana schreef:Zorg wel dat je een hondje bij een goede fokker of thuisnestje haalt.
En hoe weet je of je een betrouwbaar adres hebt? Want dát is even het hamvraagje hier. :mann:
Thuisnest zou ik nooit doen.
Over de ouders is vaak niets bekend en aangezien dit soort kruisingen gezellig onderling dekkingen uitwisselt heb je dikke inteelt te pakken voor je het weet.
Bovendien wordt er niets getest.

Betrouwbaar is een fokker die je minstens tweemaal wil zien, die je je hemd van het lijf vraagt, die ontzettend kritisch is en die niet loopt te zwaaien met hoeveel kampioenen ze hebben gefokt. Want dát is namelijk niks waard als we het over de gezondheid hebben.
Betrouwbaar is een fokker die je uitgebreid vertelt over de gezondheid en de problemen binnen het ras en die ook eerlijk is daarover.
Een fokker die de problemen wel kent maar ze zelf nóóit heeft, tja. Daar zou ik twijfels over hebben.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

voorboomer schreef:ja klopt idd.... even nagevraagd.... maar ze vraagt dus 750 euro... is dat niet een beetje veel?.... ook daar helaas geen verstand van...
750 voor een raszuivere shih is weinig.
Dat zou ik dus niet vertrouwen.

Afbeelding

Iris-Marie
Zeer actief

Nee, dat is zelfs relatief weinig voor een raszuivere Shih. Ik zou sowieso ook naar testuitslagen van erfelijke aandoeningen bij de ouders vragen.
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Je kunt je ook eens laten informeren door de rasvereniging.
Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Wat is eigenlijk de reden dat je zo specifiek deze kruising/dit ras wil? Is dat omdat ze er op de foto zo schattig uitzien, omdat je een specifiek idee bij het karakter hebt?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”