Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met welk ras kun je jezelf vergelijken?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Met welk ras kun je jezelf vergelijken?

Ongelezen bericht door Paisley »

Daar was ik ineens naar benieuwd :engel: Met welk ras kun je jezelf vergelijken?
Was je net zo leergierig op school als de bordercollie, of dartel je speels het leven door als een springer spaniel? Snurk je net zo hard als een mops of houd je net zo van zwemmen als een labrador?

Nou, laat ik beginnen maar :mrgreen: Ik ben een stabij. Lekker eigengereid want eigenwijs is ook wijs! Ik kan een hoop maar moet echt een goede motivator hebben om dat te laten zien. Ik ben nuchter en hard voor mezelf, heb meer lust naar avontuur dan gezond voor me is en breng mijzelf daarbij wel eens in de problemen.
Verder ben ik redelijk goed gemutst en bemoei me overal mee, maar raak ook weer snel mijn interesse kwijt.

Ja :blah:

Wie volgt?
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Met welk ras kun je jezelf vergelijken?

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik ben toch wel een bulldog. Slechte humor, plaat voor me kop, vaak liever lui dan moe, vind me zelf erg leuk, niet zo leergierig en heb een eigen wil.

Maylo en ik zijn gemaakt voor elkaar. :tongue:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik was als een Foxterriër. Eigenzinnig en volhardend. Geen zee was me te hoog.
Nu ben ik als mijn Teckel. Ik vind het wel allemaal goed en doe precies wat ik zelf wil.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik ben loyaal naar diegenen die eerlijk en betrouwbaar naar mij toe zijn. Mensen die mij bedotten of ronduit vuil behandelen wil ik eigenlijk niets mee te maken hebben, ik schroom dan ook niet om van mij af te bijten als dat nodig is, en soms ontwijk ik de confrontatie als dat beter is.
Mijn dierbaren moeten ze niet aanvallen, zeker niet als ze zichzelf niet kunnen verdedigen of zwakker zijn, dan kom ik voor ze op.
Leren kan ik makkelijk en ik hou wel van een uitdaging of nieuwe dingen oppakken, ik ben echter niet heel zelfverzekerd, dus ik moet vaak bevestiging krijgen dat ik het goed doe. Als ik dat eenmaal voor mezelf bevestigd heb gekregen, dan zit het er in en verleer ik het niet snel en vraag dan ook weinig bevestiging meer.
Geen idee welk ras ik zou moeten zijn ter vergelijk, al heb ik wel een klein ideetje :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Het is geen toeval dat ik Tollers heb denk ik.
Van 0 naar 100 in een halve seconde, soms een tikkeltje impulsief en best direct en eerlijk :mrgreen: Ik kan heel gemotiveerd en ambitieus zijn mits men me met respect behandeld, zodra er enige vorm van dwang bij komt kijken ben ik weg :mann: Makkelijk leren maar wel met een duidelijke eigen mening maar wel volhardend zodra ik m'n doelen heb gesteld.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik ben een poedel. Ik kan gevoelig zijn en drama maken. Pik snel dingen op, als je mij iets voor doet dan kan ik het ook. Maar ik ben niet serieus of gedreven genoeg om het altijd te laten zien en er het beste uit te halen. Ik kan slecht tegen ruzie, wil altijd de vrede bewaren, de vredestichter zijn. Kijk altijd eerst de kat uit de boom maar als ik je mag ben ik zo loyaal en trouw als maar kan, haha. Verder trippel ik natuurlijk net zo elegant rond en zit mijn haar ook altijd fantastisch♥♥
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Oh, ik zou best wel eens een Vizsla kunnen zijn. Vreselijk lui binnenshuis, maar als er iets interessants gebeurt ben ik gelijk hyper. Ik ben vreselijk nieuwsgierig en houd erg van eten. Verder ben ik niet onintelligent, maar ik kan ongelooflijk onnozel zijn, en ik ben een vreemde combinatie tussen erg serieus (als het echt moet) en lachwekkend speels. En net als veel Vizslas kan ik met bijna iedereen overweg, maar als ik iemand écht niet mag zal diegene dat weten ook :F:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik lijk ook best wel op een collie :mrgreen:
Ik ben gereserveerd naar vreemden en selectief wat betreft vrienden, ik leer snel en makkelijk maar ben niet heel streberig of fanatiek, ik vind veel dingen leuk, ben redelijk actief, ik ben gevoelig en serieus, ik houd niet van lawaai en ik heb heel veel haar ;-)

Maar in sommige opzichten ben ik ook het tegenovergestelde: ik houd niet van werken voor een baas, ben behoorlijk eigengereid en onafhankelijk en best onbezonnen.
Dus misschien is er wel een ander ras waarmee ik mezelf beter zou kunnen vergelijken...
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Leuk topic :mrgreen:

Ik denk dat ik een Riesenschnauzer of een ODH ben. :Q: Al vind ik het wel lastig om te beoordelen. Dus wie weet zit ik er naast.
Leergierig, ik doe graag iets voor mensen zolang ik daar enigszins waardering voor krijg, soms onzeker, sportief en sociaal, maar je moet me altijd even leren kennen wil je de echte 'ik' zien. Ik maak me niet gauw kwaad of druk en laat me niet snel beïnvloeden door andermans mening. Wel ben ik erg gesteld op 'eigen' en daar ga ik ook voor door het vuur.
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Een asbakkie.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Bijna iedereen lijkt op zijn eigen ras tot nu toe :tongue:

Ik niet. Maar ik heb echt geen idee op wat ik wel lijk, dus als iemand een ras herkent :D
In de basis ben ik best wel een beetje onzeker en ik wil graag dat mensen mij aardig vinden. Daartegenover kan ik juist wel heel koppig zijn en daarmee mensen tegen me opzetten. Ik ben ietwat perfectionistisch en wil het graag altijd in één keer goed doen. Ik kan mezelf ontzettend opfokken over de kleinste dingetjes, terwijl ik in de regel niet makkelijk opgefokt raak en altijd heel rustig ben. Ik kan met de meeste mensen wel door één deur.
Afbeelding
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Nanna schreef:
Marloes1 schreef:Een asbakkie.
Geen Luldog?
Neh, heb geen plaat voor mijn kop. En ik ruft niet zoveel.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hilde schreef:Bijna iedereen lijkt op zijn eigen ras tot nu toe :tongue:

Ik niet. Maar ik heb echt geen idee op wat ik wel lijk, dus als iemand een ras herkent :D
In de basis ben ik best wel een beetje onzeker en ik wil graag dat mensen mij aardig vinden. Daartegenover kan ik juist wel heel koppig zijn en daarmee mensen tegen me opzetten. Ik ben ietwat perfectionistisch en wil het graag altijd in één keer goed doen. Ik kan mezelf ontzettend opfokken over de kleinste dingetjes, terwijl ik in de regel niet makkelijk opgefokt raak en altijd heel rustig ben. Ik kan met de meeste mensen wel door één deur.
Het eerste dat bij me opkomt is een Sheltie :mrgreen:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

DeDiana schreef:Ik lijk ook best wel op een collie :mrgreen:
Ik ben gereserveerd naar vreemden en selectief wat betreft vrienden, ik leer snel en makkelijk maar ben niet heel streberig of fanatiek, ik vind veel dingen leuk, ben redelijk actief, ik ben gevoelig en serieus, ik houd niet van lawaai en ik heb heel veel haar ;-)

Maar in sommige opzichten ben ik ook het tegenovergestelde: ik houd niet van werken voor een baas, ben behoorlijk eigengereid en onafhankelijk en best onbezonnen.
Dus misschien is er wel een ander ras waarmee ik mezelf beter zou kunnen vergelijken...
Niet alles klopt, maar je kan zo een lopende jachthond zijn :)
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Een Akita :mrgreen: ik ben stronteigenwijs en als ik besloten heb dat ik naar links ga, dan ga ik naar links en dan vergeet ik dat er ook nog een rechts bestaat. Ik reageer slecht op bevelen en kan een beetje autistisch zijn en in mijn eigen wereldje zitten. Bij nieuwe mensen kijk ik de kat uit de boom maar als je eenmaal in de incrowd zit dan kom je daar ook niet meer uit.
En dat is goed icm hypere aanwezige mensen/honden zoals SBT's. Ik ben namelijk best rustig.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hilde schreef: Ik niet. Maar ik heb echt geen idee op wat ik wel lijk, dus als iemand een ras herkent :D
In de basis ben ik best wel een beetje onzeker en ik wil graag dat mensen mij aardig vinden. Ik ben ietwat perfectionistisch en wil het graag altijd in één keer goed doen. Ik kan mezelf ontzettend opfokken over de kleinste dingetjes, terwijl ik in de regel niet makkelijk opgefokt raak en altijd heel rustig ben. Ik kan met de meeste mensen wel door één deur.
Ik lijk wel op jou geloof ik. Alleen ben ik meer perfectionistisch en onzeker in mijn werk/opleiding dan dat ik daar buiten ben, dan ben ik best lui. :tongue:
Ben een vreselijke chaoot en praat érg veel. Ik ben een Beau. (op het luie na) :mrgreen:
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ik lijk ook wel op mijn ras denk ik. Vriendelijk naar iedereen zie altijd het goede in mensen, blijf nooit lang boos en kan snel vergeven. Houd van lekker buiten bezig zijn, wandelen dan voornamelijk zwemmen hou ik niet zo van ;)
Ben lui in huis, lekker op de bank hangen, wordt makkelijk te dik en mag graag samen met iemand op pad, al is het maar voor de dagelijkse boodschap, haha.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik lijk in elk geval niet op een Havanezer :mrgreen:
Maar wel op mijn eerste keuze qua ras; de heidewachtel en de laika.
Vrijheid staat met stip bovenaan.Graag buiten zijn en niemand verantwoording af hoeven leggen.Liever niet meteen komen als ik word geroepen en al helemaal niet als ik er het nut niet van inzie.Ik hoef niet per se iets te vangen, de weg er naartoe is de beloning.Ik ben niet onvriendelijk maar me laat me ook niet zomaar aanhalen, dat wordt elegant ontweken als ik de kans krijg.Ik hou niet van drukte om me heen en trek mijn neus op voor lomp gedrag.
Ik ben eigenzinnig want ik weet zelf wel wat goed voor me is.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik denk ik op de teckel lijkt.

Wat terughoudend naar vreemden.
Enorm eigenwijs en een grote bek als iets me niet zint, dan laat ik ook echt van me horen.
Als ik je mag dan vind ik je ook echt geweldig en maar doe niet te veel verkeerd want dan krijg je alsnog een snauw.
Daarna is het ook wel weer goed.
Als ik aan het werk ben dan ben ik ook aan het werk en heb ik geen oog voor andere zaken.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Op wat voor ras ik lijk weet ik niet. Wat wel heel grappig is, is dat mijn man echt soms wel een border collie lijkt. Ik zeg ook wel eens voor de grap dat ik al twee border collies heb.

Mijn man heeft het ook wel eens voor een handje om lekker druk te doen en de hele dag achter me aan te lopen en rond te springen. Hij is niet moe te krijgen. En tijdens een wandeling loop ik vaak alleen omdat ze met zijn tweeën op en neer rennen. Hij zoekt ook altijd de grenzen op en wilt altijd iets leuks doen.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

zo grappig: gisteren liep ik met precies hetzelfde idee voor een topic!!

voor mezelf kom ik er niet zo goed uit. in veel opzichten ben ik een Turkse/Pyrenese berghond of misschien een duitse herder. ben selectief in mijn omgang met andere mensen en hiervoor heel trouw en loyaal. Ik kan hard werken en heb een sterk plichtsgevoel. Soms een beetje te serieus. Ben ook een loner en zelfstandigheid en onafhankelijkheid is voor mij zeer belangrijk.
Ben een echt buitenmens en haat drukte.
Toch wel een berghond denk ik.

Zouden mensen vooral trekken naar rassen waar ze het meest zelf op lijken?
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Toch een dalmatiër :F: eigenwijs, kat uit de boom kijken, binnen lui, maar buiten fanatiek en hyper. Leergierig, maar het moet niet te veel van hetzelfde zijn. Dan verlies ik mijn concentratie. Want ik kan het al.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

lucie schreef:zo grappig: gisteren liep ik met precies hetzelfde idee voor een topic!!

voor mezelf kom ik er niet zo goed uit. in veel opzichten ben ik een Turkse/Pyrenese berghond of misschien een duitse herder. ben selectief in mijn omgang met andere mensen en hiervoor heel trouw en loyaal. Ik kan hard werken en heb een sterk plichtsgevoel. Soms een beetje te serieus. Ben ook een loner en zelfstandigheid en onafhankelijkheid is voor mij zeer belangrijk.
Ben een echt buitenmens en haat drukte.
Toch wel een berghond denk ik.

Zouden mensen vooral trekken naar rassen waar ze het meest zelf op lijken?
Dat zou best kunnen. Mijn vriend bijvoorbeeld lijkt best wel op een bullterriër; stronteigenwijs, af en toe zo gek als een deur, soms wat goedgelovig/naïef, een allemansvriend en graag onder de mensen. De bullterriër was zeker niet mijn eerste keus, maar ik blijk toch wel wat trekjes van het ras te hebben (aartslui zijn en de hele dag kunnen niksen en er nog lol in hebben ook :engel:) En ik ben ook wel een beetje eigenwijs, kan soms keihard zijn en soms toch ook wel een watje.
Het sociale en gezellige naar iedereen heb ik dan weer niet. Ik houd niet zo van groepen (of mensen in het algemeen :mrgreen: ) en ben graag op mezelf. Familie vind ik dan wel belangrijk/fijn/gezellig, maar ik blijf graag een beetje op de achtergrond. Ik ben heel trouw, goudeerlijk en een dromer. Ik vind zelf dat ik mensen goed in kan schatten en heb snel door hoe iemand in elkaar zit. Verrassingen zijn niet aan mij besteed, ik wil graag alles van te voren uitgedacht en gepland hebben, dan voel ik me het veiligst. En oh ja, ik krijg de zenuwen van te laat komen want dat betekent dat mijn planning niet meer klopt :schrik: Beetje autistisch wel :hmmm: Ik houd niet zo van regels, maar toch overtreed ik ze zelden.
Welk ras daar dan bij past, geen idee.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik ben een echte "ja, ik doe het zo" of "dat regel ik wel" en vervolgens blijf ik lekker op mijn gat zitten of dingen doen die vooral ik nuttig vind.
Ik ben af en toe heel graag alleen, alleen zijn vind ik heerlijk. Maar zo af en toe ben ik ook graag onder gezelschap en heb het dan heel erg naar mijn zin. Soms zit ik boordevol energie en ben ik niet te stoppen en andere dagen ben ik een luie huismus.

Als ik werk ben ik heel gestructureerd, iets wat ik in het normale leven niet ben.
Het moet dan gaan zoals ik wil, gaat dat niet zo, raak ik gefrustreerd en zet ik extra kracht bij en ga er voor 200% tegenaan. Daar kan ik me ook wel in verliezen en moet ik geremd worden.
Als ik iets wil, wil ik het nu.

Ik ben geen leider, ik vind het fijner als iemand het voor mij plant en aanwijst.
De richting aan geeft.

Ik wil iedereen tevreden houden. Als ik dat niet kan trek ik me dat heel erg aan en kan daar behoorlijk van slag van raken. Daar ben ik dan de hele dag of langer mee bezig.
Ik onthoud elk onrecht dat mij is aangedaan en blijf daar rekening mee houden in alles wat ik voor je of om je heen zal doen.

Beweging vind ik fijn, en ik kan daar ook fanatiek in zijn. Vooral snelheid, ik houd van snelheid.
Als ik mij hecht, hecht ik mij vaak aan maar één of twee personen. Ik ben geen allemansvriend. Ik ben wel vriendelijk tegen je, maar meer dan ooit een kletspraatje zal ik niet gauw met je doen.

Wat voor ras ik ben weet ik niet.
Op het werkgedeelte en leiderschap na lijk ik wel op mijn Manu, maar of dat typisch Husky is weet ik niet.
Ik denk dat ik een baasgericht ras ben :F:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Eigenwijs is ook wijs en zodoende pas ik denk ik wel bij de Drentsche Patrijshond geloof ik :mrgreen:
Verder kan ik me wel vinden in wat MJ schrijft.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik ben minstens net zo eigenwijs als die 2 ratjes van mij xd
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Met een Podego :)
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik ben zeker een kruising van een Sharpei met een kruising, mijn eigen rassen dus ja. :engel:

Ik heb altijd geroepen dat ik geen Terrier wilde, JUIST omdat ik er zelf bij vlagen 1 ben :schrik:
De Sharpei is er heel bewust gekomen en iets over hond die op baas of baas die op hond gaat lijken; dat klopt
Ik heb eens zo'n geinig testje gedaan op internet en daar kwamen echt 130 rassen in voor, maar ik werd toch een Sharpei gevonden :LOL:
En dat klopt wel.

Eigenzinnig, eigenwijs oertype dat echt geen flauwekul kunstjes 3 x achter elkaar gaat zitten doen.
Poot ? Oke... - Poot...astu ...
Nog een keer Poot ? :hmmm: Joh... die eerste keer was goed toch ?

Doodgoed en lief voor eigen volk en wat ze kennen en bij hoge uitzondering zijn ze dan ineens helemaal verslingerd aan een wildvreemde, waarbij de baas denkt :denken:
Sociaal wanneer het HEN uitkomt, niet als het een ander uitkomt.
Gezond wantrouwen naar vreemden, niet agressief en zoekt ook geen ruzie, maar gaat het niet uit de weg als het gezocht wordt.

Tja... :mann:
En dat gecombineerd met de vasthoudendheid van een terrier, de felheid en het fanatieke...
Tja...ook al
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Als ik dit topic zo lees, kom het spreekwoord zo baas zo hond toch wel ècht ergens vandaan!
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik weet niet precies waar ik op lijk. Ik zou geen hond willen die mijn karakter heeft eigenlijk :schrik: Hoewel Tessa wel verdacht veel op me lijkt en waarschijnlijk is dat de reden dat we botsen. :D

Als ik iets leuk vind, ga ik er ook vol voor, maar als ik iets niet leuk vind dan doe ik het maar half en stel het zo veel mogelijk uit. Ik houd niet van groepen mensen, of eigenlijk houd ik helemaal niet van vreemden. Ben enorm wantrouwend tot ik iemand een tijd ken. Kan van 0 naar 100 in een fractie van een seconde, zowel in enthousiasme als in boosheid. Maar ik ben wel weer heel trouw en aanhankelijk zodra ik iemand echt mag. Ik ben niet sportief, of eigenlijk alleen als ik de sport echt leuk vind. Ik ben erg perfectionistisch, houd van duidelijkheid, koppig. Oh en ik bemoei me er ook graag mee als er onenigheid is.

Ehhh? Gedeelte herder denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”