De honden zijn er dol op en ze hadden zo goed hun best gedaan afgelopen week dat ze dat wel verdienden.
Zodra ik thuis kwam pakte Manu gelijk zijn bullenpees aan en ging in zijn mand liggen, echt knagen was hij te moe voor dus hij was rustig wat aan het likken en zijn bullenpees aan het positioneren zodat hij het niet zelf vast hoefde te houden.
Uma kroop ook gelijk met haar pees in haar mand en begon fanatiek te knagen, schrapen en kauwen.
Ineens staat Uma op, met haar oren strak naar achter gericht, grote ogen en hard kwispelend stapt ze op Manu af.
Met haar bek wijd open schuift ze haar lange stelten naar voren, houdt haar kont omhoog en geeft een hoge gil. Nog steeds hard kwispelend.
Manu trekt één wenkbrauw op en kijkt van Uma naar mij.
"Wát?
Uma springt van links naar rechts, nog steeds voor Manu zijn mand, draait een rondje van 360 graden en springt weer op haar voorpoten met die dikke kont omhoog.
Weer een gil.
Manu reageert nog steeds niet en kijkt nog steeds twijfelend naar mij. Intussen zijn bullenpees tussen zijn voorpoten geklemd.
Hij kent dit trucje intussen wel.
Uma springt omhoog en plant beide voorpoten op Manu zijn kop.
Manu bromt en staat morrend op. Nog steeds wat twijfelend met draaiende oren en ogen en probeert intussen zijn bullenpees onder de rand van zijn mand te schuiven.
Uma draait dit maal 2 rondjes om haar as.
Manu begint zachtjes te kwispelen.
Uma rent een rondje dit keer.
Manu komt zijn mand uit en staat nog steeds met één wenkbrauw omhoog van mij, naar Uma, naar zijn bullenpees te kijken.
Uma rent nog een rondje en schuift weer die lange tenen naar voren.
Manu doet mee. Beide rennen dit keer een rondje door de kamer.
Uma neemt ineens een hoge sprong.
Manu zijn blik verandert en beide haasten zich naar zijn mand.
Uma springt op de bullenpees en huppelt tevreden naar haar mand waar ze zich met haar twee bullenpezen heel tevreden neer plant en verder kauwt alsof er niks gebeurd is.
Manu draait wat rondjes, kijkt met een teleurgestelde blik naar mij, naar Uma en naar zijn lege mand.
Plof.
Twee honden hebben is zo leuk