Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gepest in eigen huis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manu

Gepest in eigen huis

Ongelezen bericht door Manu »

Ik had afgelopen zaterdag twee meter lange bullenpezen meegenomen.
De honden zijn er dol op en ze hadden zo goed hun best gedaan afgelopen week dat ze dat wel verdienden.

Zodra ik thuis kwam pakte Manu gelijk zijn bullenpees aan en ging in zijn mand liggen, echt knagen was hij te moe voor dus hij was rustig wat aan het likken en zijn bullenpees aan het positioneren zodat hij het niet zelf vast hoefde te houden.
Uma kroop ook gelijk met haar pees in haar mand en begon fanatiek te knagen, schrapen en kauwen.

Ineens staat Uma op, met haar oren strak naar achter gericht, grote ogen en hard kwispelend stapt ze op Manu af.
Met haar bek wijd open schuift ze haar lange stelten naar voren, houdt haar kont omhoog en geeft een hoge gil. Nog steeds hard kwispelend.
Manu trekt één wenkbrauw op en kijkt van Uma naar mij.
"Wát? :hmmm: "
Uma springt van links naar rechts, nog steeds voor Manu zijn mand, draait een rondje van 360 graden en springt weer op haar voorpoten met die dikke kont omhoog.
Weer een gil.
Manu reageert nog steeds niet en kijkt nog steeds twijfelend naar mij. Intussen zijn bullenpees tussen zijn voorpoten geklemd.
Hij kent dit trucje intussen wel.

Uma springt omhoog en plant beide voorpoten op Manu zijn kop.
:80:
Manu bromt en staat morrend op. Nog steeds wat twijfelend met draaiende oren en ogen en probeert intussen zijn bullenpees onder de rand van zijn mand te schuiven.
Uma draait dit maal 2 rondjes om haar as.
Manu begint zachtjes te kwispelen.
Uma rent een rondje dit keer.
Manu komt zijn mand uit en staat nog steeds met één wenkbrauw omhoog van mij, naar Uma, naar zijn bullenpees te kijken.
Uma rent nog een rondje en schuift weer die lange tenen naar voren.
Manu doet mee. Beide rennen dit keer een rondje door de kamer.
Uma neemt ineens een hoge sprong.
Manu zijn blik verandert en beide haasten zich naar zijn mand.
Uma springt op de bullenpees en huppelt tevreden naar haar mand waar ze zich met haar twee bullenpezen heel tevreden neer plant en verder kauwt alsof er niks gebeurd is.
:mann:

Manu draait wat rondjes, kijkt met een teleurgestelde blik naar mij, naar Uma en naar zijn lege mand.
Plof.

:LOL:
Twee honden hebben is zo leuk :I:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Gepest in eigen huis

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Aaaah, wat zielug.... :jank: :W:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hahaha, ik zie het helemaal voor me.

Hier ook Izzy die geregeld iets van Maylo weet te stelen(hij laat vaak wat vallen of let niet goed op) en owee als hij het dan heel voorzichtig terug wil. Dan wordt ze boos, tegenwoordig gaat hij maar heel zielig voor dr zitten en gaat dom piepen of blaffen.

Gaat overigens wel om speeltjes, kluifjes etc. mogen ze niet afpakken van elkaar, ruilen wel.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Floortje is met haar halve Dalmatiërlijf veel soepeler en sneller dan Guus met zijn rare Franse Lullenlijf, en dat weet ze. :mrgreen:

"Zullen we leuk spelen samen? Kom maar die bal uit mijn bek pakken, Guus." :mann:
Guus springt op naar haar bek, dribbelt, hupselt, rent rondjes om haar heen, springt weer, gebruikt zijn lijf als stormram, doet een dansje naar links, een ninja sliding naar rechts, hupselt nog wat, dribbelt nog wat meer en uiteindelijk druipt hij pruilend af.
Het enige wat Floortje heeft gedaan in de tussentijd is haar giraffenek van links naar rechts draaien, terwijl ze een liedje neuriet. Ze hoeft geen stap te verzetten.
"Wat vervélend dat je er niet bij kan. Zo gek ook." :mann:

Als Guus een speeltje heeft wat zij wil, bijt ze hem in zijn reet. Hij kijkt dan pissig om en laat het speeltje uit zijn bek vallen. Die vlekkendraak laat alleen een windje achter, zo snel is ze om hem heen gerend om dat speeltje te jatten. Guus snapt nog steeds niet hoe ze dat doet. Even die verbazing en dan toch maar weer scheldend achter die draak aan om je balletje terug te eisen. En dan... zie boven. :mrgreen:

Als Floortje kon wijzen zou ze ook regelmatig tegen Guus zeggen: "Kijk Guus, een vogel, daar!" en als hij dan kijkt zou ze wegrennen met de bal. Want zo is ze, de trut.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Hier gaat Pirke altijd heel lief op zijn rug liggen naast de kluivenbezitter. O o o, wat is ie leuk. En maar speels maaien met die korte poten, het hele puppypalet komt langs.
En je dan opeens over die kluif heendraaien, hem als een gek pakken en er vandoor gaan zo rap als zijn teckelpoten hem kunnen dragen :LOL:

:mrgreen: Da's Charlie's tactiek. Daarna vliegt Tibbe krijsend met een borstelrug waar een hyena jaloers op zou zijn naar de deur.
Charlie marcheert opgepompt mee om te kijken wat haar onderdaan gespot heeft.
En zo is de kluif weer terug bij de rechtmatige eigenaar :mann:

Hij pakt ook vaak eerst speelgoed dat hij heel erg stom vindt. *Kijk mij eens leuk spelen met deze gore eeeh geweldige stinkflos!*
Dan komt mevrouw van haar plaats geschoten om het af te pakken, en pakt hij waar hij van meet af aan mee wilde spelen :cool2:
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 02 nov 2015 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat een ondeugd die Uma. Hahahahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Arme Manu.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Marloes1 schreef:Als Floortje kon wijzen zou ze ook regelmatig tegen Guus zeggen: "Kijk Guus, een vogel, daar!" en als hij dan kijkt zou ze wegrennen met de bal. Want zo is ze, de trut.
Het zijn altijd teven, hè. Rotwijven benne het.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Haha heel herkenbaar. Alleen durft Jantje uiteindelijk toch niet door te zetten. En doet hij het alleen maar bij speeltjes. Aan het kluifje van Marco zitten is echt vragen om moeilijkheden en dat weet Jantje heel goed.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Waar Skadi trouwens een handje van heeft, is precies de omgekeerde aanpak. Ze pakt met veel vertoon een speeltje, en gaat opzichtig door de kamer paraderen met het ding. Beetje smijten ermee, moeje eens kijken wat een lollig speeltje ik heb, Cayuga!
Dan legt ze het speeltje mídden in de kamer. Ze kijkt liefjes naar Cayuga en gaat wat anders doen. Slapen of zo. Op haar rug.
Als Cayuga dan door de kamer moet lopen langs het speeltje heen, doet hij dat met een wijde boog en afgewende kop, hij durft er niet eens naar te kijken :mrgreen:

Op een dag besloot ik eens te proberen wat hij zou doen als ik hem het ding zou geven. Ik verwachtte dat Skadi daar wat van zou vinden, maar niks was minder waar. Toen ik het speeltje aan Cayuga gaf, begreep ik ook waarom. Hij liet het vallen alsof het in de fik stond en wist niet hoe snel hij zich uit de voeten moest maken, achter mijn rokken schuilend.
Cayuga heeft een duidelijke baas, en IK ben het niet :LOL:
And few will ever climb
Manu

Uma heeft ook echt wel lak aan Manu.
Maar toen ik op bed lekker aan het knuffelen was met hem na een lange dag waar hij in het team had meegelopen én naar het bos was geweest, kwam Uma erbij.
Uma ging gewoon bovenop hem liggen. Manu bromt.
Geen reactie.
Manu bromt nog een keer (brommen is een "meh, ga es weg").
Uma gaat even verzitten, nog steeds bovenop Manu.
Manu trekt zijn lip op en kijkt om.
Uma kijkt hem aan met nog steeds 0 interesse.
Manu trekt zijn lip op en gromt dit keer.
Uma doet één oor opzij en kijkt weg.
Nog een keer moet Manu grommen, dit keer kijkt hij haar aan, gromt dieper en trekt weer zijn lip op.
Zuchtend staat Uma op en gaat van hem af.

Omgekeerd vliegt Manu van zijn plek af als Uma alleen al knort :LOL:

Ik moet hem af en toe echt bijstaan. Vandaar waarschijnlijk ook die hulpbehoevende blikken :mrgreen:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Oh arm ding :jank:
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

:LOL: :LOL:

Owh wat heerlijk! :I:

Hier is het altijd Shelly die wil spelen en knagen en Juno moet daar niets van hebben in huis, in huis wordt niet verveeld vind ze persoonlijk :hmmm:

Totdat... Shelly een hoefje heeft, dan ineens wil Juno ook dat hoefje ondanks dat er al 2 bij haar liggen (dus vandaar dat er hier minimaal 5 hoefjes rondslingeren met 2 honden)
En dan begint Juno dus ook met uitdagen, piepen, draaien, kwispelen, speelbogen, het hele pakket komt eruit. Aanraken gebeurd niet, er wordt netjes afstand gehouden (ze hebben allebei baknijd dus dat weten ze :wink: )
Inmiddels gaat Shelly er niet zo snel op in, maar uiteindelijk altijd wel en uiteindelijk is ze altijd haar hoefje kwijt :mrgreen:

Daarentegen weet Shelly inmiddels ook dat Juno stikjaloers is dus als ze dat hoefje terug wilt hebben komt ze bij mij hangen en slijmen en half op schoot zitten, zodra Juno zich ertussen wurmt pikt ze het hoefje weer terug.

En dat kan gerust een half uurtje doorgaan :LOL:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hhaha, Tirsa deed niet zo moeilijk. Als we bij vriendje Bartje op bezoek waren, en ze kregen een snoepje, ging ze gewoon naast Bartje staan te kijken en dan spuugde hij het snoepje weer uit en Tirsa deed hap, slik weg... (natuurlijk kreeg Bartje nog snel een ander snoepje toegestopt)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Hier is Jigzy ook ontzettend snel en Kiyoshi sloom dus als zij zijn snoep af wilt pakken dan doet ze dat voor je met je ogen kunt knipperen :mrgreen: en hij staat dan een beetje verbaast om zich heen te kijken, niet helemaal realiserend wat er net is gebeurd.
Maar laatst ging hij buiten liggen met een bullenpees en toen rende zij snel achter hem aan. Hij werd boos en blafte keihard. Nou mevrouw kwam met de staart tussen haar benen weer naar binnen rennen :LOL:
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

:LOL: :LOL:

heb beeld
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooie vertoning, ik heb beeld :lol1:

En ik vind het ontzettend zielig voor Manu :jank:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Oh, wat moet dat heerlijk geweest zijn om te zien! Dat gaat hier jammer genoeg niet. Kluiven gaat apart of onder streng toezicht. Als ik zo'n tafereeltje zou toelaten zit ik even later weer met Gizmo bij de da voor een paar hechtingen....
Manu

Ons bezoek vindt altijd Uma zo zielig, maar zodra zij de deur achter zich sluiten gaat madame weer verder met haar streken.
Het is me er eentje. En ook zo uitgekookt.

Manu is zo anders. Het is echt ontzettend leuk om die twee samen te zien.
Ze zijn nooit gemeen naar elkaar. Ik laat dit soort dingen ook gewoon gaan. Soms help ik Manu wat. Dat Uma met haar dikke lichaam alle botten in haar mand verstopt en er vervolgens bovenop gaat liggen. Manu gaat vervolgens als een vloerkleed bij haar mand liggen en met vragende ogen naar haar kijken. Als ze dan maar één brommetje laat horen, vliegt hij zijn eigen mand in.
Dan til ik wel even die spekbuik op, gris er een kluif onder vandaan en geef het aan arme Manu.

Ik vind het zo knap. Uma heeft zichzelf geleerd dat ze Manu van zijn plaats krijgt met spel.
Ze wil eigenlijk nooit spelen, dus de keren dat ze staat te zwaaien met die staart gaat Manu er direct op in. Zo heeft ze al meerdere keren zijn bot weg kunnen pakken.
Maar nu weet Manu al waar het werkelijk om draait en duurt het steeds een stukje langer en gaat het met steeds meer twijfel.
Uma is nog niet zo handig in het manipuleren van ons, Manu dan weer wel.
Als je iets eet kijkt Uma constant naar het eten zelf en Manu staat je watertandend in de ogen te staren met de meest lieve blik die hij maar vinden kan :LOL:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Manu schreef:Als je iets eet kijkt Uma constant naar het eten zelf en Manu staat je watertandend in de ogen te staren met de meest lieve blik die hij maar vinden kan :LOL:
Dat pakken ze hier een stuk slimmer aan :mrgreen:
Als ik hier iets eet waarvan ze weten dat het met ze gedeeld gaat worden, zijn de koppen afgewend, en de ruggen naar me toegedraaid. De kwijlkraan staat wijd open, maar ze kijken niet, herhaal NIET, naar me.
Want dan krijgen ze niks meer. Ze doen dus keihard kwijlend ontzettend hun best om niet geïnteresseerd over te komen.
And few will ever climb
Manu

Miranda schreef:
Manu schreef:Als je iets eet kijkt Uma constant naar het eten zelf en Manu staat je watertandend in de ogen te staren met de meest lieve blik die hij maar vinden kan :LOL:
Dat pakken ze hier een stuk slimmer aan :mrgreen:
Als ik hier iets eet waarvan ze weten dat het met ze gedeeld gaat worden, zijn de koppen afgewend, en de ruggen naar me toegedraaid. De kwijlkraan staat wijd open, maar ze kijken niet, herhaal NIET, naar me.
Want dan krijgen ze niks meer. Ze doen dus keihard kwijlend ontzettend hun best om niet geïnteresseerd over te komen.
Ogenrollend wegkijken, in slowmotion wel :Q: Hier mag het ook niet en Manu doet dan: oh kijk vógel.
:mann:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, leuk om te lezen en ook best herkenbaar.
Amoz is hier ook de lieve goedzak die altijd in die tevenstreken trapt. Mila gebruikt overigens niet zulke verfijnde manipulatieve technieken, maar claimt gewoon wat zij wil met 'de blik'. Maar Amy heeft ook een heel arsenaal aan compleet onschuldig ogende trucen, waarmee zij altijd krijgt wat ze wil zonder dat Amoz doorheeft wat er gebeurt. En Amoz is ook zo'n gentleman, hij zal daar nooit wat van zeggen en geeft Amy altijd haar zin.
Als Amoz bijvoorbeeld bij mij op bed ligt en Amy wil op zijn plekje liggen, gaat ze ook gewoon half bovenop hem liggen. En dan heel schattig doen, een beetje spelen en draaien en op haar rug liggen en zo friemelt ze zich dan gewoon tussen Amoz en mij in. Amoz slaakt dan een keer een diepe zucht en dat is het.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Tevenstreken..
Hier net nog, Balu lag bij mij op de bank, Luna wilde daar ook liggen.
Na gedraai, zuchtend onder tafel liggen, naar de ene mand, naar de andere mand, liep ze naar de gang.
Daar blafte ze twee keer, wetende dat Balu dan komt kijken wat er aan de hand is.
Per ommegaande kwam mevrouw terug de kamer in en sprong op de bank..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

konijnenstreken :mrgreen: Toen mijn hond bij mijn vriendin logeerde ( ze had 'n labrador en 'n hangoor konijn) deed mijn hond niets liever dan het balletje van de lab afpikken en er vervolgens niets meer mee te doen. Dan kwam het konijn in actie, net zolang voor de neus van mijn hond rond hupsen zodat ze opstond om hem weg te jagen.....en de lab had z'n balletje weer :ok:
trouwens thuis ook, als zij in de mand wilde waar al 'n hond in lag, ging ze die uitdagen om te spelen, eenmaal uit de mand, kroop zij er snel in en stond de ander weer 'n beetje lullig naar haar te kijken.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”