Maar hij heeft eigenlijk geen karaktereigenschap die kenmerkend voor het ras is. Natuurlijk, meer honden zullen niet alle kenmerken ook daadwerkelijk vertonen, maar Sultan is juist het tegenovergestelde van hoe zijn ras omgeschreven wordt. Ik ben benieuwd of jullie ook honden hebben/kennen die dit ook hebben?
Als voorbeeld:
De husky staat bekend om lastig los te kunnen lopen ivm weglopen. Sultan niet, die loopt altijd dichtbij. Zelfs als andere honden wel besluiten weg te lopen, blijft hij nog bij mij. Dit is niet getraind oid.
De husky staat bekend om zijn jachtinstinct. Sultan heeft dit niet, al lopen de konijnen hier in het duin letterlijk voor zijn voet. Het bóeit hem gewoon niks, hij loopt er tussendoor en kijkt er niet naar.
De husky staat bekend dat zij vee ook soms kunnen zien als prooi. Sultan loopt bij mij op stal en kijkt niet naar schapen, kalfjes, paarden, varkens of katten. Hij vindt in de mesthoop spelen (

de husky staat er om bekend om "op zich zelf" te kunnen zijn, Sultan is súper baasgericht. Tijdens de trainingen is hij in dezelfde "mood" als je bordercollies in mijn les. Ook is zijn concentratie súper, hij houdt het de hele les vol om op te letten.
Owh en daarnaast, als ik bijv een keer een week ziek ben en op bed lig.. Merk je dat verder niet aan zijn gedrag. Hij kan prima een week amper wat doen, zonder dat hij gaat slopen oid. Ook kan hij prima alleen thuis zijn, ook zonder andere honden.
Nu zijn dit maar wat voorbeelden. Er kunnen heus meer husky's gewoon loslopen. Maar, als ik die mensen spreek met de loslopende hus, dan is er tenminste 1 a 2 dingen uit dit rijtje wel aanwezig in het karakter.
Ik ben benieuwd of jullie ook een rashond hebben die qua karakter niet echt iets weg heeft van het ras