Kai is een beetje ziek, en moet wat rustig aan doen, dus doen we wat leuke wandelingetjes in de buurt.
Hier in de buurt is een klein natuurgebiedje met wat schaapjes, daar loopt hij altijd graag een beetje te snuffelen.
Zo ook vandaag.
Ik zie vanuit mijn ooghoek Anouk, een zwarte New Foundlander lopen. Anouk moet inmiddels al een jaar of 9 zijn, loopt altijd los, doet geen vlieg kwaad, maar jaagt wel op kleine, angstige hondjes.
Helemaal niet erg, ik til Kai even op en loop door.
"Kom, krumel, even op de arm, mag je zo weer snuffelen." Kwispelstaartje, prima, kus voor t vrouwtje, blij manneke.
Nou.. het idee was inderdaad leuk, de uitvoering was wat minder.
Anouk ziet ons en komt naar ons toe. Ook al niet erg, vervelend, maar kan gebeuren.
Achter Anouk kwam echter mevrouw Anouk aan. Die het niet nodig vond Anouk, die inmiddels mij bijna ondersteboven beukte te pakken, maar die mij de les ging lezen dat ik mijn hond niet op mag tillen.
Wacht even, mevrouw Anouk... MIJN hond... MIJN regels.. toch?
"Ik til mijn hond op als ik denk dat dat nodig is, en volgens mij is het hier aanlijn-gebied, dus als u Anouk bij u wilt houden, hoef ik mijn hondje niet op te tillen. "
Mevrouw Anouk had echter haar dag niet en komt met geheven paraplu een stap dichterbij. " Zeg. doe jij eens even niet zo agressief!"
Wacht even. Ik had een hond in m'n hand.. zij een opgeheven plu...
Ik vraag het nog maar een keer, schijnbaar heeft ze me niet zo goed gehoord. " Zou u Anouk even bij u willen houden, dan loop ik door. "
" Jij hebt een grote bek, en je MAG je hond niet optillen, en daarbij ben je dik, vies dik. Vieze dikke pad. Ga maar een keer werken in plaats van geld te trekken."
"
"En lelijk ben je ook "
"
Inmiddels was Anouk toch maar bij haar halsband gepakt, en konden we doorlopen..
Tot zo ver onze gezellige wandeling van vandaag.
en trouwens. Ik had net gedoucht voor ik ging wandelen, dus vies was ik niet.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15