Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nou ja.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Nou ja.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Wat me nu net is overkomen..

Kai is een beetje ziek, en moet wat rustig aan doen, dus doen we wat leuke wandelingetjes in de buurt.
Hier in de buurt is een klein natuurgebiedje met wat schaapjes, daar loopt hij altijd graag een beetje te snuffelen.
Zo ook vandaag.
Ik zie vanuit mijn ooghoek Anouk, een zwarte New Foundlander lopen. Anouk moet inmiddels al een jaar of 9 zijn, loopt altijd los, doet geen vlieg kwaad, maar jaagt wel op kleine, angstige hondjes.
Helemaal niet erg, ik til Kai even op en loop door.

"Kom, krumel, even op de arm, mag je zo weer snuffelen." Kwispelstaartje, prima, kus voor t vrouwtje, blij manneke.
Nou.. het idee was inderdaad leuk, de uitvoering was wat minder.
Anouk ziet ons en komt naar ons toe. Ook al niet erg, vervelend, maar kan gebeuren.
Achter Anouk kwam echter mevrouw Anouk aan. Die het niet nodig vond Anouk, die inmiddels mij bijna ondersteboven beukte te pakken, maar die mij de les ging lezen dat ik mijn hond niet op mag tillen. :denken:
Wacht even, mevrouw Anouk... MIJN hond... MIJN regels.. toch?

"Ik til mijn hond op als ik denk dat dat nodig is, en volgens mij is het hier aanlijn-gebied, dus als u Anouk bij u wilt houden, hoef ik mijn hondje niet op te tillen. "
Mevrouw Anouk had echter haar dag niet en komt met geheven paraplu een stap dichterbij. " Zeg. doe jij eens even niet zo agressief!"
Wacht even. Ik had een hond in m'n hand.. zij een opgeheven plu... :denken:
Ik vraag het nog maar een keer, schijnbaar heeft ze me niet zo goed gehoord. " Zou u Anouk even bij u willen houden, dan loop ik door. "
" Jij hebt een grote bek, en je MAG je hond niet optillen, en daarbij ben je dik, vies dik. Vieze dikke pad. Ga maar een keer werken in plaats van geld te trekken."
" :eek: "
"En lelijk ben je ook "
" :hmmm: "
Inmiddels was Anouk toch maar bij haar halsband gepakt, en konden we doorlopen..

Tot zo ver onze gezellige wandeling van vandaag.

:piew:

en trouwens. Ik had net gedoucht voor ik ging wandelen, dus vies was ik niet. :pffff:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Nou ja.

Ongelezen bericht door Pemba »

Jeetje wat een overspannen mens :piew:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Lekker dan :80: . Dat mens is net zo onbeschoft als haar hond :S: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Die zit duidelijk niet lekker in haar vel, maar daar heb jij geen boodschap aan. Tjonge jonge wat een mens....pffff :piew:
Groetjes Charlie

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

:piew: :piew: :piew:
die liep daar duidelijk niet ontspannen, maar als ze haar stress van zich af loopt hoeft ze dat toch niet op een ander bot te vieren

fijn dat er qua honden in elkgeval niks geescaleerd is.
Ri@nne
Zeer actief

Ze schijnt net nog tegen mam begonnen te zijn, toen ze haar tegenkwam met Pixie, dat zij hondencursussen gegeven heeft en wat ik dan wel tegen haar gezegd zou hebben...
Mam is de beroerdste niet, en had gevraagd: "nou, vertel het eens! " " nee. ik ga geen discussie aan."

:denken:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Gezellig weer zo'n wandeling :ugh:
Sommige mensen sporen echt niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

:|

dat kan echt niet :(
en dat ze zich niet eens met normale argumenten uit de voeten kan maar dat ze uit onvermogen ook nog even zegt dat je dik bent..
Prima dat je andere gedachten hebt over het optillen van Kai, maar hou je mond. En als je het echt kwijt moet gebruik dan normale argumenten en luister aan waarom jij vind dat Kai wel opgetild mag worden als je het echt zo nodig kwijt moet.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Bijzonder mens! Gelukkig was de Newf was minder asociaal.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

hahaha en toch vind ik zo'n situaties grappig hoor. Ik zou niet meer bijkomen van het lachen denk ik :LOL:
prijs je zelf gelukkig dat je overduidelijk een prettiger leven hebt dan dit exemplaar :lol1:
Ri@nne
Zeer actief

JBK schreef:Bijzonder mens! Gelukkig was de Newf was minder asociaal.
't is een lief ding, Nooit problemen met t meiske gehad, echt een lieve grote lobbes.

Bijzonder.. dat is de juiste benaming! :goeie:
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Nou ja :denken: Ik verbaas me elke keer weer over alles wat jullie hier meemaken tijdens de wandelingen met de hond. Het lijkt wel of iedereen steeds gekker wordt. :hmmm:
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Arme Anouk dat ze met zo een verschrikkelijk baasje leeft. En arme jij dat dat mens zo heeft gedaan. Echt waar dat soort mensen het vandaan halen dat dat soort gedrag acceptabel is...

Adem in adem uit...
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik zou ook jaloers zijn als ik een Newfoundlander had. Nooit eens lekker mijn eigen hond op kunnen tillen.
Tsja, daar kun je gefrustreerd van raken, en dat moet er dan een keer uit hè...
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wat een raar wijf :Q: ik kan me voorstellen dat je wel even met je ogen stond te knipperen :80: Maar zoals Maart zegt; ze heeft vast geen fijn leventje en is jaloers op de jouwe :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Wat een idioot zeg. :80:

De enige mensen die het vervelend vinden als je je hond optilt zijn mensen die hen eigen hond niet onder controle hebben. En dat is dus hen eigen fout. :19:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zou denken een beetje overspannen :mann: mijn reactie zou dus meer zo zijn van A gossie, gaat het niet :engel:
maar ja dat was reuze gezellig, gelukkig is ze zelf de hoofdprijs dat is duidelijk :Q:
Ri@nne
Zeer actief

:LOL:
Jullie reacties zijn echt geweldig.
S@ndr@ schreef:Ik zou denken een beetje overspannen :mann: mijn reactie zou dus meer zo zijn van A gossie, gaat het niet :engel:
maar ja dat was reuze gezellig, gelukkig is ze zelf de hoofdprijs dat is duidelijk :Q:
Uiteraard! :mann:
Sanner schreef:Wat een idioot zeg. :80:

De enige mensen die het vervelend vinden als je je hond optilt zijn mensen die hen eigen hond niet onder controle hebben. En dat is dus hen eigen fout. :19:
Dat was denk ik ook het grootste probleem ja.. Zoveel te grijpen en dan nog misgrijpen...
Habibi schreef:Ik zou ook jaloers zijn als ik een Newfoundlander had. Nooit eens lekker mijn eigen hond op kunnen tillen.
Tsja, daar kun je gefrustreerd van raken, en dat moet er dan een keer uit hè...
:lief: You made my day!
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

En toch................het zijn mijn eigen frustraties en je schiet er niks mee op en het komt puur uit mijn driften (Freud) dus ik zal het nooit doen…………….Maar wat zou het toch een leuk plaatje geven als je zo’n vrouw zo in 1 x een vuist tussen de ogen plant. Gewoon, als vieze dikke pad zijnde opeens uithalen en "hup, daar heb je een vieze dikke pad op je oog".
Vervolgens gewoon in alle rust doorlopen. Als de politie komt zeg je met een verbaasde blik "maar meneer, zie ik er uit als iemand die zomaar iemand anders zou neer slaan ????"
Laat ik voor mezelf spreken; ik ben een te korte en te dikke grijze vrouw van midden 50 zonder accent met een jachthondje en een nette baan. Ha. Ik kan echt niet als een kerel uithalen en zo maar even iemand een uppercut geven of een linkse directe (denkt men).
Maar goed, allemaal fantasie............

Heb je echter niet de behoefte om in alle rust eens langs te gaan bij die mevrouw en te vragen wat er nu allemaal precies loos was. Niet om heibel te schoppen maar gewoon om toch aan te geven dat het je op zijn minst een heel vreemde situatie vond.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Die mevrouw was vast een beetje overspannen , of ze had duidelijk haar dag niet

Zo loopt er hier een echtpaar met een windhond en 2 Barzoi's ( broer en zus en even oud als Pinky & Wolfje )
Blijkbaar heb ik eens een keer vergeten hoi te zeggen of zo , want eerst maakte ze altijd een praatje en ineens was dat klaar

Begon ze laatst een hele tirade toen ik streng tegen Kyto en Wolfje zei dat ze moesten zitten zodat mevrouw kon passeren met de Barzoi teef ( om te voorkomen dat ze door haar hond omver werd getrokken )

Die honden hadden geen leven bij ons, ze worden mishandeld, mogen niks en zijn alleen maar voor de fokkerij
( en dat terwijl haar honden aan een korte lijn niet verder komen dan t dijkje hier, 3 x pd wel 15 hele minuten, en zowel zij als haar man heb ik al regelmatig omver getrokken zien worden door de honden )

Let wel , heb nog maar 1 nest gehad en dat was vorig jaar. Mijn honden gaan 3-4x pd wel langer als die 15 min mee,gaan mee speuren en trainen , fietsen enz.

Ik heb al lopend en keihard lachend de hele tirade aangehoord, iedereen in de buurt kon ervan meegenieten
Sindsdien ... als blikken konden doden had ik vast ter plekke dood neer gevallen
Denk dat ze gewoon jaloers is omdat ik mijn honden wel onder controle heb ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Ri@nne
Zeer actief

cornelia schreef:En toch................het zijn mijn eigen frustraties en je schiet er niks mee op en het komt puur uit mijn driften (Freud) dus ik zal het nooit doen…………….Maar wat zou het toch een leuk plaatje geven als je zo’n vrouw zo in 1 x een vuist tussen de ogen plant. Gewoon, als vieze dikke pad zijnde opeens uithalen en "hup, daar heb je een vieze dikke pad op je oog".
Vervolgens gewoon in alle rust doorlopen. Als de politie komt zeg je met een verbaasde blik "maar meneer, zie ik er uit als iemand die zomaar iemand anders zou neer slaan ????"
Laat ik voor mezelf spreken; ik ben een te korte en te dikke grijze vrouw van midden 50 zonder accent met een jachthondje en een nette baan. Ha. Ik kan echt niet als een kerel uithalen en zo maar even iemand een uppercut geven of een linkse directe (denkt men).
Maar goed, allemaal fantasie............

Heb je echter niet de behoefte om in alle rust eens langs te gaan bij die mevrouw en te vragen wat er nu allemaal precies loos was. Niet om heibel te schoppen maar gewoon om toch aan te geven dat het je op zijn minst een heel vreemde situatie vond.
Oh heerlijk. ik zou het inderdaad ook heel graag doen!
Misschien doe ik dat inderdaad wel, of als ik haar een keer tegenkom zonder Kai erbij..
Nanna schreef:Ik had Anouk eens een knuffel gegeven en haar een schop onder haar hondsbrutale reet.
Die knuffel had Anouk al gehad, ( ik zei zelfs nog: ik vind je wel leuk hoor meisje! ) die schop heeft ze nog te goed...
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zeker pms of zo ?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Er zijn nog meer mensen die het vervelend vinden. Toen Skye 9,5 week oud was en net een week bij ons was zijn wij gaan kijken bij het opbouwen van de carnavalswagen van manlief. Toen we bijna bij alle wagens en trekkers waren heb ik Skye opgepakt en het laatste stukje getild. Kreeg ik van een vreemde een hele preek dat dit precies de rede was waarom er zoveel honden zo bang zijn. Ze hield niet op. En ik liet Skye niet los ;) Ondertussen kunnen wij hem gewoon meenemen naar een carnavalsoptocht, springt hij op de wagens (als het mag he;)) en ligt hij heerlijk relaxed te slapen als we naar de optocht kijken. Dus we hebben het inderdaad gemerkt hoe bang we hem ermee hebben gemaakt.
Laatst gewijzigd door *Skye* op 28 jul 2015 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

:80:
Ik zit me te bedenken wat dit in iemand naar boven zou halen. Ze ziet je lopen en gaat vervolgens helemaal los..
Echt ik heb medelijden met die arme vrouw.. hoe klote moet haar dag zijn geweest om dit te laten gebeuren :19: :engel:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

oops.. was jij dat :pffff: :F:
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

:piew:

Ik denk dat Anouk beter háár aan kan lijnen dan andersom, aangezien zij staat te blaffen.
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

Lizzie. schreef:oops.. was jij dat :pffff: :F:
*Skye* schreef:

Er zijn nog meer mensen die het vervelend vinden. Toen Skye 9,5 week oud was en net een week bij ons was zijn wij gaan kijken bij het opbouwen van de carnavalswagen van manlief. Toen we bijna bij alle wagens en trekkers waren heb ik Skye opgepakt en het laatste stukje getild. Kreeg ik van een vreemde een hele preek dat dit precies de rede was waarom er zoveel honden zo bang zijn. Ze hield niet op. En ik liet Skye niet los ;) Ondertussen kunnen wij hem gewoon meenemen naar een carnavalsoptocht, springt hij op de wagens (als het mag he;)) en ligt hij heerlijk relaxed te slapen als we naar de optocht kijken. Dus we hebben het inderdaad gemerkt hoe bang we hem ermee hebben gemaakt.
t mens trekt nooit d'r mond open, ik zeg al jaren vriendelijk goeie dag als ik haar tegenkom, zonder antwoord of zelfs maar een knikje... misschien kan ze ook maar beter d'r mond houden.. :mann:
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

Lizzie. schreef:oops.. was jij dat :pffff: :F:
*Skye* schreef:

t mens trekt nooit d'r mond open, ik zeg al jaren vriendelijk goeie dag als ik haar tegenkom, zonder antwoord of zelfs maar een knikje... misschien kan ze ook maar beter d'r mond houden.. :mann:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik had 'r toch gezellig goeiemorgen gewenst hoor ;) Okee, wellicht een tikje sarcastisch, maar toch.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Wow wat een raar en asociaal mens!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”