Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

IKEA delft helpt asiel dieren aan een huisje!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Abbey en Ozzie
Actief

IKEA delft helpt asiel dieren aan een huisje!

Ongelezen bericht door Abbey en Ozzie »

Ik liep vandaag door de IKEA en zag een kartonnen kat, deze moest ik uiteraard met een 'AHHHHWW, HET IS EEN POESJE!! WAT LIEF!!' door mij geaaid geworden. Toen viel mij een kaartje op 'Word jij mijn nieuwe baasje?'

Afbeelding

Superleuk bedacht!
Ria8653
Actief

Re: IKEA delft helpt asiel dieren aan een huisje!

Ongelezen bericht door Ria8653 »

Ik ben niet zo bedreven in het aaien van kartonnen dingen (noch wil ik het), maar zo worden asieldieren wel flink onder de aandacht gebracht :) Maar ik denk dat mensen die een hond/kat willen en eventueel uit het asiel, daar toch wel allang gekeken zouden hebben?
Ria8653
Actief

Ongelezen bericht door Ria8653 »

Ze hebben wel een goede afspiegeling gedaan. Staffords, herders, oudjes en Jack Russels. En veel katten.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ria8653 schreef:Ze hebben wel een goede afspiegeling gedaan. Staffords, herders, oudjes en Jack Russels. En veel katten.
Was mij ook meteen opgevallen. Goed gedaan van ze!
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

De bedoeling was om ze in zo'n model huiskamer te zetten met het idee dat mensen dan ahw konden zien hoe zo'n huisdier in hun woning zou kunnen passen. Dus niet bij het meubilair maar meer in hun leven in het algemeen, beetje de bedoeling dat mensen zich zouden afvragen "waarom ook niet"? Ik vond het ook wel leuk bedacht. Hoop in ieder geval dat mensen het wel zo serieus nemen en dus niet zoals in de tijd van de zwart-wit mode; we nemen een harlekijn dog. Ik heb die wel gekend. Paste zo leuk bij die zwart-wit vloertegels, witte bank etc. etc.
Afbeelding
Abbey en Ozzie
Actief

Ongelezen bericht door Abbey en Ozzie »

Dit zijn trouwens ook echt de dieren die in dat asiel zitten en te adopteren zijn. Ik heb nog wel gezocht maar heb niet alle borden gevonden.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Echt hele leuke en goed opgezette actie vind ik dit!
Ria8653 schreef:Ik ben niet zo bedreven in het aaien van kartonnen dingen (noch wil ik het), maar zo worden asieldieren wel flink onder de aandacht gebracht :) Maar ik denk dat mensen die een hond/kat willen en eventueel uit het asiel, daar toch wel allang gekeken zouden hebben?
Je zult je verbazen hoeveel mensen best een asielkat willen maar hier niet aan denken of niet weten dat asielkatten er in alle soorten, maten, leeftijden en karakters zijn! Verbaasd me soms nog steeds. Komen mensen even een kijkje nemen in het asiel en vertellen ze dat ze via via bijvoorbeeld komen, want die hadden een katje uit het asiel dus goh misschien ook eens kijken. Of met de open dag, ook altijd veel mensen die van niks weten. Dit geldt trouwens ook voor konijnen/knagers.
Hoe dit bij honden zit weet ik minder (en het aanbod honden is ook totaal anders dan aanbod katten), want ik werk altijd met de klanten die voor katten (of 'kooidieren') komen.

Maar dus ook om die reden vind ik dit een hele goede actie. Meer aandacht voor die asieldieren. :ok:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zet altijd mijn vraagtekens bij actie's zoals deze door bedrijven . Het hengeld natuurlijk wel lekker klanten en geld binnen.
En het kost natuurlijk ook heeel veeeel geld aan onderzoek ,reklame bureau's en uitvoeren zodat er ook og iets leuks is af te schrijven.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

bouvierpoedel schreef:Zet altijd mijn vraagtekens bij actie's zoals deze door bedrijven . Het hengeld natuurlijk wel lekker klanten en geld binnen.
En het kost natuurlijk ook heeel veeeel geld aan onderzoek ,reklame bureau's en uitvoeren zodat er ook og iets leuks is af te schrijven.
Boeien. Natuurlijk doet een bedrijf dit niet als het alleen maar geld kost, maar maakt dat iets uit? Iedereen die nu in de Iek komt ziet wel díe honden.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind het een goede actie :ok: het gaat toch niet om de reden maar om het resultaat.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik denk ook niet dat Ikea Delft het moet doen om klanten te trekken, er staan elk weekend ellende langen files er naar toe en door de week kan je ook amper parkeren het is daar altijd druk
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik dacht eerst dat Ikea het asiel van de dieren aan een huisje wilde helpen :80:
Maar ze willen asieldieren aan een goed huisje helpen. Hartstikke goed idee :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik vind het wel leuk dat als ik in de IKEA loop ik de dieren zie die ik ieder weekend verzorg. het zijn nl de honden en katten van streekdierentehuis `t julialaantje in rijswijk. juist, het asiel wat bedreigd wordt met sluiting als er voor eind juni geen 3 ton op tafel ligt. IKEA delft heeft zijn medewerking gegeven voor deze actie.
Ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”