Wij zijn op zoek naar een nieuw gezinslid.
We wonen in een eengezinswoning met onze 3 kinderen (2, 4 en 6) en 2 oude poezen.
We hebben besloten dat een hond erbij mag komen. (Altijd al gewild maar we woonden te klein)
En dan begint de zoektocht... wat een hoop rassen en bijbehorende meningen! Ik zie door de bomen het bos niet meer

Manlief is weg van de Weimaraner en ik van de Labrador.. Mijn oudste van de Bolognezer

Dit is onze situatie, ik hoop dat jullie kunnen helpen bij onze keuze:
Wij werken onregelmatig, dus relatief vaak iemand thuis. De hond zal dan 1 a 2 dagen in de 3 weken alleen zijn van 0830 tot 1530. Dat gaan we uiteraard opbouwen maar ik denk dat de grotere rassen er niet van gedient zijn?
Zoals gezegd de kinderen; de hond moet natuurlijk een kindervriend zijn en wij zullen de kinderen ook opvoeden qua omgang met de hond.
We hebben een grote afgesloten tuin, ik lees wel eens dat honden buiten verblijven als ze alleen zijn. Is dat niet zielig? En kan dat bijvoorbeeld die ene keer in de 3 weken als wij weg zijn?
verder zal de hond mee draaien in het gezin, mee naar het strand, de supermarkt, het schoolplein enz..
Strand en bos is iets wat we zonder hond al regelmatig bezoeken, dus dat wordt alleen maar meer

Waar we ook nog over twijfelen is een (jonge) hond uit bijv Spanje, een asielhond of herplaatser.. maar dat vind ik toch een beetje eng vanwege de kinderen en vaak onbekende achtergrond van de hond..
Kortom; alle tips zijn welkom

Bedankt !