Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De zoektocht naar onze gezinshond !

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

mirjam2112
Vaste gebruiker

De zoektocht naar onze gezinshond !

Ongelezen bericht door mirjam2112 »

Goedemorgen allemaal,

Wij zijn op zoek naar een nieuw gezinslid.
We wonen in een eengezinswoning met onze 3 kinderen (2, 4 en 6) en 2 oude poezen.

We hebben besloten dat een hond erbij mag komen. (Altijd al gewild maar we woonden te klein)

En dan begint de zoektocht... wat een hoop rassen en bijbehorende meningen! Ik zie door de bomen het bos niet meer :-)

Manlief is weg van de Weimaraner en ik van de Labrador.. Mijn oudste van de Bolognezer ;-)
Dit is onze situatie, ik hoop dat jullie kunnen helpen bij onze keuze:

Wij werken onregelmatig, dus relatief vaak iemand thuis. De hond zal dan 1 a 2 dagen in de 3 weken alleen zijn van 0830 tot 1530. Dat gaan we uiteraard opbouwen maar ik denk dat de grotere rassen er niet van gedient zijn?

Zoals gezegd de kinderen; de hond moet natuurlijk een kindervriend zijn en wij zullen de kinderen ook opvoeden qua omgang met de hond.

We hebben een grote afgesloten tuin, ik lees wel eens dat honden buiten verblijven als ze alleen zijn. Is dat niet zielig? En kan dat bijvoorbeeld die ene keer in de 3 weken als wij weg zijn?

verder zal de hond mee draaien in het gezin, mee naar het strand, de supermarkt, het schoolplein enz..

Strand en bos is iets wat we zonder hond al regelmatig bezoeken, dus dat wordt alleen maar meer :-)

Waar we ook nog over twijfelen is een (jonge) hond uit bijv Spanje, een asielhond of herplaatser.. maar dat vind ik toch een beetje eng vanwege de kinderen en vaak onbekende achtergrond van de hond..

Kortom; alle tips zijn welkom :-)

Bedankt !
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: De zoektocht naar onze gezinshond !

Ongelezen bericht door Valerie »

Grotere honden zijn vaak een stuk rustiger, en kunnen beter tegen een stootje dan een kleine hond :mrgreen: ook wel handig met kinderen in huis.
Ik denk niet dat kleinere honden beter alleen kunnen zijn, in tegendeel zelfs.

Waar je ook een hond vandaan haalt, goede info is belangrijk. Een pup is ook niet maakbaar. Ik zou een hond meerdere keren bezoeken, en ook buiten lopen zodat je met jouw eigen ogen kunt zien hoe de hond reageert.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Ik zou zeker niet zomaar gaan voor een asielhond van ver weg.
Op zich zou een evenwichtige herplaatser misschien beter in je gezin passen dan een puppy van een klein, energiek of nerveus ras.

Ik kan me mijn eigen zoektocht van 16 jaar geleden nog goed herinneren.
Eerst gingen we voor een grote zwarte herder, maar die kon niet bij onze poesen, dus retour asiel.
Toen een herplaatser bordercollie. Foute boel, zeer energiek en baasgericht, jaloers op mijn dochtertje, die beet hij in haar gezicht.
Dus enkele reis naar het asiel.
Toen een Jack- Russel pup van mijn zus om te kijken of dit ging, maar dit ging niet. Combinatie adhd-kind, baby en Jack Russel pup,
erg heftig. Gelukkig waren mijn vriendin en haar vrouw verliefd geworden op het hondje en daar heeft hij de rest van zijn leven doorgebracht.

Uiteindelijk vonden we via de Handje-contantje ( soort papieren marktplaats) een herplaatsteefje van 5 en een half jaar. Niet langer meer geschikt voor de fok dus die moest weg.
Bernersennenhond.

En toen kwam alles op zijn plek. De rust keerde terug in huis. Heel mijn drukke gezin en uitgebreide vriendenkring met kids en andere honden, konden opgelucht ademhalen.
Hare evenwichtigheid had haar intrede gedaan in huize onrust.

Inmiddels luister ik naar de diepe, zuchtende ademhaling van nummer drie.
Ook alweer 8 jaar bij ons.
Niet helemaal hetzelfde karakter, maar wel op dezelfde manier een ideale gezinshond.

het is dus niet altijd even gemakkelijk en er moeten soms weleens wat tranen vloeien voor je de hond of het ras vindt dat als een deksel op een potje bij je ( levens- of gezinssituatie) past.

Veel succes en ook plezier gewenst bij jullie zoektocht! :ok:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Voor die 1 a 2 dagen in die drie weken zou je ook nog een uitlaatservice kunnen overwegen.

Zelf heb ik goede ervaringen met een Spaanse hond met kinderen, mijn Spanjaard was dol op mijn kleindochters.
Je zou eens kunnen kijken bij http://www.huizezwerfhond.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar zijn ook pups maar ook al een aantal honden die in Nederlandse gezinnen meedraaien. Zo zijn er natuurlijk een aantal stichtingen maar die ken ik niet allemaal. Die worden straks wel genoemd door medeforummers.
Ушанка
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ушанка »

De grootte heeft geen invloed op het wel of niet thuis kunnen blijven. Er zijn wel rassen die bekend staan er moeite mee te hebben, maar dat is niet formaatafhankelijk. Na goed en langzaam opbouwen zou de hond ook prima buiten moeten kunnen blijven (al hangt dit vaak van het individu af), mits die een plekje heeft om te schuilen.

Als jullie geen voorkeur hebben voor karaktereigenschappen, will to please, waakzaamheid, jachtinstinct enzovoort, dan kan een stabiele herplaatser of een buitenlandertje een prima optie zijn. Een leuk verassingspakketje en je redt er een hond mee, mooi toch. Wat rashonden betreft zou ik vooral kijken tussen de retrievers en spaniels, oftewel rasgroep 8.
...It's a husky thing, you wouldn't understand.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik vind de gemiddelde weimaraner niet een heel makkelijke gezinshond (correct me if i'm wrong) en die vraagt imo wel wat meer dan alleen wandelen. Het ligt natuurlijk deels aan jezelf, maar in een gezin met 3 nog jonge kinderen zou een pup niet mijn keus zijn. Ik weet hoeveel tijd en energie mijn pup (een duitse herder, qua energieniveau aardig vergelijkbaar met een weim, denk ik) me gekost heeft en dat gaat me nu met de kinderen niet lukken.
Wij krijgen volgende week een Spaanse dame, heel spannend, maar ik heb er wel vertrouwen in omdat ik vertrouwen heb in de persoon waar ik mee overlegd heb of die bewuste hond past bij wat zoek en te bieden heb. Bij Huize Zwerfhond zou ik dat vertrouwen ook hebben, omdat er genoeg mensen die daarbij betrokken zijn op het forum zitten en dan krijg je toch een beetje beeld van hoe ze zijn.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Een pup in combinatie met een peutertje lijkt mij geen feestje :roll: maar ik hoef sowieso geen pups. Ik zou gaan voor een lieve herplaatser, en dan denk ik dat een golden bijvoorbeeld wel mooi in het plaatje past.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
mirjam2112
Vaste gebruiker

Dat is inderdaad het enige wat mij tegen houd aan een pup, de peuter.. en daarom vind ik ook een ras dat veel uitdaging nodig heeft lastig. Die kleine peuter beentjes redden zo'n lange wandeling nog niet en ik kan haar moeilijk thuis laten ;-)

Ik ga eens kijken naar herplaatsers.
Kipo, via welke stichting komt jouw Spanjaard? Er zijn er zoveel! En via Google ook veel slechte berichten helaas.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik heb destijds bewust gewacht tot de jongste 6 jaar was. Dat kostte me wel moeite maar het was het waard. Op die leeftijd begrijpen kinderen prima hoe ze met een hond moeten omgaan en je hebt veel meer tijd en wandelmogelijkheden.
Valerie
Zeer actief

mirjam2112 schreef:Dat is inderdaad het enige wat mij tegen houd aan een pup, de peuter.. en daarom vind ik ook een ras dat veel uitdaging nodig heeft lastig. Die kleine peuter beentjes redden zo'n lange wandeling nog niet en ik kan haar moeilijk thuis laten ;-)

Ik ga eens kijken naar herplaatsers.
Kipo, via welke stichting komt jouw Spanjaard? Er zijn er zoveel! En via Google ook veel slechte berichten helaas.
Kipo's hond komt volgende week aan, hier vandaan: http://animalaidfoundationuk.weebly.com ... ption.html

Honden die op dit moment in de opvang in Nederland zitten zijn oa:

Ren, klein reutje

Afbeelding

Roxy, 50 cm jaar of 6

Afbeelding

Rataplan, reu galgomix

Afbeelding

Teefje

Afbeelding

Tisbee galgoteef

Afbeelding
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Marie-Josée schreef:Ik heb destijds bewust gewacht tot de jongste 6 jaar was. Dat kostte me wel moeite maar het was het waard. Op die leeftijd begrijpen kinderen prima hoe ze met een hond moeten omgaan en je hebt veel meer tijd en wandelmogelijkheden.
Dit heb ik ook (uiteindelijk) gedaan, mijn jongste was net 7. Dat was natuurlijk een paar jaar heel jammer, maar ik zou het wel weer doen. Mijn jongste is nog steeds geen doorgewinterde wandelaar, maar bij lange afstanden neemt zij de fiets lekker mee.

Ik zou juist wél voor een volwassen hond kiezen. Bij een pup weet je niet hoe het karakter zich ontwikkelt en dat een jong hondje met kinderen opgroeit, wil absoluut niet zeggen dat hij dan automatisch toleranter is ten opzichte van kinderen.

Op zich zijn jullie natuurlijk voldoende thuis voor een hond, eventueel met behulp van een hondenuitlaatservice. Maar juist een gezelschapshondje als een bolognezer heeft graag voortdurend mensen om zich heen.

Rataplan van hierboven (derde foto) zit sinds gisteren bij ons (1 vrouw, 2 kinderen) in de opvang. 't Arme jong heeft nog nooit in een huis gewoond, maar gedraagt zich vanaf de eerste minuut voorbeeldig en was meteen verliefd op de kinderen. Tot nu toe gedraagt hij zich als een enorme muts; lekker geknuffeld en gekriebeld worden, beetje naar buiten kijken, wandelen, maar dan ook weer héél snel naar binnen. Nou is hij hier nog maar net, maar vooralsnog is hij een geschiktere gezinshond dan onze eigen hond, die we wel als puppy kregen.

Succes met je zoektocht en houd ons vooral op de hoogte!
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

kipo schreef:Ik vind de gemiddelde weimaraner niet een heel makkelijke gezinshond (correct me if i'm wrong) en die vraagt imo wel wat meer dan alleen wandelen. Het ligt natuurlijk deels aan jezelf, maar in een gezin met 3 nog jonge kinderen zou een pup niet mijn keus zijn. Ik weet hoeveel tijd en energie mijn pup (een duitse herder, qua energieniveau aardig vergelijkbaar met een weim, denk ik) me gekost heeft en dat gaat me nu met de kinderen niet lukken.
Wij krijgen volgende week een Spaanse dame, heel spannend, maar ik heb er wel vertrouwen in omdat ik vertrouwen heb in de persoon waar ik mee overlegd heb of die bewuste hond past bij wat zoek en te bieden heb. Bij Huize Zwerfhond zou ik dat vertrouwen ook hebben, omdat er genoeg mensen die daarbij betrokken zijn op het forum zitten en dan krijg je toch een beetje beeld van hoe ze zijn.
Juist wel, als je er eentje uit de juiste lijnen neemt. JE moet geen pittige Uit Duitse lijnen in een gezin gaan zetten maar zoals mijn Ivy zou een geweldige hond zijn voor een gezin.
De meeste weims die ik ken zijn in huis gewoon relaxt en buiten gaan ze los
Ze moeten wel elke dag flink kunnen los rennen, of lekker fietsen en balletjes gooien.
Grootste deel van de weims van mijn fokker worden gewoon geplaatst als gezinshonden... Is onmogelijk om elke keer 10 mensen te vinden die een echte jachthond willen en er fanatiek mee gaan trainen. Ik doe zelf ook behendigheid en flyball met Ivy, ze vinden alles leuk, als ze maar lekker samen met de baas bezig zijn
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Volgens mij... Past Ren hier prima :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Alex schreef:Rataplan van hierboven (derde foto) zit sinds gisteren bij ons (1 vrouw, 2 kinderen) in de opvang. 't Arme jong heeft nog nooit in een huis gewoond, maar gedraagt zich vanaf de eerste minuut voorbeeldig en was meteen verliefd op de kinderen. Tot nu toe gedraagt hij zich als een enorme muts; lekker geknuffeld en gekriebeld worden, beetje naar buiten kijken, wandelen, maar dan ook weer héél snel naar binnen. Nou is hij hier nog maar net, maar vooralsnog is hij een geschiktere gezinshond dan onze eigen hond, die we wel als puppy kregen.
Het voordeel met een (jong)volwassen herplaatser, of die nu uit binnen- of buitenland komt, is dat het karakter al wat meer is gevormd en dat het dus makkelijker in te schatten is of de hond bij jullie gezinssituatie past.
Ik zou met zulke jonge kinderen wel absoluut kiezen voor een hond die al ergens in de opvang is en met jonge kinderen leeft.
Verder denk ik dat er eigenlijk heel veel honden bij jullie wensenlijstje passen.
mirjam2112
Vaste gebruiker

Machie schreef:Volgens mij... Past Ren hier prima :mrgreen:
Ren heeft wel een geweldig koppie :-)
Klopt het dat hij niet op de website staat ? Of waar kan ik meer info over hem vinden?
Valerie
Zeer actief

mirjam2112 schreef:
Machie schreef:Volgens mij... Past Ren hier prima :mrgreen:
Ren heeft wel een geweldig koppie :-)
Klopt het dat hij niet op de website staat ? Of waar kan ik meer info over hem vinden?
Via de link hierboven kom je alleen bij de honden nog in Spanje.

Meer info over Ren vind je hier: https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl?fref=ts

En hier maar dat is veel leeswerk :mrgreen: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=296461
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ушанка schreef:Als jullie geen voorkeur hebben voor karaktereigenschappen, will to please, waakzaamheid, jachtinstinct enzovoort, dan kan een stabiele herplaatser of een buitenlandertje een prima optie zijn. Een leuk verassingspakketje en je redt er een hond mee, mooi toch. Wat rashonden betreft zou ik vooral kijken tussen de retrievers en spaniels, oftewel rasgroep 8.
Met deze redenatie kan ik het totaal niet eens zijn. Juist van een volwassen herplaatser kun je het karakter, waaksheid, jachtinstinct en will to pleasse goed inschatten. Een pup is veel meer een verrassingspakketje, ook als het een rashond is.
Bij herplaatsers vind ik er wel verschil in zitten of je deze direct van de eigenaar overneem of via een tussenpersoon/stichting. Bij een betrouwbare stichting hecht ik meer waarde aan wat er over de hond verteld wordt dan bij de eigenaar/particulier (deze laatste wil vaak toch snel van de hond af en maakt het daartoe vaak wat mooier dan het is, dus dat neem ik met een korreltje zout en dan ga ik meer op mijn eigen oordeel af).
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Moeten de eigenschappen van de hond wel goed in beeld zijn en eerlijk worden verteld aan de nieuwe eigenaar. En dat laatste is toch iets wat niet vaak goed gaat. Ken veel mensen met herplaatsers en heb er zelf ook eentje en niet alles was zo als geschetst werd. Bij veel stichtingen lees ik alleen maar positieve eigenschappen, daar zet ik ook echt wel mijn vraagtekens bij of dat allemaal wel klopt.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Volgens mij heeft Ren inmiddels al een huisje!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
mirjam2112
Vaste gebruiker

Na 37 pagina's over de Spaanse honden blijkt Ren al een huisje te hebben :-)
Wel heel geruststellend om deze verhalen te lezen, zeker met kinderen erbij..
Zamunda
Zeer actief

Sita schreef:Moeten de eigenschappen van de hond wel goed in beeld zijn en eerlijk worden verteld aan de nieuwe eigenaar. En dat laatste is toch iets wat niet vaak goed gaat. Ken veel mensen met herplaatsers en heb er zelf ook eentje en niet alles was zo als geschetst werd. Bij veel stichtingen lees ik alleen maar positieve eigenschappen, daar zet ik ook echt wel mijn vraagtekens bij of dat allemaal wel klopt.
Daar ben ik het helemaal mee eens, dat kan toch nooit kloppen? Maar goed, vandaar dus dat ik zei een betrouwbare stichting en er zijn er eerlijk gezegd niet veel die ik nou zo snel zou vertrouwen.
Valerie
Zeer actief

Hoe de hond bij de ene eigenaar reageert hoeft natuurlijk ook niet hetzelfde te zijn. Meer uitlaten en duidelijke regels kunnen al veel verschil laten zien.
Ik heb een herplaatser gehad die te druk zou zijn. Ik heb serieus honderden honden van hetzelfde ras gezien maar nog nooit zo een rustig exemplaar als zij. Ik liet haar wel genoeg uit, wat daarvoor niet gebeurde.

Gewoon goed kijken naar de hond en altijd blijven nadenken.
Zamunda
Zeer actief

Daar heb je ook zeker een punt Valerie :ok: .
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

_Inge_ schreef: Juist wel, als je er eentje uit de juiste lijnen neemt. JE moet geen pittige Uit Duitse lijnen in een gezin gaan zetten maar zoals mijn Ivy zou een geweldige hond zijn voor een gezin.
De meeste weims die ik ken zijn in huis gewoon relaxt en buiten gaan ze los
Ze moeten wel elke dag flink kunnen los rennen, of lekker fietsen en balletjes gooien.
Grootste deel van de weims van mijn fokker worden gewoon geplaatst als gezinshonden... Is onmogelijk om elke keer 10 mensen te vinden die een echte jachthond willen en er fanatiek mee gaan trainen. Ik doe zelf ook behendigheid en flyball met Ivy, ze vinden alles leuk, als ze maar lekker samen met de baas bezig zijn
Oké, dan valt dat nog mee :ok: .
Valerie schreef:
Kipo's hond komt volgende week aan, hier vandaan: http://animalaidfoundationuk.weebly.com ... ption.html
Nog een klein weekje inderdaad. Ik heb uitgebreid mijn zorgen en twijfels met DeDiana gedeeld via pb, want tenslotte val je alleen maar voor een plaatje. Ik bereid me voor op een hond die weinig/niks kent en weinig/niks kan, maar wel lief en vriendelijk is.
Als ik de verhalen van de andere honden van deze stichting lees, durf ik er wel vertrouwen in te hebben.
Ушанка
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ушанка »

Zamunda schreef:
Ушанка schreef:Als jullie geen voorkeur hebben voor karaktereigenschappen, will to please, waakzaamheid, jachtinstinct enzovoort, dan kan een stabiele herplaatser of een buitenlandertje een prima optie zijn. Een leuk verassingspakketje en je redt er een hond mee, mooi toch. Wat rashonden betreft zou ik vooral kijken tussen de retrievers en spaniels, oftewel rasgroep 8.
Met deze redenatie kan ik het totaal niet eens zijn. Juist van een volwassen herplaatser kun je het karakter, waaksheid, jachtinstinct en will to pleasse goed inschatten. Een pup is veel meer een verrassingspakketje, ook als het een rashond is.
Bij herplaatsers vind ik er wel verschil in zitten of je deze direct van de eigenaar overneem of via een tussenpersoon/stichting. Bij een betrouwbare stichting hecht ik meer waarde aan wat er over de hond verteld wordt dan bij de eigenaar/particulier (deze laatste wil vaak toch snel van de hond af en maakt het daartoe vaak wat mooier dan het is, dus dat neem ik met een korreltje zout en dan ga ik meer op mijn eigen oordeel af).
Dan je hebt geen idee hoeveel hondjes van stichtingen er hier rondliepen die eenmaal geacclimatiseerd in hun Nederlandse gezin, totaal ander gedrag vertoonden dan bij de stichting. Een pup is niet maakbaar, maar wel in bepaalde mate kneden wat doen en handelen betreft. Raseigenschappen spelen daarbij zeker wel een rol mochten ze verdere plannen met (noem eens wat) bepaalde sporten hebben, het uitblinken hierin zal dan realistischer zijn dan met een buitenlandertje oid.

Don't get me wrong, niet dat deze mensen nou opeens een pup moeten nemen of een sport beoefenen. Maar je snapt het punt.
...It's a husky thing, you wouldn't understand.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ушанка schreef:
Zamunda schreef:
Dan je hebt geen idee hoeveel hondjes van stichtingen er hier rondliepen die eenmaal geacclimatiseerd in hun Nederlandse gezin, totaal ander gedrag vertoonden dan bij de stichting. Een pup is niet maakbaar, maar wel in bepaalde mate kneden wat doen en handelen betreft. Raseigenschappen spelen daarbij zeker wel een rol mochten ze verdere plannen met (noem eens wat) bepaalde sporten hebben, het uitblinken hierin zal dan realistischer zijn dan met een buitenlandertje oid.

Don't get me wrong, niet dat deze mensen nou opeens een pup moeten nemen of een sport beoefenen. Maar je snapt het punt.
Maar met een (jong)volwassen hond die in een opvanggezin zit, of een herplaatser die uit een gezinssituatie komt, heb je echt wel een duidelijk beeld van het karakter. Dingen als verdraagzaamheid met kinderen en andere honden, energieniveau, het wel of niet graag willen gehoorzamen, die kun je dan prima inschatten. Natuurlijk is een hond bij elke baas weer anders, en in dat opzicht kun je ook een hond van 1 of 2 jaar nog kneden of vormen door hem duidelijkheid en sturing te geven.
Als je gewoon voor een leuke gezinshond gaat, met een medium energieniveau en de eisen zijn bijvoorbeeld dat de hond goed met kinderen, katten en vreemde mensen kan omgaan en tevreden is met 1,5 uur wandelen per dag, dan is dat toch makkelijker in te schatten bij een herplaatser dan bij een pup. Daarin heb je meer zekerheid dan in raseigenschappen, want ook binnen rassen heb je veel individuele verschillen en niet elke rashond past perfect in de karakterbeschrijving van de raseigenschappen.
mirjam2112
Vaste gebruiker

We hebben een pup van 5 maanden bij een stichting gezien die ook nog eens in de buurt bij een opvanggezin zit.

Ik heb de stichting al bestookt met vragen maar ook zij weten niet welke rassen er inzitten.
ik ben dan bijvoorbeeld bang dat de hond of erg groot wordt en niet meer in de auto kan / past. Of dat zij een hele sterke hond wordt die achter konijnen aangaat en mij uitlaat :-)
Of maak ik me dan teveel zorgen?

(Uiteraard gaan we op puppycursus, welke hond het ook wordt)
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Als je hier een foto plaatst zijn er vast mensen die er wat van kunnen zeggen.

Vaak kun je ook aan de voeten zien of het een grotere wordt of niet
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Is Cosette geen leuk hondje voor in het gezin? Foto staat gelijk in het begin http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=295576" onclick="window.open(this.href);return false;
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Valerie
Zeer actief

Tiny schreef:Is Cosette geen leuk hondje voor in het gezin? Foto staat gelijk in het begin http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=295576" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor Cosette is er al een geïnteresseerde dus ze staat nog "gereserveerd", niet geadopteerd maar wie weet :wink:

Bij een hond van 5 maanden kun je niet zeggen of ze gaan jagen. Met een flinke scheut windhond erin is de kans wel groter.
En honden van 5 maanden kunnen nog erg bijterig zijn. Icm kleine kinderen zou ik daar wel op letten.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”