Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Laat hem maar bijten'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ingding
Zeer actief
Aantal honden: 2

'Laat hem maar bijten'

Ongelezen bericht door Ingding »

Vandaag was ik met Corso op pad, en op de terugweg zag ik van een afstand een man met een Kangal aan komen lopen. Corso heeft het niet op grote reuen, ik kon niet zien wat het was, dus ik liep even over de andere weg heen zodat de man rustig zou kunnen passeren en zonder dat Corso zich druk zou hoeven maken.

Alleen gebeurde dat niet. De hond zag ons, sleurde de man over het gras heen (hij kon hem met geen mogelijkheid houden) en riep "Het is maar een puppy hoor!"

Nou, wel een puppy die al zo groot is als een beer. Corso was not amused en begon meteen te snauwen en happen naar de hond. Ik trek Corso weg. Zegt de beste man: "Nee laat maar bijten! Laat hem maar bijten dat vind die van mij niet erg!"

Ik was te druk bezig met Corso te kalmeren en de hond te blokkeren, dat ik niet echt een reactie hierop kon geven. Ik was te verbaasd eigenlijk, maar toen ik verder liep realiseerde ik mij pas echt wat een rare vent dat was. Ik snap dat hij zo'n hond neemt om te compenseren, en dat hij wel even wil testen hoe agressief Fluffy wel niet is, maar dat gaat niet gebeuren met mijn hond als lokaas. Nu is Corso niet echt een bijter en blijft het meer bij grommen en lucht happen, maar zelfs al was dat zo, dan nog ga ik mijn hond niet opzettelijk een andere hond laten verwonden. En welke halve laat nu gewillig zijn eigen hond bijten?

Anyways, ik moest het even kwijt :mrgreen:
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Re: 'Laat hem maar bijten'

Ongelezen bericht door Ayronna »

Pff.. Ik hoor wel vaker dat ze "elkaar wel corrigeren" dus "Laat ze het zelf maar uit zoeken", maar dat hij gewoon mag bijten is nieuw voor mij ;)
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Nanna schreef:Misschien was het Kangalfan wel :mrgreen:
:LOL: Neenee, die is druk in de weer om een beer te kunnen verslaan.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

:LOL: :goeie:
Thomas schreef:
Afbeelding
Ingding
Zeer actief

Nou het was praktisch in jouw achtertuin dus zul jij de beste man ook wel eens tegenkomen :engel:.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Thomas schreef:

Dat is wel een inkoppertje :E:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Je weet niet wat die man dacht. Vaak genoeg mensen tegen mij horen zeggen dat ik mijn honden maar moest laten corrigeren/laten gaan, want dan leerde de hond er misschien van dat niet alle honden leuk waren om op af te stormen.
Klein of groot. Ook bij een grotere bouvier zei een meneer dat, hij verontschuldigde zich wel, maar hoopte wel dat zijn hond was geschrokken van de reactie van mij honden. Er was niets gebeurd omdat ik jut en jul in de houtgreep had getrokken, en ik zag echt dat het een jonge hond was die gewoon onder de baas vandaan schoot. En ik had geen zin dat mijn honden met zijn tweeën een punt zouden maken.
Het blijft gewoon lastig als mensen denken dat het best wel heel goed kan uitpakken voor een hond die als een blije stuiterbal overal op af wil of gaat om eens een lik op stuk beleid te krijgen.
Deels zit er wat in, maar vaak lijken sommige mensen het net te doen bij honden die misschien te veel lik op stuk geven en waarvan die baasjes nu juist dat reactieve gedrag proberen in te tomen.

Ik trek het dan even door, als ik met leuke kleine honden wilde laten kennismaken en dat een eigenaar pas na het bijten in de neus gaat zeggen dat de hond het niet zo op grote herders heeft :(: :ugh:
Of als iemand zonder vragen een angstige hond voor je neus zet die het op een rennen zet, terwijl je misschien met een hond loopt die graag achter angstige wegrennende honden aangaat :schrik:
Of je eigen grote reu naar een pup laten gaan en dan op het moment dat de hond wat gespannen gaat doen zegt "geen idee hoe hij met puppies is" :schrik:
Slechts voorbeelden hoor..
Maar de "laat jouw hond(en) maar reageren, daar leert de mijne misschien van" dat vond ik zelf altijd de ergste. Ik wilde dat helemaal niet, zeker niet als het om brutale vlerken ging.
Een hond mag best op hondse manier te verstaan krijgen dat hij op moet rotten, maar niet alle honden doen dat subtiel.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Dat die mens zijn hond zelf in zijn neus bijt als die dat zo lekker vind. Ik zou mijn hond daar niet voor lenen :pffff:

Maarre.......als puppy de pappa nu al over het veld sleurt dan beloofd dat daar nog gezellig te kunnen gaan worden.
Afbeelding
Ingding
Zeer actief

Tara schreef:"Mijn kangal is veel groter en sterker dan jouw hond, dus pas op hoor. Want mijn kangal wordt ook veel ouder dan jouw hond, en hij eet jouwnes ook zo op, want hij kan met beren vechten".
Als die man dat niet heeft gezegd, dan was het niet Kangalfan. :neenee:
Nee dan was het hem niet. He jammer! Het was vast een verrijking van mijn dag geweest als ik de echte kangalfan had mogen ontmoeten..... :cheer:
Ingding
Zeer actief

blondie schreef:Je weet niet wat die man dacht. Vaak genoeg mensen tegen mij horen zeggen dat ik mijn honden maar moest laten corrigeren/laten gaan, want dan leerde de hond er misschien van dat niet alle honden leuk waren om op af te stormen.
Klein of groot. Ook bij een grotere bouvier zei een meneer dat, hij verontschuldigde zich wel, maar hoopte wel dat zijn hond was geschrokken van de reactie van mij honden. Er was niets gebeurd omdat ik jut en jul in de houtgreep had getrokken, en ik zag echt dat het een jonge hond was die gewoon onder de baas vandaan schoot. En ik had geen zin dat mijn honden met zijn tweeën een punt zouden maken.
Het blijft gewoon lastig als mensen denken dat het best wel heel goed kan uitpakken voor een hond die als een blije stuiterbal overal op af wil of gaat om eens een lik op stuk beleid te krijgen.
Deels zit er wat in, maar vaak lijken sommige mensen het net te doen bij honden die misschien te veel lik op stuk geven en waarvan die baasjes nu juist dat reactieve gedrag proberen in te tomen.

Ik trek het dan even door, als ik met leuke kleine honden wilde laten kennismaken en dat een eigenaar pas na het bijten in de neus gaat zeggen dat de hond het niet zo op grote herders heeft :(: :ugh:
Of als iemand zonder vragen een angstige hond voor je neus zet die het op een rennen zet, terwijl je misschien met een hond loopt die graag achter angstige wegrennende honden aangaat :schrik:
Of je eigen grote reu naar een pup laten gaan en dan op het moment dat de hond wat gespannen gaat doen zegt "geen idee hoe hij met puppies is" :schrik:
Slechts voorbeelden hoor..
Maar de "laat jouw hond(en) maar reageren, daar leert de mijne misschien van" dat vond ik zelf altijd de ergste. Ik wilde dat helemaal niet, zeker niet als het om brutale vlerken ging.
Een hond mag best op hondse manier te verstaan krijgen dat hij op moet rotten, maar niet alle honden doen dat subtiel.
Misschien dat zijn bewoording niet helemaal juist was, maar ergens heb ik daar mijn twijfels over. En Corso is vrij onsubtiel daarin. Ik denk dat het niet eens echt dominantie is, maar dat hij niet weet hoe hij zich moet gedragen en daarom maar meteen lelijk begint te doen. Dat is het nadeel van niet weten wat de achtergrond is van een hond. Maar ik hoef meneer in ieder geval niet meer tegen te komen als de hond volwassen is. Als hij hem nu al niet kan houden, dan ben ik bang dat het niet goed gaat straks.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:edit: niet waar. Een poos terug zaten er twee jongens met brommers hasj te roken op het bankje in het bos. De ene had een kangal bij zich en de andere een pitbull. What else :roll:
Maar beide honden zaten wel aangelijnd, dat was dan weer een pré :wink:
Deze was ook aangelijnd. Dat hij zijn baas over het gras sleurde is een detail dat dat bewijst.
Misschien was het dezelfde hond en de vader van de wietroker, weet jij veel? :P
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

doodeng.
ook als je nota bene aangelijnd je hond niet kan houden.
dan schaam je je toch ook kapot als je door fikkie wordt uitgelaten?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nanna schreef:
Corneliana schreef:doodeng.
ook als je nota bene aangelijnd je hond niet kan houden.
dan schaam je je toch ook kapot als je door fikkie wordt uitgelaten?
Kan ook net alsof doen zijn hoor. "Mij kangal is só sterk dakkum nie ken houwe'
:roll:
Ik kwam een keer een klein Italiaans manneke met een Kangal tegen tijdens het uitlaten van Max en Bente. Zijn Nederlandse vrouw had nummer 2 aan de lijn. Het enige dat meneer kon uitbrengen was " ga weg, ik niet houden!" Zijn vrouw zei dat hij de riem maar om de lantaarnpaal moest doen, wat hij ook deed. Mevrouw had nummer 2 wel onder controle en liep door. Net als ik trouwens. Voor de man zal het niet leuk zijn geweest maar ik vond het wel vermakelijk zolang het goed ging.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat moeten mensen toch met een hond die ze niet kunnen houden???? En dan nog maar pup.... wat heb je toch een idioten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Nath
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Hollandse herder

Ongelezen bericht door Nath »

Ik begrijp dat ook nooit… Neem niet zo'n grote hond als je hem niet kan opvoeden. En als je hem niet kan houden ga er dan niet mee lopen :19:
Wij kwamen laatst ook een man tegen met een grote hond ( mastiff achtig) Wij met twee honden aan de lijn, "kunt u hem even bij u houden?" Nee want ik kan hem niet houden… Ik stuur hem wel het weiland in. "nou laat maar wij draaien wel om" :roll:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nath schreef:Ik begrijp dat ook nooit… Neem niet zo'n grote hond als je hem niet kan opvoeden. En als je hem niet kan houden ga er dan niet mee lopen :19:
Wij kwamen laatst ook een man tegen met een grote hond ( mastiff achtig) Wij met twee honden aan de lijn, "kunt u hem even bij u houden?" Nee want ik kan hem niet houden… Ik stuur hem wel het weiland in. "nou laat maar wij draaien wel om" :roll:
:80:
Er zijn veel meer idioten dan dat we erg in hebben, dat zie je wel weer.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Nanna schreef:
Ingding schreef:
Nou het was praktisch in jouw achtertuin dus zul jij de beste man ook wel eens tegenkomen :engel:.
Ik heb hier nog nooit een Kangal gezien...

edit: niet waar. Een poos terug zaten er twee jongens met brommers hasj te roken op het bankje in het bos. De ene had een kangal bij zich en de andere een pitbull. What else :roll:
Maar beide honden zaten wel aangelijnd, dat was dan weer een pré :wink:
Raar buurtje woon jij, dat zit er maar allemaal hasj te roken hahahahaha
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

iones schreef:
Nath schreef:Ik begrijp dat ook nooit… Neem niet zo'n grote hond als je hem niet kan opvoeden. En als je hem niet kan houden ga er dan niet mee lopen :19:
:80:
Er zijn veel meer idioten dan dat we erg in hebben, dat zie je wel weer.
er lopen er in ieder geval veel meer los dan er vast zitten :ugh:
zo`n grote hond met zo`n karakter ga je toch bijna niet handhaven in een omgeving waar je zomaar van alles en nog wattes kan tegen komen :roll: het is gelukkig nog maar een puppy ........ maar daarna
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Nanna schreef: :engel: en altijd op hetzelfde bankje. Daar zal ook wel gedeald worden; het ligt mooi afgelegen en een eind van de openbare weg.
Nou dan maar hopen dat ze niet allemaal tegelijkertijd op het bankje willen zitten
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Oh ja heel herkenbaar. Van onze eerste hond werd ook altijd gewaardeerd dat hij van zich afsnauwde. En van Norah vinden mensen het vooraf ook altijd een heel goed idee. Maar Norah pakt het toch iets anders aan, dus mensen kunnen het uiteindelijk toch wat minder waarderen, want Norah maakt er een naar showtje van als het gebeurd.

Dat mijn honden zich er nooit voor lenen, is het type hond wat ik uitkies. Bij Norah is het bijvoorbeeld ook geen corrigeren meer te noemen, maar gewoon pure hysterie. :schrik: Ik zorg dus maar dat ik vooraf heel duidelijk ben en nu heb ik er nooit meer problemen mee. Ik zorg hoe dan ook dat er geen gewonden kunnen vallen en Norah maakt er gelukkig zo'n show bij, dat men mij nu wel op mijn woorden wil geloven.
Afbeelding
Ingding
Zeer actief

Tara schreef:Andere kant: ik was vanmiddag met de meiden aan het fietsen, maar ja: mooi weer en zondagmiddag, dus we waren niet alleen.
We moesten een paar mensen passeren die een klein ruwharig machoreutje hadden. Die vond het wel geoorloofd om even Tara onder haar staartje te duiken, Tara vond uiteraard (en geheel terecht) van niet. Die grrrwauauauawde hem van zich af, en die mensen schoten meteen in de stress om hun machootje te hulp te schieten tegen die enge en gevaarlijke grrrwauauauauwende teef.
Tja, als je al verschiet van een teef die alleen maar snauwt dat ze aanranding niet op prijs stelt is het misschien beter om je hondje aan te lijnen en niet zomaar op andere honden af te laten gaan met zijn opdringerij.
Zo is het altijd wat.
Ook weer zoiets :roll: . Mijn favoriete wandelingen zijn degene waar ik of niemand tegenkom, of waarbij de personen die ik tegen kom hun hond bijhouden. Ach, ik mag in sprookjes blijven geloven toch? :engel:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ook weer zoiets :roll: . Mijn favoriete wandelingen zijn degene waar ik of niemand tegenkom, of waarbij de personen die ik tegen kom hun hond bijhouden. Ach, ik mag in sprookjes blijven geloven toch? :engel:
Vanmorgen 2 uur aan een stuk gewandeld waarvan misschien 20 min. aangelijnd. Een paar bergfietsers tegen gekomen en 2 paarden met opzittenden. Daar hebben we geen last van. In de verte zo wat volk gezien maar die waren te mijden.

HEERLIJK.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik was eind van de middag nog fietsen met het grijze tuig. Kom ik een vent tegen met een x mechelaar en een middelgroot jack hussel achtig beest. Herder werd aangelijnd toen hij mij zag, maar had meer dan een meter lijn. Houding veranderde al toen ik aangefietst kwam, maar hij pakte hem niet korter. Die heeft een trap gehad toen hij uitviel (naar mijn honden, maar ik zat er tussen). Kleine Danger,jaja, liep om en wilde Chuck pakken. Die kreeg een trap van die vent met de opmerking dat mijn honden hem de volgende keer dood bijten :denken: Nou gaat dat niet gebeuren en ik denk ook niet dat Danger daar de volgende keer rekening mee zal houden. Ik wel, ik ga er niet meer langs, ookal kan ik niet anders :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heb ook wel een gezegd, goed zo dat je afgebekt word .
Wat is er mis met een correctie van een andere hond.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

bouvierpoedel schreef:Heb ook wel een gezegd, goed zo dat je afgebekt word .
Wat is er mis met een correctie van een andere hond.?
In principe niks, maar ik heb liever niet dat mijn honden de correctie uitvoeren.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”